Рішення
від 19.07.2018 по справі 815/2096/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2096/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В.

При секретарі: Єренкевич О.А.

За участю сторін:

Представника позивача: Груздєвої Л.А.

Представника відповідача: не з'явився

розглянувши відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів про стягнення штрафних санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому позивач просить суд стягнути з приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів штрафні санкції у загальному розмірі 10200, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за порушення відповідачем вимог підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було винесено постанови про накладення на приватне акціонерне товариство Овідіопольський завод будматеріалів санкцій №№ 268-ПУ-1-Е, 269-ПУ-1-Е, 270-ПУ-1-Е від 30.11.2017 року та застосовано до відповідача штрафи у загальному розмірі 10200,00 грн. Разом з тим, вищезазначені штрафи відповідачем у добровільному порядку сплачені не були, що стали підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалою суду від 11.04.2018 року позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження із повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання.

Представник позивача у судових засіданнях 01.06.2018 року, 17.07.2018 року посилаючись на обґрунтування, викладені у адміністративному позові, підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила їх задовольнити.

Відповідач у судові засідання не з'явився про дату час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно за адресою, зазначеною в адміністративному позові та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 36-40, 78-80), про причини нез'явлення суд не повідомив, відзиву на адміністративний позов не надав, клопотань про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності не заявляв.

На підставі вищезазначеного, та, виходячи с приписів п.1 ч.3 ст. 205 КАС України, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності представника приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів на підставі наявних у ній письмових доказів.

Судом під час розгляду справи встановлено наступне.

Приватне акціонерне товариство Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998) зареєстроване як юридична особа 25.12.2006 року, відомості про яку включено до Єдиного державного реєстру, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 15431200000001788 від 25.12.2006 (а.с. 36-40).

31.10.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача, а саме:

- №234-ПУ-1-Е, якою встановлено, що приватне акціонерне товариство Овідіопольський завод будматеріалів не подало річну інформацію про емітента за 2015 та 2016 роки у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (а.с. 12);

- №235-ПУ-1-Е, якою встановлено, що відповідач не розкрив річну інформацію про емітента за 2015 та 2016 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (а.с.13);

- № 236-ПУ-1-Е, якою встановлено не розкриття приватним акціонерним товариством Овідіопольський завод будматеріалів річної інформацію про емітента за 2015 та 2016 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (а.с. 14).

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відповідним фіскальним чеком та списком згрупованих рекомендованих відправлень № 915 (а.с. 15, 56).

16.11.2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 293-ПУ-1-Е, № 294-ПУ-1-Е та № 295-ПУ-1-Е, якими було встановлено факти порушення відповідачем вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2016 року № 2826 (зі змінами) (а.с. 16-18).

17.11.2017 року на підставі зазначених актів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови № 201-ПУ-1-Е, № 202-ПУ-1-Е та № 203-ПУ-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляди справ на 30.11.2017 об 11 год. 50 хв. (а.с. 19-21).

Акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.11.2018 року та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.11.2017 було, якими керівника приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів було викликано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 22.11.2017 року було направлено на адресу відповідача (а.с. 22, 57).

30.11.2018 року позивачем було винесено постанови про накладення на відповідача санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачене пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, № 268-ПУ-1-Е, № 269-ПУ-1-Е та № 270-ПУ-1-Е, якими до приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів було застосовано штрафи у розмірі 3400,00 грн. за кожне правопорушення, всього (3 правопорушення) у загальному розмірі 10200 грн. 00 коп. (а.с.24-26).

Керівник приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів на розгляд справ не з'явився, а тому вищезазначені постанови від 30.11.2017 року № 268-ПУ-1-Е, № 269-ПУ-1-Е та № 270-ПУ-1-Е були направлені відповідачу 07.12.2017 року, що підтверджується супровідним листом від 07.12.2017 року № 25/01/28945, фіскальними чеками (а.с. 23, 27, 58).

Не сплата у законодавчо визначеному порядку та строки приватним акціонерним товариством Овідіопольський завод будматеріалів накладених на нього санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме сум штрафних санкцій встановлених у постановах від 30.11.2017 № 268-ПУ-1-Е, № 269-ПУ-1-Е та № 270-ПУ-1-Е, послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши адміністративний позов та інші письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об'єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі - Закон №448/96-ВР).

Згідно Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV (в редакції, чинної на час спірних правовідносин) регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно частини 4 вищезазначеної статті річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення містить і Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

В ході розгляду справи позивачем зазначено та судом на підставі наданих ним документів встановлено, що приватним акціонерним товариством Овідіопольський завод будматеріалів не було дотримано законодавчих положень та не розкрито належним чином регулярну річну інформацію емітента за 2015 рік та 2016 рік, чим порушено вимоги ч. 4 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункт 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі вищезазначеного та враховуючи те, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку доведено правомірність та обґрунтованість фінансових санкцій, застосованих позивачем за правопорушення на ринку цінних паперів до приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів постановами позивача від 30.11.2017 року №268-ПУ-1-Е, №269-ПУ-1-Е, №270-ПУ-1-Е, відповідачем зазначених доводів жодним чином не спростовано та не надано доказів сплати суми штрафів до Державного бюджету України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з відсутністю таких судових витрат у справі №815/2096/18, судом вирішено їх розподіл не проводити.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 6-11, 77, 139, 180, 192-194, 205, 241-246, 251, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30) до приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (67822, Одеська область, Овідіопольський район, сільрада Новодолинська, 14 км Овідіопольської дороги) про стягнення штрафних санкцій - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998) суму штрафних санкцій у загальному розмірі 10200 (десять тисяч двісті) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106, МФО 828011, ЄДРПОУ 37929461, ГУДКУСУ в Одеській області, р/р31116106700360.

Рішення суду може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 та пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 19 липня 2018 року.

Суддя О.В. Білостоцький

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75422140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2096/18

Рішення від 19.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні