ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2018 року Чернігів Справа № 825/1900/18
Чернігівський окружний адміністративний суду складі:
головуючої судді - Ткаченко О.Є.,
за участю секретаря - Федорок К.М.,
представника позивача - Підгорного К.Є.,
представника відповідача - Родінченко М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Конді Україна" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Конді Україна (далі - позивач, ТОВ Конді Україна ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС України), в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12.01.2018 № 556368/40992858 щодо відмови у реєстрації складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Конді Україна податкової накладної від 06.12.2017 № 17.
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю Конді Україна податкову накладну від 06.12.2017 № 17.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду міста від 02.05.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та наданих у справі доказах.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував та просив відмовити в його задоволенні, оскільки позивачем в порушення вимог Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію зупиненої податкової накладної не було надано: єдиного первинного документу на підтвердження придбання товарів за кодами 7322, 7326, 7412, 8414 згідно з УКТ ЗЕД; копії договорів купівлі-продажу/постачання товару; копії довіреностей, якими оформлені повноваження осіб, що одержують продукцію в інтересах платника податків; копії первинних документів щодо транспортування, навантаження, розвантаження продукції; копи рахунків- фактури/інвойсів, банківськи виписок. Всі перелічені документи входять до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію зупиненої ПН, тобто їх надання прямо передбачено чинним законодавством. За таких обставин позивач не підтвердив реальність здійснення ним господарських операцій з придбання та продажу продукції, а також відповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7322; 7326: 7412; 8414; 8516. В зв'язку з ненаданням Комісії ДФС України документів, прямо передбачених Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, вона правомірно прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 06 12.2017 з підстав надання платником податків документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних.
Розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив наступне.
ТОВ Конді Україна зареєстровано 01.12.2016. Основними видами діяльності підприємства є монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (а.с.20).
ТОВ Конді Україна з 01.01.2017 зареєстровано в якості платника податку на додану вартість, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість від 20.12.2016 № 1625266451030, виданим Чернігівською ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області (а.с.21).
Між ТОВ Конді Україна як Постачальником та Дочірнім підприємством Укрсівербуд Закритого акціонерного товариства ДСК (далі - ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК ) як Покупцем досягнуто домовленість щодо поставки цьому підприємству обладнання та матеріалів для монтажу системи вентиляції та кондиціонування, у зв`язку із чим позивач виписав та надав йому рахунок на оплату № 2449 від 26.10.2017 на суму 1103653,88 грн., в т.ч. ПДВ : 183942,31 грн. (а.с.22)
02.11.2017 між ТОВ Конді Україна та ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК укладено договір поставки № 17Б, відповідно до умов якого позивач прийняв на себе зобов`язання поставити, а ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК отримати та оплатити товар загальною вартістю 1103653,88 грн. в т.ч. ПДВ-20%, в асортименті та за цінами вказаними в рахунках - фактурах та видаткових накладних. Додатком до договору є специфікація, у якій зазначено найменування, кількість, ціна та загальна вартість товару, який мав бути поставлений за цим договором (а.с.23-24, 25).
03.11.2017 ТОВ Конді Україна отримало від ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК в безготівковій формі на свій поточний рахунок грошові кошти в сумі 500000,00 грн., в т.ч. ПДВ-20% : 83333,33 грн., в якості попередньої оплати за обладнання та матеріали для монтажу системи вентиляції та кондиціонування згідно рахунку № 2449 від 26.10.2017 (а.с.26, 27).
03.11.2017 ТОВ Конді Україна складено податкову накладну № 3 на загальну суму 500000,00 грн., в т.ч. ПДВ-20%: 83333,33 грн., яку 30.11.2017 направлено відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.28-29).
30.11.2017 за допомогою програми електронного документообігу М.Е.Dос позивач отримав квитанцію № 9254309868, де зазначено, що документ прийнято, а податкова накладна № 3 від 03.11.2017 є зареєстрованою (а.с.30).
06.12.2017 ТОВ Конді Україна отримало від ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК в безготівковій формі на свій поточний рахунок решту передбачених договором грошових коштів в сумі 603653,88 грн., в т.ч. ПДВ-20% : 100608,98 грн., що підтверджується випискою по рахунку ТОВ Конді Україна за 06.12.2017 та платіжним дорученням ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК від 06.12.2017 № 1271 (а.с.31, 32).
06.12.2017 ТОВ Конді Україна складено податкову накладну № 17 на загальну суму 603653,88 грн., в т.ч. ПДВ-20%: 100608,98 грн., яку 29.12.2017 р. направлено відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.33-34).
29.12.2017 за допомогою програми електронного документообігу М.Е.Dос позивачем отримано квитанцію № 9281788122, в якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрацію ПН/РК зупинено. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 7322,7326,7412,8414,8516. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а.с.35).
На виконання вказаних вимог 05.01.2018 позивач подав до ДФС України повідомлення № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, в графі Пояснення якого зазначив, що ТОВ Конді Україна зареєстровано 01.01.2017 як платник ПДВ, займається торгівлею товарами для кондиціювання та вентиляції (а.с.36). Товар згідно коду УКТ ЗЕД 7322 придбано у ПАТ Вентиляційні системи згідно платіжного доручення № 93 від 09.11.2017 і отримано згідно видаткової накладної № 17507 від 27.11.2017 (а.с.39, 40). Товар згідно коду УКТ ЗЕД 7326 (7326909490) придбано у ТОВ Клімат Техно згідно платіжного доручення № 161 від 15.12.2017 і отримано згідно видаткової накладної № ТМ-0000774 від 19.12.2017 (а.с.41, 42). Товар згідно коду УКТ ЗЕД 7412 (7412100000) придбано у ТОВ Клімат Техно згідно платіжного доручення № 184 від 22.12.2017 і отримано згідно видаткової накладної № ТМ-0000782 від 22.12.2017 (а.с.43, 44). Товар згідно коду УКТ ЗЕД 8414 придбано у не платника ПДВ ФОП ОСОБА_3 згідно платіжного доручення № 190 від 22.12.2017 і отримано згідно видаткової накладної № ТМ-000022 від 26.12.2017 (а.с.45-46). Товар згідно коду УКТ ЗЕД 8516 придбано по попередній оплаті у ТОВ Інтер-Кліма згідно платіжного доручення № 143 від 08.12.2017, рахунку на оплату № ІК1705156 від 08.12.2017 і отримано згідно видаткової накладної № 17507 від 27.11.2017 (а.с.39, 47, 48). Подання даного повідомлення позивачем та його отримання відповідачем є квитанція від 05.01.2018 (а.с.37).
Комісією Державної фіскальної служби України 12.01.2018, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 556368/40992858 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.12.2017 № 17 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування (а.с.38).
Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту74.2 статті 74 цього Кодексу.
За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до положень пункту 201.16.1 статті ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків містить у собі визначення трьох різних критеріїв. Так, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється фіскальною службою за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються фіскальною службою, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
Відповідно до наведеного пункту 1, передбачений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до положень пункту 201.16.2 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена Комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог пунктів 201.16.1- 201.16.2 статті 201 Податкового кодексу України та пропозиції, викладеної у квитанції, позивачем надані документи, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення операції по зупиненій податковій накладній. Перелік наданих документів відповідає Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зі змісту отриманої позивачем квитанції від 29.12.2017 № 9281788122 вбачається, що відповідачем зроблено висновок про невідповідність складеної позивачем податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567.
Також, у цій квитанції позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Однак, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та пункту 17 Порядку № 1246 в надісланій позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної відповідач не зазначив конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621, які ТОВ Конді Україна повинно було надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 06.12.2017 № 17.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (підпункт в пункту 201.16.1 статті 201 Податкового кодексу України).
При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, Комісія ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації, має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
З оскаржуваного рішення встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідачем в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів та за умови ненаведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Документами, наявними в матеріалах справи також спростовані висновки відповідача щодо виявлення невідповідностей обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД : 7322,7326,7412,8414,8516 в податковій накладній від 06.12.2017 № 17, а саме:
- щодо товару за УКТ ЗЕД 7322: в рядку 58 під кодом 7322 зазначено регулятор витрати повітря. Даний товар позивач придбав у ПАТ Вентиляційні системи , що підтверджується видатковою накладною від 27.11.2017 р. № 17507 та платіжним дорученням ТОВ Конді Україна від 09.11.2017 № 93;
- щодо товару за УКТ ЗЕД 7326: в рядку 36 під кодом 7326 (7326909490) зазначено вібровставку полієстер 45Х60Х45 (рулон 25 м). Даний товар позивач придбав у ТОВ Клімат-Техно , що підтверджується видатковою накладною від 19.12.2017 № ТМ-0000774 та платіжним дорученням ТОВ Конді Україна від 15.12.2017 № 161;
- щодо товару за УКТ ЗЕД 7412: в рядку 49 під кодом 7412 (7412100000) зазначено куток під пайку 90 для 1,1/8 (28,58). Даний товар позивач придбав у ТОВ Клімат-Техно , що підтверджується видатковою накладною від 22.12.2017 № ТМ-0000782 та платіжним дорученням ТОВ Конді Україна від 22.12.2017 № 184;
- щодо товару за УКТ ЗЕД 8414: в рядку 47 під кодом 8414 зазначено вентилятор MMOTORS ВОК 150/120Т. Даний товар позивач придбав у не платника ПДВ ФОП ОСОБА_3, що підтверджується видатковою накладною від 26.12.2017 № РН-0000022 та платіжним дорученням ТОВ Конді Україна від 22.12.2017 № 190;
- щодо товару за УКТ ЗЕД 8516: в рядку 5 під кодом 8516 (8516797000) зазначено електронний зволожувач XTS 025 з паровими шлангами та опційним оснащенням. Даний товар позивач придбав у ТОВ Інтер-Кліма , що підтверджується рахунком на оплату від 08.12.2017 № ІК1705156, платіжним дорученням ТОВ Конді Україна від 08.12.2017 № 143 та видатковою накладною від 15.01.2018 № 11.
Весь товар на суму 603653,88 грн. попередньої оплати ТОВ Конді Україна передало ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК , що підтверджується видатковими накладними від 16.11.2017 № 2131, від 20.11.2017 № 2149, від 20.11.2017 № 2152, від 30.11.2017 № 2132, від 01.12.2017 № 2153, від 01.12.2017 № 2220, від 01.12.2017 № 2221, від 04.12.2017 № 2184, від 04.12.2017 № 2194, від 08.12.2017 № 2262, від 11.12.2017 № 2216, від 13.12.2017 № 2288, від 14.12.2017 № 2294, від 18.12.2017 № 2316, від 20.12.2017 № 2326, від 21.12.2017 № 2210, від 21.12.2017 № 2317, від 21.12.2017 № 2318, від 21.12.2017 № 2328, від 22.12.2017 № 2347, від 26.12.2017 № 2364, від 27.12.2017 № 2348, від 27.12.2017 № 2365, від 27.12.2017 № 2369, від 29.12.2017 № 2374, від 11.01.2018 № 1, від 17.01.2018 № 4, від 25.01.2018 № 2 (а.с.49-77).
Таким чином, твердження відповідача про те, що у позивача обсяги постачання не відповідають обсягам його реалізації, є безпідставними і спростовуються наведеними вище доказами.
На підтвердження того, що ТОВ Конді Україна є реально діючим суб`єктом господарювання України, позивачем надано штатний розпис по ТОВ Конді Україна та звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (а.с.78, 79-80). Для здійснення господарської діяльності позивач має в користуванні офісне приміщення загальною площею 35,8 кв. м за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується договором оренди нерухомого майна від 01.12.2016 № 01, укладеним між ОСОБА_4, як Орендодавцем, та ТОВ Конді Україна , як Орендарем (а.с.81-82). Крім того, позивач має в користуванні складське приміщення загальною площею 172,8 кв. м за адресою: АДРЕСА_2, що підтверджується договором оперативної оренди приміщення від 18.12.2017 № 629, укладеним між ПАТ Чернігівська картонажно- поліграфічна фабрика , як Орендодавцем, та ТОВ Конді Україна , як Орендарем (а.с.83-84). Також позивач має у власності два автомобілі Renault Dokker, що підтверджується видатковими накладними від 15.11.2017 № 463 та від 09.12.2017 № 535 (а.с.85, 86).
Таким чином, усі наведені вище обставини свідчать про реальність виконання господарських операцій з поставки обладнання та матеріалів для ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК .
З матеріалів справи вбачається, що 05.01.2018 позивач подав відповідачу повідомлення від 05.01.2018 р. № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено стосовно складеної позивачем податкової накладної від 06.12.2017 № 17, в графі Пояснення якого зазначив, у кого і на підставі яких документів було придбано увесь перелічений вище товар. До повідомлення були додані два файли Документ довільного формату . Перший файл Документ довільного формату має назву Видаткові накладні та містить копії п`яти перелічених вище документів, а саме: рахунок на оплату від 08.12.2017 № ІК1705156, що підтверджує придбання товару за УКТ ЗЕД 8516, видаткова накладна від 26.12.2017 № РН-0000022, що підтверджує придбання товару за УКТ ЗЕД 8414, видаткова накладна від 27.11.2017 № 17507, що підтверджує придбання товару за УКТ ЗЕД 7322, видаткова накладна від 22.12.2017 № ТМ-0000782, що підтверджує придбання товару за УКТ ЗЕД 7412, видаткова накладна від 19.12.2017 № ТМ-0000774, що підтверджує придбання товару за УКТ ЗЕД 7326. Другий файл Документ довільного формату мав назву Платіжні доручення та містив копії п`яти перелічених вище документів, а саме : платіжне доручення від 08.12.2017 № 143, що підтверджує оплату товару за УКТ ЗЕД 8516, від 22.12.2017 № 190, що підтверджує оплату товару за УКТ ЗЕД 8414, від 09.11.2017 № 93, що підтверджує оплату товару за УКТ ЗЕД 7322, від 22.12.2017 № 184, що підтверджує оплату товару за УКТ ЗЕД 7412, від 15.12.2017 № 161, що підтверджує оплату товару за УКТ ЗЕД 7326.
Дані обставини свідчать, що позивачем 05.01.2018 надано відповідачу усі документи на підтвердження придбання товарів за УКТ ЗЕД 7322, 7326, 7412, 8414, 8516.
Абзацом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова КМУ № 190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Зважаючи на наявність у позивача передбачених чинним законодавством України документів, які свідчать про реальність здійснення господарських операцій між ТОВ Конді Україна та ДП Укрсівербуд ЗАТ ДСК , пояснень позивача щодо придбання усього товару, по якому ніби-то виявлено невідповідність, та те, що такі документи та пояснення із підтвердженням зазначеної у податковій накладній інформації були надані відповідачу, останній в силу приписів абзацу 2 Постанови КМУ № 190 мав усі законні підстави прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної.
Як зазначено в абзаці 3 Постанови КМУ № 190, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Суд також зазначає, що оскаржуване рішення Комісії ДФС України є актом індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що ДФС України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, відповідності його вимогам частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішення Комісії Державної фіскальної служби України від 12.01.2018 № 556368/40992858 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 06.12.2017 № 17, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Конді Україна протиправним та скасування.
Окремо щодо позовної вимоги про зобов'язання зареєструвати податкову накладну, суд зазначає про наступне.
З положень частини 3 та 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.
У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ДФС України правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну датою її фактичного надходження.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06.12.2017 № 17, складену ТОВ Конді Україна , є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки даний позов сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а згідно наявного у справі платіжного доручення № 363 від 27.04.2018 позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Конді Україна до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 12.01.2018 № 556368/40992858 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 06.12.2017 № 17, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю Конді Україна .
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкову накладну від 06.12.2017 № 17, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Конді Україна (пр. Перемоги, буд. 119, м. Чернігів, 14038, код ЄДРПОУ 40992858), в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Конді Україна (пр. Перемоги, буд. 119, м. Чернігів, 14038, код ЄДРПОУ 40992858) судові витрати у розмірі 1762 (одна тисяча шістдесят дві) грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повне рішення суду складено 19 липня 2018 року.
Суддя О.Є. Ткаченко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2018 |
Оприлюднено | 23.07.2018 |
Номер документу | 75422825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні