Ухвала
від 19.06.2007 по справі 9/2-на
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

9/2-НА

                 

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "19" червня 2007 р.                                                           Справа № 9/2-НА

 м. Житомир

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  Майора Г.І.

суддів:                                                                        Горшкової Н.Ф.

                                                                                   Філіпової Т.Л.

при секретарі                                                             Щепанській Т.П. ,

за участю представників сторін:

від позивача:     не з'явився,

від відповідача: Онищук Н.Ф., довіреність №2 від 09.01.07р.,

 

розглянувши апеляційну скаргу Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Старокостянтинів Хмельницької області  

на постанову господарського суду Хмельницької  області

від "15" лютого 2007 р. у справі № 9/2-НА (суддя Олійник Ю.П.)

за позовом Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського районного споживчого товариства, м. Старокостянтинів Хмельницької області   

до Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції,

м.Старокостянтинів Хмельницької області

про скасування податкових повідомлень - рішень,-  

ВСТАНОВИВ:

  

Постановою господарського суду Хмельницької області від 15 лютого 2007р. позов задоволено: скасовано податкові повідомлення-рішення Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції про застосування до Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ штрафних санкцій: від  13.10.2006р. №0010941500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 1,33грн.; від  13.10.2006р. №0010931500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,32грн.; від 13.10.2006р. №0010921500/0  про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 38,14грн., від 12.10.2006р. №0010771500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 206,55грн.; від 12.10.2006р. №0010761500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,30 грн., від 12.10.2006р. №0010751500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 6,46грн., від 12.10.2006р. №0010741500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 55,04грн., від 12.10.2006р. №0010731500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 214,92 грн., від 12.10.2006р. №0010661500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 69,48 грн., від 12.10.2006р. №0010721500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,00грн., від 12.10.2006р. №0010711500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 71,91грн., від 12.10.2006р. №0010701500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,24грн., від 12.10.2006р. №0010691500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 3,18грн., від 12.10.2006р.  №0010681500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 26,61грн., від 12.10.2006р. №0010671500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 41,31грн.

Крім того, стягнуто з Державного бюджету України на користь Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ витрати по оплаті державного мита в розмірі 3,40 грн. (а.с.63,64).

Не погоджуючись з прийнятою постановою Старокостянтинівська об'єднана  державна податкова інспекція звернулася до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову місцевого господарського суду та прийняти новий судовий акт, яким відмовити в задоволенні позову (а.с.69-71).

зазначає, що відповідно до ст.17 Закону України "Про плату за землю" (в редакції Закону №2505-ІV від 25.03.20105 року) податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Вказує, що якщо сума узгодженого податкового зобов'язання не погашається платником у законодавчо встановлені терміни, така сума податкового зобов'язання відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визнається сумою податкового боргу платника податків.

Вважає, що за порушення граничних строків сплати платником орендної плати за землі державної і комунальної власності він несе відповідальність у вигляді нарахування санкцій та пені відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Представник відповідача в засіданні суду апеляційну скаргу підтримав в повному обсязі.

Позивач - Торгово-роздрібне кооперативне підприємство Старокостянтинівського районного споживчого товариство у письмових запереченнях на апеляційну скаргу вважає, що при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень Старокостянтинівська об'єднана  державна  податкова  інспекція не врахувала, що згідно п.1.2 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені цим Законом, або іншим Законами України.

Вказує, що оскільки строки сплати податку на землю встановлюються спеціальним Законом України "Про плату за землю", то у відповідача відсутні правові підстави розповсюджувати дію Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в частині застосування фінансових санкцій за порушення строків на дані правовідносини (а.с.82-83).

Торгово-роздрібне кооперативне підприємство Старокостянтинівського районного споживчого товариства в судовому засіданні не з'явилося, на адресу суду надіслало клопотання №53 від 19.06.2007р., в якому просить розглядати апеляційну скаргу без його участі.

Відповідно до ст.196 КАС України неприбуття в судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду не перешкоджає судовому розгляду справи. Позивач повідомлений про дату, час і місце засідання, про що свідчить повідомлення про вручення йому повістки (а.с.80).

Представник відповідача не заперечив проти розгляду апеляційної скарги за відсутності представника відповідача.

З врахуванням викладеного колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності позивача, оскільки неявка представника позивача не перешкоджає повному та всебічному розгляду апеляційної скарги за наявними в матеріалах справи документами.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський суд вважає, що скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

05.10.2006р. працівниками державної податкової інспекції проведена невиїзна документальна перевірка позивача, про що складено акт перевірки №1224 (а.с.21-22).

Перевіркою встановлено, що позивачем порушено п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"  в частині несвоєчасної сплати орендної плати та збору за забруднення на підставі поданих позивачем податкових декларацій (розрахунків) за 2005р. по орендній платі №513589/13050202, №513584/13050204, №513593/13050207, №513590/13050208, №513592/13050210, №513586/13050218, №513588/13050225, №513591/13050226, по збору за забруднення №528464, №605974/50080200, №612903/50080200.

Відповідно до акту перевірки та на підставі, зокрема, п.5.3.1 п.5.3 ст.5 та п.17.1.7 п. 17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" відповідачем прийнято спірні  податкові повідомлення-рішення:

- від  13.10.2006р. №0010941500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 1,33 грн. за затримку на 28 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по орендній платі в розмірі 13,30 грн. (а.с.6);

- від 13.10.2006р. №0010931500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,32 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми в розмірі  26,60 грн. (а.с.7);  

- від 13.10.2006р. №0010921500/0  про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 38,14 грн. за затримку на 188 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми в розмірі 76,28 грн., (а.с.8);

- від 12.10.2006р. №0010771500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 206,55 грн. за затримку на 360 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми  в розмірі  413,10 грн. (а.с.9);

- від 12.10.2006р. №0010761500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,30 грн. за затримку на 28 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 3,00 грн. (а.с.10),

- від 12.10.2006р. №0010751500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 6,46 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 32,30 грн. (а.с.11),

- від 12.10.2006р. №0010741500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 55,04 грн. за затримку на 292 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 110,08 грн. (а.с.12),

- від 12.10.2006р. №0010731500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 214,92 грн. за затримку на 417 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 429,77 грн. (а.с.13),

- від 12.10.2006р. №0010661500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 69,48 грн. за затримку на 417 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 138,87 грн. (а.с.14),

- від 12.10.2006р. №0010721500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,00 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 25,00 грн. (а.с.15),

- від 12.10.2006р. №0010711500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 71,91грн. за затримку на 322 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 143,79грн. (а.с.16),

- від 12.10.2006р. №0010701500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,24грн. за затримку на 28 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 2,40грн. (а.с.17),

- від 12.10.2006р. №0010691500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 3,18грн. за затримку на 87 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 15,90грн. (а.с.18),

- від 12.10.2006р. №0010681500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 26,61грн. за затримку на 292 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 53,22грн. (а.с.19),

- від 12.10.2006р. №0010671500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 41,31грн. за затримку на 306 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 82,53грн. (а.с.20).

Підпунктом 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", передбачено, що платник зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 вказаного Закону для подання податкової декларації.

Згідно пп. 4.1.4  п.4.1 ст.4 цього Закону, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю, - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (в тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, календарному року, крім випадків передбачених п.п. „г” пп.4.1.1 цього пункту, - протягом шістдесяти календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року, календарному року, для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), до 01 квітня року, наступного за звітним.

Відповідальність платників податків у вигляді штрафу передбачена підпунктом 17.1.7 п.17.1 ст.17 вказаного Закону, яким визначено, що у разі коли платник  податків  не  сплачує  узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з п.1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України, однак, відповідачем при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень - рішень це не було враховано.

Відповідно до ст.14 Закону України "Про плату за землю" платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним  податковим органом,  з  розбивкою  річної  суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Статтею 17 цього Закону встановлено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням  земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно зі ст.25 Закону України "Про плату за землю", відповідальність за прострочення встановлених строків сплати податку у вигляді пені (ст.17 цього Закону), інші санкції даним Законом не передбачені.

Однією з умов застосування фінансових санкцій відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є порушення платником податків граничних строків проведення платежів, визначених цим Законом. Оскільки строки сплати податку на землю та відповідальність за їх порушення встановлюються спеціальним Законом, то у відповідача відсутні правові підстави розповсюджувати дію Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в частині застосування фінансових санкцій за порушення строків сплати узгодженого податкового зобов'язання на дані правовідносини.

Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу спростовуються вищевказаним, матеріалами справи та не грунтуються на вимогах чинного законодавства.

Згідно ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає  апеляційну  скаргу  без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням  норм  матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, судова колегія дійшла до висновку, що постанова господарського суду Хмельницької області від 15.02.2007 року у справі №9/2-НА є законною і обгрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

 

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254, п.п. 6 і 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд ,-

УХВАЛИВ:

1. Постанову господарського суду Хмельницької області від 15 лютого2007 року у справі №9/2-НА залишити без змін, а апеляційну скаргу Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової  інспекції, м. Старокостянтинів Хмельницької області  - без задоволення.

2. Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення ухвали в повному обсязі.

3. Справу №9/2-НА повернути до господарського суду Хмельницької області.

Головуючий суддя                                                                 Майор Г.І.

судді:

                                                                                           Горшкова Н.Ф.  

                                                                                           Філіпова Т.Л.  

 

Віддрук. 4 прим.:

1 - до справи

2,3 - сторонам

4 - в наряд

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.06.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу753743
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/2-на

Ухвала від 10.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Постанова від 27.07.2009

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Олійник Ю.П.

Постанова від 15.02.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Олійник Ю.П.

Ухвала від 19.06.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Майор Г.І.

Постанова від 15.02.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Олійник Ю.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні