ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
У Х В А Л А
25 липня 2018 року Справа № 5024/1120/2011
Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., розглянувши справу
за заявою: Фізичної особи ОСОБА_2, м.Київ
до боржника: Фізичної особи-підприємця Катишева Андрія Анатолійовича, смт.Чаплинка Херсонської області
про банкрутство
за участю представників сторін:
від кредиторів: ГУ ДФС у Херсонській області, Автоновній Республіці Крим та м.Севастополі - Кромп О.П. (посвідчення ХС № 000074), начальник відділу, довіреність № 8171/9/21-22-10-05 від 11.06.2018р.,
ліквідатор: арбітражний керуючий Тетерич Н.В. (посвідчення № 710 від 01.04.2013р.)
в с т а н о в и в:
Провадження у справі про банкрутство Фізичної особи-підприємця Катишева Андрія Анатолійовича, смт.Чаплинка, Херсонської області порушено ухвалою Господарського суду Херсонської області від 16.06.2011р. за заявою кредитора ОСОБА_2, м. Київ.
Постановою господарського суду від 30.06.11р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців і призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Тетерич Наталію Вікторівну, яку зобов'язано здійснити ліквідаційну процедуру банкрута і забезпечити виконання вимог, передбачених ст.ст.25-32, 47-49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою суду від 26.05.2016р. строк ліквідаційної процедури та повноваження ліквідатора банкрута було продовжено на 6 місяців - до 26.11.2016р., ухвалено ліквідатору вжити заходів щодо завершення ліквідаційної процедури боржника.
10.07.2018р. до господарського суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області про заміну кредитора по справі, в якому останній просить замінити кредитора Чаплинську міжрайонну ДПІ ДПС у Херсонській області її правонаступником ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.
Для розгляду клопотання суд, ухвалою від 16.07.2018р., призначив судове засідання із викликом представників учасників провадження на 25.07.2018р.
В судове засідання представник податкової інспекції та ліквідатор банкрута з'явились.
Кредитор ТОВ "ФК "Довіра та Гарантія" звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи без участі його уповноваженого представника.
Інші учасники провадження явку уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, про поважність причин неявки суд не повідомили, про час, дату і місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Представник ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі підтримав заяву про заміну кредитора, просить її задовольнити.
Ліквідатор банкрута арбітражний керуючий Тетерич Н.В. проти задоволення заяви про заміну кредитора не заперечила.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представника заявника та ліквідатора банкрута, суд дійшов наступних висновків.
Так провадження у справі про банкрутство Фізичної особи-підприємця Катишева Андрія Анатолійовича, смт.Чаплинка, Херсонської області порушено ухвалою Господарського суду Херсонської області від 16.06.2011р. за заявою кредитора ОСОБА_2, м.Київ.
Постановою господарського суду від 30.06.11р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
Ухвалою суду від 24.01.2012р. затверджено реєстр вимог кредиторів, визнано вимоги кредиторів до боржника Фізичної особи-підприємця Катишева А.А., в тому числі вимоги Чаплинської міжрайонної державної податкової інспекції в Херсонській області (код ЄДРПОУ 34237241, 75200, смт.Чаплинка Херсонської області, вул.Радянська, 3) в сумі 850,00 грн. - 5 черга.
Як слідує з матеріалів справи, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. №229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" Чаплинську міжрайонну державну податкову інспекцію ДПС реорганізовано шляхом приєднання до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Херсонській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. №311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність деяких актів Кабінету Міністрів України", Скадовську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ Міндоходів у Херсонській області реорганізовано шляхом приєднання до Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2015р. №892 "Про деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби" Скадовську об'єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Херсонській області реорганізовано шляхом приєднання до Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Херсонській області.
На підставі цього Державною фіскальною службою України видано наказ №176 від 24.02.2016р.
Таким чином, належним правонаступником кредитора по справі №5024/1120/2011 є Херсонська об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Херсонській області.
Змінами, внесеними до Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращання інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016р., які набрали чинності з 01.01.2017р., поняття контролюючого органу викладено в новій редакції - контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи (ст.41 ПК України).
Окрім цього, змінено функції державних податкових інспекцій, що відображено в статті 19-3 ПК України.
Відповідно до пунктів 41.1, 41.2 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу є контролюючі органи у межах їх повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Контролюючим органом, у тому числі, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, його територіальні органи.
Функції контролюючих органів визначені статтею 19-1 Податкового кодексу України, зокрема, контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованої та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Розмежування повноважень і функціональних обов'язків контролюючих органів визначається законодавством України.
Згідно ст.19-3 Податкового кодексу України, державні податкові інспекції виконують функції з сервісного обслуговування платників податків; реєстрації та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формування та ведення державного реєстру фізичних осіб-платників податків, єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законодавством.
За приписами ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", кредитор - юридична або фізична особа, а також орган доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань боржника.
Отже, контролюючим органом, уповноваженим на здійснення заходів щодо забезпечення погашення податкового боргу платників податку, на які розповсюджуються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та представництва інтересів податкового органу під час процедури банкрутства, є орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, реалізація повноважень якого на території Херсонської області здійснюється Головним управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.
Статтею 42 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що учасники справи мають право, зокрема, подавати заяви та клопотання.
У відповідності до положень ст. 52 ГПК України, уразі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Відповідно до положень п.1.4 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", за приписом статті 25 ГПК у разі, зокрема, реорганізації суб'єкта господарювання у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі його правонаступника. Господарським судам необхідно враховувати, що сама лише зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма даної особи. Зміна типу акціонерного товариства з приватного на публічне не є його реорганізацією (стаття 5 Закону України "Про акціонерні товариства"). Водночас зміна найменування юридичної особи тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів, порядок проведення якої викладено у статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". У разі коли така зміна сталася у процесі вирішення спору господарським судом, про неї обов'язково зазначається в описовій частині рішення (при цьому у мотивувальній частині, за необхідності, також зазначається нове найменування учасника судового процесу - наприклад, у разі задоволення позову до нього) або в ухвалі, якою закінчується розгляд справи.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе задовольнити заяву про заміну кредитора та здійснити заміну первісного кредитора Чаплинської міжрайонної державної податкової інспекції його процесуальним правонаступником Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.
На підставі викладеного, керуючись ст.24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 52, 234 ГПК України, суд -
у х в а л и в:
1. Клопотання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі про заміну кредитора задовольнити.
2. Здійснити заміну кредитора Чаплинської міжрайонної державної податкової інспекції ДПС у Херсонській області його процесуальним правонаступником Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75).
Ухвала суду набрала законної сили 25.07.2018р. та може бути оскаржена до Одеського апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали складено
і підписано 26.07.2018р.
Суддя М.Б. Сулімовська
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 26.07.2018 |
Номер документу | 75500344 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні