Рішення
від 18.07.2018 по справі 802/1834/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

18 липня 2018 р. Справа № 802/1834/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до середньої загальноосвітньої школи I-II ступенів с.Заболотне Крижопільського району Вінницької області про застосування заходів реагування

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (ГУ ДСУНС у Вінницькій області, позивач) з адміністративним позовом до середньої загальноосвітньої школи I-II ступенів с. Заболотне Крижопільського району Вінницької області (далі – СЗОШ I-II ступенів с. Заболотне Крижопільського району Вінницької області, відповідач ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації котла на твердому паливі, силової та освітлювальної електромережі в приміщенні школи за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Заболотне, вул. Чоботарська,1 шляхом відключення від джерела електроживлення накладення печаток на розподільчі електрощити та опломбування котла опалення до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, вказаних у позові.

Позов мотивований тим, що за результатами перевірки виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Зазначене, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації котла на твердому паливі, силової та освітлювальної електромережі в приміщенні школи за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Заболотне, вул. Чоботарська,1 шляхом відключення від джерела електроживлення накладення печаток на розподільчі електрощити та опломбування котла опалення до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що і стало підставою для звернення позивача до суду.

23.06.2018 р. відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду на 18.07.2018 р. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

05.07.2018 р. через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив, в якому останній просить відмовити в задовленні позову вказуючи на те, що шкода не є споживачем електроенергії, оскільки не укладала відповідних договорів на електропостачання. Окрім того, відповідач вказує, що не є експлуатантом твердопаливного опалювального котла, адже таке опалення здійснюється за рахунок відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської РДА. Відтак, відповідачем не допускались порушення, а отже такі (порушення) і не можуть бути усунені.

12.07.2018 р. від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій вказано, що твердопаливний котел перебуває на балансі СЗОШ I-II ступенів с. Заболотне Крижопільського району Вінницької області, а не відділу освіти, молоді та спорту Крижопільської РДА, отже така є експлуатантом даного котла. Стосовно електропостачання вказано, що відповідачем екплуатується будівля в Крижопільському районі, с. Заболотне, вул. Чоботарська,1, а отже і електромережа теж.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Серед основних завдань ДСНС, зокрема є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (п.3. Положення №1052).

Разом з тим, згідно із пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надвичайних ситуацій №507 від 21.09.2017 р. (далі – Положення), Головне управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області (скорочена назва -ГУ ДСНС України у Вінницькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

          В силу вимог підпункту 27 пункту 4 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надвичайних ситуацій у Вінницькій області віднесено здійснення безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання.

          В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України ( далі - КЦЗ України), центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

          Так, частиною шостою статті 7 Закону № 877-V визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

          На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. (ч.7. статті 7 Закону № 877-V ).

В свою чергу, відповідно до частини другої статті 70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

          До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12. ч.1. статті 67 КЦЗ України).

Крім того, частиною другою статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

          Разом з тим, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, серед іншого є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення (п.1-2, ч.1 статті 70 Закону № 877-V).

Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДСНС України у Вінницькій області №106 від 23.04.2018 р. його посадовими особами проведено позапланову перевірку щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт № 67 від 17.05.2018 р., яким зафіксовано ряд порушень вимог законодавства.

Так, у ході проведеної перевірки СЗОШ I-II ступенів с. Заболотне, позивачем виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС від 30.12.2014р. №1417 (далі - ППБУ, далі НАПБ А.01.001- 2015 ) , а саме:

- допускається експлуатація котла на твердому паливі який знаходиться в приміщенні початкової школи, що є порушенням п. 4.9, 4.10 ДБН В 2.5-77:2014;

- з'єднання , відгалуження, окінцювання жил, проводів, кабелів в з'єднувальних коробках у всіх приміщеннях загальноосвітньої школи не виконано методом опресування, зварювання або паяння, що є порушенням п.1.16, гл.1 розділу 4 НАПБ А.01.001- 2015;

- не проведено заміри опору ізоляції силової та освітлювальної мережі в приміщенні школи, що є порушенням п. 1.20 гл.1 розділу 4 НАПБ А.01.001- 2015.

Як зазначалось вище, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Станом на дату розгляду даної справи порушення, які стали підставою для звернення позивача з даним позовом для застосування заходів реагування, відповідач не усунув, доказів протилежного суду не надано. Відсутні й зауваження та пояснення у акті щодо непогдження відповідача з виявленими порушеннями.

Оцінюючи позицію відповідача стосовно того, що він не є експлуатантом котла та мережі, екплуатацію яких просить зупинити позивач, суд зазначає про наступне.

Як видно із довідки №134 від 11.06.2018 р. твердопаливний котел : інвентарний номер -10490004 перебуває на балансі СЗОШ I-II ступенів с. Заболотне, отже саме остання користується таким (котлом). При цому, доказів, які б вказували на те, що котел перебуває на балансі відділу освіти , молоді та спорту Крижопільської РДА, суду не надано.

Окремо суд акцентує увагу й на тому, що перевірялась саме СЗОШ I-II ступенів с. Заболотне, про що складено акт №67 від 17.05.2018 р., в якому зафіксовані порушення законодавства в сфері пожежної безпеки, при цьому, такий не оскаржено, доказів протилежного суду не надано.

За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки виявлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову, а саме, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації котла на твердому паливі, силової та освітлювальної електромережі в приміщенні школи за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Заболотне, вул. Чоботарська,1 шляхом відключення від джерела електроживлення накладення печаток на розподільчі електрощити та опломбування котла опалення до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.

Згідно частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує на наступне.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність у суб'єкта владних повноважень, витрат пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати до середньої загальноосвітньої школи I-II ступенів с. Заболотне Крижопільського району Вінницької області (вул. Чоботарська, 1, с. Заболотне, Крижопільський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 26222590) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації котла на твердому паливі, силової та освітлювальної електромережі в приміщенні школи за адресою: Вінницька область, Крижопільський район, с. Заболотне, вул. Чоботарська,1 шляхом відключення від джерела електроживлення накладення печаток на розподільчі електрощити та опломбування котла опалення до повного усунення порушень законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600- річчя, 11, м. Вінниця, код 38635397).

Відповідач: середня загальноосвітня школа I-II ступенів с. Заболотне Крижопільського району Вінницької області (вул. Чоботарська, 1, с. Заболотне, Крижопільський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 26222590).

Суддя           Воробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.07.2018
Оприлюднено25.07.2018
Номер документу75420296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1834/18-а

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 08.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Рішення від 18.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні