Рішення
від 17.07.2018 по справі 802/1258/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

17 липня 2018 р. Справа № 802/1258/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом: Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області

до: Бершадської районної ради Вінницької області

про: визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

03.05.2018 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Бершадська районна державна адміністрація Вінницької області (далі - позивач) з позовом до Бершадської районної ради Вінницької області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказав, що 07.03.2018 року на 18 сесії 7 скликання Бершадської районної ради було ухвалено рішення про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Вер ховною Радою України 03.03.2018 року, а саме :

1.Підтримати звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року.

2.Засудити дії представників силових структур органів державної влади зі знесення наметового містечка під Верховною Радою України та жорстокого побиття і затримання мітингувальників, що відбулося 03.03.2018 року в столиці України - місті Києві.

3.Звернутися до Президента України та Верховної ради України з при воду вчинення заходів щодо :

-          належної оцінки дій представників відповідних силових структур, що брали участь у розгоні, затриманні мітингувальників та притягнення винних осіб до відповідальності ;

-          створення антикорупційного суду;

-          скасування депутатської недоторканності;

-          прискорення розгляду законопроекту «Про імпічмент президента»;

-          негайного відсторонення Міністра внутрішніх справ від виконання обов'язків із одночасним створенням слідчої комісії Верховної Ради України , щодо розслідування незаконного побиття ветеранів АТО і громадян під час подій в м. Києві 03.03.2018 року.

На думку позивача, вказане рішення прийняте з порушенням Конституції України та законів України і підлягає скасуванню. Відтак, позивач, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 03.07.2018 року, просив винести рішення про визнання протиправним та скасування рішення 18 сесії 7 скликання Бершадської районної ради Вінницької області від 07.03.2018 року про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року в частині:

-          прискорення розгляду законопроекту «Про імпічмент Президента»;

- негайного відсторонення Міністра внутрішніх справ від виконання обов'язків із одночасним створенням слідчої комісії Верховної Ради України, щодо розслідування незаконного побиття ветеранів АТО і гро мадян під час подій в м. Києві 03.03.2018 року.

05.06.2018 року на адресу суду від Бершадської ради Вінницької області надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. Крім того, вказав, що аргументи, які зазначені в позовній заяві жодним чином не доводять протиправність прийнятого рішення органом місцевого самоврядування. Суть їх зводиться до викладу тексту норм законодавства без викладу фактичних обставин, що вказували б на протиправність рішення.

Питання, які на думку позивача, не відносяться до компетенції відповідача районною радою не розглядалися. Водночас на розгляді було питання про звернення до відповідних державних органів влади з приводу вчинення заходів для їх розгляду, що підтверджується змістом рішення Бершадської районної ради від 07.03.2018 року «Про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року».

Також представник відповідача наголосив, що із змісту позовної заяви вбачається те, що позивач опосередковано ставить питання про неправомірність звернення Бершадської районної ради Вінницької області до органів державної влади щодо розгляду ними певних питань, що є неприпустимим з точки зору права на звернення.

Крім того, вказав, що відповідно до ч. 6 ст.4 Європейської Хартії місцевого самоврядування у процесі планування і прийняття рішень щодо всіх питань, які безпосередньо стосуються органів місцевого самоврядування, з останніми мають проводитися консультації, у міру можливості своєчасно і належним чином. Згідно ст. 11 Хартії органи місцевого самоврядування мають право використовувати засоби правового захисту для забезпечення вільного здійснення своїх повноважень і поважання принципів місцевого самоврядування, які утілені в конституції чи національному законодавстві.

Відтак, на думку, представника відповідача, оскаржуваним рішенням вимоги Конституції України та інших законів, не порушено, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Ухвалою судді від 07.05.2018 року позовну заяву Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області залишено без руху та встановлено 5 - деннний строк з дня отримання копії ухвали для усунення виявлених недоліків позовної заяви.

15.05.2018 року від Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою судді Вінницького окружного адміністративного суду від 18.05.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

03.07.2018 року від представника позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, відповідно до якої він просив визнати протиправним та скасувати рішення Бершадської районної ради від 07.03.2018 року «Про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року» лише щодо його окремих пунктів (а.с. 46-50).

Також, 03.07.2018 року на адресу суду від відповідача надійшла заява про часткове визнання позову, в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування яких зазначено в заяві про зменшення позовних вимог (а.с. 45).

В судове засідання представник позивача не з'явився, хоча про дату час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином. Однак, на адресу суд від нього надійшло клопотання про розгляд справи без його участі. Крім того, позовні вимоги, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, хоча про дату час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином. Разом з тим, подав до суду клопотання, в якому просив розглянути справу за його відсутності.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Суд вирішуючи справу, дослідивши наявні матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 47 КАС України крім прав та обов'язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п'ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Як видно із матеріалів справи, 03.07.2018 року представником позивача подано заяву про зменшення позовних вимог, відповідно до якої він просив визнати протиправним та скасувати рішення Бершадської районної ради від 07.03.2018 року «Про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року» лише щодо його окремих пунктів.

При поданні заяви про зменшення позовних вимог позивачем дотримано всіх вимог встановлених ст. 47 КАС України. Тому вказана заява прийнята судом.

Водночас, відповідно до вимог ч. 1 ст. 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Як убачається з ч. 4 ст. 189 КАС України, у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 78 КАС України обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Як зазначалося, 03.07.2018 року на адресу суду від відповідача надійшла заява про часткове визнання позову. Так, відповідно до заяви про визнання позову від 03.07.2018 року позовні вимоги за позовом Бершадської райдержадміністрації змінилися в сторону зменшення.

Враховуючи зазначену заяву Бершадська районна рада визнала зменшені позовні вимоги в повному обсязі, а саме в частині скасування рішення Бершадської районної ради від 07.03.2018 року «Про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року» в частині звернення до Президента України та Верховної Ради України з приводу вчинення заходів щодо:

-          прискорення розгляду законопроекту «Про імпічмент президента»;

-          негайного відсторонення Міністра внутрішніх справ від виконання обов'язків із одночасним створенням слідчої комісії Верховної Ради України, щодо розслідування незаконного побиття ветеранів АТО і громадян під час подій в м. Києві 03.03.2018 року.

Таким чином, беручи до уваги положення КАС України, виходячи з меж заявлених позовних вимог, відповідно до заяви про зменшення позовних вимог, та заяви про визнання адміністративного позову відповідачем в цій частині, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Крім того, судом враховано положення ч. 6 ст. 47 КАС України. Зокрема, суд не приймає відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї - небудь права, свободи чи інтереси.

Надавши оцінку фактичним обставинам справи, перевіривши можливість визнання позову відповідачем на їх відповідність закону або наявності факту порушення чиї - небудь прав, свобод чи інтересів таким визнанням, суд констатує, що такі відсутні.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Як видно із матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в сумі 1762,00 грн, що підтверджується квитанціями № 0.0.1034777708.1 від 14.05.2018 року та № 0.0.1019777513.1 від 23.04.2018 року.

Відтак, позивачу слід повернути судовий збір у розмірі 881,00 грн, що складає п'ятдесят відсотків судового збору, сплаченого ним при поданні позову.

Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 18 сесії 7 скликання Бершадської районної ради Вінницької області від 07 березня 2018 року про підтримку звернення ветеранів АТО та представників громадськості Бершадського району з приводу подій під Верховною Радою України 03.03.2018 року в частині:

-          прискорення розгляду законопроекту «Про імпічмент Президента»;

-          негайного відсторонення Міністра внутрішніх справ від виконання обов'язків із одночасним створенням слідчої комісії Верховної Ради України , щодо розслідування незаконного побиття ветеранів АТО і громадян під час подій в м. Києві 03.03.2018 року.

Повернути Бершадській районній державній адміністрації Вінницької області (код ЄДРПОУ 04051023) п'ятдесят відсотків суми сплаченого ним судового збору в розмірі 881,00 (вісімсот вісімдесят одна) грн.

Позивач: Бершадська районна державна адміністрація Вінницької області (код ЄДРПОУ 04051023, адреса: вул. Героїв України, 22, м. Бершадь, Вінницька область, 24400)

Відповідач: Бершадська районна рада Вінницької області (код ЄДРПОУ 21731280, адреса: вул. Героїв України, 23, м. Бершадь, Вінницька область, 24400)

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Копію рішення у повному обсязі сторони можуть одержати: (17.07.18)

Суддя           Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено24.07.2018
Номер документу75378435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1258/18-а

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 03.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 18.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні