ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 червня 2018 року о/об 14 год. 57 хв.Справа № 808/1060/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Сонгулія О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, вул. Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197)
до Комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (04053, м. Київ, вул. Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197)
про визнання протиправними рішення і скасування їх та зобов'язання вчинити дії,
за участі представників:
від позивача - ОСОБА_1
( діє на підставі довіреності б/н від 21.03.2018
від відповідача 1 - ОСОБА_2
( діє на підставі довіреності № 99-99-11-17/08-37, від 11.05.2018)
від відповідача 2 - ОСОБА_2
( діє на підставі довіреності № 99-99-11-17/08-37, від 11.05.2018)
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Ірада" (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1) до Комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - відповідача 2), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправними і скасувати Рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 475886/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 24 листопада 2017 року; № 475884/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 16 листопада 2017 року; № 475883/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 27 листопада 2017 року; № 456953/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 21 листопада 2017 року; № 520213/37611815 від 02 січня 2018 року; про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 13 листопада 2017 року; № 478885/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22 грудня 2017 року; № 456954/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 21 листопада 2017 року.
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 27 від 24 листопада 2017 року; № 20 від 16 листопада 2017 року; № 31 від 27 листопада 2017 року; № 25 від 21 листопада 2017 року; № 24 від 21 грудня 2017 року; № 34 від 13 листопада 2017 року; № 26 від 22 грудня 2017 року.
Ухвалою суду від 02 квітня 2018 року зазначену позовну заяву було залишено без руху в зв'язку з невідповідністю позовної заяви вимогам КАС України та позивачеві був наданий строк для усунення недоліків.
Так, на виконання вимог зазначеної ухвали 16 квітня 2018 року на адресу суду надійшла заява від позивача з виправленими недоліками.
19 квітня 2018 року справу відкрито в загальному провадженні та призначено підготовче засідання на 14 травня 2018 року.
Ухвалою суду від 14 травня 2018 року провадження у справі зупинено, а наступне судове засідання на 26 червня 2018 року.
26 червня 2018 року провадження у справі поновлено, про що постановлено відповідну ухвалу суду.
Протокольною хвалою від 26 червня 2018 року в судовому засіданні судом закрито підготовче судове засідання та почато розгляд справи у по суті у відкритому судовому засіданні.
Відповідно до статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 26 червня 2018 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними та такими що не ґрунтуються на підставі чинного законодавства, оскільки в рішеннях не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Дані рішення вважає протиправними з огляду на те, що надані комісії ДФС документи у повному обсязі підтверджують відповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД. Господарські операції, за результатами якої видані податкові накладні мають реальний характер. Позивач на момент здійснення такої господарської операції мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси.
В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Ірада" просив суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представник Державної фіскальної служби України, Комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних проти позову заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві (вх. №14591 від 11 травня 2018 року), відповідно до якого зазначає, що рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 475886/37611815 від 22 грудня 2017 року, № 27 від 24 листопада 2017 року; № 475884/37611815 від 22 грудня 2017 року, № 20 від 16 листопада 2017 року; № 475883/37611815 від 22 грудня 2017 року, № 31 від 27 листопада 2017 року; № 456953/37611815 від 21 грудня 2017 року, № 25 від 21 листопада 2017 року; № 520213/37611815 від 02 січня 2018 року, № 34 від 13 листопада 2017 року; № 478885/37611815 від 22 грудня 2017 року, № 26 від 22 грудня 2017 року; № 456954/37611815 від 21 грудня 2017 року, № 24 від 21 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими що не можуть бути скасованими, оскільки такі рішення прийняті в межах діючого законодавства.
В судовому засіданні просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
11 грудня 2017 року ТОВ Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 27 від 24 листопада 2017 року по взаємовідносинах з Фермерським господарством Улар , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, 12 грудня 2017 року реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1103.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в СРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 22 грудня 2017 року комісією ДФЄ прийнято рішення № 475886/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 24 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФЄ рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
11 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 20 від 24 листопада 2017 року по взаємовідносинах з Фермерським господарством Улар , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, в той саме день реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1103.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 22 грудня 2017 року комісією ДФС прийнято рішення № 475884/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 24 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
21 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 25 від 21 листопада 2017 року по взаємовідносинах з TOB Бестагро , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, 12 грудня 2017 року реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1103.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 21 грудня 2017 року комісією ДФС прийнято рішення № 456953/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 21 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування .
11 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 24 від 21 листопада 2017 року по взаємовідносинах з TOB Бестагро , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, 12 грудня 2017 року реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатам опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1103.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 21 грудня 2017 року комісією ДФС прийнято рішення № 456954/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 21 грудня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
15 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 34 від 13 листопада 2017 року по взаємовідносинах з TOB Бестагро , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, в той саме день реєстрацію податкової накладної було зупинено відповідно пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинені. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:1103.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 02 січня 2018 року комісією ДФС прийнято рішення № 520213/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 13 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
11 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 26 від 22 листопада 2017 року по взаємовідносинах з Фермерським господарством Улар , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, 12 грудня 2017 року реєстрацію податкової накладної було зупинено, відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2306.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 22 грудня 2017 року комісією ДФС прийнято рішення № 475885/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22 грудня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
12 грудня 2017 року TOB Компанія Ірада направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку податкову накладну № 31 від 27 листопада 2017 року по взаємовідносинах з Фермерським господарством Улар , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, 13 грудня 2017 року реєстрацію податкової накладної було зупинено: Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2306.
Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13 червня 2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Позивачем на вимогу податкового органу подано документи які підтверджують обсяги постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, 22 грудня 2017 року комісією ДФЄ прийнято рішення № 475883/37611815 про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 27 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що Позивачем було отримано квитанцію №2, з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФЄ рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .
Вважаючи вищевказані рішення відповідачів протиправними, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Ірада" звернулося до суду з адміністративним позовом.
Дослідивши вище викладене суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до підпункту 201.16.1-201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частин 1, 4 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно до статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно до підпунктів 1, 3 частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Підприємством було подано до Державної фіскальної служби України податкові накладні № 27 від 24 листопада 2017 року; № 20 від 16 листопада 2017 року; № 31 від 27 листопада 2017 року; № 25 від 21 листопада 2017 року; № 24 від 21 грудня 2017 року; № 34 від 13 листопада 2017 року; № 26 від 22 грудня 2017 року для здійснення реєстрації.
Вказані податкові накладні були прийняті податковим органом, однак реєстрацію зупинено.
Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Ірада були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства.
За результатами розгляду документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:
- про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 475886/37611815 від 22 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 24 листопада 2017 року; № 475884/37611815 від 22 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 16 листопада 2017 року; № 475883/37611815 від 22 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 27 листопада 2017 року; № 456953/37611815 від 21 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 21 листопада 2017 року; № 520213/37611815 від 02 січня 2018 року;
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 13 листопада 2017 року; № 478885/37611815 від 22 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22 грудня 2017 року; № 456954/37611815 від 21 грудня 2017 року
- про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 21 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, в оскаржуваному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу оскаржуваних рішень на відповідність вимогам частини 2 статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, пункт 36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до частини 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб'єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб'єкт владних повноважень/орган місцевого самоврядування повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб'єкта владних повноважень (відповідного органу місцевого самоврядування) враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб'єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб'єкта, визначених законом.
При цьому, прийняття рішення, вчинення дії вимагає від суб'єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Відповідачем в рішенні не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаного рішення - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Також, податковим органом не вказано, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Не вказано які дефекти мають первинні документи які призвели до негативних висновку податкового органу.
Таким чином, висновки та рішення суб'єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Суд дійшов до висновку про те, що рішення Державної фіскальної служби України: № 475886/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 24 листопада 2017 року; № 475884/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 16 листопада 2017 року; № 475883/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 27 листопада 2017 року; № 456953/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 21 листопада 2017 року; № 520213/37611815 від 02 січня 2018 року; про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 13 листопада 2017 року; № 478885/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22 грудня 2017 року; № 456954/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 21 листопада 2017 року не обґрунтовані, та є такими що прийняті без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Таким чином, позовна заява підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 77, 139, 241-245 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Ірада (69057, м. Запоріжжя, вул. Адмірала Нахімова, 6, оф. 10, код ЄДРПОУ 37611815) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, вул. Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197)до Комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (04053, м. Київ, вул. Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними рішення і скасування їх та зобов'язання вчинити дії, - задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати Рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 475886/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 27 від 24 листопада 2017 року; № 475884/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 20 від 16 листопада 2017 року; № 475883/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 31 від 27 листопада 2017 року; № 456953/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 25 від 21 листопада 2017 року; № 520213/37611815 від 02 січня 2018 року; про відмову в реєстрації податкової накладної № 34 від 13 листопада 2017 року; № 478885/37611815 від 22 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 22 грудня 2017 року; № 456954/37611815 від 21 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 24 від 21 листопада 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 27 від 24 листопада 2017 року; № 20 від 16 листопада 2017 року; № 31 від 27 листопада 2017 року; № 25 від 21 листопада 2017 року; № 24 від 21 грудня 2017 року; № 34 від 13 листопада 2017 року; № 26 від 22 грудня 2017 року.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Ірада" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, вул. Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 3524 гривні 00 копійок.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення складено у повному обсязі 06 липня 2018 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2018 |
Оприлюднено | 24.07.2018 |
Номер документу | 75451408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні