Справа №766/5632/18
н/п 1-кс/766/9371/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.07.2018 року слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваного ОСОБА_6 , розглянувши клопотання сторони кримінального провадження №22018011000000020 старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Головного Управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (з дислокацією в м. Херсон) майора юстиції ОСОБА_4 про продовження строку тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий в особливо важливих справах слідчого відділу Головного Управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (з дислокацією в м. Херсон) майор юстиції ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , строком на 5 діб в межах строку досудового розслідування, тобто до 03.08.2018 р. (включно).
Також слідчий просить в силу ч. 5 ст. 176 КПК України, не визначати ОСОБА_6 розмір застави.
Мотивуючи клопотання,слідчий вказує,що слідчим відділом ГУ СБУ в АР Крим (з дислокацією в м. Херсон) здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22018011000000020 за підозрою: ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Запоріжжя, громадянина України, який проживає в АДРЕСА_1 , зі слів раніше не судимого, у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.110 КК України.
03.04.2018 громадянин України ОСОБА_6 був затриманий в порядку п. 1 ч. 1 ст. 208 КПК України, того ж дня вказаній особі було повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 110 КК України.
18.05.2018 громадянину України ОСОБА_6 повідомлено про змінену підозру у вчиненні умисних дій з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, здійснених ним за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.110 КК України.
Досудовим розслідуванням у даному провадженні встановлено, що відповідно до вимог статей 5, 72, 73 Конституції України передбачено, що Україна є республікою. Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами. Питання про зміну території України вирішується виключно всеукраїнським референдумом, який призначається Верховною Радою України або Президентом України відповідно до їх повноважень, встановлених Конституцією України.
Не зважаючи на це, у приміщенні Верховної Ради АР Крим 06.03.2014 у порушення ч.3 ст.2, ст.73, п.2 ч.1 ст.85, ст.132 Конституції України та п. 2 ч. 3 ст.3, ст.ст. 6, 18, 27 Закону України «Про всеукраїнський референдум» депутатами Верховної Ради АР Крим прийнято незаконну постанову №1702-6/14 «О проведении общекрымского референдума» з визначенням дати такого волевиявлення, а саме на 16.03.2014, на яке виносилося питання про входження АР Крим до складу Російської Федерації на правах суб`єкта федерації.
Відповідно до зазначеної постанови 16.03.2014 проведено незаконний референдум, результатом якого стала тимчасова окупація території АР Крим і міста Севастополя, а також їх входження до складу Російської Федерації на правах суб`єкта федерації.
У подальшому, 17.03.2014 депутатами Верховної Ради АР Крим прийнято постанову № 1745-6/14 «О независимости Крыма», згідно з якою на підставі Декларації про незалежність Республіки Крим, прийнятої на позачерговому пленарному засіданні Верховної Ради АР Крим 11.03.2014 та позачерговому пленарному засіданні Севастопольської міської ради 11.03.2014, створено нелегітимне державне утворення «Республика Крым».
Крім того, Верховною Радою АР Крим ухвалено постанову №1748-6/14 від 17.03.2014 «О правоприемстве Республики Крым», пунктом 1 якої передбачено, що «с момента провозглашения Республики Крым как независимого суверенного государства высшим органом власти Республики Крым является Государственный Совет Республики Крым парламент Республики Крым в депутатском составе шестого созыва Верховной Рады Автономной Республики Крым на срок полномочий до сентября 2015 года».
Надалі, 18.03.2014 між Російською Федерацією та представниками нелегітимного державного утворення «Республика Крым» підписано договір про входження території АР Крим та м.Севастополя до складу Російської Федерації.
Разом з цим, 20.03.2014 Державною Думою Російської Федерації прийнято Федеральний конституційний закон від от 21.03.2014 №6-ФКЗ «О принятии в Российскую Федерацию Республики Крым и образовании в составе Российской Федерации новых субъектов Республики Крым и города федерального значения Севастополя».
Відповідно до ст.10 вказаного закону співробітники органів безпеки, митниці та міліції Республіки Крим, співробітники інших державних органів, що заміщують посади у вказаних органах на день прийняття до Російської Федерації Республіки Крим та утворення у складі Російської Федерації нових суб`єктів, мають переважне право на вступ до служби до органів федеральної служби безпеки, митні органи Російської Федерації та органи внутрішніх справ російської Федерації, інші державні органи, створювані у відповідності до законодавства Російської Федерації на території Республіки Крим та міста федерального значення Севастополя, при наявності в них громадянства Російської Федерації, а також за умови здачі ними екзамену на знання законодавства Російської Федерації та також їх відповідності вимогам, що пред`являються законодавством Російської Федерації до співробітників вказаних органів.
Створення та діяльність органів іноземної держави на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим призвели до заходів посилення тимчасової окупації невід`ємної території України та порушення її суверенітету.
Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII, зокрема ст.ст. 1-3 визначено, що сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя є тимчасово окупованою внаслідок збройної агресії Російської Федерації з 20 лютого 2014 року.
На час описаних вище подій ОСОБА_6 проживав на території АР Крим та був депутатом Євпаторійської міської ради, обраним в ході місцевих виборів 31.10.2010 по одномандатному мажоритарному виборчому округу №2 м.Євпаторія.
Усвідомлюючи описані вище обставини, а саме російську агресію проти України та її спроби військовою силою захопити та анексувати АРКрим та місто Севастополь, ОСОБА_6 , знаючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що Автономна Республіка Крим є невід`ємною складовою частиною України, діючи умисно, з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою із невстановленими в ході досудового слідства особами з числа організаторів на території АР Крим незаконного референдуму 16.03.14, організовував та приймав активну участь у проведенні зібрань та мітингів на території міста Євпаторія на підтримку незаконної окупації Кримського півострова Російською Федерацією, сприяв та створював умови для проголошення відповідних закликів на публічних зібраннях, що були донесені до широкого необмеженого кола осіб із числа мешканців міста Євпаторія.
Окрім зазначеного громадянин ОСОБА_6 під час подій березня 2014 року за рахунок ресурсу автопарку ВАТ «Машсервіс» де він являється власником та директором, забезпечував перевезення членів організацій «Черного казачества», «Самообороны Крыма» та невідомих озброєних осіб для захоплення адміністративних будівель та органів самоврядування, а також для проведення незаконного референдуму на території м.Євпаторія. Зокрема, за невстановлених на даний момент досудовим розслідування обставин, не пізніше 16.03.14 ОСОБА_6 надав вказівки підлеглим йому водіям підприємства ВАТ «Машсервіс» в обов`язковому порядку приймати участь у голосуванні на незаконному референдумі, а також здійснювати перевезення до місць голосування інших громадян.
Крім того, ОСОБА_6 , усвідомлюючи, що територія АР Крим з 20.02.2014 року є тимчасово окупованою внаслідок збройної агресії Російської Федерації, що підтверджується положеннями Закону «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», який набрав законної сили 27.04.2014, а також той факт, що згідно ч.5 ст.8 вказаного Закону на тимчасово окупованій території вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, місцевий референдум не проводяться, за попередньою змовою з невстановленими в ході досудового слідства особами з числа членів незаконно створеного на території АР Крим осередку партії «Единая Россия» та незаконно створеної виборчої комісії «Республики Крым», з метою зміни меж території або державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом легітимізації входження території АР Крим до складу Російської Федерації, за невстановлених в ході досудового слідства обставин, але не пізніше 14.09.2014, висунув свою кандидатуру на так звані «вибори до органів місцевого самоврядування «Евпаторийского городского совета», створеного окупаційними органами влади Російської Федерації на території АР Крим, від політичної партії «Единая Россия».
При цьому ОСОБА_6 усвідомлював, що вказані вибори, так само як діяльність політичних партій, зареєстрованих згідно законодавства Російської Федерації, є незаконними, а участь в них жителів АР Крим із числа громадян України дозволить органам окупаційної влади легітимізувати своє перебування на вказаній території, вибудувати систему управління окупованими територіями, створити вигляд законності їх дій на міжнародній арені, унеможливити державне управління та місцеве самоврядування згідно законодавства України і сприяти визнанню переходу АР Крим під владу Російської Федерації, тобто буде сприяти зміні меж території України та її державного кордону на порушення порядку, встановленому Конституцією України без проведення всеукраїнського референдуму.
В результаті вказаних незаконних виборів, які мали місце 14.19.2014, ОСОБА_6 рішенням територіальної виборчої комісії міста Євпаторія №37/448-1 від 20.09.2014 було обрано в якості депутата «Евпаторийского городского совета» по одномандатному виборчому округу №2 в м.Євпаторія.
Таким чином, внаслідок описаних вище суспільно небезпечних дій ОСОБА_6 ті інших невстановлених осіб, які організовували та проводили вказані вибори, а також приймали в них участь, було створено нелегітимний орган окупаційної влади Російської Федерації на території АР Крим «Евпаторийский городской совет Республики Крым первого созыва», діяльність якого суперечила наведеним вище положенням Конституції України та Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» і була направлена на зміну меж території України та її державного кордону у спосіб, як це описано вище.
Після обрання до складу вказаного вище незаконного органу місцевого самоврядування ОСОБА_6 , продовжуючи описаний вище умисел, направлений на зміну меж території України та державного кордону України, прийняв участь в якості депутата не менш, ніж в 3 сесіях незаконно утвореного органу окупаційної влади - «Евпаторийского городского совета», а саме сесії №3 (точна дата проведення на даний час не встановлена), сесії №43 від 23.09.2016 та сесії №49 від 11.11.2016.
Крім того, продовжуючи описаний вище умисел, направлений на зміну меж території України та державного кордону України, ОСОБА_6 приймав участь у діяльності вказаного вище незаконного органу окупаційної влади шляхом висування своєї кандидатури на пост члену «комітету з питань життєзабезпечення, будівництва, ЖКГ, промисловості, транспорту, енергетики та зв`язку» «Евпаторийского городского совета». Так зокрема, ОСОБА_6 , діючи з метою порушення меж території України та державного кордону України у описаний вище спосіб, за попередньою змовою із невстановленими в ході досудового слідства особами із числа депутатів вказаного незаконного органу, не пізніше 08.10.2014 подав свою кандидатуру на пост члену «комітету з питань життєзабезпечення, будівництва, ЖКГ, промисловості, транспорту, енергетики та зв`язку» «Евпаторийского городского совета», внаслідок чого був обраний до нього рішенням №1-2/4 від 08.10.2014 зазначеного незаконного органу.
Проводячи активну, цілеспрямовану та умисну підривну діяльність на зміну меж території та державного кордону України, ОСОБА_6 неодноразово повторно вносив свою кандидатуру в якості члена вказаного комітету, внаслідок чого відповідними рішеннями № 1-3/17 від 21.10.14, №1-15/31 від 27.02.15, №1-19/4 від 24.04.15 та №1-20/34 від 29.05.15 т.зв. «Евпаторийского городского совета» обирався та переобирався головою «комітету з питань життєзабезпечення, будівництва, ЖКГ, промисловості, транспорту, енергетики та зв`язку, а також головою комітету з питань транспорту, промисловості та зв`язку». На вказаній посаді він особисто та за пособництва інших осіб із числа незаконно обраних депутатів формував, обговорював та приймав рішення щодо забезпечення життєдіяльності окупаційної влади на території міста Євпаторія, схвалював такі рішення шляхом особистого голосування, надаючи їм вигляду законних та правомочних, легітимізуючи в такий спосіб діяльність окупаційної влади на території Автономної Республіки Крим.
На даний час ОСОБА_6 , продовжуючи свою діяльність на посаді голови комітету з питань промисловості, транспорту та зв`язку «Евпаторийского городского совета», усвідомлюючи протиправний та незаконний характер своїх дій, приховуючи при цьому факт своєї підривної діяльності на шкоду територіальній цілісності та недоторканості державних кордонів України, залишив територію АР Крим та прибув на підконтрольну Україні територію, де був затриманий співробітниками ГУ СБУ в АР Крим (з дислокацією в м.Херсон).
За вищевказаних обставин, ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні умисних дій з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вчинених ним за попередньою змовою групою осіб, тобто у скоєнні злочину, передбаченого ч.2 ст.110 КК України.
Викладені вище обставини та підозра ОСОБА_6 , підтверджуються зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
- протоколом огляду Інтернет ресурсу «ЦВК України» від 03.04.18 з якого слідує, що громадянин ОСОБА_6 був обраний 03.11.2010 року депутатом Євпаторійської міської ради від ПП «Партія Регіонів»;
- протоколом огляду Інтернет ресурсу «YouTube» від 03.04.18 на якому розміщенні відеозаписи трьох засідань «сесії Євпаторійської міської ради І скликання «Республіки Крим» на яких присутній громадянин зовні схожий на ОСОБА_6 ;
- протоколом огляду паспорту громадянина України ОСОБА_6 № НОМЕР_1 згідно якого громадянин ОСОБА_6 періодично здійснює перетин державного кордону України;
- протоколом огляду сайту Федеральної податкової служби Російської Федерації від 03.04.18 відповідно до якого «ООО «Машсервис» зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Федеральної податкової служби Російської Федерації за адресою: «Республіка Крим», м. Євпаторія, вул. Дм. Ульянова, буд. 70;
- витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта щодо майна зареєстрованого на ім`я ОСОБА_6 від 03.04.18 відповідно до якого на зазначеного громадянина зареєстровані два будинки за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 ;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «Машсервісу» від 03.04.18 відповідно до якого ТОВ «Машсервис», зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань України за номером 25135132;
- протоколом огляду Інтернет сайту політичної партії «Единая Россия» Крым та сайту т.зв. «Уряду Республіки Крим м. Євпаторії» від 03.04.18 відповідно до якого громадянин ОСОБА_6 являється депутатом Євпаторійської міської ради від партії «Единая Россия»;
- протоколом огляду Інтернет сайту «Євпаторійської міської ради» від 03.04.18 відповідно до якого громадянин ОСОБА_6 являється депутатом Євпаторійської міської ради від партії «Единая Россия»;
- протоколом огляду Інтернет ресурсу «Избирательной комиссии Республики Крым» від 03.04.18 відповідно до якого громадянин ОСОБА_6 являється депутатом Євпаторійської міської ради від партії «Единая Россия»;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_7 від 03.04.18 відповідно якого вказаний громадянин показав, що ОСОБА_6 йому відомий, як депутат Євпаторійської міської ради, який під час подій весни 2014 року приймав участь у акціях спрямованих на перехід АР Крим до РФ;
- протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 03.04.18 відповідно якого вказаний громадянин показав, що ОСОБА_6 йому відомий, як депутат Євпаторійської міської ради;
- протоколом пред`явлення для впізнання свідку ОСОБА_7 вказаних вище відеозаписів «YouTube» вході якого свідок на даних відеозаписів впізнав ОСОБА_9 , як члена президії Євпаторійської міської ради.
31.05.2018 року досудове розслідування в кримінальному провадженні №22018011000000020 згідно ухвали слідчого судді Херсонського міського суду продовжено до чотирьох місяців, тобто до 03.08.2018 (включно).
31.05.2018 року підозрюваному ОСОБА_6 , продовжено запобіжний захід у вигляді тримання під вартою до 29.07.18 (включно), згідно ухвали слідчого судді Херсонського міського суду.
Строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 закінчується 29.07.2018, однак для повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування даного кримінального провадження необхідно провести ряд слідчих та процесуальних дій, у тому числі:
1) Повідомити ОСОБА_6 про змінену підозру;
2) Виконати вимоги передбачені ст. 290 КК України;
3) Виконати вимоги передбачені ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» в частині, що стосується визначення підсудності Апеляційним судом м.Києва.
Виконання всіх вищевказаних процесуальних дій потребує не менш, ніж 5 діб, що свідчить про необхідність продовження строків тримання під вартою ОСОБА_6 в межах строку досудового розслідування, тобто до 03.08.18 (включно).
Раніше виконати вказані процесуальні дії не видавалось за можливе у зв`язку з тим, що вони виконуються після завершення всіх інших процесуальних дій у кримінальному провадження, а також у зв`язку з великою тривалістю проведення експертного дослідження та з тим, що частина свідків вищеописаної протиправної діяльності ОСОБА_6 була встановлена вже після спливу частини із встановленого строку досудового розслідування. Крім того, визначення підсудності можливе лише після закінчення досудового розслідування.
Згідно зі ст. 177 КК України, метою застосування запобіжного заходу є запобігання спробам останнього перешкоджати кримінальному провадженню, незаконно впливати на свідків, вчинити інше кримінальне правопорушення, забезпечення можливості своєчасності та повноти проведення досудового слідства, виконання процесуальних дій, виявлення та фіксації слідів злочинної діяльності, а також задля попередження ухилення підозрюваного від слідства.
Відомі дані про особу ОСОБА_6 та характеру вчиненого ним злочину, підозра у вчиненні якого обґрунтована вагомими доказами, вказують на існування ризиків, які дають підстави вважати, що в разі не обрання відносно нього запобіжного заходу тримання під вартою, підозрюваний буде мати можливість ухилитися від органів досудового слідства та суду, знищити або сховати речі та документи, які мають суттєве значення для встановлення обставин кримінальних правопорушень та місцезнаходження яких по теперішній час не встановлено, перешкоджати кримінальному провадженню в інший спосіб.
При цьому, ризики, встановлені при обранні запобіжного заходу на даний час не зменшились.
Так, ОСОБА_6 постійно проживаєта зареєстрованийна тимчасовоокупованій територіїУкраїни (АРКрим),відповідно доінформації зДержавного реєструречових правна нерухомемайно таРеєстру праввласності нанерухоме майно,у власностіостаннього єдва будинки,які розташованіза адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .
Також громадянин ОСОБА_6 являється власником та директором ТОВ«Машсервис» , зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань України за номером 25135132, а в подальшому при анексії АР Крим перереєстроване в якості «ООО «Машсервис» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Федеральної податкової служби Російської Федерації за адресою: «Республіка Крим», м. Євпаторія, вул. Дм. Ульянова, буд. 70, реєстраційний номер 1149102058390 від 16.10.14. Вказане підприємство зареєстроване незаконно створеним органом «Інспекція Федеральної податкової служби по м. Сімферополю».
Таким чином, ОСОБА_6 має стійкі соціальні та економічні зв`язки на тимчасово окупованій території України, що дає йому можливість переховуватися там необмежено довгу кількість часу.
Окрім того, у підозрюваного ОСОБА_6 , є паспорт громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_1 , який вказує на те що він постійно перетинає державний кордон України, має зв`язки за кордоном та може виїхати за межі України з метою уникнення відповідальності за вчинене ним кримінальне правопорушення.
Зазначене створює всі передумови для ухилення підозрюваного ОСОБА_6 від органу досудового розслідування шляхом виїзду за межі материкової України.
Таким чином, викладене свідчить про наявність ризиків, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 177 КПК України.
Запобігти вказаним ризикам можливо лише шляхом продовження строків тримання під вартою ОСОБА_6 , оскільки викладені ризики свідчать про те, що застосування до ОСОБА_6 запобіжного заходу не пов`язаного з триманням під вартою, не зможе забезпечити його належної процесуальної поведінки та попередити спроби підозрюваного переховуватися від органів досудового слідства та суду, у тому числі на тимчасово окупованій території України, незаконно впливати на свідків, у тому числі тих, що перебувають на території АР Крим, перешкоджати кримінальному провадженню в інший спосіб.
Крім того, на даний час ОСОБА_6 являється «депутатом» окупаційного органу «Євпаторійська міська рада» від партії «Єдина Росія», у зв`язку з чим може продовжувати свою злочинну діяльність. Крім того, на сесіях вказаного органу, де приймав участь підозрюваний, були присутні співробітники ФСБ РФ, що свідчить про наявність у вказаної особи реальних контактів з представниками спеціальних служб країни-агресора, які можуть надавати йому допомогу в перешкоджанні проведення досудового розслідування та ухилення від правоохоронних органів та суду.
При цьому, ризики, встановлені при обранні запобіжного заходу на даний час не зникли.
Окрім цього 05.04.18 біля будівлі Херсонського міського суду Херсонської області було здійснено спроба фізичного звільнення, а також здійснювалось перешкоджання діяльності правоохоронних органів із конвоювання затриманого ОСОБА_6 .
Зазначене створює всі передумови для ухилення підозрюваного ОСОБА_6 від органу досудового розслідування шляхом виїзду за межі материкової України.
Таким чином, викладене свідчить про наявність ризиків, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 177 КПК України.
Запобігти вказаним ризикам можливо лише шляхом тримання під вартою ОСОБА_6 , оскільки викладені ризики свідчать про те, що застосування до ОСОБА_6 запобіжного заходу не пов`язаного з триманням під вартою, не зможе забезпечити його належної процесуальної поведінки та попередити спроби підозрюваного переховуватися від органів досудового слідства та суду, незаконно впливати на свідків, перешкоджати кримінальному провадженню в інший спосіб.
При цьому, вказані ризики, встановлені в ході досудового слідства, відповідають не лише критеріям, визначеним національним законодавством, а й наявній практиці Європейського суду з прав людини (ЄСПЛ), а саме: ризикам, що підозрюваний не з`явиться в суді, що підозрюваний вчинить заходи, спрямовані на перешкоджання відправленню правосуддя, а також що він скоїть подальші правопорушення (Smirnova v. Russia, § 59).
Крім того, факт незаконної окупації території АР Крим, а також факти співпраці громадянина України ОСОБА_6 з окупаційними органами влади викликали різку та негативну реакцією українського суспільства. У зв`язку з цим, застосування більш м`якого запобіжного заходу щодо ОСОБА_6 , який підозрюється у переході на бік ворога, може призвести до порушень громадського порядку та інших негативних наслідків у суспільстві.
У рішенні Летельє (Letellier) проти Франції (п.п. 47-51) ЄСПЛ наголошує, що особлива тяжкість деяких злочинів може викликати таку реакцію суспільства та соціальні наслідки, котрі виправдовують попереднє ув`язнення принаймні протягом певного періоду часу.
Слідчий вказує, що враховуючи зазначені ризики, обґрунтованість підозри вагомими доказами, а також те, що у випадку визнання його винним у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення йому загрожує покарання у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років з конфіскацією майна, а також обґрунтованість підозри вагомими доказами, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою необхідно продовжити.
Згідно ч. 5 ст. 176 КПК України запобіжні заходи у вигляді особистого зобов`язання, особистої поруки, домашнього арешту, застави не можуть бути застосовані до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статями 109-114-1, 258-258-2, 260, 261 Кримінального кодексу України.
Посилаючись на вищевикладені обставини, слідчий просить клопотання задовольнити.
Вивчивши клопотання, додані до нього матеріали, вислухавши пояснення слідчого та прокурора, які підтримали клопотання, просили продовжити щодо підозрюваного запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
Вислухавши пояснення підозрюваного та його захисника, які заперечували проти задоволення клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.
Відповідно до ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам:
1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду;
2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення;
3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні;
4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином;
5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Згідно ст. 197 КПК України строк тримання під вартою може бути продовжений слідчим суддею в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому цим Кодексом. Сукупний строк тримання під вартою підозрюваного, обвинуваченого під час досудового розслідування не повинен перевищувати дванадцяти місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжких або особливо тяжких злочинів.
Відповідно до ч. 4, 5 ст. 199 КПК України, слідчий суддязобов`язаний розглянутиклопотання пропродовження строкутримання підвартою дозакінчення строкудії попередньоїухвали згідноз правилами,передбаченими длярозгляду клопотанняпро застосуваннязапобіжного заходу. Слідчий суддя зобов`язаний відмовити у продовженні строку тримання під вартою, якщо прокурор, слідчий не доведе, що обставини, зазначені участині третійцієї статті, виправдовують подальше тримання підозрюваного, обвинуваченого під вартою.
Відповідно до ч.1 ст. 201 КПК України підозрюваний, обвинувачений, до якого застосовано запобіжний захід, його захисник, має право подати до місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, клопотання про зміну запобіжного заходу, в тому числі про скасування чи зміну додаткових обов`язків, передбаченихчастиною п`ятою статті 194цього Кодексу та покладених на нього слідчим суддею, судом, чи про зміну способу їх виконання.
Так, за матеріалами справи підозра ОСОБА_6 підтверджується зібраними по кримінальному провадженню переліченими в клопотанні доказами, також не спростовується самим підозрюваним.
На теперішній час у ході досудового розслідування необхідно виконати наступне:
1) Повідомити ОСОБА_6 про змінену підозру;
2) Виконати вимоги передбачені ст. 290 КК України;
3) Виконати вимоги передбачені ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» в частині, що стосується визначення підсудності Апеляційним судом м.Києва.
Враховуючи доведеність існування обставин, які свідчать про те, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 110 КК України, підозра у вчиненні якого обґрунтована вагомими доказами, на які посилається слідчий в клопотанні, за виключенням - рапорту про затримання особи в порядку п. 1 ч. 2 ст. 207 КПК України від 03.04.18 з якого слідує, що громадянин ОСОБА_6 затриманий на КПВВ «Чаплинка» «00» год. «05» хв. 03.04.18, та протоколу огляду паспорту громадянина України ОСОБА_6 № НОМЕР_1 , згідно якого громадянин ОСОБА_6 періодично здійснює перетин державного кордону України, оскільки вказані документи жодним чином не підтверджують обґрунтованість підозри ОСОБА_6 , що дає підстави вважати про наявність ризиків, передбачених ч. 1, ч. 2 ст. 177 КПК України, а саме вразі перебування підозрюваного на свободі, останній буде мати можливість ухилитися від органів досудового слідства та суду, знищити або сховати речі та документи, які мають суттєве значення для встановлення обставин кримінальних правопорушень та місцезнаходження яких по теперішній час не встановлено, перешкоджати кримінальному провадженню в інший спосіб, оскільки ОСОБА_6 постійно проживаєта зареєстрованийна тимчасовоокупованій територіїУкраїни (АРКрим),відповідно доінформації зДержавного реєструречових правна нерухомемайно таРеєстру праввласності нанерухоме майно,у власностіостаннього єдва будинки,які розташованіза адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 . Також громадянин ОСОБА_6 являється власником та директором ТОВ «Машсервис» , зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань України за номером 25135132, а в подальшому при анексії АР Крим перереєстроване в якості «ООО «Машсервис» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Федеральної податкової служби Російської Федерації за адресою: «Республіка Крим», м. Євпаторія, вул. Дм. Ульянова, буд. 70, реєстраційний номер 1149102058390 від 16.10.14. Вказане підприємство зареєстроване незаконно створеним органом «Інспекція Федеральної податкової служби по м. Сімферополю».
Таким чином, ОСОБА_6 має стійкі соціальні та економічні зв`язки на тимчасово окупованій території України, що дає йому можливість переховуватися там необмежено довгу кількість часу.
Окрім того, у підозрюваного ОСОБА_6 є паспорт громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_1 , який вказує на те що він постійно перетинає державний кордон України, має зв`язки за кордоном та може виїхати за межі України з метою уникнення відповідальності за вчинене ним кримінальне правопорушення.
Зазначене створює всі передумови для ухилення підозрюваного ОСОБА_6 від органу досудового розслідування шляхом виїзду за межі материкової України.
Крім того, на даний час ОСОБА_6 являється «депутатом» окупаційного органу «Євпаторійська міська рада» від партії «Єдина Росія», у зв`язку з чим може продовжувати свою злочинну діяльність.
Враховуючи те, що заявлені ризики, які виправдовують тримання підозрюваного під вартою не зменшилися, підстав для застосування слідчим суддею більш м`якого запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, не має.
Із врахуванням обставин вчиненого кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_6 , слідчий суддя вважає, що інший більш м`який запобіжний захід не зможе забезпечити його належну процесуальну поведінку.
За таких обставин подальше тримання підозрюваного під вартою є виправданим.
Враховуючи, що ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 110 КК України, та зважаючи на те, що згідно ч. 5 ст. 176 КПК України, запобіжні заходи у вигляді особистого зобов`язання, особистої поруки, домашнього арешту, застави не можуть бути застосовані до підозрюваного, так як він підозрюється у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК України, відповідно слідчий суддя не визначає розмір застави підозрюваному.
Враховуючи, що слідчий в клопотанні просить продовжити строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , строком на 5 діб в межах строку досудового розслідування, тобто до 03.08.2018 р. (включно), та враховуючи, що клопотання слідчого про продовження строку тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , розглянуте 19.07.2018 р., та враховуючи, що обчислення строку починається саме з цього часу, у зв`язку з чим вбачається, що фактично слідчий просить продовжити строк тримання під вартою не на 5 діб, а на 15 діб, відповідно слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню частково та вважає за необхідне продовжити строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на 15 діб, у межах строку досудового розслідування, а саме до 03.08.2018 року включно.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 131, 132, 176-205 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання сторони кримінального провадження №22018011000000020 старшого слідчого в особливо важливих справах слідчого відділу Головного Управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (з дислокацією в м. Херсон) майора юстиції ОСОБА_4 про продовження строку тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - задовольнити частково.
Продовжити строк тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у межах строку досудового розслідування, а саме до 03.08.2018 року включно.
Встановити строк дії ухвали до 03.08.2018 року включно.
В іншій частині клопотання відмовити.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню з моменту її оголошення.
Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Апеляційного суду Херсонської області. Для особи, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення.
Повний текст ухвали виготовлено та проголошено 24.07.2018 р. о 12 год. 30 хв.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2018 |
Оприлюднено | 09.06.2023 |
Номер документу | 75471073 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні