Постанова
від 18.01.2010 по справі 2а-366/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-366/10/1270

Категорія № 2.14.2

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

«18» січня 2010 року

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді

судді: Смішливої Т.В. ,

при секретарі: Лейбенко О.Д.

за участю представників ст орін:

позивача: Мерзляк ової В.П. (довіреність № 10-02 ві д 04.01.2010),

відповідача: Шепіл ь В.В. (довіреність № 1-17/4623 від 11. 06.2009),

Тупіченка В.Є. (д овіреність № 1-17/8234 від 02.11.2009),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у м.Луганська адміністративн у справу за позовом Відкрито го акціонерного товариства « Алчевський коксохімічний за вод» до Луганської митни ці про визнання нечинним под аткового повідомлення форми «Р» № 42 від 07.09.2009, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2009 року позивач з вернувся до Луганського окружного адміністративног о суду з позовом до відповіда ча Луганської митниці, у я кому зазначив, що відповідач ем прийнято 07.09.2009 року податков е повідомлення форми «Р» про застосування штрафних санкц ій у сумі 680 грн. за порушення п. п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181. Вказане рішення позивач вважав неза конним так як, позивач, в поруш ення вимог Порядку оформленн я результатів виїзних докуме нтальних, виїзних планових т а позапланових перевірок з п итань дотримання податковог о, валютного та іншого законо давства, не отримував акту пе ревірки, за результатами роз гляду якого прийнято оскаржу ване повідомлення, а також у з в' язку з тим, що у відповідач а відсутнє право на застосув ання санкцій за несвоєчасне подання вантажної митної дек ларації.

Позивач вважає, що митний о рган нарахував штрафну санкц ію без правових обґрунтувань , зазначає, що застосування шт рафних санкцій, передбачених пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України № 21 81 не належить до компетенції м итних органів у розумінні ст .2 зазначеного Закону, оскільк и митниця є відповідальною з а нарахування, утримання та с плату (перерахування) податк у до бюджету.

Зі змісту оспорюваного под аткового повідомлення не вба чається, з яких підстав було з дійснено нарахування - не н аведено відповідних юридичн их фактів та відсутній окрем ий документ, у якому б ці факти фіксувалися.

Позивач просив визнати под аткове повідомлення форми «Р » № 42 від 07.09.2009 Луганської ми тниці про застосування штраф них санкцій у сумі 680 грн. нечин ним.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав пояснення, аналогічн і викладеним у позові. Крім то го, надав письмові пояснення , у яких зазначив, що податкови м повідомленням № 42 від 07.09.2009 від повідач повідомив позивача п ро обов' язок сплатити суму податкового зобов' язання у розмірі 680 грн. згідно з п.«а» п .п.4.2.2 ст.4 Закону № 2181 та згідно ст .85 Митного Кодексу України, п.п .17.1.1 п.17.1 зазначеного Закону. Під ставою для оформлення податк ового повідомлення стало пор ушення позивачем вимог ст.85 Ми тного кодексу України стосов но терміну подачі вантажної митної декларації. Представн ик позивача вважає, що штрафн і санкції, передбачені пп.17.1.1 п .17.1 Закону України № 2181 від 21.12.2000 у р озумінні діючого законодавс тва не є податковим боргом аб о збором, який справляється п ри ввезенні товарів на митну територію України. Крім цьог о зазначає, що штрафні санкці ї за порушення норм Митного к одексу України не можуть при рівнюватися до сплати податк у, оскільки не пов' язані з не виконанням податкового зобо в' язання, а отже у митного ор гану не було підстав для прий няття податкового повідомле ння і визначення платнику по даткового зобов' язання у ви гляді штрафних (фінансових) с анкцій у сумі 9860 грн., за відсут ністю підстав для визначення податкового зобов' язання, передбачених п.п.«а», «б», «в» пп.4.2.2 ст.4 Закону № 2181. До того ж ст .17 Закону передбачений вичерп ний перелік обставин (підста в) для застосування штрафних санкцій і залежно від цих обс тавин законом встановлені ро зміри штрафів, у тому числі пр и неподанні податкових декла рацій, але підстав, з якими зак он пов' язує застосування шт рафу по даній справі відсутн і.

просив позов задовольнит и.

Представники відповідача визнали позовні вимоги част ково, надали письмові поясне ння, в яких зазначили, що п.17.1 ст .17 Закону України № 2181 визначен о, що штрафні санкції можуть бути накладені за порушення податкового законодавства, а у п.п.17.1.1 визначено, за яке саме порушення податкового закон одавства застосовуються штр афні санкції, і в якому розмір і. Таким чином строки є невід' ємною частиною податкового з аконодавства, Закон № 2181 місти ть у собі відсилочні норми до спеціального законодавства , яке встановлює конкретні ст роки подання податкових декл арацій. Відповідно до ст.17 Зак ону № 2181, платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф. При цьо му, відповідно до абз.2 п.17.1. ст.17 ш трафні санкції накладаються контролюючими органами, яки м в даному випадку є митний ор ган. Дії Луганської митни ці не виходили за межі Закону № 2181. Форма податкового повідо млення відповідає всім вимог ам, визначеним ст. 6 зазначеног о Закону, підстави накладенн я штрафних санкцій та їх розм ір відповідають ст.17, компетен ція чітко визначена ст. 2 Закон у № 2181. Відповідно до пункту 5.1 ро зділу І Інструкції про поряд ок заповнення вантажної митн ої декларації, затвердженої наказом Держмитслужби Украї ни від 09.07.1997 № 307, зареєстрованої в Міністерстві юстиції Украї ни 24.09.2007 за № 443/2247, ВМД заповнюєтьс я декларантом. Тобто саме дек ларант визначає, яке поняття партії товарів використовув ати під час декларування ван тажів. Враховуючи те, що Акти с кладено в період, наступний з а днем неподання відповідної ВМД до митного оформлення, до подання ВМД, за якою було здій снено нарахування та/або спл ату податків, зборів (обов' я зкових платежів), як це передб ачено проектом наказу Держми тслужби України «Про внесенн я змін до Порядку підготовки та направлення митними орга нами податкових повідомлень платникам податків, установ лення й експлуатації дошок п одаткових повідомлень, затве рдженого наказом Держмитслу жби України від 11.05.2006 № 370», то на час складання актів було нем ожливо визначити, яким саме п оняттям скористається декла рант під час наступного декл арування вантажів. Тому, врах овуючи непоодинокі випадки д екларування підприємством с воїх вантажів за різними виз наченнями поняття партії тов арів, складання актів відбул ося саме за першим - загальн им визначенням партії товарі в. У зв' язку з чим, кількість Актів, яка відображає кожне н еподання ВМД декларантом, і я ка є необхідною і достатньою , можливо визначити лише на мо мент прийняття ВМД до оформл ення, але ні в якому разі не на момент складання актів одра зу після неподання ВМД у стро к, визначений законодавством . На час розгляду справи відпо відачу стало відомо, що акти № 435 - 437 складено на одну партію товарів, що вбачається з нада них позивачем копій ВМД, які в же оформлено, та в яких зазнач ено реквізити товаротранспо ртних документів (залізнични х накладних) та реквізити док ументів контролю за доставко ю вантажів в митницю признач ення (ТР ЗТ), відповідно до яки х і сформовано певні партії т оварів. За таких обставин від повідач - Луганська митни ця не заперечує проти корегу вання сум штрафних санкцій, н арахованих у податковому пов ідомленні відповідно до пп.17.1 .1 п.17.1 ст.17 Закону № 2181, у тих випадк ах, коли позивачем за наявнос ті документального підтверд ження (одночасне прибуття ва нтажів на станцію призначенн я відповідно до штампів, прос тавлених у залізничних накла дних, реквізити яких наведен о у відповідних ВМД) доведено випадки декларування підпри ємством своїх вантажів за ти м, або іншим визначенням поня ття партії товару. (а.с. 65 - 70)

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, перевіривш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд встановив таке.

Відкрите акціонерне товар иство «Алчевський коксохімі чний завод», ідентифікаційни й номер 00190816, зареєстрована у як ості юридичної особи виконав чим комітетом Алчевської міс ької ради Луганської області 18.12.1995.(а.с. 8)

Згідно податкового повідо млення від 07.09.2009 № 42 Лугансько ю митницєю застосовано штр афні санкції до Відкритого а кціонерного товариства «Алч евський коксохімічний завод » у сумі 680 грн. на підставі акті в перевірки № 435 - 438 від 24.07.2009 за п орушення п.п. «а» п. 4.2.2 ст. 4, п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 та ст. 85 Митно го кодексу України. (а.с. 58-59)

Як вбачається з Актів про не подання вантажної митної дек ларації у визначений законод авством строк № № 435, 436, 437, 438 від 24.07.20 09 року митним органом встанов лено, що 14.07.2009 на адресу Відкрит ого акціонерного товариства «Алчевський коксохімічний з авод» надійшов вантаж вугілл я марки «ГЖО», який знаходить ся під митним контролем з 14.07.2009. Станом на 24.07.2009, тобто у передба чений законом 10-денний строк, вантажну митну декларацію ВА Т «Алчевський коксохімічний завод» не подано. (а.с. 25 - 40)

Відповідно до ч. 1 ст. 85 Митног о кодексу України митна декл арація подається митному орг ану, який здійснює митне офор млення, протягом 10 днів з дати доставлення товарів і транс портних засобів у митний орг ан призначення.

Факт неподання вантажних м итних декларацій у строк, вст ановлений ст. 85 Митного кодекс у України, ВАТ «Алчевський ко ксохімічний завод» не оскарж ується.

Проблемою даного спору є на явність у митного органу пра ва застосовувати штрафні сан кції, передбачені п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст . 17 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000р. (далі - З акон № 2181), за порушення строків подачі митних декларацій, пе редбачених ст. 85 Митного кодек су України.

Визначення поняття «митна декларація» наведено у п. 12 ст . 1 Митного кодексу України, а с аме: митна декларація - письмо ва заява встановленої форми, яка подається митному орган у і містить відомості щодо то варів і транспортних засобів , які переміщуються через мит ний кордон України, необхідн і для їх митного оформлення а бо переоформлення.

Підпунктом 2.1.1 п. 2.1 ст. 2 Закону № 2181 передбачено, що митні орга ни є контролюючими органами стосовно акцизного збору та податку на додану вартість (з урахуванням випадків, коли з аконом обов'язок з їх стягнен ня або контролю покладається на податкові органи), ввізног о та вивізного мита, інших под атків і зборів (обов'язкових п латежів), які відповідно до за конів справляються при ввезе нні (пересиланні) товарів і пр едметів на митну територію У країни або вивезенні (переси ланні) товарів і предметів з м итної території України.

Відповідно до п. 1.11 ст. 1 Закону № 2181 податкова декларація, роз рахунок (далі - податкова декл арація) - документ, що подаєтьс я платником податків до конт ролюючого органу у строки, вс тановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата по датку, збору (обов'язкового пл атежу).

Згідно з п.2 ч.1.ст.9 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня» від 25.06.1991 року № 1251 платники п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) зобов'язані подав ати до державних податкових органів та інших державних о рганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов'язкових платежів).

Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що контроль за п равильністю та своєчасністю справляння податків і зборі в (обов'язкових платежів) здій снюється державними податко вими органами та іншими держ авними органами в межах повн оважень, визначених законами .

Підпунктом 7.3.6. пункту 7.3 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» від 03.04.97 р № 167 встановлено, що датою вини кнення податкових зобов'язан ь при імпорті товарів є дата п одання митної декларації із зазначенням у ній суми подат ку, що підлягає сплаті. Датою в иникнення податкових зобов'я зань при імпортуванні робіт (послуг) є дата списання кошті в з розрахункового рахунка п латника податку в оплату роб іт (послуг) або дата оформленн я документа, що засвідчує фак т виконання робіт (послуг) нер езидентом залежно від того, я ка з подій відбулася першою.

На підставі вантажних митн их декларацій здійснюється н арахування та сплата податку на додану вартість, який конт ролюється митними органами.

Таким чином, вантажна митна декларація є різновидом под аткової декларацій, контроль за поданням та достовірніст ю даних, а також своєчасності сплати податку на додану вар тість у якій здійснює митний орган.

Відповідальність за несво єчасне подання податкової де кларації передбачена п.п. 17.1.1 п .17.1 ст. 17 Закону № 2181, згідно до яко го платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі де сяти неоподатковуваних міні мумів доходів громадян за ко жне таке неподання або її зат римку.

Відповідно до п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 За кону № 2181 контролюючий орган м ає право проводити камеральн і перевірки, яка проводиться контролюючим органом виключ но на підставі даних, зазначе них у податкових деклараціях , без проведення будь-яких інш их видів перевірок платника податків.

У разі коли сума податковог о зобов'язання розраховуєтьс я контролюючим органом відпо відно до статті 4 цього Закону , такий контролюючий орган на дсилає платнику податків под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстава для т акого нарахування, посилання на норму податкового закону , відповідно до якої був зробл ений розрахунок або перераху нок податкових зобов'язань, с ума податку чи збору (обов'язк ового платежу), належного до с плати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строк и їх погашення, а також попере дження про наслідки їх неспл ати в установлений строк та г раничні строки, передбачені законом для оскарження нарах ованого податкового зобов'яз ання (штрафних санкцій за їх н аявності). (ч. 1 ст. ст.. 6 Закону № 218 1)

Згідно п. 2.2 розділу 2 Порядку підготовки та направлення м итними органами податкових п овідомлень платникам податк ів, установлення й експлуата ції дощок податкових повідом лень, затвердженого наказом Державної митної служби Укра їни № 370 від 11.05.2006 року, зареєстро ваного у Міністерстві юстиці ї України 29.05.2006 року за № 613/12487, у ви падку, зазначеному в пункті 2.1 цього Порядку, митний орган с кладає та надсилає платнику податків податкові повідомл ення за формою згідно з додат ком 1 до цього Порядку (форма "Р " - при здійсненні розрахунку с ум податкових зобов'язань та штрафних санкцій, нарахован их відповідно до підпунктів 17.1.1-17.1.6 пункту 17.1 статті 17 Закону, з а їх наявності.

Аналізуючи вищенаведені н орми діючого законодавства с уд приходить до висновку, що м итний орган має право провод ити камеральні перевірки, у т ому числі і щодо своєчасност і подання вантажних митних д екларацій, а також застосову вати при виявленні порушень штрафні санкції, передбачені п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181.

Разом з цим, суд не погоджує ться з сумою штрафної санкці ї, визначеної у податковому п овідомленні форми «Р» від 07.09.20 09 № 42.

Як вбачається з Актів про не подання вантажної митної дек ларації у визначений законод авством строк № № 435, 436, 437 від 24.07.2009 ї х складено у зв' язку з тим, що позивачем своєчасно не пода но вантажні митні декларації на партію товару- вугілля мар ки «ГЖО», який прибув за ТР ЗТ 804050008/9/130997 від 12.07.2009. (а.с. 25 - 37)

Згідно вантажних митних де кларацій ВАТ «Алчевський кок сохімічний завод» отриманий позивачем вантаж прибув зал ізничним транспортом на стан цію призначення одночасно, н а адресу одного вантажоотрим увача від одного вантажовідп равника з однієї станції від правлення у межах одного зов нішньоекономічного контрак ту. Тобто, вказаний вантаж під падає під поняття партії тов ару, визначення якої наведен о у п. 2 Положення про вантажну митну декларацію, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 09.06.1997 № 574.

Таким чином, щодо неподання вантажної митної декларацій на вантаж, який прибув за ТР З Т 804050008/9/130997 від 12.07.2009 відповідач пов инен був скласти один акт про неподання вантажної митної декларації у визначений зако нодавством строк, а не три, як відбулося фактично.

Вказані обставини визнано відповідачем під час розгля ду даної справи та викладено у письмових поясненнях від 22. 12.2009 № 1-17/9670. (а.с. 70)

Суд вважає, що Акти про непо дання вантажної митної декла рації у визначений законодав ством строк № № 435, 436, 437 від 24.07.2009 сто суються неподання однієї ван тажної митної декларації за однією партією товару та на ї х підставі відповідач мав пр аво застосувати до позивача штрафні санкції лише на суму 170 грн.

За таких обставин, з урахува нням наявності акту про непо дання вантажної митної декла рації у визначений законодав ством строк № 438 від 24.07.2009, загаль на сума штрафних санкцій, виз начених у податковому повідо млення форми «Р» від 07.09.2009 № 42 пов инна становити 340 грн.

Сторонам роз' ясненні вим оги статей 69-72 КАС України, нас лідки їх невиконання, запроп оновано надати необхідні док ази по справі та заперечення у разі невизнання адміністр ативного позову.

Сторони стверджують, що ним и були надані всі необхідні т а можливі докази по справі.

Суд розглядає справу на під ставі наявних матеріалів та доказів у справі.

На виконання вимог ст.11 ,71 КАС України, судом вжито всі пере дбачені законом заходи, необ хідні для з' ясування обстав ин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування до казів з власної ініціативи.

Відповідно до ч 3.ст.94 КАС Укр аїни, якщо адміністративний позов задоволено частково, с удові витрати, здійснені поз ивачем, присуджуються йому в ідповідно до задоволених вим ог, а відповідачу - відповід но до тієї частини вимог, у зад оволенні яких позивачеві від мовлено.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Відкрито го акціонерного товариства « Алчевський коксохімічний за вод» до Луганської митни ці про визнання податкового повідомлення форми «Р» від 07.0 9.2009 № 42 про застосування штрафн их санкцій у сумі 680 грн. нечинн им задовольнити частково.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння форми «Р» від 07.09.2009 № 42в части ні застосування до Відкритог о акціонерного товариства «А лчевський коксохімічний зав од» штрафних (фінансових) сан кцій у сумі 340 грн. (триста сорок гривень).

У задоволенні решти позовн их вимог Відкритого акціонер ного товариства «Алчевський коксохімічний завод» відмов ити за необґрунтованістю.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Відкр итого акціонерного товарист ва «Алчевський коксохімічни й завод» судові витрати у сум і 1,70грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о Кодексом адміністративног о судочинства України, якщо т аку заяву не було подано.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанц ії спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження т а апеляційна скарга подаютьс я до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови скл адено та підписано 22 січня 2010 р оку.

Суддя Т.В.Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2010
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7541751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-366/10/1270

Постанова від 15.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Тетяна Вікторівна

Постанова від 18.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Тетяна Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні