Постанова
від 25.01.2010 по справі 2а-1567/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-1567/10/1270

Категорія № 6.19

П О С Т А Н О В А

Іменем України

25 січня 2010 року

Луганський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

судді Смішливої Т.В.

при секретарі Попові М.Г.

в присутності представник ів:

прокурора-заявника: Ружа А.Ю. (посвідчен ня №НОМЕР_1 від 12.05.2009 року)

від позивача: не з' явився,

від відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора Артемівського рай ону м. Луганська в інтересах д ержави в особі Інспекції Дер женергонагляду в Луганські о бласті відокремленого підро зділу «Держенергонагляд у До нбаському регіоні» державно го підприємства «Національн а енергетична компанія «Укре нерго» до міського комунальн ого підприємства «Житлове ек сплуатаційно-ремонтне управ ління №1» про стягнення суми ш трафу у сумі 850 грн., -

В С Т А Н О В И В:

17.12.2009 року до Луганського о кружного адміністративного суду звернувся прокурор Арт емівського району м. Лугансь ка в інтересах держави в особ і Інспекції Держенергонагля ду в Луганські області відок ремленого підрозділу «Держе нергонагляд у Донбаському ре гіоні» державного підприємс тва «Національна енергетичн а компанія «Укренерго» з адм іністративним позовом до міс ького комунального підприєм ства «Житлове експлуатаційн о-ремонтне управління №1» про стягнення суми штрафу у сумі 850 грн.

Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся на те, що відповідно до ч. 3 ст . 27 Закону України «Про електр оенергетику» суб'єкти господ арської діяльності несуть ві дповідальність за правопору шення в електроенергетиці, з окрема, за ухилення від викон ання або несвоєчасне виконан ня рішень чи приписів Інспек ції та порушення умов ліценз ування у вигляді штрафу.

Оскільки відповідач не заб езпечив виконання заходів що до усунення порушень законод авства з метою безпечного ви користання електроустаново к, які були виявлені під час об стеження інспектором Держен ергонагляду в Луганській обл асті, відповідно до чого скла дено Акт перевірки від 30.01. 2009 року, постановою від 25.02.2009 рок у на відповідача накладено ш траф за порушення законодавс тва про електроенергетику у розмірі 850 грн.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позовні вимоги підтримали, п росили стягнути з відповідач а до Державного бюджету Укра їни суму штрафу у розмірі 850 гр н.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату та час слухання сп рави був повідомлений належн им чином, причини неявки суду не доповів, заперечень проти позову не надав.

Заслухавши пояснення прок урора та представника позива ча, дослідивши матеріали спр ави, суд вважає, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.

29.08.2008р. начальнику МКП «Житло ве експлуатаційно-ремонтне у правління №1» м.Красний Луч Зайцевій Л.М. було видано пр ипис ЛК 183 № 254, яким останнього з обов' язано виконати заходи з усунення порушень; про вико нання припису в цілому повин ні були повідомити в строк до 05.12.2008р.

30.01.2009р., у присутності предста вника відповідача, інспектор ом Державної інспекції з ене ргетичного нагляду було пров едено перевірку виконання пр ипису Інспекції від 29.08.2008р. ЛК 183 № 254, про усунення порушень зак онодавства про електроенерг етику.

Актом перевірки від 30.01.2009р №2-12 -08-64807/Ап/ПП/0011 встановлено не виконання відповідачем прип ису Інспекції від 29.08.2008р. ЛК 183 № 254 .

На підставі цього акту пере вірки 25.02.2009р. інспекцією прийня то постанову №2-12-08-64807/Ап/ПП/0011 про накладення штрафу на від повідача за порушення законо давства про електроенергети ку на суму 850 грн. у зв'язку з нев иконанням припису від 29.08.2008р. ЛК 183 №254.

25.02.2009р. постанову про накладе ння штрафу №2-12-08-64807/Ап/ПП/0011 на діслано відповідачеві листо м № 16/162/1-035, лист отримано відпові дачем 10.04.09р.

Указом Президента України «Про зміни в структурі центр альних органів виконавчої вл ади" від 15.12.1999 року № 1573/99 Міністер ство палива та енергетики Ук раїни (далі - Мінпаливенерг о) визначено центральним орг аном виконавчої влади на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу.

Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни «Про електроенергетику » здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (дал і - Держенергонагляд), яка підп орядкована безпосередньо Мі нпаливенерго в частині викон ання функцій, покладених на Д ерженергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996 р., та діє у складі д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго» (далі - ДП НЕК „ Укренерго") та його структурн их підрозділів.

Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» воно заснов ано на державній власності т а підпорядковується Мінпали венерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 №59 8/2000.

Головною метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпе чення цілісності об'єднаної енергетичної системи Україн и, задоволення інтересів дер жави у сфері енергопостачанн я, здійснення централізовано го оперативно-технологічног о управління ОЕС, запобіганн я порушенням режимів і аварі ям системного значення та лі квідація можливих аварій у к раїні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Стату ту), до основних напрямків дія льності віднесено здійсненн я державного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії відпові дно до Закону України «Про ел ектроенергетику» та Положен ня (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» до принципів державної по літики в енергетиці належать створення умов безпечної ек сплуатації об'єктів електрое нергетики, а також забезпече ння відповідальності енерго постачальників та споживачі в. Частиною 1 ст. 9 зазначеного з акону визначено, що державни й нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визнач еному законодавством Україн и, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано пов новаження щодо застосування , у встановленому порядку, сан кцій до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.

Так, відповідно до ч. З ст. 27 За кону України «Про електроене ргетику» суб'єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за правопорушенн я в електроенергетиці, зокре ма, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензуван ня у вигляді штрафу.

Пунктом 10 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, передбачено, що суб'є кт господарської діяльності повинен сплатити штраф прот ягом 30 днів з дня винесення по станови, а у разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку . До теперішнього часу штраф в ідповідачем не сплачено.

Частиною 6 ст. 27 Закону Україн и «Про електроенергетику» ви значено, що суми штрафів пови нні сплачуватися до Державно го бюджету України.

Несплата суб'єктами господ арювання сум штрафів, наклад ених Державною інспекцією з енергонагляду унеможливлює виконання державою відповід них економічних програм та с причиняє значні негативні на слідки у сфері ПЕК.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані Позивачем підтверджують обставини, на які Позивач посилається та ї х обґрунтування.

Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи Позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 121 Конституції Укр аїни, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст . 2, 6, 7, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов прокурора Артемівськог о району м. Луганська в інтере сах держави в особі Інспекці ї Держенергонагляду в Луганс ькі області відокремленого п ідрозділу «Держенергонагля д у Донбаському регіоні» дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» задовольни ти повністю.

Стягнути з міського ко мунального підприємства «Жи тлове експлуатаційно-ремонт не управління №1» (ЄДРПОУ 32446593) д о Державного бюджету України суму штрафу у розмірі 850 грн.(ві сімсот п' ятдесят грн.)

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку частини 5 статті 1 86 Кодексу адміністративного судочинства України.

СУДДЯ

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2010
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7541744
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1567/10/1270

Постанова від 25.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Тетяна Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні