Справа № 686/16425/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.06.2018
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області у складі:
головуючої - судді Логінової С.М.,
при секретарі судового засідання - Ленчицькій А.Б.,
за участю представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Лісогринівецької сільської ради, ОСОБА_3, за участю третьої особи без самостійних вимог - Хмельницької державної адміністрації про захист земельних прав,
встановив:
ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Лісогринівецької сільської ради, ОСОБА_3, за участю третьої особи без самостійних вимог - Хмельницької державної адміністрації про захист земельних прав, посилаючись на те, що 7 листопада 2012 року розпорядженням Хмельницької Районної державної адміністрації №2239/2012-р ОСОБА_4 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,12 га із земель державної власності для ведення садівництва на території Лісогринівецької сільської ради. На підставі вказаного розпорядження ліцензованою організацією ПП Діоріт Плюсі було розроблено та виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
24 липня 2013 року управлінням Держземагентства у Хмельницькому районі на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в натурі включено до Державного земельного кадастру відомості про належну їй земельну ділянку площею 0,10 га для ведення садівництва та присвоєно кадастровий номер 6825083600:03:005:1925.
Згідно акту встановлення та погодження меж земельної ділянки та акту прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 17.05.2013 р., були встановлені межі та конфігурацію земельної ділянки, їй були передані на зберігання межові знаки.
Рішенням сесії Хмельницької районної ради від 06.03.2013 р. №39-15/2013 встановлено нові межі населених пунктів Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, а саме: до села Лісові Гринівці - загальною площею 1726,5032 га додатково включено 1182,3109 га земель; до села Скаржниці - загальною площею 480,6452 га додатково включено 379,9839 га земель.
Таким чином, означена земельна ділянка зазначеним рішенням віднесена до меж Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.
ОСОБА_2 посилається на те, що вона неодноразово зверталася до відповідача з приводу затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність для ведення садівництва. Вказані звернення були в кінці 2013 року та на початку 2014 року. Листом секретаря виконавчого комітету Лісогринівецької сільської ради за № 451 від 07.08.2013 року позивачу було повідомлено, що її заява розглянута сільським головою та направлена на розгляд земельної комісії. Однак, до цього часу заява не була розглянута ні земельною комісією, ні самою радою, і земельна ділянка їй не була передана у приватну власність. Вона неодноразово зверталася до Лісогринівецької сільської ради із проханням вказати про стан розгляду її заяви вже після зміни сільського голови та депутатського корпусу. Проте ОСОБА_2 було повідомлено, що жодної документації попередній голова не передавав.
Згідно інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна №92380357 від 20.07.2017 р. означена вказана земельна ділянка передана у власність ОСОБА_3 - рідному брату колишнього голови Лісогринівецької сільської ради, а 13.11.2015 р. державним реєстратором реєстраційної служби проведена державна реєстрація права власності за ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,10 га, що розташована на території Лісогринівецької сільської ради, що призначена для ведення індивідуального садівництва, якій присвоєний кадастровий номер 6825083600:03:005:1925.
Підставою для реєстрації права власності на спірну земельну ділянку стало свідоцтво про право власності серія та номер 4757695с, видане 13.11.2015 року державним реєстратором.
ОСОБА_2 посилається на те, що рішення Лісогринівецької сільської ради, яким спочатку було надано дозвіл і виготовлення технічної документації із землеустрою та пізніше передано у приватну власність ОСОБА_5 на спірну земельну ділянку вважає незаконними.
Надання громадянину в користування чи у власність земельної ділянки, що вже перебуває у власності або користуванні іншої особи, проводиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому земельним законодавством.
ОСОБА_4 посилається на те, що подавши заяву у встановленому законом порядку щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, отримала 07.11.2012 р. розпорядження Хмельницької РДА №2239/2012-р., яким їй було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки і на підставі вищевказаного розпорядження ліцензованою організацією ПП Діоріт Плюс 1 було розроблено та виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 6825083600:03:005:1925, передано на зберігання межові знаки.
Лісогринівецька сільська рада без будь-якого мотивування не розглянула заяву позивача про затвердження проекту землеустрою та передачу у приватну власність спірної земельної ділянки, а надала ОСОБА_3 31.08.2015 р. дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою та пізніше затвердила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на спірну земельну ділянку площею із земель комунальної власності та передала зазначену земельну ділянку ОСОБА_3 Тим самим порушила її право на означену земельну ділянку.
ОСОБА_4 просить визнати незаконним та скасувати рішення 39-ої чергової сесії Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання №42 від 31 серпня 2015 року Про надання дозволу ОСОБА_3 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
рішення чергової сесії Лісовогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,10 га із земель комунальної власності (категорія земель землі сільськогосподарського призначення) для ведення індивідуального садівництва, розташованої у с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області в натурі (на місцевості) та надання її у власність ОСОБА_3:
рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управляння юстиції Хмельницької області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за індексним номером 27075626 від 14.12.2015 року про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастрових номером 6825083600:03:005:1925 за ОСОБА_3.
Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно з індексним номером 475769 від 13.11.2015 року, видане ОСОБА_3 реєстраційною службою Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області на земельну ділянку за адресою с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області з кадастровим номером 6825083600:03:005:1925.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.
Відповідачі у судове засідання не з'явились, про розгляд справи повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили, відзив на позов не надали. Суд вважає можливим ухвалити заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, оскільки позивач не заперечує проти такого рішення.
Представник третьої особи без самостійних вимог у судовому засіданні не прибув, повідомлений про час та місце судового засідання. звернувся до суду з заявою про розгляд справи у його відсутність.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в міру повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
Судом встановлено, що 7 листопада 2012 року розпорядженням Хмельницької Районної державної адміністрації №2239/2012-р ОСОБА_4 було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,12 га із земель державної власності для ведення садівництва на території Лісогринівецької сільської ради. На підставі вказаного розпорядження ліцензованою організацією ПП Діоріт Плюсі було розроблено та виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
24 липня 2013 року управлінням Держземагентства у Хмельницькому районі на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в натурі включено до Державного земельного кадастру відомості про належну ОСОБА_4 земельну ділянку площею 0,10 га для ведення садівництва та присвоєно кадастровий номер 6825083600:03:005:1925.
Згідно акту встановлення та погодження меж земельної ділянки та акту прийомки-передачі межових знаків на зберігання від 17.05.2013 р., були встановлені межі та конфігурацію земельної ділянки, ОСОБА_4 були передані на зберігання межові знаки.
Рішенням сесії Хмельницької районної ради від 06.03.2013 р. №39-15/2013 встановлено нові межі населених пунктів Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, а саме: до села Лісові Гринівці - загальною площею 1726,5032 га додатково включено 1182,3109 га земель; до села Скаржниці - загальною площею 480,6452 га додатково включено 379,9839 га земель.
Таким чином, означена земельна ділянка зазначеним рішенням віднесена до меж Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.
ОСОБА_2 неодноразово зверталася до відповідача з приводу затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність для ведення садівництва. Вказані звернення були в кінці 2013 року та на початку 2014 року. Листом секретаря виконавчого комітету Лісогринівецької сільської ради за № 451 від 07.08.2013 року позивачу було повідомлено, що її заява розглянута сільським головою та направлена на розгляд земельної комісії. Однак, до цього часу заява не була розглянута і земельна ділянка не була передана позивачу у приватну власність.
Згідно інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна №92380357 від 20.07.2017 р. означена вказана земельна ділянка передана у власність ОСОБА_3 - рідному брату колишнього голови Лісогринівецької сільської ради, а 13.11.2015 р. державним реєстратором реєстраційної служби проведена державна реєстрація права власності за ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,10 га, що розташована на території Лісогринівецької сільської ради, що призначена для ведення індивідуального садівництва, якій присвоєний кадастровий номер 6825083600:03:005:1925.
Підставою для реєстрації права власності на спірну земельну ділянку стало свідоцтво про право власності серія та номер 4757695с, видане 13.11.2015 р. державним реєстратором.
Судом встановлено, що рішення Лісогринівецької сільської ради, спочатку було надано дозвіл і виготовлення технічної документації із землеустрою ОСОБА_2 та пізніше спірну земельну ділянку передано у приватну власність ОСОБА_5
Відповідно до вимог ст. 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Відповідно до ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідно до ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян, провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації, державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням, органів виконавчої, влади, чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права, власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень.
Також передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення - садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, щ перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцево самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотиваційну відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийняті відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населення, пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і технік економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративних територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування те ритор: населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власні відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою що відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки надання її у власність.
Відповідно до п. 11 ст. 118 Земельного кодексу України у разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.
Надання громадянину в користування чи у власність земельної ділянки, що вже перебуває у власності або користуванні іншої особи, проводиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому земельним законодавством.
Судом встановлено, що ОСОБА_4, подавши заяву у встановленому законом порядку щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, отримала 07.11.2012 р. розпорядження Хмельницької Районної державної адміністрації №2239/2012-р., яким їй було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки і на підставі вищевказаного розпорядження ліцензованою організацією ПП Діоріт Плюс 1 було розроблено та виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якій присвоєно кадастровий номер 6825083600:03:005:1925, передано на зберігання межові знаки.
Лісогринівецька сільська рада не розглянула заяву ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою та передачу у приватну власність спірної земельної ділянки, а надала ОСОБА_3 31.08.2015 р. дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою та пізніше затвердила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на спірну земельну ділянку площею із земель комунальної власності та передала зазначену земельну ділянку ОСОБА_3, чим порушила право позивач на означену земельну ділянку.
Лісогринівецька сільська рада не заперечуючи щодо її права на спірну земельну ділянку, що знаходиться на території Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району, порушила право ОСОБА_4 щодо гарантій прав на землю, щодо набуття права приватної власності, права володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Суд приходить до висновку, що слід визнати незаконним та скасувати рішення 39-ої чергової сесії Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання №42 від 31 серпня 2015 року Про надання дозволу ОСОБА_3 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
рішення чергової сесії Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,10 га із земель комунальної власності (категорія земель землі сільськогосподарського призначення) для ведення індивідуального садівництва, розташованої у с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області в натурі (на місцевості) та надання її у власність ОСОБА_3:
рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управляння юстиції Хмельницької області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за індексним номером 27075626 від 14.12.2015 року про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастрових номером 6825083600:03:005:1925 за ОСОБА_3
Суд також приходить до висновку, що слід визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно з індексним номером 475769 від 13.11.2015 року, видане ОСОБА_3 реєстраційною службою Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області на земельну ділянку за адресою с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області з кадастровим номером 6825083600:03:005:1925.
Керуючись ст.ст. 10, 282 Цивільного процесуального кодексу України, п. 34 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. 11 ст. 118 , ст. 122 Земельного кодексу України суд
вирішив:
позов ОСОБА_2 до Лісогриневецької сільської ради, ОСОБА_3, за участю третьої особи без самостійних вимог - Хмельницької державної адміністрації про захист земельних прав задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення 39-ої чергової сесії Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання №42 від 31 серпня 2015 року Про надання дозволу ОСОБА_3 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
Визнати незаконним та скасувати рішення чергової сесії Лісогринівецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області 6-го скликання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки площею 0,10 га із земель комунальної власності (категорія земель землі сільськогосподарського призначення) для ведення індивідуального садівництва, розташованої у с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області в натурі (на місцевості) та надання її у власність ОСОБА_3:
Визнати незаконним та скасувати рішення державного реєстратора Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управляння юстиції Хмельницької області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за індексним номером 27075626 від 14.12.2015 року про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастрових номером 6825083600:03:005:1925 за ОСОБА_3.
Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно з індексним номером 475769 від 13.11.2015 року, видане ОСОБА_3 реєстраційною службою Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області на земельну ділянку за адресою с. Лісові Гринівці Хмельницького району Хмельницької області з кадастровим номером 6825083600:03:005:1925.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Повне судове рішення виготовлено 5.07.2018 р.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до апеляційного суду Хмельницької області.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Логінова С.М.
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2018 |
Оприлюднено | 26.07.2018 |
Номер документу | 75497142 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Логінова С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні