копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 липня 2018 року Справа № 804/321/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОлійника В. М. за участі секретаря судового засіданняЛісна А.М. за участі: представника позивача представника відповідачаСічкарука О.О. Редько С.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу "Середня загальноосвітня школа №40" Кам`янської міської ради про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
09 січня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до комунального закладу Середня загальноосвітня школа №40 Кам'янської міської ради, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, пр. Наддніпрянський, 3 Комунального закладу Середня загальноосвітня школа №40 Кам'янської міської ради (код ЄДРПОУ - 23642451) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що за результатами перевірки закладу відповідача щодо додержання вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту були встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р. № 557.
Позивач стверджує, що подальша експлуатація об'єкта комунального закладу Середня загальноосвітня школа №40 Кам'янської міської ради із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу здоров'ю людей.
Ухвалою суду від 12 березня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.
На адресу суду 27 квітня 2018 року від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній повідомив, що відповідно до статуту, затвердженого рішенням Кам'янської міської ради від 30.09.2016 року № 410-10/VІІ, комунальний заклад Середня загальноосвітня школа №40 Кам'янської міської ради є комунальним унітарним закладом освіти, створеним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , інших законодавчих актів України. Засновником та власником закладу є територіальна громада м. Кам'янського в особі Кам'янської міської ради, місцезнаходження: 51931, Дніпропетровська область, м. Кам'янське, майдан Петра Калнишевського, 2.
Після кожної перевірки Кам'янського міського управління ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області акти перевірок доводились до відома уповноваженого органу - департаменту з гуманітарних питань Кам'янської міської ради, з проханням про виділення грошових коштів з місцевого бюджету на виконання заходів пожежної безпеки. Деякі заходи, як наприклад система пожежної сигналізації, система оповіщення про пожежу та управління евакуації людей взагалі разом коштують близько 500 000 грн. У зв'язку з тим, що у закладу відсутні достатні кошти, він не є належним розпорядником коштів, ним були направлені всі необхідні звернення щодо виділення цих коштів з місцевого бюджету. На теперішній день заклад очікує виділення коштів з місцевого бюджету.
Відповідно до останнього акту перевірки № 384 від 15.12.2017 р. виявлено 15 порушень, нумерація з №1 по №15. Більше половини цих порушень Закладом усунені та виконані, а саме:
№ 1 - забезпечена дверима сходова клітка першого поверху;
№ 2 - придбано 5 вогнегасників ВП-5;
№3 - пожежний кран-комплект №2 забезпечений отворами для провітрювання і
візуального огляду без відкриття та опломбований;
№ 4 - поновлено плани - схеми евакуації у відповідності з ДСТУ ІSО 6309-2007.;
№ 5 - у приміщенні сховища бібліотека встановлено 10 стелажів з негорючих матеріалів;
№ 6 - встановлені грати на вікнах приміщень, де перебувають учасники навчально-виховного процесу, які розкриваються;
№ 7 - пожежний щит забезпечений комплектом засобів пожежогасіння;
№ 8 - приміщення бібліотеки обладнано планом евакуації та інструкціями про порядок дій під час пожежі;
№ 9 - погоджені обсяги та норми забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту.
Таким чином, представник відповідача наголосив, що якщо порушення і існували на час проведення перевірки, то більша їх частина була усунена закладом, що само по собі виключає можливість застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи. З огляду на те, що застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи закладу є крайнім заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а настання таких наслідків не доведено позивачем належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.
У період з 12.12.2017 р. по 15.12.2017 р. Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було проведено позапланову перевірку комунального закладу Середня загальноосвітня школа №40 , за результатами якої складено акт № 384 від 15.12.2017 року.
Актом перевірки відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 р. №974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р., Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від17.12.2010 (далі - ДБН В.2.2-9-2009), а саме:
не обладнано приміщення закладу системою протипожежного захисту (далі - СПЗ) відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (п. 7.3 таблиця А.1 додаток А, п. 5.1 таблиця Б.1 додаток Б Державні будівельні норми України Системи протипожежного захисту , далі - ДБН В.2.5- 56:2014);
допускається знижування класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: не забезпечено огороджувальні конструкції приміщення електрощитової протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості (п. 6.31, таблиця 3, ДБН В. 1.1 -7:2016);
приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, а саме: не забезпечено заклад необхідною кількістю первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками), а саме: на кожні 30 погонних метрів довжини коридора, фойє, холу не менше 2-х на поверх водопійних із зарядом вогнегасної речовини 9 кг або порошкові 5 кг та вуглекислотні 3,5 кг;
приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, а саме: не забезпечено приміщення з наявністю комп'ютерної техніки засобами пожежогасіння (вогнегасниками) не менш одного пінного 5 кг та вуглекислотного 3,5 кг на приміщення (кабінет бухгалтерії, кабінет логопеда, кабінети заступників директора);
не забезпечено дверима вестибюлі, холи, тамбури і сходові клітки;
допускається знижування класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: не замінено вікно біля виходу на покрівлю на протипожежне з нормованою межею вогнестійкості (п. 6.4 табл. 3, п. 8.6 ДБН В.1.1-7:2016);
не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту від вражаючих факторів в зоні ураження яких знаходиться об'єкт;
не узгоджено номенклатуру забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області;
не забезпечено шляхи евакуації (сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи) евакуаційним освітленням;
не виконано стелажі в приміщенні сховища бібліотеки з негорючих матеріалів;
допускається розміщення на вікнах приміщень, де перебувають учасники навчально-виховного процесу глухих грат;
не поновлено план-схеми евакуації на випадок пожежі у відповідності ДСТУ ІБО 6309:2007;
не забезпечено пожежний щит (стенд) комплектом засобів пожежогасіння;
не забезпечено пожежний кран-комплект № 2 отворами для провітрювання і пристосуванням для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;
приміщення бібліотеки не обладнано планом евакуації на випадок виникнення пожежі та інструкціями про порядок дій під час пожежі.
Крім того, 11 червня 2018 року на підставі Наказу від 05 червня 2018 року №27 була проведене ще одна позапланова перевірка КЗ "Середня загальноосвітня школа №40" Кам'янської міської ради.
Вищевказаним актом встановлено, що більшість порушень, які були зафіксовані актом №384 від 15.12.2017 року, не усунуті.
Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади. Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб'єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.
У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Враховуючи, що відповідачем не усунуті в повному обсязі порушення виявлені в ході проведення перевірки, а експлуатація школи із вищевказаними порушеннями створює загрозу життю та здоров'ю дітей, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову та застосування відповідних заходів реагування.
Керуючись ст. ст. 243-246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта: будівлі за адресою Дніпропетровська область, м. Кам'янське, пр. Наддніпрянський, 3 Комунального закладу Середня загальноосвітня школа №40 Кам'янської міської ради (код ЄДРПОУ - 23642451) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 16 липня 2018 року.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 16 липня 2018 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 20.07.2018 |
Номер документу | 75378130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні