Рішення
від 16.07.2018 по справі 820/3758/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

16 липня 2018 р. справа № 820/3758/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Біленського О.О.,

при секретарі судового засідання - Поволяєвій К.В.,

за участі:

представника позивача - ОСОБА_1,

відповідача - Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2,

представника третьої особи - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_1, 61024, АДРЕСА_1) до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2 (ОСОБА_5, 5, Держпром, під'їзд 6, поверх 2, м. Харків, 61022), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області (ОСОБА_5, 5, Держпром, під'їзд 6, поверх 2, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 39792822) про визнання протиправним та скасування припису,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати припис №147-ДК/113 Пр/03/01-18 від 12.04.2018 року, винесений Головним спеціалістом відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2 щодо усунення ОСОБА_4 порушень вимог земельного законодавства.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем винесено припис №147-ДК/113 Пр/03/01-18 від 12.04.2018 року ОСОБА_4, який отримано поштою 04.05.2018 року. В даному приписі зазначено, що було проведено перевірку додержання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки, що розташована за адресою: вул. Енергетична, 19 у м. Харкові. В приписі встановлено, що земельна ділянка, площею орієнтовно 0.1554 га та знаходиться за адресою вул. Енергетична,19 у м.Харкові та розташована поруч з земельною ділянкою, що має к.н.6310138500:02:002:0059. Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, щодо об'єкта нерухомого майна, право власності на нежитлову будівлю Літ. Р-2 загального площею 280/2кв.м. за адресою: м.Харків, вул. Енергетична, 19 належить: ? частина на підставі договору купівлі-продажу за № 943 від 24.04.2013 - ОСОБА_4; ? частина на підставі договору купівлі-продажу за № 936 від 24.04.2013 - ОСОБА_6. На вищезазначеній земельній ділянці, яка огороджена бетонним парканом, знаходяться капітальні нежитлові споруди з цегли. На територію земельної ділянки проїзд та прохід обмежений вказаним парканом та металевими воротами. Відповідно наявної інформації, а саме договору оренди від 02 листопада 2016 року на нежитлове приміщення, орендодавець гр. ОСОБА_4 передає в оренду 1/2 частини нежитлової будівлі ТОВ ЕКСЕРГІЯ , код ЄДРПОУ 30360918. Приміщення, розташовані на вищезазначеній земельній ділянці використовуються для здачі в оренду за відсутності рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо цієї земельної ділянки. З боку ОСОБА_4. вбачаються ознаки самовільного зайняття частини земельної ділянки, що має загальну площу 0.1554 га та розташована за адресою: м. Харків, вул. Енергетична, 19 для розміщення та експлуатації будівель та споруд, чим порушено вимоги ст. 125, 126, 211 Земельного Кодексу України. Даним документом було приписано усунути порушення вимог земельного законодавства до 14.05.2018 року. Позивач вважає даний припис №147-ДК/113 Пр/03/01-18 від 12.04.2018 року, винесений на підставі Акту обстеження земельної ділянки №147-ДК/96 /АО/Ю/01-18 від 12.04.2018 року та Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельна ділянка №147ДК/162/АІ 1/09/01/-18 від 12.04.2018 року таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства, є необґрунтованим, незаконним, протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Позивач також вказав, що перевірка, за результатами якої відповідачем складено припис, проведені за відсутності позивача, акт перевірки №147-ДК/162/АП/09/01/-08 від 12.04.2018 р. не містить місцезнаходження фізичної особи, яка перевіряється, місця розташування земельної ділянки, категорії земель та склад угідь, фактична площа зазначена у розмірі 0,1554 га, але план-схема земельної ділянки є нерозбірливою та нечіткою, крім того, в ній зазначена площа 5.2408 га, ОСОБА_4 була відсутня під час проведення перевірки та була позбавлена права надати документи чи пояснення, які могли б свідчити про відсутність факту самовільного зайняття земельної ділянки, припис № 147-ДК/11 ЗГІр/03/01 /-18 від 12.04.2018 року не містить переліку заходів, які необхідно здійснити для усунення порушення земельного законодавства.

Представник відповідача подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначив, що 12.04.2018 заступником начальника Управління - начальником відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування ОСОБА_7 та державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням законодавства України про охорону земель, ОСОБА_2 був складений акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки № 147-ДК/162/АП/09/01/-18 та винесено припис №147-ДК/113/Пр/03/01/-18 про усунення виявлених порушень вимог земельного законодавства у термін до 14.05.2018. Акт обстеження земельної ділянки № 147-ДК/96/АО/10/01/-18, акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки № 147-ДК/162/АП/09/01/-18 та припис №147-ДК/113/Пр/03/01/-18 було надіслано засобами поштового зв'язку гр. ОСОБА_4 та гр. ОСОБА_6. Відповідач вказав, що заходи державного контролю в ході перевірки вищевказаної земельної ділянки, яка самовільно зайнята ОСОБА_4, проведені відповідачем з дотриманням вимог земельного законодавства у відповідності до норм чинного законодавства та в межах наданих повноважень.

Представник третьої особи - Головного управління Держгеокадастру у Харківській області у поясненнях підтримав позицію відповідача та просив суд відмовити у задоволенні позову ОСОБА_4 в повному обсязі.

Позивач в судовому засіданні підтримав доводи адміністративного позову та просив суд позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач та представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, у судовому засідання позов не визнали та просили суд прийняти рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, вивчивши доводи позову та відзиву на нього, заслухавши пояснення сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що під час здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та проведення моніторингу на предмет виявлення порушень чи ознак злочину при використанні земельних ділянок на території м. Харкова, які розташовані поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 6310138500:02:002:0059, встановлено факт використання земельної ділянки, яка знаходиться за адресою м. Харків, вул. Енергетична, 19. За вказаною адресою знаходиться ТОВ ФІРМА ЕКСЕРГІЯ . Керівником ТОВ ФІРМА ЕКСЕРГІЯ ОСОБА_8 було повідомлено, що на даній території підприємство ТОВ ФІРМА ЕКСЕРГІЯ орендує приміщення, посвідченням цього було надано копію Договора оренди б/н від 02 листопада 2016 р. з гр. ОСОБА_4 ІПН НОМЕР_1.

Управлінням з контролю за використанням та охороною земель до Управління Держгеокадастру у м. Харкові 07.02.2018 було направлено запит №774/34-18-0.5,1 щодо надання інформації стосовно прийняття відповідних рішень (розпоряджень) про надання у власність (користування) земельної ділянки за вище вказаною адресою разом із наданням графічних матеріалів, а також відомості стосовно її цільового призначення. У відповіді № 108/416-18-0.23,08, яка надійшла до Управління з контролю за використанням та охороною земель було повідомлено, що станом на 29.12.2012 р. у Відділі не обліковуються правовстановлюючі документи на право власності або користування землею чи будь-яка інша інформація на земельну ділянку по вул. Енергетичній, 19.

З метою перевірки можливих фактів порушень земельного законодавства гр. ОСОБА_4 було надіслано засобами поштового зв'язку клопотання Про надання документів, матеріалів та іншої інформації, необхідних для здійснення державного нагляду (контролю) за використанням та охороною земель від 12.02.2018 року № 32-20-5,1-396/90-18, якими було запропоновано у термін до 15 лютого 2018 року надати до управління з контролю за використанням та охороною земель копії документів, що посвідчують право власності або користування земельною ділянкою та будівлями і спорудами, що розташовані по вул. Енергетичній, 19, м. Харків.

Гр. ОСОБА_4 у встановлений термін правовстановлюючі документи, що надають право користування земельними ділянками до управління з контролю за використанням та охороною земель надані не були.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна, право власності на нежитлову будівлю літ. Р загальною площею 280,2 кв.м. за адресою Харківська обл. м. Харків, вулиця Енергетична, 19 належить: ? частина на підставі договору купівлі-продажу за № 943 від 24.04.2013 - ОСОБА_4; ? частина на підставі договору купівлі-продажу за № 936 від 24.04.2013 - ОСОБА_6.

Відповідно до ст. 4 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель об'єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами, що закріплено у ст. 79 Земельного кодексу України.

Згідно з пунктом 30 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308, серед наданих повноважень Головне управління здійснює державний нагляд (контроль), у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, зокрема, дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановлення порядку набуття і реалізації права на землю.

Відповідно до ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведення перевірок.

З огляду на викладене, Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області видано наказ від 02.04.2018 №147-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності яким відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України Про державний контроль за використанням та охороною земель , Про охорону земель , Положення про Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 №308, на підставі доповідної записки заступника начальника Управління - начальника відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Харкові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління ОСОБА_7 від 29.03.2018 №2249/34-18-0.510, яким наказано здійснити заходи державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки щодо земельної ділянки, як об'єкту перевірки, орієнтовною площею 0,6000 га, розташованої за адресою м.Харків, вул. Енергетична 19, поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 6310138500:02:002:0059.

Виконання даного наказу від 02.04.2018 №147-ДК покладено на старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель - начальнику відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_7 та державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель - головному спеціалісту відділу контролю за використанням та охороною земель у м. Харкові Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Харківській області ОСОБА_2 у термін до 02.05.2018.

Відповідно до вимог ч.4 ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

На виконання наказу від 02.04.2018 №147-ДК зазначеними спеціалістами 12.04.2018 було обстежено земельну ділянку.

За результатами обстеження земельної ділянки складено акт обстеження від 12.04.2018 №147-ДК/96/АО/10/01/-18 в якому зазначено, що в ході обстеження земельної ділянки, розташованої за адресою м. Харків, вул. Енергетична 19, встановлено що гр. ОСОБА_4 без отримання дозвільних документів на право власності, користування, оренди при цьому була зведена огорожа, яка огороджує територію даного підприємства і не дає доступу до пересування територією. Документів що посвідчують право власності чи користування на земельну ділянку не надано.

Також, 12.04.2018 року було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки №147-ДК/102/АО/09/01/-18 в якому зафіксовано використання ОСОБА_4 земельної ділянки площею 280,2 кв.м., документів що посвідчують право власності чи користування на земельну ділянку площею 280,2 кв.м. не надано.

Відповідно до ч.3 ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема, давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків

Згідно ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Враховуючи вищезазначені норми, керуючись ч.1 ст.5, статтями 6 і 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , ч.1 ст. 19 Закону України Про охорону земель ОСОБА_4 видано обов'язковий для виконання припис від 12.04.2018 №147-ДК/113Пр/03/01/-18, яким визначено привести самовільно зайняту земельну ділянку у відповідний стан, усунути виявлені порушення земельного законодавства України та привести їх до відповідності згідно ст.ст. 120, 124, 125, 126 Земельного кодексу України. Даним приписом зазначено усунути вищевказані порушення до 14.05.2018 року.

Суд зазначає, що перевірка, на підставі якої видано оскаржуваний припис стосувалась виключно земельної ділянки, як об'єкту перевірки, орієнтовною площею 0,6000 га, розташованої за адресою м.Харків, вул. Енергетична 19, поруч із земельною ділянкою з кадастровим номером 6310138500:02:002:0059, а не позивача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що твердження позивача, що перевірка, за результатами якої відповідачем складено припис, проведені за відсутності позивача, акт перевірки №147-ДК/162/АП/09/01/-08 від 12.04.2018 р. не містить місцезнаходження фізичної особи, яка перевіряється, місця розташування земельної ділянки, категорії земель та склад угідь, не відповідають фактичним обставинам справи. Суд вважає, що обов'язкова участь позивача під час перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельної ділянки, не є обов'язковою.

Факт відсутності позивача під час проведення відповідачем вказаної перевірки не спростовує встановлених фактів порушення земельного законодавства України та не звільняє позивача від обов'язку привести користування земельної ділянки до відповідності згідно ст.ст. 120, 124, 125, 126 Земельного кодексу України.

Згідно статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до ч.2 ст.92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають, зокрема, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Право постійного користування земельною ділянкою є різновидом права користування землею. Це право полягає у володінні та користуванні земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Конституційний Суд України у Рішенні від 22.09.2005р. №5-рп/20005 у справі про постійне користування земельними ділянками відокремив характерні особливості цього правового титулу, а саме:

-право постійного користування є безстроковим (на відміну від права оренди) та може бути припинене лише з підстав, передбачених законодавством;

-права та обов'язки постійних землекористувачів визначені земельним законодавством і не підлягають регулюванню (не можуть бути звужені);

-постійні землекористувачі сплачують податок на землю, розмір якого визначається відповідно до законодавства (на відміну від договірного характеру орендної плати);

-земельні ділянки передаються у постійне користування в порядку відведення безоплатно з наступним посвідченням цього права шляхом видачі державного акта.

Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб, що закріплено у статті 316 Цивільного кодексу України.

При цьому, статтею 317 Цивільного кодексу України визначено зміст права власності, тобто власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Відповідно до статті 71 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Згідно статті 82 Земельного кодексу України юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; в) прийняття спадщини; г) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Підстави набуття і зміст права користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб або для забудови визначені в статті 102 1 Земельного кодексу України.

Так, право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) і право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) виникають на підставі договору між власником земельної ділянки та особою, яка виявила бажання користуватися цією земельною ділянкою для таких потреб, відповідно до Цивільного кодексу України.

Право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) може виникати також на підставі заповіту.

Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) та право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) можуть відчужуватися або передаватися в порядку спадкування, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.

Право користування земельною ділянкою державної або комунальної власності не може бути відчужено її землекористувачем іншим особам (крім випадків переходу права власності на будівлі та споруди), внесено до статутного капіталу, передано у заставу.

Строк користування земельною ділянкою державної чи комунальної власності для сільськогосподарських потреб або для забудови не може перевищувати 50 років.

Укладення договорів про надання права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб або для забудови здійснюється відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням вимог цього Кодексу.

Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) та право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) припиняються в разі:

1) поєднання в одній особі власника земельної ділянки та землекористувача;

2) спливу строку, на який було надано право користування;

3) відчуження земельної ділянки приватної власності для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності;

3 - 1 ) прийняття уповноваженим органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування рішення про використання земельної ділянки державної чи комунальної власності для суспільних потреб;

4) невикористання земельної ділянки для забудови в разі користування чужою земельною ділянкою для забудови протягом трьох років;

5) припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів емфітевзису та суперфіцію, укладених у рамках такого партнерства);

7) припинення дії договору емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки державної чи комунальної власності з підстав, визначених у пункті 3 1 частини шостої цієї статті, здійснюється за правилами, встановленими статтею 32 1 Закону України "Про оренду землі".

Суд зазначає, що позивач не розмежовує зміст понять право власності на майно та права постійного користування земельною ділянкою під належним їй майном, що має суттєві відмінності між собою за своїми підставами їх набуття та правовими наслідками. Оскаржуваним приписом покладено на позивача виконати законодавчо закріплений обов'язок власників об'єктів нерухомого майна щодо оформлення земельних ділянок у власність або оформлення права оренди.

Таким чином, заходи державного контролю в ході перевірки вищевказаної земельної ділянки, яка самовільно зайнята ОСОБА_4, проведені Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2 з дотримання вимог земельного законодавства у відповідності до норм чинного законодавства та в межах наданих повноважень.

Суд відмічає, що позивачем не подано належних та допустимих доказів, в розумінні статей 73-74 КАС України, які б доводили протиправність дій відповідача.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_4 не обґрунтовані, а відтак не підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 (рнокпп НОМЕР_1, 61024, АДРЕСА_1) до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру ОСОБА_2 (ОСОБА_5, 5, Держпром, під'їзд 6, поверх 2, м. Харків, 61022), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Харківській області (ОСОБА_5, 5, Держпром, під'їзд 6, поверх 2, м. Харків, 61022, код ЄДРПОУ 39792822) про визнання протиправним та скасування припису - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 24.07.2018 року.

Суддя Біленський О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2018
Оприлюднено24.07.2018
Номер документу75452138
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3758/18

Рішення від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Рішення від 16.07.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні