Справа №359/5143/18
Провадження №2-а/359/195/2018
УХВАЛА
4 липня 2018 року суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Борець Є.О., вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Великоолександрівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2, про скасування рішень органу місцевого самоврядування, скасування, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та скасування запису про право власності,
встановив:
В липні 2018 року ОСОБА_1 звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом та просить скасувати рішення Великоолександрівської сільської ради №1330-52-VI від 20 серпня 2013 року про надання дозволу ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 0,22 га, що знаходиться в с. Чубинському на території Великоолександрівської сільської ради. Скасувати рішення Великоолександрівської сільської ради №639-11-VI від 14 лютого 2017 року про передачу ОСОБА_2 у власність земельну ділянку з кадастровим номером 3220880905:06:001:0135. Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень прийняте КП БРР БР БТІ від 3 квітня 2017 року та скасувати запис у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про право власності за номером 19861571.
Відповідно до ч.1 ст.20 КАС України місцевим загальним судам як адміністратив-ним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов'язані з виборчим процесом чи процесом референдуму;
3) адміністративні справи, пов'язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконав-ця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті.
Згідно з ч.2 ст.20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Встановлено, що адміністративні справи, пов'язані з оскарженням дій, бездіяльності та рішень органу місцевого самоврядування, не містяться в переліку п.1-п.4 ч.1 ст.20 КАС України. Ця обставина свідчить про те, що розгляд таких справ відноситься виключно до повноважень окружного адміністративного суду.
З огляду на це суддя дійшов до переконання, що адміністративна справа за адміні-стративним позовом, пред'явленим ОСОБА_1, підсудна ОСОБА_3 окружному адміністративному суду.
Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія зако-ну), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Зокрема, КАС України не передбачає дії судді у випадку пред'явлення адміністра-тивного позову з порушення правил предметної юрисдикції. Водночас, подібні процесу-альні правовідносини регулюються п.2 ч.1 ст.29 цього ж Кодексу, згідно з якою суд пере-дає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Як вбачається з п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних сво-бод, кожен має право на розгляд його справи судом, встановленим законом. Зокрема, у справах Верітас проти України та Сокуренко та Стригун проти України Європейсь-кий суд з прав людини наголосив на тому, що суд не може вважатися судом, встанов-леним законом у разі перевищення ним своїх повноважень, визначених процесуальним законодавством. Повноваження суду на розгляд конкретної справи визначаються прави-лами юрисдикції.
Встановлено, що адміністративна справа за адміністративним позовом, пред'явле-ним ОСОБА_1, не підсудна Бориспільському міськрайонному суду. Відкриття про-вадження та подальший розгляд адміністративної справи буде грубим перевищенням повноважень, визначених національним процесуальним законодавством, та призведе до прямого порушення п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.
З огляду на це суддя вважає, що з метою запобігання такого порушення та забез-печення законності адміністративну справу належить передати на розгляд ОСОБА_3 окружного адміністративного суду.
Керуючись п.1 ч.1, ч.2 ст.241, п.8 ч.5 ст.243, ст.248 КАС України, суддя
ухвалив:
Адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Великоолександрівської сільської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2, про скасування рішень органу місцевого самоврядування, скасування, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та скасування запису про право власності, передати на розгляд ОСОБА_3 окружного адміністративного суду.
Ухвала судді може бути оскаржена до ОСОБА_3 апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 15 днів з дня її постановлення.
Суддя
Бориспільського міськрайонного суду ОСОБА_4
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2018 |
Оприлюднено | 24.07.2018 |
Номер документу | 75435464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні