8.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
17 липня 2018 року СєвєродонецькСправа № 1240/2063/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., перевіривши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю Гласс Машинері Технолоджи до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03 липня 2018 року №№ 00000101408, 00000091408, 00000081408,
ВСТАНОВИВ:
13 липня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Гласс Машинері Технолоджи (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач), в якій позивач просить:
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 03 липня 2018 року № 00000101408, про донарахування податкового зобов'язання з ПДВ у сумі 37385,05 грн та штрафних санкцій на суму 9346,26 грн, всього на загальну суму 46731,31 грн.
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 03 липня 2018 року № 00000091408 про донарахування додаткового імпортного збору на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання на суму 1510,19 грн та штрафних санкцій в сумі 377,55 грн, а всього на загальну суму 1887,74 грн.
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 03 липня 2018 року № 00000081408 про донарахування мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання на суму 10484,05 грн, штрафні санкції в сумі 2621,01 грн, а всього на суму 13105,06 грн.
За приписами пунктів 3 та 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, суддя дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, у зв'язку з чим вона має бути залишена без руху з таких підстав.
Відповідно до пункту 11 частини п'ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позивачем вимоги пункту 11 частини п'ятої статті 160 КАС України не виконані.
Згідно з пунктами 4, 5 частини п'ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Позивач може заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов'язані між собою (частина перша статті 21 КАС України).
В одній позовній заяві може бути об'єднано декілька вимог, пов'язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги (частина перша статті 172 КАС України).
В позовній заяві відсутнє обґрунтування заявлення кількох вимог в одній позовній заяві та в чому полягає їх пов'язаність між собою.
Крім того, як зазначалось судом раніше у позовній заяві зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги - це конкретні юридичні факти, з настанням яких суб'єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини.
Утвердження правової держави відповідно до положень статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті Конституції України полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту. Конституційний Суд України у своїх рішеннях послідовно підкреслював значущість положень статті 55 Конституції України щодо захисту кожним у судовому порядку своїх прав і свобод від будь-яких рішень, дій чи бездіяльності органів влади, посадових і службових осіб, а також стосовно неможливості відмови у правосудді.
Відносини, що виникають між фізичною чи юридичною особою і представниками органів влади під час здійснення ними владних повноважень, є публічно-правовими і поділяються, зокрема, на правовідносини у сфері управлінської діяльності та правовідносини у сфері охорони прав і свобод людини і громадянина, а також суспільства від злочинних посягань. Діяльність органів влади щодо вирішення спорів, які виникають у публічно-правових відносинах, регламентується відповідними правовими актами.
Рішення, прийняті суб'єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 6 КАС України.
Отже, обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.
Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджуване порушення було обґрунтованим.
У позовній заяві позивач просить скасувати податкові повідомлення рішення, однак в позовній заяві відсутні будь-які доводи стосовно допущення суб'єктом владних повноважень порушень закону під час їх винесення, позивач взагалі описав порушення без їх конкретизації та підтвердження доказами.
Суд зазначає, що на підтвердження вимог позивачем необхідно надати до суду наступні документи:
- митні декларації,
- письмові пояснення, які надавались позивачем в ході перевірки,
- договори транспортно-експедиційного обслуговування, укладені з резедентами України,
- акти надання послуг транспортування вантажу,
- довідки про транспортні витрати,
- акти здачі приймання робіт,
- виписки з банків.
Відповідно до частини третьої статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674-VI).
Згідно з частиною першою статті 3 Закону № 3674-VI судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Частиною першою статті 4 Закону № 3674-VI встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За практикою Європейського суду з прав людини вимога про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень, яке впливає на склад майна позивача, у тому числі шляхом безпідставного стягнення податків, зборів, штрафних санкцій тощо, є майновою.
З огляду на викладене адміністративними позовами майнового характеру є вимоги щодо протиправності рішень про визначення грошових зобов'язань платників податків, про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, про стягнення адміністративно-господарських та інших штрафних санкцій тощо.
Таким чином, звернені до суду вимоги про скасування рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень, безпосереднім наслідком яких є зміна складу майна позивача, є майновими.
Згідно із частиною другою статті 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру юридичною особою сплачується судовий збір у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше одного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Станом на 01 січня 2018 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1762,00 грн.
Оскільки позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення від 03 липня 2018 року № 00000101408 на суму 46731,31 грн, № 00000091408 на суму 1887,74 грн та № 00000081408 на суму 13105,06 грн, то він повинен сплатити судовий збір за кожним оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням.
Судовий збір складатиме 5286,00 грн, а саме:
- 1762,00 грн за податковим повідомленням-рішенням від 03 липня 2018 року № 00000101408 на суму 46731,31 грн (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
- 1762,00 грн за податковим повідомленням-рішенням від 03 липня 2018 року № 00000091408 на суму 1887,74 грн (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
- 1762,00 грн за податковим повідомленням-рішенням від 03 липня 2018 року № 00000081408 на суму 13105,06 грн (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
Позивачем за подання до суду адміністративного позову майнового характеру сплачено судовий збір у розмірі 1762 грн, а отже необхідно доплатити 3524,00 грн.
Зазначений недолік позовної заяви може бути усунений шляхом подання оригіналу документа про сплату судового збору у розмірі 3524,00 грн за наступними реквізитами для сплати судового збору: 22030101 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), отримувач коштів - УК у м. Сєвєродон./М.СЄВЄРОД./22030101, рахунок отримувача - 34312206084029, код отримувача - 37944909, банк отримувача - 899998, МФО - 899998, відомча ознака - "84" Окружні адміністративні суди, призначення платежу - *;101;
Відповідно до частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
УХВАЛИВ:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Гласс Машинері Технолоджи до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03 липня 2018 року №№ 00000101408, 00000091408, 00000081408 залишити без руху.
Запропонувати позивачу протягом 7-ми (семи) календарних днів з дати отримання даної ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду позовної заяви, оформленої з дотриманням вимог, встановлених статтями 160, 161 КАС України, разом з її копією для вручення відповідачу, доказів на підтвердження обставин, якими обгрунтовано позовні вимоги, оригінал документа про сплату судового збору у розмірі 3524,00 грн.
Якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті позивачем у строк, встановлений судом, позовна заява буде повернута особі, яка її подала, та вважатиметься неподаною.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяТ.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 19.07.2018 |
Номер документу | 75361618 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні