ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
18 липня 2018 року м. ПолтаваСправа №816/2041/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Кукоби О.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області 13.06.2018 звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про стягнення штрафу у розмірі 3400,00 грн, посилаючись на несплату відповідачем штрафних санкцій, застосованих рішенням від 16.03.2018 №2, у добровільному порядку.
Полтавський окружний адміністративний суд ухвалою від 18.06.2018 відкрив провадження у справі за даним позовом. Розгляд справи здійснено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику часників (у порядку письмового провадження).
Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином, що підтверджено наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення /а.с. 41/.
Правом подання відзиву на позов відповідач не скористався.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до частини другої вказаної статті, справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
У відповідності до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.
Суд встановив, що рішенням Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 16.03.2018 №2 до ДП "Комунтех" застосовано адміністративно-господарські санкції за порушення законодавства про ціни і ціноутворення у розмірі 3400,00 грн у зв'язку з виявленим порушенням відповідачем вимог частини шостої статті 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", частини п'ятої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" /а.с. 30/.
Дане рішення відповідач оскаржив до Полтавського окружного адміністративного суду, який рішенням від 30.05.2018 у справі №816/1003/18 відмовив у задоволенні позовних вимог ДП "Комунтех" повністю /а.с. 42-45/.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 30.05.2018 у справі №816/1003/18 набрало законної сили 05.07.2018 /а.с. 45/.
Посилаючись на несплату відповідачем штрафних санкцій, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з такого.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" до суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною другою цієї статті визначено, що суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.
А відповідно до частини третьої вказаної статті, порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.
Відповідно до статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовуватись до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, серед яких і адміністративно-господарський штраф.
Адміністративно-господарський штраф визначається законом як грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету в разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності /частина перша статті 241 Господарського кодексу України/.
Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові да інші відносини, в яких допущено правопорушення /частина друга статті 241 Господарського кодексу України/.
У даному випадку до відповідача застосований штраф у порядку, визначеному Законом України "Про ціни і ціноутворення".
У відповідності до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Так, правомірність рішення про застосування до відповідача штрафних санкцій у розмірі 3400,00 грн підтверджена рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 30.05.2018 у справі №816/1003/18, що набрало законної сили 05.07.2018 /а.с. 42-45/, та не потребує доведення у цій справі.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми штрафу до суду не надав.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.
Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.
Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відповідні витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 2, 3, 6-10, 72-77, 90, 241-246, 262, 263, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, Полтавський окружний адміністративний суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про стягнення штрафу задовольнити.
Стягнути з Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради (код ЄДРПОУ 40917503; пров. Пролетарський, 1/2, смт Нові Санжари, Новосанжарський район, Полтавська область, 39300) до Державного бюджету України шляхом зарахування на рахунок 31110106700331, одержувач - УДКС у Новосанжарському районі Полтавської області, код ЄДРПОУ 37464450, код платежу 21081100, банк одержувача - ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019, штраф у розмірі 3400,00 грн (три тисячі чотириста гривень).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Полтавський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2018 |
Оприлюднено | 24.07.2018 |
Номер документу | 75379256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні