ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2018 року Справа № 804/3023/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Прудника С.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Гвардійської селищної ради про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ :
24 квітня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Гвардійської селищної ради з вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 01-16/VII від 28.09.2017 р. про схвалення проекту рішення Гвардійської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» ;
- визнати протиправним та скасувати рішення Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 03-18/VII від 22.12.2017 р. «Про добровільне об'єднання територіальних громад» .
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що рішенням Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 01-16/VII від 28.09.2017 р. було схвалено проект рішення Гвардійської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» , за яким територіальні громади селище міського типу Гвардійське та селище міського типу Черкаське об'єднуються в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центом у селищі міського типу Черкаське Новомосковського району Дніпропетровської області. Після схвалення зазначеного рішення Гвардійською селищною радою було прийнято рішення № 03-18/VII від 22.12.2017 р. «Про добровільне об'єднання територіальних громад» , відповідно до п.1 якого вирішено об'єднатися в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Черкаське Новомосковського району Дніпропетровської області. Вважає, що спірні рішення прийняті з порушенням вимог чинного законодаства, а саме: громадські обговорення були проведені за участі замалої кількості мешканців смт. Гвардійське та до даного обговорення не були залучені військовослужбовці військових частин, які дислокуються на території смт. Гвардійського Новомосковського району Дніпропетровської області, тому були проведені не об'єктивно.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.05.2018 року відкрито провадження у даній адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с. 2).
25.06.2018 року відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що у повній відповідності з вимогами Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад 15.09.2017 р. в селищі міського типу Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області проведене громадське обговорення проектів рішень, які запропоновані спільною робочою групою Про добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області у Черкаську територіальну громаду з центром у селищі міського типу Черкаське, які напрацьовані з урахуванням зауважень Дніпропетровської обласної державної адміністрації, викладених у відповіді № 40-3338/0/2-17 від 29.08.2017 р. На даному заході було зареєстровано 349 осіб. Переважною більшістю присутніх (310 осіб - за об'єднання, 1 особа проти, 3 особи не голосували) висловлена підтримка запропонованих робочою групою проектів відповідних рішень. Також, 12.10.2017 року було проведено громадське обговорення проектів рішень Про добровільне об'єднання територіальних громад (селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області у Черкаську територіальну громаду з центром у селищі міського типу Черкаське) проведене громадське обговорення відповідних проектів рішень з мешканцями смт Гвардійське по 15 виборчому округу (в/ч А1126 та в/ч А1964). Результати вказаного обговорення викладені у протоколі від 12.10.2017 року № 6/2017, а саме: всі присутні (72 особи) підтримали вказане об'єднання. Також, протягом 17 -18 жовтня 2017 року депутатом по 15 виборчому округу (в/ч А1126 та в/ч А1964) було проведено опитування мешканців смт.Гвардійське в рамках громадського обговорення щодо об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське. Протягом визначеного терміну було опитано 126 осіб військовослужбовців, з яких підтримали дане об'єднання 125 осіб, 1 особа не підтримувала. Крім того, зазначає, що депутатами Гвардійської селищної ради по своїм виборчим округам в період з 05 серпня по 10 серпня 2017 року було здійснено опитування мешканців з документальним відображенням результатів. Всього було опитано 699 осіб, з яких підтримують дане об'єднання - 665 осіб, не підгримують - 33 особи, утрималися від відповіді - 1 особа. Також, проведено обговорення в колективах підприємств (установ) що знаходяться на території смт Гвардійське, а саме: Гвардійська амбулаторія, Державне підприємство Новомосковський військовий лісгосп , Будинкоуправління №1 Гвардійської КЕЧ району, а також у колективі громадського формування з охорони громадського порядку Опора . За результатами обговорень: підтримують об'єднання - 85 осіб, не підтримують об'єднання - 2 особи, утрималось - 7 осіб. Даний обсяг проведених консультацій з громадськістю беззаперечно дозволив прийняти відповідне рішення про об'єднання, спираючись саме на думку громади. Взявши до уваги результати громадського обговорення та опитувань мешканців смт. Гвардійське щодо добровільного об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське, Гвардійська селищна рада своїм рішенням від 06.11.2017 року № 01-17/VII відхилила зауваження Гвардійського селищного голови, викладених у розпорядженні від 02.10.2017 року № 60 Про зупинення рішення Гвардійської селищної ради , та підтвердила рішення Гвардійської селищної ради від 28 вересня 2017 року № 01-16/VII Про схвалення проекту рішення Гвардійської селищної ради Про добровільне об'єднання територіальних громад двома третинами депутатів від загального складу ради та визнано його таким, що набрало чинності. Таким чином, проект рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради, Новомосковського району, Дніпропетровської області № 01-16/ VII від 28.09.2017 року, який розроблений з урахуванням зауважень Дніпропетровської обласної державної адміністрації, викладених у відповіді № 40-3338/0/2-17 від 29.08.2017 р., та, який відповідає вимогам ст.7 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад належним чином пройшов громадське обговорення в смт. Гвардійському Новомосковського району Дніпропетровської області та отримав підтримку громади.
У судове засідання 25.06.2018 року сторони не з'явились, подано клопотання про здійснення розгляду справи за відсутності представника.
За викладених обставин, враховуючи подання сторонами заяви про здійснення розгляду справи без участі представника та те, що в судове засідання прибули не всі особи, що беруть участь у розгляді справи, суд не вбачає підстав для відкладання розгляду справи, та вважає за можливе вирішити справу за наявними у ній доказами у письмовому провадженні за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, відповідно до частин 3 статті 194 та частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є мешканцем смт.Гвардійське та зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, отже є членом територіальної громади селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області.
Розпорядженням селищного голови Гвардійської селищної ради № 52 від 04.09.2017 року призначено проведення громадського слухання проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад (селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області у Черкаську територіальну громаду з центром у селищі міського типу Черкаське) на 15.09.2017 року о 18:00 годині.
15.09.2017 року в селищі міського типу Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області проведене громадське обговорення у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське, що зафіксовано у протоколі громадського обговорення у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське № 5/2017.
Метою заходу було обговорення проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад з урахуванням зауважень Дніпропетровської обласної державної адміністрації, викладених у дисті № 40-3338/0/2-17 від 29.08.2017 р.
Згідно вказаного протоколу, на даному заході було зареєстровано 349 осіб; переважною більшістю присутніх (310 осіб - за об'єднання, 1 особа проти, 3 особи утрималися) висловлена підтримка запропонованого робочою групою проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад .
Присутні особи зареєстровані шляхом складання реєстру осіб селища Гвардійське Гвардійської селищної ради, присутніх на громадських обговореннях від 15.09.2017 року (додатки № 1-4 до протоколу № 5/2017 від 15.09.2017 року).
Також, 12.10.2017 року в селищі міського типу Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області проведене громадське обговорення у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське по 15 виборчому округу (в/ч А1126 та в/ч А1964) проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад .
Результати вказаного обговорення викладені у протоколі від 12.10.2017 року № 6/2017, згідно якого всі присутні (72 особи) підтримали проект рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад .
Також, 17 та 18 жовтня 2017 року депутатом по 15 виборчому округу (в/ч А1126 та в/ч А1964) ОСОБА_2 було проведено опитування мешканців смт.Гвардійське в рамках громадського обговорення щодо об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське, за яким було опитано 126 осіб військовослужбовців, з яких підтримали дане об'єднання 125 осіб, 1 особа не підтримала.
Окрім того, депутатами Гвардійської селищної ради у період з 05 серпня по 10 серпня 2017 року було здійснено опитування мешканців в рамках громадського обговорення щодо об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське з документальним відображенням результатів (а.с. 78-101). Всього було опитано 699 осіб, з яких підтримують дане об'єднання - 665 осіб, не підгримали об'єднання - 33 особи, утрималися від відповіді - 1 особа.
Також, було проведено обговорення в колективах підприємств (установ), що знаходяться на території смт. Гвардійське, а саме: Гвардійська амбулаторія, Державне підприємство Новомосковський військовий лісгосп , Будинкоуправління №1 Гвардійської КЕЧ району, а також у колективі громадського формування з охорони громадського порядку Опора .
Результати обговорень зафіксовані у протоколах № 7 від 08.08.2017 року, № 1 від 09.08.2017 року, № 1 від 10.08.2017 року, № 1 від 10.08.2017 року, згідно результатів яких підтримують об'єднання - 85 осіб, не підтримують об'єднання - 2 особи, утрималось - 7 осіб (а.с. 102-109).
Рішенням Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 01-16/VII від 28.09.2017 року схвалено проект рішення Гвардійської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» , підготовлений спільною робочою групою.
Пунктом 2 вказаного рішення доручено Черкаському селищному голові подати схвалений проект рішення Гвардійської селищної ради Про добровільне об'єднання територіальних громад до Дніпропетровської обласної державної адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Розпорядженням голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації № Р-626/0/3-17 від 05.12.2017 року затверджено висновок Дніпропетровської обласної державної адміністрації стосовно відповідності вимогам Конституції та законів України проектів рішень Гвардійської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» та Черкаської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо об'єднання смт.Гвардійське та смт.Черкаське у Черкаську об'єднану територіальну громаду з центром у смт.Черкаське.
22 грудня 2017 року Гвардійською селищною радою приийнято рішення № 03-18/VII «Про добровільне об'єднання територіальних громад» , яким вирішено об'єднатися територіальними громадами селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Черкаське та схвалити План організаційних заходів щодо добровільного обєднання територіальних громад. Також, доручено Черкаському селищному голові звернутись до Дніпропетровської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийнтяття нею рішення про призначення перших виборів депутатів Черкаської селищної ради та Черкаського селищного голови в установленому законом порядку.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного субєкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Розглядаючи заявлений спір, суд виходить із того, що відносини, що виникають у процесі добровільного об'єднання територіальних грома врегульовані Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад (далі по тексту - Закон № 157-19, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 3 Закону № 157-19 суб'єктами добровільного об'єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.
Об'єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.
Основні умови добровільного об'єднання територіальних громад наведені у статті 4 Закону № 157-19, а саме: добровільне об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:
1) у складі об'єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;
2) територія об'єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об'єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об'єдналися;
3) об'єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
4) при прийнятті рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об'єднаної територіальної громади;
5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об'єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об'єднання.
Порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад встановлений у статті 6 Закону № 157-19.
Так, сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об'єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.
Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.
У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об'єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад та інформує про це ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.
Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об'єднується.
Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об'єднання територіальних громад.
Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад.
У відповідності до частин 1-5 статті 7 Закону № 157-19 проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити:
1) перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів;
2) визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування;
3) план організаційних заходів щодо добровільного об'єднання територіальних громад.
Сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов'язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.
Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.
Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад у п'ятиденний строк подаються ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об'єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об'єднання територіальних громад.
Згідно частини 7 статті 7 Закону № 157-19, у разі прийняття сільськими, селищними, міськими радами рішень про добровільне об'єднання територіальних громад, а також у разі підтримки добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі сільський, селищний, міський голова територіальної громади, в якій ініційовано питання про добровільне об'єднання територіальних громад, звертається до ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Так, судом встановлено, що 17 та 18 жовтня 2017 року депутатом по 15 виборчому округу, до території якого належать в/ч А1126 та в/ч А1964, ОСОБА_2 було проведено опитування мешканців смт.Гвардійське в рамках громадського обговорення щодо об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське, за яким було опитано 126 осіб військовослужбовців, з яких підтримали дане об'єднання 125 осіб, 1 особа не підтримала.
Депутатами Гвардійської селищної ради у період з 05 серпня по 10 серпня 2017 року було здійснено опитування мешканців в рамках громадського обговорення щодо об'єднання територіальних громад смт. Гвардійське та смт. Черкаське з документальним відображенням результатів, в рамках якого було опитано 699 осіб, з яких підтримали дане об'єднання - 665 осіб, не підгримали об'єднання - 33 особи, утрималися від відповіді - 1 особа.
Крім того, проведено обговорення в колективах підприємств (установ), що знаходяться на території смт. Гвардійське, а саме: Гвардійська амбулаторія, Державне підприємство Новомосковський військовий лісгосп , Будинкоуправління №1 Гвардійської КЕЧ району, а також у колективі громадського формування з охорони громадського порядку Опора .
Результати обговорень зафіксовані у протоколах № 7 від 08.08.2017 року, № 1 від 09.08.2017 року, № 1 від 10.08.2017 року, № 1 від 10.08.2017 року, згідно результатів яких підтримують об'єднання - 85 осіб, не підтримують об'єднання - 2 особи, утрималось - 7 осіб (а.с. 102-109).
15.09.2017 року в смт. Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області проведене громадське обговорення у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське, що зафіксовано у протоколі громадського обговорення у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське № 5/2017, з метою обговорення проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад з урахуванням зауважень Дніпропетровської обласної державної адміністрації, викладених у дисті № 40-3338/0/2-17 від 29.08.2017 р.
За результатом даного заходу переважною більшістю присутніх (310 осіб - за об'єднання, 1 особа проти, 3 особи утрималися) висловлена підтримка запропонованого робочою групою проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад .
Також, 12.10.2017 року в смт. Гвардійське Новомосковського району Дніпропетровської області було проведене громадське обговорення проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад у форматі зустрічі з мешканцями смт.Гвардійське по 15 виборчому округу, до території якого належать в/ч А1126 та в/ч А1964. Результати вказаного обговорення викладені у протоколі від 12.10.2017 року № 6/2017, згідно якого всі присутні (72 особи) підтримали проект рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад .
Аналізуючи наведені дані можна дійти висновку, що в рамках проведеного обов'язкового громадського обговорення підготовленого проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Черкаське було опрацьовано достатній об'єм мешканців селища міського типу Гвардійське, за результатом чого переважною більшістю схвалено такий проект.
З матеріалів справи вбачається, що у таких громадських обговореннях приймали участь військовослужбовці в/ч А1126 та в/ч А1964, з яких 125 осіб військовослужбовців підтримали проект рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Черкаське.
З огляду на викладене доводи позивача про те, що громадські обговорення були проведені за участі замалої кількості мешканців смт. Гвардійське та до даного обговорення не були залучені військовослужбовці військових частин, які дислокуються на території смт. Гвардійського Новомосковського району Дніпропетровської області, тому були проведені не об'єктивно, судом не приймаються.
Такі доводи суд визнає припущенням, з огляду на встановлені обствини проведення громадських обговорень військовослужбовців в/ч А1126 та в/ч А1964, а також відсутності визначеної чинним законодавством кількості осіб (громадян), які мають висловити згоду (підтримати) проект рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад, або їх відсоткового співвідношення до загальної кількості мешканців.
Крім того, позивачем у період схвалення проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад не було висунуто належних заперечень/зауважень до запропонованого проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад , що могли б грунтуватись на доводах про можливе порушення прав, погіршення умов проживання тощо, які можуть настати у майбутньому, у разі проведення об'єднання територіальних громад селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області в Черкаську територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Черкаське. Такі доводи відсутні і у позовній заяві.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що схвалення проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад , зокрема процедура проведення громадського обговорення проекту рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад (селища міського типу Гвардійське Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області та селища міського типу Черкаське Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області у Черкаську територіальну громаду з центром у селищі міського типу Черкаське), проведено Гвардійською селищною радою у відповідності до вимог Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад .
В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з'ясування всіх обставин у справі. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. У разі невиконання цього обов'язку суд витребовує названі документи та матеріали", а якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів (частина5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За сукупності викладених обставин, оскільки наявні в матеріалах справи докази дають суду підстави для висновку про правомірність оскаржуваних рішень, рішення Гвардійської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області № 01-16/VII від 28.09.2017 р. про схвалення проекту рішення Гвардійської селищної ради «Про добровільне об'єднання територіальних громад» та № 03-18/VII від 22.12.2017 р. «Про добровільне об'єднання територіальних громад» прийняті у відповідності до норм чинного законодавства, тому позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.
Щодо судового збору, то відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 242-243, 245-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (51270, Дніпропетровська обл., Новомосковський район, смт. Гвардійське, вул. Ювілейна, 8/4; РНОКПП НОМЕР_1) до Гвардійської селищної ради (51270, Дніпропетровська обл., Новомосковський район, смт. Гвардійське, вул. Гагаріна, 14; код ЄДРПОУ 04338440) про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) ОСОБА_4
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2018 |
Оприлюднено | 27.07.2018 |
Номер документу | 75508389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні