Постанова
від 21.06.2007 по справі 16/2966-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/2966-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"21" червня 2007 р.                                                            Справа №16/2966-А

за позовом  Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому    

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Акорд" м. Хмельницький

про стягнення 16577,44 грн. штрафних (фінансових) санкцій

Суддя  Магера В.В.                    Секретар судового засідання Степчук Т.А.

Представники сторін:

Від позивача  - Назаренко О.В. –представник за довір.№19247/9/10 від 24.05.2007 р.

Від відповідача –не з'явився

   

        Ухвалою суду від 03.05.2007 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судовий розгляд справи на 24.05.2007 р. Сторони належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, ухвала суду від 03.05.2007 р. сторонам надіслана рекомендованим листом (вих.01-85 від 07.05.2007 р.). Ухвалами суду від 24.05.2007 р., 11.06.2007 р. судовий розгляд справи відкладався в зв'язку з неявкою представника відповідача в засідання суду.  

Суть спору: Позивач звернувся до суду  з позовом, в якому просить стягнути з відповідача 16 577,44 грн. фінансових санкцій за порушення ним вимог п.1,2, ст.3. р.ІІ Закону України „Про застосування реєстраторів  розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та ст.3 Закону України „Про патентування деяких видів підприємницької діяльності”.

        Повноважний представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, вказуючи, що вони підтверджені матеріалами справи та відповідають вимогам чинного законодавства.

       Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, поважні причини неявки не повідомив, позовні вимоги по суті та розміром не оспорив. Ухвали суду від 03.05.2007 р., 24.05.2007 р., 11.06.2007 р. відповідачем отримані 11.05.2007 р., 05.06.2007 р., 14.06.2007 р., що підтверджується відповідними поштовими повідомленнями про вручення. Тому суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

       Розглядом матеріали справи судом встановлено наступне :

       Товариство з обмеженою відповідальністю „Акорд”, м. Хмельницький зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, що підтверджується  витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Хмельницької міської ради та Установчим договором товариства.

         14.05.2003 р. працівниками  ДПІ у м. Хмельницькому проведено перевірку складу по вул. Тернопільській, 17/1 у м. Хмельницькому, що належить відповідачу, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.

        За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки № 000686 від 14.05.2003 р., в якому позивачем зафіксовано порушення відповідачем Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 р., а саме розрахункова операція на суму 20 710,00 не проведена через РРО, не роздруковано те не видано розрахунковий документ, порушено порядок використання торгового патенту, а саме зафіксовано його відсутність.

       На підставі акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення                                             № 001526-23/2 від 21.05.2003 р., яким  до відповідача застосовано штрафні санкції на загальну суму                      109 743,44 грн., 103 550,00 грн. за порушення вимог Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, 6 193,44 грн. за порушення  вимог Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької  діяльності”. Вказане податкове повідомлення-рішення відповідачем отримано 22.05.2003 р., що підтверджується підписом головного бухгалтера на корінці рішення та не оскаржене у встановленому законом порядку.

         Відповідно до розрахунку заборгованості відповідача сума застосованих до нього штрафних санкцій в розмірі 109 743,44 грн., частково ним була сплачена, в розмірі 5 700,00 грн. та частково погасилась за рахунок переплати на особовому рахунку боржника в сумі 87 466,00 грн. На час подання позову заборгованість відповідача становить 16 577,44 грн., що підтверджується, крім вищевказаних документів, довідкою про заборгованість, розрахунком заборгованості.

        В зв'язку з наявною заборгованістю відповідача по сплаті штрафних санкцій, позивачем подано до суду позов про примусове їх стягнення в розмірі 16 577,44 грн.  

         Досліджуючи надані докази та оцінюючи їх у сукупності, до уваги приймається наступне:

            Згідно ст. 124 Конституції України юрисдикція  судів  поширюється  на  всі  правовідносини,   що виникають  у  державі.

            Згідно ст.1 Закону України „Про застосування реєстраторів  розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” №265/95-ВР від 06.07.95р. із змінами та доповненнями, Реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними  особами  -  суб'єктами  підприємницької  діяльності або юридичними  особами  (їх філіями, відділеннями,  іншими відокремленими  підрозділами)  (далі  -  суб'єкти  підприємницької діяльності),  які  здійснюють  операції з розрахунків у готівковій та/або  в  безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних  чеків,  жетонів  тощо)  при  продажу  товарів  (наданні послуг)  у  сфері  торгівлі,  громадського харчування та послуг, а також   уповноваженими   банками   та  суб'єктами  підприємницької діяльності,   які  виконують  операції  купівлі-продажу  іноземної валюти.

Ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів  розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” визначає, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при  продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) видавати  особі,  яка отримує або повертає товар,  отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;

Ст. 15 Закону вказує, що  контроль за  додержанням  суб'єктами підприємницької діяльності порядку  проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону  здійснюють органи державної податкової служби шляхом проведення планових  або позапланових перевірок.

Згідно ст.17 Закону, за порушення  вимог  цього  Закону  до  суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

1) у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки;

Нараховані суми штрафних санкцій, які визначені ст.ст.17-24 Закону підлягають  перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності  до відповідного бюджету протягом 10–ти днів з дня прийняття органом  ДПІ рішення про застосування  фінансової санкції.

Відповідно до ст.3 Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької                            діяльності” патентуванню підлягає торговельна діяльність, що здійснюється суб'єктами підприємницької діяльності або їх структурними (відокремленими) підрозділами у пунктах продажу товарів. Під торговельною діяльністю у цьому Законі слід розуміти роздрібну та оптову торгівлю, діяльність у торговельно-виробничій (громадське харчування) сфері за готівкові кошти, інші готівкові платіжні засоби та з використанням кредитних карток.

Під пунктами продажу товарів у цьому Законі слід розуміти:

-магазини та інші торгові точки, які знаходяться в окремих приміщеннях, будівлях або їх частинах і мають торговельний зал для покупців або використовують для торгівлі його частину;

-кіоски, палатки та інші малі архітектурні форми, які займають окремі приміщення, але не мають вбудованого торговельного залу для покупців;

-автомагазини, розвозки та інші види пересувної торговельної мережі;

-лотки, прилавки та інші види торгових точок у відведених для торговельної діяльності місцях, крім лотків, прилавків, що надаються в оренду суб'єктам підприємницької діяльності - фізичним особам та знаходяться в межах спеціалізованих підприємств сфери торгівлі - ринків усіх форм власності;

-стаціонарні, малогабаритні і пересувні автозаправні станції, заправні пункти, які здійснюють торгівлю нафтопродуктами та стиснутим газом;

-фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, їдальні, ресторани, кафе, закусочні, бари, буфети, відкриті літні майданчики, кіоски та інші пункти громадського харчування;

-оптові бази, склади-магазини або інші приміщення, які використовуються для здійснення оптової торгівлі за готівкові кошти, інші готівкові платіжні засоби та з використанням кредитних карток.

У разі коли суб'єкт підприємницької діяльності має структурні (відокремлені) підрозділи, торговий патент придбавається окремо для  кожного структурного (відокремленого) підрозділу (торгової точки).

Ст. 8 “Про патентування деяких видів підприємницької діяльності” суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торговельну діяльність, операції з торгівлі готівковими валютними цінностями, операції з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг, у разі порушення вимог цього Закону несуть таку відповідальність:

- за здійснення операцій, передбачених цим Законом, без одержання відповідних торгових патентів або з порушенням порядку використання торгового патенту, передбаченого частиною другою статті 7 цього Закону, сплачують штраф у подвійному розмірі вартості торгового патенту за повний термін діяльності суб'єктів підприємницької діяльності із зазначеним порушенням.

  

Судом враховується, що податкове повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій відповідачем у встановленому Законом порядку не оскаржено та не скасовано, чи визнано нечинним.

          За таких обставин, позовні вимоги щодо стягнення 16 577,44 грн. штрафних (фінансових) санкцій за порушення відповідачем вимог Закону України „Про застосування реєстраторів  розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та вимог Закону України “Про патентування деяких видів підприємницької  діяльності” підтвердженні належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, а тому підлягають задоволенню.                     

 Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104,105, 158-163, 162, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю “Акорд”, м. Хмельницький про стягнення 16 577,44 грн. штрафних (фінансових) санкцій задовольнити.  

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Акорд” (м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 17/1, відомості про банківські реквізити відсутні, ідент. код 14170042) на користь Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому (м. Хмельницький, вул. Театральна, 12, відомості про банківські реквізити відсутні, ЗКПО 21324474) 16 577,44 грн. (шістнадцять тисяч п'ятсот сімдесят сім гривень, 44 коп.) штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до  апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      В.В. Магера

Віддрук. 3 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення21.06.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу754714
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/2966-а

Постанова від 21.06.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні