Рішення
від 24.07.2018 по справі 522/6077/18     
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 522/6077/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Соколова М.С.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника третьої особи - ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом колективного підприємства Будова до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС про визнання протиправними та скасування постанови та припису,-

ВСТАНОВИВ:

06 квітня 2018 року до Приморського районного суду м. Одеси надійшов позов колективного підприємства Будова до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС , в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.04.2018 року №009/18 171вих;

- визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року головним спеціалістом інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси від 12.04.2018 року на підставі ст.29 КАС України, адміністративну справу №522/6077/18 передано за підсудністю до Одеського окружного адміністративного суду.

Супровідним листом від 08.05.2018 року Приморським районним судом м.Одеси направлено справу №522/6077/18 до Одеського окружного адміністративного суду.

16 травня 2018 року за вх. №2367/18 вказана адміністративна справа надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд головуючому судді Вовченко О.А.

Ухвалою суду від 18 травня 2018 року адміністративний позов колективного підприємства Будова залишено без руху у зв'язку з невідповідністю позовної заяви вимогам ст.160 КАС України. Позивачу був наданий 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

25 травня 2018 року за вх. №14997/18 до суду від позивача надійшов лист із квитанцією про сплату судового збору та належним чином оформленою позовною заявою (у трьох примірниках), у якій позовні вимоги викладені в такій редакції:

- визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.04.2018 року №010/18/172вих;

- визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року головним спеціалістом інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3

Ухвалою суду від 30 травня 2018 року прийнято до розгляду дану позовну заяву, відкрито провадження у адміністративній справі та ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою від 22 червня 2018 року судом клопотання позивача задоволено та визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначає, що 22.03.2018 року за результатами позапланової перевірки будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, у зв'язку з нібито виявленими порушеннями абз.2 ч.2 ст.35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 року №466, головним спеціалістом інспекційного відділу №1 Управління державної архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3 видано припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, з вимогою зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті з 22.03.2018 року, про що повідомити до УДАБК ОМР до 22.04.2018 року. Факт порушення КП Будова абз.2 ч.2 ст.35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 року №466, обґрунтовується посадовою особою УДАБК ОМР наступним: ... Також перевіркою встановлено, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління було подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Однак дане повідомлення було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за № 01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання. Відповідно до даних єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, відсутня інформація стосовно реєстрації дозвільних документів на проведення будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Таким чином генеральним підрядником КП Будова виконуються підготовчі роботи за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт ... . Позивач зазначає, що КП Будова не погоджується з висновком УДАБК ОМР та вважає такий висновок протиправним. 14.12.2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС відповідно до вимог ч.1,2 ст.35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності та п.4, п.13 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 року №466 повідомило до УДАБК ОМР про початок виконання підготовчих робіт з будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою м.Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, шляхом подання до УДАБК ОМР відповідного повідомлення встановленої форми згідно з додатком №1 до Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 №466, яке було зареєстроване у УДАБК ОМР за вх. №01-16/3740д/д від 14.12.2017 року. Факт того, що ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомило в порядку та відповідно до вимог чинного законодавства України, УДАБК ОМР не заперечує та визнає, про що зазначено на стор.17 ОСОБА_2 №000318 від 22.03.2018 року; стор. 4 Припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт; стор. 5 Протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.03.2018 року. Тобто, 14.12.2017 року, з моменту повідомлення УДАБК ОМР про початок виконання підготовчих робіт у ТОВ ДІА-ЛЕКС а відповідно й у КП Будова виникло право виконувати визначені будівельними нормами, стандартами і правилами підготовчі роботи. Чинним законодавством України, не передбачено прав та повноважень для УДАБК ОМР здійснювати такі дії як повернення повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання . Зазначення в матеріалах перевірки про те, що повідомлення ТОВ ДІА-ЛЕКС про початок виконання підготовчих робіт було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за №01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання, не відповідає дійсності у зв'язку з тим, що ТОВ ДІА-ЛЕКС таке повідомлення не отримувало, та навіть якщо така дія й була вчинена УДАБК ОМР, вона не відповідає ч.2 ст.19 Конституції України, що вказує на її протиправний характер у зв'язку з відсутністю порядку та повноважень вчиняти таку дію. Вказує, що факт відсутності в єдиному реєстрі інформації про документи, які дають ТОВ ДІА-ЛЕКС та залученому генеральному підряднику КП Будова право на виконання підготовчих робіт за адресою м.Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, не є підставою вважати про відсутність у ТОВ ДІА-ЛЕКС й у КП Будова такого права, оскільки право на виконання підготовчих робіт не залежить від реєстрації (внесення) відомостей (даних) про таке право в єдиний реєстр, про який вказано в матеріалах перевірки УДАБК ОМР, а лише підтверджує факт протиправних дій посадових осіб УДАБК ОМР, які замість того щоб відповідно до п.9 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт , затверджених постановою КМУ від 13.04.2011 №466, подати інформацію про отримання 14.12.2017 року від ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомлення про початок виконання підготовчих робіт до Держархбудінспекції для її внесення до єдиного реєстру, вчинили дії не передбачені чинним законодавством України, - повернули на доопрацювання . Позивач зазначає, що 26.01.2018 року ТОВ ДІА-ЛЕКС повідомляв (ідентифікатор поштового відправлення 6501003766820) УДАБК ОМР про відсутність в єдиному реєстрі інформації про право ТОВ ДІА-ЛЕКС виконувати підготовчі роботи з вимогою роз'яснити причини такої події, але відповіді на дане повідомлення від УДАБК ОМР до цього часу не надійшло. Факт видання припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт, з вимогою зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті з 22.03.2018 року, є порушенням з боку посадових осіб УДАБК ОМР положень п.17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю який затверджено постановою КМУ від 23.05.2011 №553, згідно якого припис може бути видано лише у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, а з огляду вказані обставини та на чинне законодавство України, КП Будова жодних порушень не вчиняло. 03.04.2018 року заступник начальника УДАБК ОМР ОСОБА_4 прийняв постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №010/18/172вих., якою визнав КП Будова винним у вчиненні порушення, передбаченого п.1 ч.3 ст.2 ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у суму 17620 грн. Факт прийняття постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №010/18/172вих. свідчить про порушення з боку посадової особи, яка її приймала, вимог п.21 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності який затверджено постановою КМУ від 06.04.1995 №244, згідно якого посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ, під час розгляду справи зобов'язана з'ясувати, чи було вчинено правопорушення у сфері містобудівної діяльності, чи винний відповідний суб'єкт містобудування в його вчиненні, чи підлягає він притягненню до відповідальності, що підтверджується фактом визнання КП Будова винним за правопорушення яке не вчинялося. Зазначає, що своїм рішенням (приписом) про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 22.03.2018 УДАБК ОМР зупинило виконання підготовчих робіт чим протиправно обмежила КП Будова в реалізації права на їх виконання, яке виникло 14.12.2017 року у відповідності до ч.1,2 ст.35 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності . Вказує, що своєю постановою про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №010/18 171вих., УДАБК ОМР намагається протиправно притягнути КП Будова до відповідальності та нанести збитки у вигляді штрафу який передбачено ЗУ Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності але за відсутністю будь-яких порушень з боку КП Будова .

Враховуючи викладене, позивач просить суд визнати протиправними та скасувати постанову про накладення штрафу від 03.04.2018 року №010/18/172вих та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року.

27.06.2018 року до суду за вх. №ЕП/3642/18 надійшов відзив на позов (т.1 а.с.143-148), у якому відповідач зазначає, що відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, на підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради № 01-13/49ДАБК від 16.03.2018 року та звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (звернення ОСОБА_5 вх.№ 01-18/404-и/в від 14.03.2018 року) за адресою: м. Одеса, вул. Єврейська, 3. Строк перевірки: 16.03.2018-22.03.2018 року. Перевіркою встановлено, що земельну ділянку за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, Одеською міською радою було передано в строкове платне володіння та користування площею 0,6567 га (кадастровий номер 5110137500:21:017:0010) ТОВ ДІА-ЛЕКС (код ЄДРПОУ 39500300) для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку на підставі договору оренди від 27.11.2017 року за № 372. На земельній ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна, які належать ТОВ ДІА-ЛЕКС : реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572504551101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572670251101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572771451101; реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна 572886751101. Режим забудови земельної ділянки визначається відповідно до плану зонування території (зонінгу) м. Одеса, затвердженого рішенням Одеської міської ради за № 1316-VII від 19.10.2016 року. Інженерне забезпечення від існуючих мереж. Відповідач зазначає, що в ході проведення перевірки представником генерального підрядника КП БУДОВА на підставі довіреності за № 220 від 31.05.2017 року ОСОБА_1 та представником замовника будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС ОСОБА_2 було пред'явлено: договір оренди земельної ділянки за даною адресою; проект виконання підготовчих робіт (ПВР), виконаний ТОВ Инжиниринг-Жилстрой в 2017 році; наказ ТОВ ДІА-ЛЕКС (код ЄДРПОУ 39500300) про затвердження проекту підготовчих робіт за № 01/12/1 від 01.12.2017 року; договір на здійснення авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою від 01.12.2017 року за № 01/12-17АН; договір на здійснення технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою від 01.12.2017 року за № 01/12-17ТН; наказ ТОВ ДІА-ЛЕКС про призначення відповідальних осіб за здійснення технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою; наказ ТОВ Инжиниринг-Жилстрой за № 27 від 01.12.2017 року про призначення відповідальної особи за здійсненням авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт за даною адресою; довіреність за № 220 від 31.05.2017 року від КП БУДОВА . Зазначає, що на момент виїзду на місце встановлено, що за даною адресою виконані роботи із закріплення осьових ліній огорожі, улаштування основ під огорожі, влаштування необхідної огорожі будівельного майданчика. Також зафіксовано, що вже виконані роботи із демонтажу двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. № 4 відповідно до буд генплану), двохповерхового адміністративно-побутового корпусу (поз. № З відповідно до буд генплану) та виконувалися роботи з демонтажу трьохповерхового виробничого корпусу (поз. № 2 відповідно до буд генплану). Вказує, що перевіркою встановлено, що замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління було подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, однак дане повідомлення було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за № 01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання. Відповідно до даних єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, відсутня інформація стосовно реєстрації дозвільних документів на проведення будівельних робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Зазначає, що таким чином замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС та генеральним підрядником КП БУДОВА виконуються підготовчі роботи за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 4 порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року. З огляду на вищенаведене, Управління діяло правомірно, складені ОСОБА_2, Протоколи, Припис, та винесені Постанови на підставі та за результатом всебічного, повного і об'єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Постанова є законною та обґрунтованою.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, посилаючись на обґрунтування, що зазначені у позові.

Представник третьої особи у судовому засіданні не заперечував щодо задоволення позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

27 листопада 2017 року між Одеською міською радою (орендодавець), яка діє від імені Територіальної громади міста Одеси та товариством з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (орендар) укладено договір оренди землі (а.с.212-216), предметом якого є те, що орендодавець на підставі Закону України Про оренду землі та рішення Одеської міської ради №2537-VII від 04.09.2017 року передає, а орендар приймає у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку площею 0,6567 га., що знаходиться за адресою: місто Одеса, вулиця Єврейська, земельна ділянка 3 (три) (п.1.1). Зазначена земельна ділянка сформована із земель комунальної власності Територіальної громади міста Одеси. Орган, який зареєстрував земельну ділянку - відділ у м.Одесі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, дата державної реєстрації земельної ділянки - 11.08.2017 року, кадастровий номер - 5110137500:21:017:0010 (п.1.2).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №105259626 від 27.11.2017 року (а.с.217-218) - земельна ділянка площею 0,6567 га., кадастровий номер 5110137500:21:017:0010, цільове призначення для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, категорія земель: землі житлової та громадської забудови, орендар: товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС , код ЄДРПОУ 39500300 на підставі договору оренди землі від 27.11.2017 року.

01 грудня 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (замовник) та ОСОБА_6 (виконавець) уклали договір №01/12-17ТН про надання послуг по здійсненню технічного нагляду (т.1 а.с.206), згідно умов якого замовник доручає, а виконавець зобов'язується надати послуги по здійсненню технічного нагляду за виконанням підготовчих робіт об'єкта: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 (п.1.1).

01 грудня 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (замовник) та товариство з обмеженою відповідальністю ИНЖИНИРИНГ-ЖИЛСТРОЙ (виконавець) уклали договір №01/12-17АН на виконання авторського нагляду (т.1 а.с.207), згідно умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе обов'язок по здійсненню авторського нагляду за виконанням підготовчих робіт об'єкта: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 (п.1.1).

01 грудня 2017 року директор ТОВ ДІА-ЛЕКС видав наказ №01/12/2 (а.с.210) про затвердження проекту підготовчих робіт по об'єкті: будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 , (т.1 а.с.219-250, т.2 а.с.1-24) розроблений ТОВ ИНЖИНИРИНГ-ЖИЛСТРОЙ .

14 грудня 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (замовник) та колективне підприємство Будова (генпідрядник) уклали договір генерального підряду №1/Е (т.1 а.с.57-61), за умовами якого генпідрядник зобов'язується власними та/або залученими силами та засобами збудувати та здати замовнику у встановлений договором термін закінчений об'єкт будівництва у відповідності до затвердженої проектної документації, умов договору, а замовник зобов'язується надати генпідряднику будівельну площадку, надати йому затверджену в установленому порядку проектну документацію, забезпечити своєчасне фінансування будівництва, прийняти окремі етапи виконаних робіт, збудований об'єкт та оплатити виконані роботи (п.2.1). Склад та об'єм робіт, які підлягають виконанню генпідрядником, визначені проектною документацією, яка є невід'ємною частиною даного договору (п.2.2).

14 грудня 2017 року ТОВ ДІА-ЛЕКС подало до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, яке зареєстровано за №01-16/3740д/д повідомлення про початок виконання підготовчих робіт / про заміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт (т.1 а.с.62), будівництва житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3, генпідрядником у якій зазначено КП Будова , код ЄДРПОУ 22484783.

Судом встановлено, що на підставі заяви ОСОБА_5 від 14.03.2018 року (т.1 а.с.151), наказу №01-13/49ДАБК від 16.03.2018 року про проведення позапланової перевірки (т.1 а.с.64, 150) та направлення для проведення планового (позапланового) заходу №000318 від 16.03.2018 року (т.1 а.с.65 зворот, 149), у період з 16.03.2018 року по 22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради було проведено позапланову перевірку на об'єкті будівництва будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 , замовник ТОВ ДІА-ЛЕКС , генеральний підрядник КП Будова , за результатами якої складено акт №000318 (т.1 а.с.65-70, 152-172), яким встановлено наступні порушення:

Замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління було подано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3. Однак дане повідомлення було повернуте замовнику будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС листом Управління за № 01-16/3740д/д від 19.12.2017 року на доопрацювання. Замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС та генеральним підрядником КП Будова виконуються підготовчі роботи за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, чим порушено абз. 2 ч. 2 ст. 35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п. 4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року .

22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради за результатами перевірки КП Будова було видано припис про зупинення підготовчих робіт (т.1 а.с.71-73, 192-196), яким за порушення абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року вимагає зупинити виконання підготовчих робіт на об'єкті будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 з 22.03.2018 року.

Окрім цього 22.03.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності (т.1 а.с.74-77, 180-186), яким встановлено за результатами позапланової перевірки на об'єкті будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 порушення КП Будова абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року, відповідальність за що встановлена п.1 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності .

03.04.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контрою Одеської міської ради за результатами розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності стосовно КП Будова винесено постанову №010/18/172вих (т.1 а.с.80-83) про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яким КП Будова визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.1 ч.3 ст.2 Закону України Про відповідальність у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф у сумі 17620,00 грн.

Не погоджуючись із вказаними постановою та приписом, позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом.

Правові відносини, що виникають у сфері проведення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, регулюються Конституцією України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою КМУ від 23.05.2011 року №553.

Так, відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.1 ч.2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Згідно ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Вищезазначеним порядком є Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений Постановою КМУ від 23.05.2011 року №553 (далі - Порядок №553).

Так, згідно п.п.5, 7 цього Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом. Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об'єкта; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду Держархбудінспекції щодо проведення перевірки за наявності підстав, встановлених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Згідно п.2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 р. № 747) (далі - Порядок №466) підготовчі роботи - роботи з підготовки земельної ділянки, влаштування огородження будівельного майданчика та знесення будівель і споруд, порушення елементів благоустрою в межах відведеної земельної ділянки, вишукувальні роботи, роботи із спорудження тимчасових виробничих та побутових споруд, необхідних для організації і обслуговування будівництва, улаштування під'їзних шляхів, складування будівельних матеріалів, підведення тимчасових інженерних мереж, а також з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень.

Згідно ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VII) виконання підготовчих робіт може здійснюватися на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Виконання підготовчих робіт без подання повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, повідомлення про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт забороняється.

У разі самостійного виявлення помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт замовник має право протягом трьох робочих днів із дня подання такого повідомлення подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін (ч.4 ст.35 Закону №3038-VII).

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється. Отримання замовником інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт, крім направлення повідомлення про початок виконання будівельних робіт до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до частини першої цієї статті, не вимагається.

Згідно п.6 Порядку №466 документи, що надають право на виконання підготовчих робіт, діють до моменту отримання права на виконання будівельних робіт. Документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно п.9 Порядку №466 дані щодо надання (отримання), відмови у видачі чи анулювання (скасування), внесення змін до документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, вносяться Держархбудінспекцією до реєстру на підставі інформації, поданої відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її надходження.

Пункт 15 Порядку №466 передбачає, що у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні, які не є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовникові протягом одного робочого дня з дня такого виявлення. Замовник (його уповноважена особа) зобов'язаний протягом трьох робочих днів з дня самостійного виявлення технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки) у поданому повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про початок виконання будівельних робіт або отримання відомостей про виявлення недостовірних даних подати виправлені (достовірні) дані щодо інформації, яка потребує змін, для внесення їх до реєстру шляхом подання особисто або надсилання відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю рекомендованим листом з описом вкладення чи через електронну систему здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві заяви за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку та повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомлення про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт за формою згідно з додатками 1, 2 і 2-1 до цього Порядку в одному примірнику. Орган державного архітектурно-будівельного контролю забезпечує внесення інформації, зазначеної у повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт чи повідомленні про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт, до реєстру згідно з цим Порядком. Відомості щодо внесення даних, зазначених у повідомленні, в якому виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку.

Суд зазначає, що єдиною підставою винесення відповідачем оскаржуваної постанови та припису є порушення позивачем абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року, тобто виконання генеральним підрядником КП Будова підготовчих робіт за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3 без отримання права на виконання такого виду робіт, оскільки повідомлення про початок виконання підготовчих робіт за вх. № 01-16/3740д/д за адресою: м. Одеса, Приморський район, вул. Єврейська, 3, подане замовником будівництва ТОВ ДІА-ЛЕКС 14.12.2017 року до Управління, було повернуте на доопрацювання замовнику будівництва листом Управління за № 01-16/3740д/д від 19.12.2017 року.

Таким чином, оскільки ні Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , ні Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт не передбачено можливість органу державного архітектурно-будівельного контролю повертати повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання , а відтак КП Будова не було порушено позивачем абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.4 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року.

Суд вважає, що ТОВ ДІА-ЛЕКС дотримано вимоги Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, вчасно надіслано до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, а відтак ТОВ ДІА-ЛЕКС та його генпідрядник КП Будова мали право на здійснення підготовчих робіт на об'єкті будівництва будівництво житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним гаражем за адресою: м.Одеса, вул.Єврейська 3 порушення КП Будова абз.2 ч.2 ст.35 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Окрім цього відповідачем у судовому засіданні зазначалось про те, що ТОВ ДІА-ЛЕКС та КП Будова направлявся лист від 19.12.2017 року, в якому зазначені підстави направлення повідомлення про початок виконання підготовчих робіт на доопрацювання, однак у строки, встановлені ст.79 Кодексу адміністративного судочинства України на вимогу суду ні вказаного листа, ні доказів його надсилання ТОВ ДІА-ЛЕКС та КП Будова до суду відповідачем не надано.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами ч. 2 ст. 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд дійшов висновку, що позов КП Будова є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов колективного підприємства Будова до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС про визнання протиправними та скасування постанови та припису - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 03.04.2018 року №010/18/172вих.

Визнати протиправним та скасувати припис Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про зупинення підготовчих та будівельних робіт, виданий 22.03.2018 року головним спеціалістом інспекційного відділу №1 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - колективне підприємство Будова (вул.Осипова, буд.25, м.Одеса, 65125, код ЄДРПОУ 22484783).

Відповідач - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (вул.Черняховського, буд.6, м.Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40199728).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - товариство з обмеженою відповідальністю ДІА-ЛЕКС (вул.Єврейська, буд.3, м.Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 39500300).

Повний текст рішення складено та підписано 24.07.2018 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення24.07.2018
Оприлюднено26.07.2018
Номер документу75481100
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування постанови та припису

Судовий реєстр по справі —522/6077/18     

Рішення від 24.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 18.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні