Рішення
від 26.07.2018 по справі 826/6127/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 липня 2018 року № 826/6127/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест Плюс

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Восток-Інвест Плюс" звернулося до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07.03.2018 № 610554/39238779, від 07.03.2018 № 610555/39238779, від 07.03.2018 № 610556/39238779, від 07.03.2018 № 610557/39238779, від 07.03.2018 № 610558/39238779;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246, Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566, та зазначає, що відповідачем безпідставно прийнято рішення про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "Восток-Інвест Плюс" в реєстрації податкових накладних від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41, оскільки податкові накладні та подані позивачем документи про підтвердження реальності здійснення операцій відповідають вимогам законодавства.

Від відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач посилається на Конституцію України, Податковий кодекс України, наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , постанову Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації , наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , постанову Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних та зазначає про правомірність рішень про відмову реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю "Восток-Інвест Плюс" надано не всі документи на підтвердження реальності здійснених операцій відповідно до визначеного переліку.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Восток-Інвест Плюс", відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкові накладні від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41.

Згідно з отриманою квитанцією № 9268803104 від 15.12.2017 податкову накладну № 36 від 29.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 59.11.11. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Згідно з отриманою квитанцією № 9268803952 від 15.12.2017 податкову накладну № 37 від 29.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6201. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Згідно з отриманою квитанцією № 9268746393 від 15.12.2017 податкову накладну № 38 від 29.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6201. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Згідно з отриманою квитанцією № 9268806819 від 15.12.2017 податкову накладну № 39 від 29.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6201. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Згідно з отриманою квитанцією № 9268819925 від 15.12.2017 податкову накладну № 41 від 29.11.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено з тих підстав, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567, а саме: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6201. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Позивачем на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації з метою реєстрації податкової накладної № 36 від 29.11.2017 подано наступні пояснення: ТОВ Восток-Інвест Плюс реалізувало товар - куртку утеплену, код товару згідно з УКТЗЕД 6201 ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод , код ЄДРПОУ 01056273, ІПН010562708241, за видатковою накладною № 35 від 29.11.2017 на суму 177 480 грн., в тому числі ПДВ 20% - 29 580 грн., складена податкова накладна № 36 від 29.11.2017. Товар поставлений ТОВ Восток-Інвест Плюс за адресою: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 2, на умовах DDP в редакції Інкотермс 2010 згідно з пунктом 5.2 договору поставки № 170195 від 14.09.2017. Товар прийнято за довіреністю № 900 від 29.11.2017. Постачання товару здійснено за допомогою транспортного засобу Мерседес НОМЕР_6, водій ОСОБА_1, ТОВ Укртранс Гарант , договір № 041017/03 від 04.10.2017, про що свідчить ТТН № 31 від 29.11.2017, акт наданих послуг № 1724 від 29.11.2017. Реалізований товар за кодом згідно з УКТЗЕД 6201 придбаний в ТОВ Марібакс , код ЄДРПОУ 41012033, ІПН 410120326543, за видатковою накладною № 277 від 23.11.2017 на суму 201 600 грн., у тому числі ПДВ 33 600 грн., податкова накладна № 277 від 23.11.2017, зареєстрована 14.12.2017.

До повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинена від 06.03.2018 № 12 позивачем додано документи на 11 аркушах.

Позивачем на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації з метою реєстрації податкової накладної № 37 від 29.11.2017 подано наступні пояснення: ТОВ Восток-Інвест Плюс реалізувало товар - куртку утеплену, код товару згідно з УКТЗЕД 6201 ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод , код ЄДРПОУ 01056273, ІПН010562708241, за видатковою накладною № 36 від 29.11.2017 на суму 45 240 грн., в тому числі ПДВ 20% - 7 540 грн., складена податкова накладна № 37 від 29.11.2017. Товар поставлений ТОВ Восток-Інвест Плюс за адресою: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 2, на умовах DDP в редакції Інкотермс 2010 згідно з пунктом 5.2 договору поставки № 170195 від 14.09.2017. Товар прийнято по довіреності № 900 від 29.11.2017. Постачання товару здійснено за допомогою транспортного засобу Мерседес НОМЕР_6, водій ОСОБА_1, ТОВ Укртранс Гарант , договір № 041017/03 від 04.10.2017, про що свідчить ТТН № 31 від 29.11.2017, акт наданих послуг № 1724 від 29.11.2017. Реалізований товар за кодом згідно з УКТЗЕД 6201 придбаний в ТОВ Марібакс , код ЄДРПОУ 41012033, ІПН 410120326543, за видатковою накладною № 277 від 23.11.2017 на суму 45 240 грн., у тому числі ПДВ 7 540 грн., податкова накладна № 277 від 23.11.2017, зареєстрована 14.12.2017.

До повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинена від 06.03.2018 № 13 позивачем додано документи на 11 аркушах.

Позивачем на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації з метою реєстрації податкової накладної № 38 від 29.11.2017 подано наступні пояснення: ТОВ Восток-Інвест Плюс реалізувало товар - костюм робочий (чоловічий), код товару згідно з УКТЗЕД 6203 ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод , код ЄДРПОУ 01056273, ІПН010562708241, за видатковою накладною № 37 від 29.11.2017 на суму 307 360 грн., в тому числі ПДВ 20% - 61 472 грн., складена податкова накладна № 38 від 29.11.2017. Товар поставлений ТОВ Восток-Інвест Плюс за адресою: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 2, на умовах DDP в редакції Інкотермс 2010 згідно з пунктом 5.2 договору поставки № 170195 від 14.09.2017. Товар прийнято по довіреності № 900 від 29.11.2017. Постачання товару здійснено за допомогою транспортного засобу Мерседес НОМЕР_6, водій ОСОБА_1, ТОВ Укртранс Гарант , договір № 041017/03 від 04.10.2017, про що свідчить ТТН № 29 від 29.11.2017, акт наданих послуг № 1724 від 29.11.2017. Реалізований товар за кодом згідно з УКТЗЕД 6203 придбаний в ТОВ Марібакс , код ЄДРПОУ 41012033, ІПН 410120326543, за видатковою накладною № 77 від 14.11.2017 на суму 315 792 грн., у тому числі ПДВ 52 632 грн., податкова накладна № 77 від 14.11.2017, видаткова накладна № 278 від 24.11.2017 на суму 147 120 грн., у тому числі ПДВ 24 520 грн., податкова накладна № 278 від 24.11.2017, зареєстроване 14.12.2017. Поставка здійснювалась згідно з пунктом 2.1 договору № 44 від 17.10.2017.

До повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинена від 06.03.2018 № 14 позивачем додано документи на 12 аркушах.

Позивачем на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації з метою реєстрації податкової накладної № 39 від 29.11.2017 подано наступні пояснення: ТОВ Восток-Інвест Плюс реалізувало товар - костюм робочий (чоловічий), код товару згідно з УКТЗЕД 6203 ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод , код ЄДРПОУ 01056273, ІПН010562708241, за видатковою накладною № 38 від 29.11.2017 на суму 221 952 грн., в тому числі ПДВ 20% - 36 992 грн., складена податкова накладна № 39 від 29.11.2017. Товар поставлений ТОВ Восток-Інвест Плюс за адресою: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 2, на умовах DDP в редакції Інкотермс 2010 згідно з пунктом 5.2 договору поставки № 170195 від 14.09.2017. Товар прийнято по довіреності № 900 від 29.11.2017. Постачання товару здійснено за допомогою транспортного засобу Мерседес НОМЕР_6, водій ОСОБА_1, ТОВ Укртранс Гарант , договір № 041017/03 від 04.10.2017, про що свідчить ТТН № 29 від 29.11.2017, акт наданих послуг № 1724 від 29.11.2017. Реалізований товар за кодом згідно з УКТЗЕД 6203 придбаний в ТОВ Марібакс , код ЄДРПОУ 41012033, ІПН 410120326543, за видатковою накладною № 279 від 27.11.2017 на суму 191 256 грн., у тому числі ПДВ 31 876 грн., податкова накладна № 279 від 27.11.2017, зареєстрована 14.12.2017, видаткова накладна № 278 від 24.11.2017 на суму 147 120 грн., у тому числі ПДВ 24 520 грн., податкова накладна № 278 від 24.11.2017, зареєстрована 14.12.2017. Поставка здійснювалась згідно з пунктом 2.1 договору № 44 від 17.10.2017.

До повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинена від 06.03.2018 № 15 позивачем додано документи на 12 аркушах.

Позивачем на розгляд Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації з метою реєстрації податкової накладної № 41 від 29.11.2017 подано наступні пояснення: ТОВ Восток-Інвест Плюс реалізувало товар - костюм робочий (чоловічий), код товару згідно з УКТЗЕД 6203 ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод , код ЄДРПОУ 01056273, ІПН010562708241, за видатковою накладною № 40 від 29.11.2017 на суму 97 104 грн., в тому числі ПДВ 20% - 16 184 грн., складена податкова накладна № 41 від 29.11.2017. Товар поставлений ТОВ Восток-Інвест Плюс за адресою: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 2, на умовах DDP в редакції Інкотермс 2010 згідно з пунктом 5.2 договору поставки № 170195 від 14.09.2017. Товар прийнято по довіреності № 900 від 29.11.2017. Постачання товару здійснено за допомогою транспортного засобу Мерседес НОМЕР_6, водій ОСОБА_1, ТОВ Укртранс Гарант , договір № 041017/03 від 04.10.2017, про що свідчить ТТН № 29 від 29.11.2017, акт наданих послуг № 1724 від 29.11.2017. Реалізований товар за кодом згідно з УКТЗЕД 6203 придбаний в ТОВ Марібакс , код ЄДРПОУ 41012033, ІПН 410120326543, за видатковою накладною № 279 від 27.11.2017 на суму 191 256 грн., у тому числі ПДВ 31 876 грн., податкова накладна № 279 від 27.11.2017, зареєстрована 14.12.2017. Поставка здійснювалась згідно з пунктом 2.1 договору № 44 від 17.10.2017.

До повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН, реєстрація якої зупинено від 06.03.2018 № 16 позивачем додано документи на 11 аркушах.

За результатами розгляду поданих ТОВ Восток-Інвест Плюс документів Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення від 07.03.2018 № 610554/39238779, № 610555/39238779, № 610556/39238779, № 610557/39238779, № 610558/39238779 про відмову у реєстрації податкових накладних від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41 з підстав надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зі змісту оскаржуваних рішень вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених наказом Мінфіну України від 13.06.2017 № 567.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), містить у собі визначення двох різних критеріїв моніторингу податкової накладної:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Як вбачається з матеріалів справи, фіскальним органом зазначено про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД, що не відповідає критеріям, визначених пунктом 6 Критерії оцінки ступеня ризиків в зв'язку з чим зупинено реєстрацію податкових накладних.

Згідно з відзивом відповідача, Комісією ДФС прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в зв'язку з наданням позивачем на розгляд Комісії не всіх документів на підтвердження реальності здійснених операцій відповідно до визначеного переліку. При цьому, представником відповідача не вказано яких саме документів не було подано позивачем.

Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Позивачем під час розгляду справи на підтвердження реальності здійснених операцій за участю ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод надано копію договору поставки № 170195 від 14.09.2017, за умовами якого постачальник зобов'язується у 2017 році поставити (передати у власність) замовникові товари, зазначені у специфікаціях: костюм зварювальника (зі спілком), костюм робочий (чоловічий), халат жіночий, куртка утеплена, брюки утеплені.

Позивачем надано копії заявки на постачання товару (продукції), рахунків-фактур № 38 від 29.11.2017, № 37 від 29.11.2017, № 36 від 29.11.2017, № 35 від 29.11.2017, № 40 від 29.11.2017, видаткових накладних № 38 від 29.11.2017, № 37 від 29.11.2017, № 36 від 29.11.2017, № 35 від 29.11.2017, № 40 від 29.11.2017, довіреності № 900 від 29.11.2017, договору про надання послуг по організації перевезення вантажу № 041017/03 від 04.10.2017, рахунку на оплату № 1761 від 28.11.2017, акту надання послуг № 1724 від 29.11.2017, товарно-транспортних накладних № 29, № 31 від 29.11.2017, виписки по рахунку, журнал-ордер і відомості по рахунку: 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями за листопад, грудень 2017 року.

Також позивачем надано копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, протоколу випробування, сертифікатів експертизи типу (модуль В), сертифікатів якості, етикеток (зразок) щодо реалізованого товару.

Крім того, позивачем надано копію договору від 17.10.2017 № 44, укладеного між ТОВ Восток-Інвест Плюс , як покупцем, та ТОВ Марібакс , як продавцем, та копії первинних документів, складених за результатами господарської операції щодо придбання товару: костюм робочий, куртка утеплена, який в подальшому реалізовано ПАТ Запорізький електровозоремонтний завод .

Аналіз наданих позивачем документів не дає підстав для сумніву щодо дійсності укладання договору від № 170195 від 14.09.2017 щодо поставки товару, на виконання вимог якого складено податкові накладні від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41.

З урахуванням наведеного суд зазначає про протиправність рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07.03.2018 № 610554/39238779, № 610555/39238779, № 610556/39238779, № 610557/39238779, № 610558/39238779 та наявність правових підстав для реєстрації податкових накладних від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41.

Відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про наявність правових підстав для зобов'язання Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних від 29.11.2017 № 36, № 37, № 38, № 39, № 41, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, 9а, офіс 369, ідентифікаційний код 39238779) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 07.03.2018 № 610554/39238779, від 07.03.2018 № 610555/39238779, від 07.03.2018 № 610556/39238779, від 07.03.2018 № 610557/39238779, від 07.03.2018 № 610558/39238779.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс від 29.11.2017 № 36, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

4. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс від 29.11.2017 № 37, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

5. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс від 29.11.2017 № 38, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

6. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс від 29.11.2017 № 39, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

7. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс від 29.11.2017 № 41, днем їх фактичного подання - 15.12.2017.

8. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Інвест плюс судові витрати у розмірі 17 620 (сімнадцять тисяч шістсот двадцять) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197).

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржена за правилами, встановленими статтями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через окружний адміністративний суд.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.07.2018
Оприлюднено27.07.2018
Номер документу75508792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6127/18

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 26.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні