2/117-АП-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"21" червня 2007 р. Справа № 2/117-АП-07
Господарський суд Херсонської області у складі судді Скобєлкіна С.В. при секретарі Тереховій І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Чаплинського районного центру зайнятості, смт.Чаплинка Херсонської області
до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Долинський", Чаплинського району Херсонської області
про стягнення 5349,07 грн.
за участю представників сторін:
від позивача - Біб О.В., доручення від 28.04.2007р. № 316
від відповідача - Литовка С.В., довіреність від 10.01.2007 року
в с т а н о в и в:
Чаплинський районний центр зайнятості звернувся до господарського суду Херсонської області з позовом до сільськогосподарського виробничого кооперативу "Долинський" про стягнення пені у розмірі 5349,07 грн. за несвоєчасне перерахування страхових внесків.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, з посилання на надані докази та матеріали справи. Представник відповідача, як у відзиві на позов, так і у судовому засіданні їх не визнав, вважаючи їх безпідставними та необґрунтованими.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази та правовідносини сторін, заслухавши представника позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі виходячи з наступного.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, відповідно до ст.124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст.2 Закону України "Про судоустрій", суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав та законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 ст.3 зазначеного Закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в поряд встановленому Конституцією України та законами відповідно до п.1 ст.6 Закону України "Про судовий устрій" усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст.6 зазначеного Закону ніхто не може 6ути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі № 1-2/2С визначено, що ст.124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права будь-яким незабороненим засобом. Кожна особа має право вільно обирати незаборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захист своїх прав не може бути обмежене. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору, можу звертатись до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншим нормативно-правовим актом.
Положення Кодексу адміністративного судочинства України вступили в силу з 01 вересня 2005 року. Чаплинський районний центр зайнятості Херсонської області звернувся до господарського суду Херсонської області з адміністративним позовом 03.04.2007 року.
У відповідності до п. 6 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Касаційний перегляд рішень за такими справами здійснює Вищий адміністративний суд України за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Після початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до відповідних місцевих господарських судів у справах, що підсудні окружному адміністративному суду, передаються цими судами до окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще не відкрито. Після початку діяльності апеляційного адміністративного суду апеляційні скарги в адміністративних справах, подані до відповідних апеляційних господарських судів, передаються цими судами до апеляційного адміністративного суду, якщо апеляційне провадження у справі ще не відкрито. Адміністративні справи, провадження в яких було відкрито місцевими та апеляційними господарськими судами до початку діяльності відповідного адміністративного суду, розглядаються і вирішуються цими судами відповідно до абзацу першого цього пункту. Перегляд судових рішень, зазначених в абзаці першому цього пункту, за винятковими обставинами здійснюється за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Згідно п. 7 Розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, після набрання чинності цим Кодексом... позовні заяви у господарських справах, що віднесені цим Кодексом до адміністративної юрисдикції, а також апеляційні, касаційні скарги (подання), заяви (подання) про перегляд судових рішень у зв'язку з нововиявленими обставинами та винятковими обставинами у таких справах, подані і не розглянуті до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
У відповідності до п.4 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України даний спір відноситься до компетенції адміністративних судів.
В силу зазначеного законодавства господарський суд при розгляді даної справи керується нормами Кодексу адміністративного судочинства України.
Стягнення з відповідача на користь позивача пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків у розмірі 5349,07 грн. стало предметом спору по даній справі.
Згідно зі статтею 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (далі - Закон) фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України.
Відповідно до п.2 ст.12 Закону функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Статтею 34 Закону передбачені такі права Фонду: застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків; стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний: забезпечувати збір страхових внесків; ...контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.
Статтею 35 Закону передбачені права, обов'язки та відповідальність роботодавця. Серед обов'язків роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.
Відповідно до Закону України від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Чаплинський районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття (ст.12); на підставі Положення про Чаплинський районний центр зайнятості затвердженого від 2001 року й довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 23.01.1995 року № 14981050002000256 центр є юридичною особою.
Перевіряючи законність та обґрунтованість вимог Чаплинського районного центру зайнятості, суд встановив. що сільськогосподарський виробничий кооператив "Долинський", ідентифікаційний код 00856480, є юридичною особою, форма господарювання - кооператив, форма власності - колективна. СВК "Долинський" має свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 13.09.1999 року серії АОО № 665012. Підприємство відповідача зареєстровано як платник страхових внесків за № 1 498 122 0002 000184 (свідоцтво про державну реєстрацію платника від 10.03.1998 року), дата та реєстраційний номер в центрі зайнятості 10.03.1998 року № 211800078, і є страхувальником і платником страхових внесків.
Проведеною перевіркою 17.11.2006 року (акт № 123 від 17.11.2006 року) встановлено прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду за що відповідачу на підставі Інструкції "Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.01.2001 року за № 30/5221 згідно розпорядження № 129 від 07.12.2006 року нарахована пеня в сумі 5349,07 грн.
Відповідно до ст.38 Закону роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.
Як вже зазначалось вище, Актом № 123 від 17 листопада 2006 року перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до фонду соціального страхування України на випадок безробіття по СВК "Долинський", позивач зафіксував наявність заборгованості відповідача станом на 01.10.2006 року до Фонду у розмірі 49 314,63 грн.
За результатами перевірки спеціалістом Чаплинського районного центру зайнятості був зроблений розрахунок заборгованості відповідача та нарахування пені. Цей розрахунок є додатком до акту перевірки № 123 від 17.11.2006 року, з якого вбачається, що нарахована пеня становить 5349,07 грн. (а.с.13). Саме ця сума є фінансовою санкцією до СВК "Долинський", яка знайшла своє відображення у Розпорядженні № 129 від 07 грудня 2006 року про стягнення коштів та застосування фінансових санкцій за несвоєчасне перерахування відповідачем страхових внесків.
При цьому суд звертає увагу на ту обставину, що Акт № 123 від 17.11.2006 року підписаний без зауважень керівником СВК "Долинський" та головним бухгалтером, і цей документ разом з Розпорядженням № 129 від 07.12.2006 року відповідачем не оскаржувались.
Відповідно до ст.35, ст.38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне сої страхування на випадок безробіття" у разі несвоєчасної сплати страхових внесків, або не повної сплати страхувальники сплачують суму донарахованих страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Зобов'язання, які передбачають сплату страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відповідачем не виконані. Крім того, СВК "Долинський" у десятиденний термін з дня отримання Розпорядження № 129 самостійно не сплатив встановлені фінансові санкції.
За таких обставин, враховуючи що заборгованість відповідачем не погашена, а також ним не надано доказів сплати 5 349.07 грн. пені, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 158-163 КАС України суд, -
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Долинський", 75224 Херсонська область, Чаплинський район, с.Долинське, вул.Миру, 17, код ЄДРПОУ 0000856480, р/р 260092931 в ХОД АППБ "Аваль", МФО 352093 на користь Чаплинського районного центру зайнятості Херсонської області, 75200, Херсонська область, смт.Чаплинка, вул.Леніна, 38, р/р.37171305900299 - пеня код доходу 50040500 ГУДКУ м.Херсон, МФО 852010 - пеню за несвоєчасне перерахування страхових внесків у розмірі - 5349,07 грн. (п'ять тисяч триста сорок дев'ять грн. 07 коп.)
3. Роз'яснити сторонам, що дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
4. Копію постанови направити сторонам по справі.
Суддя С.В.Скобєлкін
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 753993 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Скобєлкін С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні