Рішення
від 17.07.2018 по справі 806/2368/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2018 року м.Житомир справа № 806/2368/18

категорія 5.1.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Капинос О.В.,

секретар судового засідання Недашківська Н.В.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради "Реєстраційний центр" у місті Києві, третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Віва-Ленд" про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів,

встановив:

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області звернулося до суду з позовом до Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради "Реєстраційний центр" у місті Києві, в якому просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Віва-Ленд" від 16.02.2018, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що проведеними заходами щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ "Віва-Ленд" встановлено, що товариство за місцезнаходженням: вул. Івано-Франківська,9, м.Калуш, Івано-Франківська область, відсутнє, а відтак до Єдиного державного реєстру внесені недостовірні відомості, що унеможливлює здійснення позивачем функцій щодо контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати податкових платежів до бюджету, проведення перевірок тощо. З таких підстав позивач звернувся до суду щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Віва-Ленд".

Ухвалою від 01.06.2018 відкрито провадження у даній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження у судовому засіданні 25.06.2018.

Ухвалою суду від 04.07.2018 року, за клопотанням позивача, розгляд справи призначено в режимі відеоконференції на 17.07.2018.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.

Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з'явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили. Відповідач відзиву на позовну заяву не направив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до ОСОБА_1 з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 04.04.2018 №1003829859 ТОВ "Віва-Ленд" (код 36049522) зареєстроване як юридична особа.

16.02.2018 року відповідачем до ЄДРПОУ щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Віва-Ленд" внесено запис про змінену місцезнаходження, керівника юридичної особи та складу або інформації про засновників. Зокрема, місцем знаходження ТОВ "Віва-Ленд" вказано: 77312, Івано-Франківська область, м.Калуш, вул.Івано-Франківська,9 (а.с. 16-18).

01.03.2018 посадовими особами Калуської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Івано-Франківській області складено акт про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Віва-Ленд" за адресою місця реєстрації: Івано-Франківська область, м.Калуш, вул.Івано-Франківська,9 (а.с. 8).

Відповідно до рапорту старшого о/у з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області ОСОБА_2 від 30.03.2018 встановлено, що під час виїзду за адресою реєстрації ТОВ "Віва-Ленд" вул. Івано-Франківська,9, м.Калуш, Івано-Франківської області, підприємство відсутнє. Власник вказаного приміщення гр.ОСОБА_3 повідомила, що ТОВ "Віва-Ленд" її невідоме і вперше про нього чує. Будь-яких вивісок, рекламних щитів, банерів, інших розпізнавальних та інформаційно-довідкових вказівників, які б містили назву ТОВ "Віва-Ленд" чи будь-яких інших словосполучень з ловами вказаними у назві товариства на житлових і нежитлових будинках та прилеглих до них територіях розташованих поблизу будівлі 9 по вул.Івано-Франківській не виявлено (ає.с. 9).

З огляду на викладене позивач вважає, що оскільки ТОВ "Віва-Ленд" не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою, а тому внесений відповідачем запис щодо зміни місцезнаходження юридичної особи від 16.02.2018 є недостовірним та підлягає скасуванню.

Вказане стало підставою для звернення позивача з відповідним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Статтею 21 Податкового кодексу України передбачено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами (пп.21.1.1 п.21.1).

Права контролюючих органів визначено ст. 20 Податкового кодексу України, пунктом 20.1.37 якої передбачено як право на звернення до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності, так і про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Крім того, пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Таким чином, позивач наділений повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" 15.05.2003 №755-IV зі змінами і доповненями.

Відповідно до ч.3 ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.

Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч.4 ст.35 Закону).

Так, згідно ч.4 ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Разом з тим, позивач доказів невідповідності законодавству поданих державному реєстратору документів для державної реєстрації зміни місцезнаходження ТОВ "Віва-Ленд", внесення до них завідомо неправдивих відомостей або наявність підстав для відмови у державній реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи позивач суду не надав, як і не встановлені такі обставини в ході судового розгляду, а тому вести мову про протиправність такого запису як і дій державного реєстратора лише із мотивів недостовірності даних, поданих заявником, - не має правових підстав.

До того ж варто врахувати, що Законом не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому виявлення іншими особами, в тому числі контролюючими органами, факту відсутності особи за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, не може бути безумовною підставою для скасування реєстраційної дії, якою зареєстровано відповідні зміни у відомостях про юридичну особу.

Із наведеного слідує висновок, що Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" презюмує зазначені в Єдиному державному реєстрі відомості про юридичну особу як такі, що є достовірними. Тому доводи позивача з посиланням на висновки власної перевірки місцезнаходження товариства, як на підставу недостовірності таких відомостей, в розумінні згаданого Закону не можуть бути передумовою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі щодо державної реєстрації відомостей про зміну місцезнаходження ТОВ "Віва-Ленд".

Також, суд звертає увагу, що в доданому до матеріалів рапорті старшого о/у з ОВС ОАС ОУ ГУ ДФС в Івано-Франківській області ОСОБА_2 зазначено, що підприємство звітується.

Крім того, з пояснень ОСОБА_4 від 22.03.2018, які позивач додав до позову, вбачається, що зазначена особа була опитана працівниками відповідача як власниця житлової будівлі за адресою: Івано-Франківська область, м.Калуш, вул.Івано-Франківська,9, з питань реєстрації за вказаною адресою ТОВ "Віва-Ленд". При цьому, пояснила, що є власницею зазначеного приміщення та повідомила, що не володіє інформацією щодо ТОВ "Віва-Ленд", договорів оренди з цим товариством не укладала (а.с.10)

В той же час, згідно доданої до позову Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 20.04.2018, приміщення за адресою: Івано-Франківська область, м.Калуш, вул.Івано-Франківська,9 є нежитловим та його власником значиться ОСОБА_5. Дата прийняття рішення про державну реєстрацію вказана 28.09.2007. Відомості щодо інших власників цього приміщення відсутні. (а.с. 13-15).

Тобто, подані позивачем докази є суперечливими та можуть не свідчити про наявність підстав вважати, що ТОВ "Віва-Ленд" для державної реєстрації змін до установчих документів щодо місця знаходження надало завідомо неправдиві відомості.

Відповідно до ч.1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивач не надав достатніх, належних та допустимих доказів своїх вимог, з огляду на що суд вважає їх необґрунтованими, а тому в задоволенні позову відмовляє.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

В задоволенні позову Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (вул.Незалежності,20, м.Івано-Франківськ, 76000, код ЄДРПОУ 39394463) до Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради "Реєстраційний центр" у місті Києві (вул.Гетьмана Сагайдачного, 43, м.Новоград-Волинський, Житомирська обл., код ЄДРПОУ 40890618) про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Віва-Ленд" (вул. Івано-Франківська, 9, м.Калуш Івано-Франківської обл., 77312, код ЄДРПОУ 36049522), відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Капинос

Повне судове рішення складене 23 липня 2018 року

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено26.07.2018
Номер документу75482444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/2368/18

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Рішення від 17.07.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні