Ухвала
від 19.07.2018 по справі 905/1251/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

У Х В А Л А

ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ ПРО БАНКРУТСТВО

19.07.2018р. Справа № 905/1251/18

за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Імператив Груп" (код ЄДРПОУ 38688978), м.Краматорськ, Донецька область

про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»

Головуючий суддя Тарапата С.С.

при секретарі судового засідання Кухтик С.Ю.

Присутні:

представник боржника - ОСОБА_2 (за довіреністю).

Ухвалою господарського суду Донецької області від 11.07.18р. прийнято до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Імператив Груп» (код ЄДРПОУ 38688978), м.Краматорськ, Донецька область, підготовче засідання призначено на 19.07.18р.

Відповідно до вимог ст.114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 16.01.13р. №1, 07.06.2018р. судом здійснено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, визначено ОСОБА_3 (свідоцтво арбітражного керуючого №909 від 15.05.13р.).

Розглянувши у судовому засіданні 19.07.18р. заяву боржника та додані до неї документи, суд встановив:

В силу ч.6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Порядок ліквідації юридичної особи регламентовано ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст.ст.17, 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (в редакції, чинній на момент прийняття власником ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ, рішення щодо припинення (ліквідації) товариства).

На підтвердження проведення досудової процедури ліквідації заявником надано:

- протокол №5 від 16.04.18р. загальних зборів учасників ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , на яких прийнято рішення припинити діяльність та ліквідувати товариство, та призначено головою ліквідаційної комісії ОСОБА_4;

- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004163092 станом на 03.07.18р., із зазначенням відомостей про перебування боржника в стані припинення за рішенням засновників та про визначений засновниками строк для заявлення кредиторами своїх вимог;

- статут ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ;

- витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 19.06.18р. №56073857;

- інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта від 03.07.18р. №129570525;

- перелік кредиторів ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ від 03.07.18р.;

- письмові звернення голови ліквідаційної комісії до органів Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування та податкових органів з повідомленням про припинення підприємницької діяльності та із запитом інформації про наявність/відсутність заборгованості товариства, з докази їх відправлення;

- докази проведення інвентаризації;

- лист Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м.Києві Про видачу довідки з даними про відсутність відкритих банківських рахунків боржника та відсутність заборгованості перед бюджетом зі сплати податків, зборів, обов'язкових платежів №4138/10/26/55/12-02 від 31.05.18р.;

- проміжний ліквідаційний баланс боржника на 03.07.18р.;

- протоколи загальних зборів учасників ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ №1 та №2 від 03.07.18р., на яких прийнято рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу та про звернення до господарського суду Донецької області із заявою про порушення справи про банкрутство;

- та інші документи.

Так, зі змісту вказаних документів судом встановлено наступне:

16.04.18р. загальними зборами учасників ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи та призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_4 (протокол №5 від 16.04.18р.).

За змістом ч.ч.1, 3, 5 ст.105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Приписи ст.11 Закону України «Про реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» №755-IV від 15.05.2003р. (із змінами та доповненнями) визначають, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними для всіх суб'єктів господарювання та контролюючих органів.

16.04.18р. проведено запис про внесення відомостей про припинення підприємницької діяльності товариства за рішенням засновників та про строк, визначений засновниками для заявлення кредиторами своїх вимог до 16.06.18р., що підтверджується в тому числі, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 03.07.18р.

Як вбачається із наданих суду документів, ліквідатором проведені заходи, передбачені чинним законодавством, які передують зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , а саме:

Голова ліквідаційної комісії листами від 17.05.18р. звернувся до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м.Києві, Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у м.Києві, Головного управління ДФС у м.Києві і органів Пенсійного фонду України та фонду соціального страхування України, в яких повідомлено про прийняття засновниками рішення про припинення діяльності товариства, про необхідність проведення перевірки та надання інформації про наявність/відсутність заборгованості товариства.

Головою ліквідаційної комісії складений перелік кредиторів, вимоги яких визнано ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ, до якого включені вимоги ТОВ «ТРАНСТЕХНОСТАЛЬ» в сумі 137700,00грн.

Частиною 4 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна яке перебуває у третіх осіб.

Ліквідаційною комісією проведена інвентаризація майнових активів ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ, за результатами якої будь-які активи у боржника відсутні, що підтверджено доданими до заяви документами (наказом №1-і про проведення інвентаризації від 03.07.18р.; актом №1і про результати інвентаризації грошових коштів від 03.07.18р.; актом №2і інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами та кредиторами, з доданою справкою станом на 03.07.18р.; актом №3і про результати інвентаризації грошових коштів станом на 03.07.18р.; актом №4і інвентаризації наявності грошових документів, бланків документів суворої звітності від 03.07.18р.; інвентаризаційним описом основних засобів №5і від 03.07.18р.; актом №6і інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 03.07.18р.; інвентаризаційним описом №7і необоротних активів від 03.07.18р.; інвентаризаційним описом №8і запасів від 03.07.18р.; протоколом інвентаризаційної комісії від 03.07.18р.)

Частиною 3 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Поточний рахунок, який використовувався для проведення ліквідаційної процедури, закривається ліквідатором на підставі його заяви про закриття поточного рахунку.

Відповідно до листа Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м.Києві Про видачу довідки №4138/10/26/55/12-02 від 31.05.18р. у боржника відсутні відкриті рахунки у банківських установах.

Згідно з відомостями наданими боржником та доданими до заяви документами, фінансовий стан характеризується неплатоспроможністю, кредиторська заборгованість, що не оспорюється, складає 137700,00грн.

Відповідно до ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На виконання вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційною комісією складений проміжний ліквідаційний баланс станом (фінансовий звіт) на 03.07.18р., який затверджений загальними зборами учасників ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ (протокол №1 від 03.07.18р.).

Отже, враховуючи зазначені вимоги Закону про банкрутство, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст.95 Закону, згідно з вимогами ст.ст.105-111 ЦК України, є: виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складання проміжного ліквідаційного балансу за наслідком проведених ліквідаційною комісією дій в ліквідаційній процедурі та затвердження його компетентним органом юридичної особи боржника.

Що стосується виконання вимог п.7, 10, 11 ст.111 ЦК України, суд зазначає наступне:

Стаття 111 Цивільного кодексу України передбачає здійснення певних дій комісією з ліквідації (ліквідатором) щодо добровільної ліквідації юридичної особи, які включають в себе наступні етапи:

- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи;

- вжиття всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується;

- письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки;

- повідомлення учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надання відомостей про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства;

- до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів закриття рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи;

- вжиття заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах;

- виявлення та вжиття заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб;

- вжиття заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.

- повернення органам державної влади, органам місцевого самоврядування ліцензій, документів дозвільного характеру та інших документів, а також печаток та штампів, які підлягають поверненню;

- надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

- до моменту затвердження ліквідаційного балансу складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період.

- після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складення проміжного ліквідаційного балансу, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

- затвердження проміжного ліквідаційного балансу учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

- складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період до затвердження ліквідаційного балансу.

- після завершення розрахунків з кредиторами складення ліквідаційного балансу, затвердження його учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та подання органам доходів і зборів.

- передання документів, що підлягають обов'язковому зберіганню, в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам.

- подання державному реєстраторові документів, передбачених законом для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк.

Приписи п.1 ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» які, у цьому випадку, мають спеціальних характер перед нормами іншими законодавчих актів, зобов`язують ліквідатора у разі виявлення факту недостатності активів для задоволення вимог кредиторів припинити процедуру позасудової ліквідації та звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

За змістом вищевикладених етапів ліквідаційної процедури факт недостатності активів може бути виявлений саме після закінчення терміну для заявлення вимог кредиторів, проведення інвентаризації майнових активів, складення за затвердження власником проміжного ліквідаційного балансу.

Суд зауважує, що факт відкриття судової процедури банкрутства не позбавляє органи доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, як права на проведення перевірок будь якої фінансової звітності боржника ( і не звільняє боржника від обов`язку надання такої звітності) так і права, за наявності заборгованості боржника перед бюджетом, звернутись до суду із заявою про визнання кредитором після винесення постанови про визнання боржника банкрутом.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що неподання актів перевірок органів доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондам соціального страхування, не може бути підставою для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство .

Дослідивши в судовому засіданні 19.07.18р. надані боржником документи, заслухавши представника боржника, судом встановлено дотримання заявником порядку добровільної ліквідації юридичної особи, визначеної чинним законодавством України, який передує зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» . Факти, які б свідчили про недостовірність наданих ліквідатором документів, судом не встановлені.

Недостатність активів ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ, необхідних для погашення кредиторської заборгованості, підтверджена проміжним ліквідаційний балансом банкрута станом на 03.07.18р. та матеріалами справи.

03.07.18р. учасниками ТОВ ІМПЕРАТИВ ГРУП , м.Краматорськ прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство (протокол загальних зборів №2 від 03.07.18р.).

Згідно ч.6 ст. 16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: відкриття провадження у справі про банкрутство; відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.

Стаття 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.

Відповідно до ч.9 ст.16 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про відкриття провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.

З огляду на зазначене, суд встановив наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство, передбачених ст.ст. 10, 16, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1, 2, 8, 10, 11, 16, 19, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , в редакції від 22.12.11р., ст.3, ч.6 ст.12, ст.ст. 42, 46, 73, 86, 234 Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.17р., господарський суд

У Х В А Л И В:

Відкрити провадження у справі №905/1251/18 за заявою боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Імператив Груп" (код ЄДРПОУ 38688978, адреса: 84301, Донецька обл., м.Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, буд.26) про порушення провадження у справі про банкрутство на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Призначити справу до розгляду в судовому засіданні на 26.07.2018 року о 10:45 год . Засідання суду відбудеться в приміщенні господарського суду Донецької області, каб.№ 322

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені господарським процесуальним кодексом України, шляхом подання апеляційної скарги через господарський суд Донецької області.

Повний текст ухвали складено 19.07.18р.

Суддя С.С. Тарапата

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.07.2018
Оприлюднено20.07.2018
Номер документу75397177
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1251/18

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 20.09.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 07.08.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Постанова від 26.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 19.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 11.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні