Рішення
від 17.07.2018 по справі 802/1757/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

17 липня 2018 р. справа № 802/1757/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дончика В.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області до Міжліссянського дошкільного навчального закладу про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

в с т а н о в и в :

14.06.2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області звернулась в суд з адміністративним позовом до Міжліссянського дошкільного навчального закладу про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації складської будівлі за адресою: Вінницька область, Барський район, с. Міжлісся, вул. Польова, 3, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних у позові.

В обґрунтування позовних вимог вказали, що за результатами проведеної планової перевірки Міжліссянського дошкільного навчального закладу виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. За результатами перевірки складено Припис про усунення порушень вимог пожежної безпеки від 03.11.2017 року № 172, яким встановлено термін виконання виявлених порушень до 20.11.2017 року. Однак, станом на момент звернення з адміністративним позовом будівля дошкільного навчального закладу експлуатується з грубим порушенням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють реальну загрозу життю й здоров'ю людей.

Вказане, на думку позивача, свідчить про наявність підстав для застосування заходів у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Міжліссянського дошкільного навчального закладу, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 20.06.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін в судове засідання на 17.07.2018 року. Також, до участі у справі залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 сільську раду Барського району Вінницької області.

10.07.2018 року на адресу суду надійшов лист від ОСОБА_1 сільської ради, на балансі якої знаходиться Міжліссянський дошкільний навчальний заклад, в якому вказували, що з позовними вимогами згодні. Порушення, що зафіксовані в Акті №136 від 23.04.2018 року при наявності коштів будуть усунені.

В судове засідання представник позивача не з'явився, подавши до суду клопотання за вх. № 29677 від 17.07.2018 року про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача та третьої особи також не з'явились в судове засідання, з невідомих суду причини, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи..

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представника позивача та думку представника відповідача, суд встановив наступні фактичні обставини.

Згідно з вимогами ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , у період з 23 жовтня по 3 листопада 2017 року здійснено планову перевірку Міжліссянського дошкільного навчального закладу за адресою: Вінницька область, Барський район, с. Міжлісся, вул. Польова, 3. За результатами перевірки, відповідно до п. 7 ст. 7 вказаного Закону складено Припис про усунення порушень вимог пожежної безпеки від 03.11.2017 року №172, яким встановлено терміни виконання виявлених порушень до 20 листопада 2017 року.

Припис про усунення порушень вимог пожежної безпеки від 03.11.2017 року №172, в день його складання, вручено завідуючій Міжліссянського ДНЗ ОСОБА_2, про що свідчить її особистий підпис.

У період з 10 по 23 квітня 2018 року здійснено планову перевірку Міжліссянскього ДНЗ, за результатами якої складено Акт перевірки від 23.04.2018 № 136, в якому зафіксовані порушення у сфері пожежної та техногенної безпеки в будівлі Міжліссянського дошкільного навчального закладу, а саме:

1. Дерев'яні конструкції горищних приміщень не оброблено вогнезахисним розчином (Розділ III п. 2.5 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України 30.12.2014 року №1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року №252/26697 (далі - ППБУ) (п. 2 Припису № 172; п. 1 Акт №236, п. 8 Акт №136 ).

2. Електромережа в будівлі складу не перевірена на опір ізоляції (Розділ IV п. 1.20 ППБУ) (п. 4 Припис № 172, п. 9 Акт № 136

3. Приміщення складської будівлі не обладнано автоматичними системами протипожежного захисту» (Розділ V гл. 1 п. 1.2 ППБУ) (п. 5 Припис №172, п. 3 Акт № 236, п. 10 Акт № 136).

4. В складському приміщенні допускається складування горючих матеріалів під електрощитами (Розділ IV п. 1.18 ППБУ) (п. 11 Акт №136).

5. Електромережа в приміщенні складу прокладена по горючих конструкціях (Розділ ІV п. 1.1, п. 1.12 ППБУ) (п. 12 Акт №136).

6. В складських приміщеннях матеріали та речовини зберігаються навалом (Розділ VІ глава 9 п. 13 ППБУ) (п. 13 Акт №136).

7. Приміщення складу не забезпечені первинними засобами пожежегасіння (Розділ V п. 3.6 ППБУ) (п. 6 Припис №172, п. 4 Акт №236, п. 14 Акт №136).

8. Складська будівля не обладнана пристроєм захисту від попадань блискавки ( Розділ VІ п. 1.21 ППБУ) ( п. 15 Акт № 136).

Акт перевірки від 23.04.2018 року №136 вручено завідуючій Міжліссянського ДНЗ ОСОБА_2 та голові ОСОБА_1 сільської ради ОСОБА_3, про що свідчить їх особистий підпис.

Як вказує позивач, будівля ДНЗ експлуатується з грубими порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що зазначені в Акті перевірки від 23.04.2018 року, які створюють реальну загрозу життю й здоров'ю людей.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до статті 1 Кодексу цивільного захисту України, даний правовий акт регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до статей 64, 65 та 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. Такий нагляд уповноважений здійснювати і позивач у справі - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, яке реалізує повноваження відповідного центрального органу виконавчої влади.

Згідно із п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Так, судом встановлено, що у ході перевірки Міжліссянського ДНЗ на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожеженебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Частиною 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Доказів усунення виявлених порушень станом на дату розгляду справи в суді відповідачем не надано.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд погоджується з позицією позивача, що подальша експлуатація будівлі Міжліссянського дошкільного навчального закладу, що знаходиться за адресою: Вінницька область, Барський район, с. Міжлісся, вул. Польова, 3 з порушеннями пожежної та техногенної безпеки, створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Крім того, як вказав голова ОСОБА_1 сільської ради у письмовому своєму листі, він погоджується із вимогами позивача.

А відтак, заявлені позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Міжліссянського дошкільного навчального закладу за адресою: Вінницька область, Барський район, с. Міжлісся, вул. Польова, 3, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у Акті перевірки від 23 квітня 2018 року № 136, підлягають задоволенню.

За змістом статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Частиною 4 статті 43 Конституції України кожному гарантовано право на належні, безпечні і здорові умови праці.

За таких обставин та враховуючи те, що виявлені під час проведення перевірки порушення не були усунуті відповідачем та становлять суспільну небезпеку, створюють загрозу життю та здоров'ю людей, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до положень частини 2 статті 139 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Міжліссянського дошкільного навчального закладу (вул. Польова, 3, с. Міжлісся, Барський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 36967925), у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: вул. Польова, 3, с. Міжлісся, Барський район, Вінницька область, шляхом відключення від джерела електроживлення та опломбування вхідних дверей, до повного усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 38635397);

Відповідач: Міжліссянський дошкільний навчальний заклад (вул. Польова, 3, с.Міжлісся, Барський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 36967925);

Тертя особа: ОСОБА_1 сільська рада Барського району Вінницької області (вул.Вокзальна, 1, с. Войнашівка, Барський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 04329263).

Рішення у повному обсязі виготовлено 17.07.2018 року.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено24.07.2018
Номер документу75450788
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1757/18-а

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні