ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/807/18
17 липня 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю: секретаря судового засідання Риндюк В.Т.
представника відповідача Лещук Н.В., довіреність від 15.12.2017 №14991/19-18-10-00/3643
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Пашко" до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
07 травня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного підприємства "Пашко" (надалі - позивач, ПП "Пашко") до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (надалі - відповідач, Тернопільська ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області), у якій позивач просить зобов'язати відповідача змінити стан платника податків приватного підприємства "Пашко" на платника податків за основним місцем обліку (0).
В обґрунтування позовних вимог представник позивача - директор ПП "Пашко" ОСОБА_3 зазначив, що відповідно до договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі підприємства №1 від 16.05.2017 ним придбано 50% статутного капіталу ПП "Пашко". Згідно з пунктом 3 рішення засновника ПП "Пашко" №14/05/17 від 14.05.2017 ОСОБА_3 призначено на посаду директора. Протоколом загальних зборів учасників ПП "Пашко" від 22.03.2018 оформлено рішення про відновлення роботи підприємства, оскільки згідно з даними органів ДФС ПП "Пашко" перебуває на податковому обліку, як таке, щодо якого триває ліквідаційна процедура.
Вищевказаний протокол, а також заяву про відновлення роботи ПП "Пашко" надіслано відповідачу. Листом Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області від 26.03.2018 №429/10/19-08-01/2356 позивача повідомлено про те, що ПП "Пашко" перебуває на податковому обліку, як таке, щодо якого триває ліквідаційна процедура, та фактично відмовлено у відновленні діяльності підприємства.
Поряд з цим, за даними реєстраційної служби ПП "Пашко" діюче, відповідні відомості про ліквідацію підприємства до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесені.
Відтак, відмову відповідача у відновленні роботи ПП "Пашко" позивач вважає неправомірною і такою, що порушує його законні права, а тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою судді Тернопільського окружного адміністративного суду від 14.05.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання у справі на 19.06.2018 о 10:30. 19.06.2018 розгляд справи відкладено на 13.07.2018 о 11:00 за клопотанням представника позивача, а 13.07.2018 - на 16.07.2018 о 09:30 у зв'язку з неявкою представника відповідача у судове засідання. 16.07.2018 розгляд справи відкладено на 17.07.2018 о 09:30.
У судове засідання 17.07.2018 представник позивача не з'явився, 16.07.2018 через відділ документального забезпечення суду подав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судовому засіданні 17.07.2018 проти позову заперечила з мотивів, викладених у відзиві на адміністративний позов від 05.06.2018 (арк.спр.23). Зокрема вказала, що постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.10.2011 у справі №2-а-1970/2698/11 задоволено адміністративний позов Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області до ПП "Пашко" про припинення юридичної особи. Пунктом 9.1 Порядку обліку платників податків і зборів контролюючі органи проводять внесення змін і доповнень до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі, зокрема, рішення суду, що набрало законної сили. Тому, вважає дії відповідача правомірними та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з'ясувавши всі представлені у справі докази у їх сукупності, на підставі чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 10.07.2001 органами державної реєстрації було проведено державну реєстрацію ПП "Пашко" (код ЄДРПОУ 31195010). 01.02.2005 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис №1 643 120 0000 000097 про включення до реєстру відомостей про юридичну особу ПП "Пашко", що видно з долучених до матеріалів справи Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003788209 від 26.03.2018 (арк.спр.7-13), №23755316 від 13.07.2018 (арк.спр.36-39).
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.10.2011 в адміністративній справі №2-а-1970/2698/11, яка набрала законної сили 01.11.2011, припинено юридичну особу - приватне підприємство "Пашко" (ідентифікаційний код 31195010, Тернопільська область, Тернопільський район, с. Мишковичі, вул. Стуса, 11).
Відповідно до наказу №14/05/2017 від 14.05.2017 "Про призначення директора" та на підставі рішення засновника №14/05/2017 від 14.05.2017 ОСОБА_3 приступив до виконання обов'язків директора ПП "Пашко", з 15.05.2017 (арк.спр.14).
Загальними зборами учасників ПП "Пашко" прийнято рішення про відновлення роботи підприємства згідно з п.4 Статуту, яке оформлено протоколом №1 загальних зборів від 22.03.2018 (арк.спр.15).
Вищевказаний протокол, а також заяву про відновлення роботи ПП "Пашко", у якій позивач просить змінити стан платника ПП "Пашко" на "основний платник" (арк.спр.16), було надіслано відповідачу.
Листом Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області від 26.03.2018 №429/10/19-08-01/2356 позивача повідомлено про те, що ПП "Пашко" перебуває на податковому обліку, як таке, щодо якого триває ліквідаційна процедура за рішенням суду, та фактично відмовлено у задоволенні заяви.
Разом з цим, як встановлено судом та вбачається з Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003788209 від 26.03.2018 і №23755316 від 13.07.2018, у відповідному розділі реєстру "відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення" щодо ПП "Пашко" відсутні. Так само відсутні відомості у розділі "дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстави для його внесення" (арк.спр.7-13, 36-39).
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Частина друга статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За нормами пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі - ПК України) з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Пунктом 63.4 статті 63 ПК України визначено, що взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається.
Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначається порядок обліку платників податків і зборів (підпункт 63.10.1 пункту 63.10 статті 63 ПК України).
Так, відповідно до пункту 3.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 №979 (надалі - Порядок), що був чинним на час державної реєстрації позивача як юридичної особи, взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів в органах державної податкової служби здійснюється, зокрема, після внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців згідно із Законом.
За змістом підпункту 66.1.5 пункту 66.1 статті 66 ПК України підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є рішення суду, що набрало законної сили.
Органи державної податкової служби проводять внесення змін і доповнень до районного рівня Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі, зокрема, рішення суду, що набрало законної сили (пункт 9.1 Порядку).
Аналогічна правова норма міститься і у діючому на час розгляду даної справи Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, у пункті 9.1 якого вказано, що контролюючі органи проводять внесення змін і доповнень до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі, зокрема рішення суду, що набрало законної сили.
Суд зазначає, що відповідно до частини п'ятої статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно з пунктом 67.1 статті 67 ПК України підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи, її відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб є: повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи.
Згідно з пунктом 68.1 статті 68 ПК України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.
Як встановлено у ході розгляду справи та підтверджено інформацією з Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1003788209 від 26.03.2018 і №23755316 від 13.07.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державним реєстратором не внесено запису про припинення ПП "Пашко". Крім того, згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань позивач є діючою юридичною особою, знаходиться на обліку як платник податків у Тернопільській ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області та не перебуває в процесі припинення. 17.05.2017 щодо ПП "Пашко" внесено дані про взяття на облік як платника єдиного внеску.
Суд зазначає, що відповідно до статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 №755-IV, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Стаття 42 Конституції України визначає, що кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
До конституційних основ правопорядку у сфері господарювання, визначених в статті 5 Господарського кодексу України, зокрема, відносяться економічна багатоманітність, право кожного на підприємницьку діяльність, не заборонену законом, визнання і дія в Україні принципу верховенства права. Відповідно до статті 6 вказаного Кодексу, одним із принципів господарювання в Україні є свобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом.
Статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.
Статтею 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
За приписами пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Відтак, з огляду на викладене, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши вищевказані правові норми, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги ПП "Пашко" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню шляхом зобов'язання Тернопільської ОДПІ ГУ ДФС у Тернопільській області вчинити дії щодо відновлення облікових даних приватного підприємства "Пашко" як платника податків за основним місцем обліку (0), що буде ефективним способом захисту прав, свобод та інтересів позивача в спірних правовідносинах.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов приватного підприємства "Пашко" ((місцезнаходження: вул. Василя Стуса, 11, с. Мишковичі, Тернопільський район, Тернопільська область, 47732, код ЄДРПОУ 31195010) до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 39502025) про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.
Зобов'язати Тернопільську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 39502025) вчинити дії щодо відновлення облікових даних приватного підприємства "Пашко" (місцезнаходження: вул. Василя Стуса, 11, с. Мишковичі, Тернопільський район, Тернопільська область, 47732, код ЄДРПОУ 31195010) як платника податків за основним місцем обліку (0).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 20 липня 2018 року.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
копія вірна:
Суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 23.07.2018 |
Номер документу | 75422438 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні