Постанова
від 24.07.2018 по справі 826/5004/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/5004/17 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 липня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Літвіної Н.М., Сорочка Є.О., розглянувши адміністративну справу за апеляційною скаргою Комунального підприємства Київблагоустрій на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2018 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Київ Інвест Груп до Комунального підприємства Київблагоустрій про визнання дій протиправними, скасування Припису, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно з п. 3 частини першої ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2018 року адміністративний позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове судове рішення про залишення позовної заяви без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, Рішення суду першої інстанції - скасувати, ухвалити нове Рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю з наступних підстав

Рішенням XII сесії VI скликання Київської міської ради Про передачу Комунальному підприємству Київтранспарксервіс земельних ділянок для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва від 13.11.2013 року №610/10098, зокрема затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Комунальному підприємству Київтранспарксервіс для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва (справа Д-6649, заява ДЦ №01005-000095022-014 від 24.07.2013 року); передано Комунальному підприємству Київтранспарксервіс , за умови виконання пункту 3 цього Рішення, у короткострокову оренду на 5 років земельні ділянки загальною площею 2,4200 га, з них ділянка №1 площею 0,1847 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0168), ділянка №2 площею 1,5837 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0200), ділянка №3 площею 0,6516 га (кадастровий номер 8000000000:90:146:0201), для надання послуг з паркування автотранспорту, влаштування та експлуатації відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на просп. Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської) у Дарницькому районі м. Києва.

Між Комунальним підприємством Київтранспарксервіс , як Стороною-1, та Товариством з обмеженою відповідальністю Транс-парк-сервіс , як Стороною-2, укладено Договір про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування від 22 липня 2015 року №ДНП-2015-07/30, згідно з п. 1.1. якого, Сторона-1 надає за плату Стороні-2 право на організацію та експлуатацію 135 (сто тридцяти п'яти) місць для платного паркування транспортних засобів, а також 15 (п'ятнадцяти) спеціальних місць для безкоштовного паркування транспортних засобів, які перевозять інвалідів, що розташовані на паркувальному майданчику за адресою: м. Київ, Дарницький р-н, просп. Григоренка (навпроти буд. № 1) в межах ІІІ територіальної зони паркування м. Києва (надані Фіксовані місця для паркування ), а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього автотранспорту.

11 листопада 2015 року Листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Про погодження Концепції №7/17-13302 до ТОВ Де-Люкс надіслано копію Витягу з Протоколу від 06.11.2015 року № 7 засідання Секції Житлового будівництва, промислової та інженерно-транспортної забудови, будівельних матеріалів і виробів Науково-технічної ради Мінрегіону (надалі - Секція), на підставі звернення ТОВ Де-Люкс , стосовно схвалення Секцією Концепції щодо розміщення газового автомобільного заправного пункту модульного типу на території автостоянки (паркувального майданчику) по проспекту Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренко, 4а літ. А ) у м. Києві з урахуванням діючих державних будівельних і санітарних норм та вимог безпеки , розробленої ПАТ УкрНДІінжпроект .

Як зазначено у Висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України від 05 лютого 2016 року № 05.03.02-07/3168, АГЗП ТОВ Де-Люкс за адресою: м. Київ, просп. Петра Григоренка, 4А, за наданим заявником зразком відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього Висновку може використовуватись в заявленій сфері застосування.

Як вбачається з Листа Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.02.2016 року № 2466/0/16-2/27-16, ним принципово не заперечується щодо розміщення газового автомобільного заправного пупку модульного типу та операторної на території паркувального майданчика по просп. Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: просп. Петра Григоренка, 4а літера А ) за умови подальшого виконання ТОВ Де - Люкс заходів з оформлення паспорта прив'язки об'єкту до місцевості, виконання вимог та отримання погоджень, передбачених ДБН В.1.2-7-2008 Основні вимоги то будівель і споруд, Пожежна безпека та Концепцією щодо розміщення наведеного газового автомобільного заправного пункту модульного типу.

Як зазначено у Висновку експертизи (оцінки) протипожежного стану об'єкта від 09 березня 2016 року № 17/03/16, проведеною експертизою протипожежного стану заправника газу стаціонарного типу ЗГС для заправки автомобілів та балонів ТОВ Де-Люкс , розташованого за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 4а, (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренка, 4а літера А ) порушень діючих правил пожежної безпеки не виявлено.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю Де - Люкс , як Стороною 1, та Позивачем, як Стороною 2, укладено Договір господарського відання від 23 травня 2016 року №01-В/Г-4а, відповідно до п. 1.1. якого Сторона 1 надає, а Сторона 2 приймає в господарське відання та експлуатацію автомобільний газозаправний пункт модульного типу, його складові, які призначені для реалізації скрапленого газу, та інше майно Сторони 1, що знаходиться за адресою: м. Київ, Дарницький район, просп. Петра Григоренка, 4а (навпроти буд. №1).

Як вбачається з Дозволу Головного управління Держпраці у Київській області від 25 серпня 2016 року №2268.16.32, Товариству з обмеженою відповідальністю Де-Люкс дозволено експлуатувати технологічне устаткування, лінійні частини та їх елементи систем газопостачання зрідженим газом, зокрема АГЗП, розташоване за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 4а (біля будівлі за адресою: проспект Петра Григоренка, 4а літера А ) за умови додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки з 25 серпня 2016 року до 24 серпня 2021 року.

06 квітня 2017 року провідним інспектором КП Київблагоустрій складено Припис №1709363 (надалі - Припис), яким встановлено порушення Позивачем п. 13.3.26., п. 20.1.1. Правил благоустрою міста Києва, затверджених Рішенням II сесії VI скликання Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051, та запропоновано йому усунути їх наданням до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища Виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) дозвільної документації на розміщення автомобільного газозаправного пункту в термін до 3-х днів; в разі відсутності документації демонтувати автомобільний газозаправний пункт власними силами; попереджено Позивача, що в разі невиконання ним вимог Припису буде вжито заходів згідно чинного законодавства.

Відповідно до п. 2 частини першої ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 року №2807-ІV (надалі - Закон №2807-ІV), до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Згідно з частиною першою ст. 34 Закону №2807-ІV, правила благоустрою території населеного пункту (надалі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Відповідно до пп. 13.3.1. п. 13.3. Правил, у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав'ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій) вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.

Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.

Засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкти сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі мають бути демонтовані (переміщені) негайно після отримання припису.

У разі внесення припису власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі уповноважена особа, яка внесла припис, негайно повідомляє про це Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент промисловості та розвитку підприємництва).

Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення)) зобов'язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

Згідно з п. 20.2.11. п. 20.2. Правил благоустрою міста Києва, затверджених Рішенням II сесії VI скликання Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 (надалі - Правила), у разі виявлення уповноваженими особами Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, КП Київблагоустрій самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) об'єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи), елементів об'єктів благоустрою, їх власникам (користувачам або особам, які здійснили розміщення (встановлення)), вноситься припис з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) об'єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, елементу об'єкта благоустрою, із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до підпункту 13.3.1 пункту 13.3 розділу XIII цих Правил.

Оскаржений Позивачем Припис Відповідача прийнято лише для виявлення наявності та/або відсутності оформлених в установленому порядку документів.

Як вбачається з Припису, його складено у зв'язку з порушенням Позивачем п. 13.3.26. Правил.

Відповідно до пп. 15.1.1. п. 15.1., пп. 15.2.7. п. 15.2. Правил, підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою; контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою надається на кожен окремий об'єкт за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим і нормативним вимогам.

Згідно з п. 13.3.26. Правил, контрольна картка для розміщення автомобільного газозаправного пункту надається на підставі: розпорядження районної у м. Києві державної адміністрації; договору оренди земельної ділянки; висновку: СЕС; Головного управління екологічної безпеки; Головного управління МНС; дозволу держнаглядохоронпраці; генплану або схеми розміщення; ліцензії підрядної організації; чинного договору про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, виданого Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Проте, будь-які докази наявності у Позивача відповідної контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою в матеріалах справи відсутні.

На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржений Позивачем Припис Відповідача є правомірним.

Відповідно до частини першої ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення є, зокрема неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

А згідно з частиною другою ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України, неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню; порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, що призвели до неправильного вирішення справи, тому Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2018 року скасовується та ухвалюється нове Рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовляється повністю .

Керуючись ст.ст. 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства Київблагоустрій задовольнити, Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 квітня 2018 року скасувати, ухвалити нове Рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення її в повному обсязі безпосередньо до Верховного Суду.

Постанову складено в повному обсязі 24.07.2018 року.

Головуючий суддя Бабенко К.А.

Судді: Літвіна Н.М.

Сорочко Є.О.

Дата ухвалення рішення24.07.2018
Оприлюднено26.07.2018
Номер документу75484325
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5004/17

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 24.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Рішення від 26.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні