Постанова
від 23.07.2018 по справі 219/6827/18
АРТЕМІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 219/6827/18

Провадження № 3/219/2538/2018

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2018 року Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі: судді Павленко О.М., за участі секретаря Брагіної М.В., прокурора Філіпенко О.В., розглянувши адміністративний матеріал у відношенні

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, НОМЕР_1, виданий 2.10.1997 року Артемівським РВ УМВС України в Донецькій області, голови СФГ Росинка , що проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,

у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 172-6 ч.2 КпАП України , -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 відповідно до ст. 4 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , Закону України Про місцеві вибори , згідно Рішення Артемівської районної ради № 7/1-1 від 11.11.2015 Про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання , було обрано депутатом Артемівської районної ради 7 скликання, і згідно пп. б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції він є суб'єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією.

Частиною 2 статті 45 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до частини 2 статті 52 Закону України Про запобігання корупції у разі суттєвої зміни у майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Пунктом 6 розділу 2 Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 року № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089, суб'єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другою статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу 2 зазначеного порядку повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через електронну мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі. Пунктом 4 передбачено, що інформація, включена в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування, повинна бути також відображена в декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно з офіційною відповіддю голови Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_2 від 2.03.2017 № 93-05/4886/17 на запит Департаменту захисту економіки Національної поліції України, щодо роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування дата публікації документів , вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , співпадає з фактичною датою подання суб'єктами декларування документів до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування .

24.10.2017 року між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:009:0001 площею 7,46 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0012, площею 0,3797 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 778 гр. 09 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу, переходить у власність ОСОБА_3 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 24.10.2017 о 15 год. 16 хв. у реєстрі за номером 2240.

24.10.2017 року між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:009:0002 площею 5,80 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0013, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу, переходить у власність ОСОБА_3 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 24.10.2017 о 15 год. 45 хв. у реєстрі за номером 2245.

22.12.2017 року між ОСОБА_5 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:101:0003 площею 7,4911 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 144 167 гр. 56 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0014, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу переходить у власність ОСОБА_5 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 22.12.2017 о 15 год. 02 хв. у реєстрі за номером 2889.

22.12.2017 року між ОСОБА_6 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:001:0009 площею 5,49 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0015, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу, переходить у власність ОСОБА_6 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 22.12.2017 о 15 год. 50 хв. у реєстрі за номером 2892.

23.02.2018 року між ОСОБА_7 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:026:0002 площею 5,63 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0021, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу переходить у власність ОСОБА_7 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 23.02.2018 о 14 год. 31 хв. у реєстрі за номером 287.

22.03.2018 року між ОСОБА_8 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:033:0003 площею 5,5500 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 158 250 гр. 85 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0020, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу переходить у власність ОСОБА_8 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 22.03.2018 о 14 год. 31 хв. у реєстрі за номером 411.

2.04.2018 року між ОСОБА_9 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:006:0006 площею 5,6701 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0018, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу переходить у власність ОСОБА_9 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 2.04.2018 о 14 год. 14 хв. у реєстрі за номером 476.

4.04.2018 року між ОСОБА_10 та ОСОБА_1 було укладено договір міни земельних ділянок, за яким земельна ділянка, розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, кадастровий номер: 1420981000:01:015:0001 площею 6,8913 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., переходить в особисту власність ОСОБА_1, а земельна ділянка, яка знаходиться у власності ОСОБА_1 кадастровий номер: 1420981000:01:027:0019, площею 0,3814 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 10 826 гр. 34 коп., розташована на території Васюківської сільської ради Бахмутського району Донецької області, в свою чергу переходить у власність ОСОБА_10 Вказаний договір міни земельних ділянок нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Бахмутського районного нотаріального округу Донецької області ОСОБА_4, зареєстрований 4.04.2018 о 15 год. 20 хв. у реєстрі за номером 494.

Так, 24.10.2017 року депутат Артемівської (на теперішній час - Бахмутської) районної ради ОСОБА_1 набув право власності на земельні ділянки кадастровий номер: 1420981000:01:009:0001 площею 7,46 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., кадастровий номер: 1420981000:01:009:0002 площею 5,8 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., 22.12.2017 року - на земельні ділянки кадастровий номер: 1420981000:01:101:0003 площею 7,4911 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 144 167 гр. 56 коп., кадастровий номер: 1420981000:01:001:0009 площею 5,49 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., 23.02.2018 року - кадастровий номер: 1420981000:01:026:0002 площею 5,63 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., 22.03.2018 року - кадастровий номер: 1420981000:01:033:0003 площею 5,5500 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 158 250 гр. 85 коп., 2.04.2018 року - кадастровий номер: 1420981000:01:006:0006 площею 5,6701 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп., 4.04.2018 року - кадастровий номер: 1420981000:01:015:0001 площею 6,8913 га, нормативно-грошова оцінка якої складає 162 336 гр. 58 коп.

Відповідно до цього, ОСОБА_1 у термін до 3.11.2017 року (за договорами від 24.10.2017 року), до 1.01.2018 року (за договорами від 22.12.2017 року), до 5.03.2018 року (за договором від 23.02.2018 року), до 1.04.2018 року (за договором від 22.03.2018 року), до 12.04.2018 року (за договором від 2.04.2018 року), до 14.04.2018 року (за договором від 4.04.2018 року) зобов'язаний був у встановленому порядку повідомити Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані, а саме - про набуття права власності на вказані земельні ділянки.

Згідно відповіді управління у Бахмутському районі та м. Бахмуті Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області вих. № 487/111-18 від 4.05.2018 року, довідок про грошову оцінку земельних ділянок нормативно-грошова оцінка земельної ділянки площею 7,46 га становить 162 366 гр. 58 коп., земельної ділянки площею 5,8 га - 162 366 гр. 58 коп., земельної ділянки площею 7,4911 га - 144 167 гр. 56 коп., земельної ділянки площею 5,49 га - 162 366 гр. 58 коп., земельної ділянки площею 5,63 га - 162 336 гр. 58 коп., земельної ділянки площею 5,55 га - 158 250 гр. 85 коп., земельної ділянки площею 5,67 га - 162 366 гр. 58 коп., земельної ділянки площею 6,8913 га - 162 366,58 грн.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Таким чином, ОСОБА_1, будучи депутатом Бахмутської (раніше - Артемівської) районної ради, суб'єктом відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з корупцією, згідно пп. б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції в порушення встановленого законом десятиденного строку, передбаченого ч. 2 ст. 52 Закону, та до теперішнього часу, не повідомив НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, а саме - про набуття ним права власності на земельні ділянки площею 7,46 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., площею 5,8 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., площею 7,4911 га, вартістю 144 167 гр. 56 коп., площею 5,49 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., площею 5,63 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., площею 5,55 га, вартістю 158 250 гр. 85 коп., площею 5,67 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., площею 6,8913 га, вартістю 162 366 гр. 58 коп., що перевищує 50 прожиткових мінімумів встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Рішенням Бахмутської районної ради № 7/15-177 від 23.12.2016 року Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції , яке розглядалось на сесії та було доведено до відома депутатів Бахмутської районної ради, обумовлюються вимоги Закону України Про запобігання корупції , в тому числі вимоги щодо суттєвих змін у майновому стані та повідомлення НАЗК. Зазначене рішення опубліковано на офіційному сайті Бахмутської районної ради та перебуває у вільному доступі.

ОСОБА_1 в судовому засіданні свою винуватість в вчиненні адміністративного правопорушення не визнав та пояснив, що у тому, що він вчасно не повідомив НАЗК про суттєві зміни майнового стану, а саме - про набуття права власності на вищевказані земельні ділянки, є вина апарату районної ради, оскільки його не повідомляли про відповідні зміни у законодавстві Про запобігання корупції . Зазначає, що з листами про дотримання вимог законів щодо запобігання корупції, які начеб то обґрунтовують вчинене ним правопорушення, він особисто не ознайомлювався, та їх зміст йому невідомий.

Разом з тим, факт правопорушення підтверджується:

справа № 219/6827/18 (провадження № 3/219/2538/2018) - протоколом № 542 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 18.06.2018 року (а.с.1-6), довідкою № 813 від 18.10.2017 про грошову оцінку земельної ділянки площею 7,46 га (а.с.14), копією звіту про експерту грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1420981000:01:009:0001 (а.с.15-16), копією договору міни земельних ділянок від 24.10.2017 року (а.с.17), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 127166643 від 11.06.2018 (а.с.18-19), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.20-24), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.43), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.27-28), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій, згідно якого декларація ОСОБА_1 подана та опублікована 31.03.2018 (а.с.29-30), щорічною декларацією ОСОБА_1 за 2017 рік (а.с.31-41), листом МРУ Держгеокадастру у Бахмутському районі та м. Бахмуті № 487/111-48 від 4.05.2018 про грошову оцінку земельних ділянок (а.с.46);

справа № 219/6828/18 (провадження № 3/219/2539/2018) - протоколом № 543 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 18.06.2018 року (а.с.1-6), довідкою № 1043 від 10.12.2017 про грошову оцінку земельної ділянки площею 7,49 га (а.с.14), копією звіту про експерту грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1420981000:01:101:0003 (а.с.16), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 127166496 від 11.06.2018 (а.с.17), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.18-25), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.49-50), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.29-32), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.33-36), щорічною декларацією ОСОБА_1 за 2017 рік (а.с.37-47), копією договору міни земельних ділянок від 22.12.2017 року (а.с.57), листом МРУ Держгеокадастру у Бахмутському районі та м. Бахмуті № 487/111-48 від 4.05.2018 про грошову оцінку земельних ділянок (а.с.58);

справа № 219/6830/18 (провадження № 3/219/2540/2018) - протоколом № 541 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 18.06.2018 року (а.с.1-6), довідкою № 814 від 18.10.2017 про грошову оцінку земельної ділянки площею 5,80 га (а.с.14), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1420981000:01:009:0002 (а.с.15), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 127166736 від 11.06.2018 (а.с.17-18), копією договору міни земельних ділянок від 24.10.2017 року (а.с.18а), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.19-23), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.42), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.26-27), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.28-29), щорічною декларацією ОСОБА_1 за 2017 рік (а.с.30-40), листом МРУ Держгеокадастру у Бахмутському районі та м. Бахмуті № 487/111-48 від 4.05.2018 про грошову оцінку земельних ділянок (а.с.45);

справа № 219/6831/18 (провадження № 3/219/2541/2018) - протоколом № 540 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 18.06.2018 року (а.с.1-6), довідкою № 1044 від 10.12.2017 про грошову оцінку земельної ділянки площею 5,49 га (а.с.16а), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1420981000:01:001:0009 (а.с.17), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 127166643 від 11.06.2018 (а.с.14-15), копією договору міни земельних ділянок від 22.12.2017 року (а.с.16), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.19-23), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.42), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.26-27), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.28-29), щорічною декларацією ОСОБА_1 за 2017 рік (а.с.30-40), листом МРУ Держгеокадастру у Бахмутському районі та м. Бахмуті № 487/111-48 від 4.05.2018 про грошову оцінку земельних ділянок (а.с.45);

справа № 219/7430/18 (провадження № 3/219/2714/2018) - протоколом № 616 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 3.07.2018 року (а.с.1-6), копією договору міни земельних ділянок від 23.02.2018 року (а.с.11), довідкою № 209 від 21.02.2018 про грошову оцінку земельної ділянки площею 5,63 га (а.с.12), витягом з Державного земельного кадастру № НВ-1403129782018 від 20.02.2018 про земельну ділянку з кадастровим номером 1420981000:01:026:0002 (а.с.13), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 5,63 га з кадастровим номером 1420981000:01:026:0002 (а.с.14), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (а.с.16), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.19-23), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.24-26), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.32), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.37-38);

справа № 219/7432/18 (провадження № 3/219/2715/2018) - протоколом № 617 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 3.07.2018 року (а.с.1-6), копією договору міни земельних ділянок від 22.03.2018 року (а.с.11), витягом з Державного земельного кадастру № НВ-1403163702018 від 7.03.2018 про земельну ділянку з кадастровим номером 1420981000:01:033:0003 (а.с.12), довідкою № 391 від 21.03.2018 про грошову оцінку земельної ділянки площею 5,55 га (а.с.13), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 5,55 га з кадастровим номером 1420981000:01:033:0003 (а.с.14), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (а.с.16-18), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.21-25), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.26-28), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.34-35), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.40-41);

справа № 219/7433/18 (провадження № 3/219/2716/2018) - протоколом № 618 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 3.07.2018 року (а.с.1-6), копією договору міни земельних ділянок від 2.04.2018 року (а.с.11), витягом з Державного земельного кадастру № НВ-1403200832018 від 27.03.2018 про земельну ділянку з кадастровим номером 1420981000:01:006:0006 (а.с.12), довідкою № 406 від 29.03.2018 про грошову оцінку земельної ділянки площею 5,67 га (а.с.13), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 5,67 га з кадастровим номером 1420981000:01:006:0006 (а.с.14), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.19-26), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.27-29), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.38-39), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.46-49);

справа № 219/7429/18 (провадження № 3/219/2713/2018) - протоколом № 615 про вчинення адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією від 3.07.2018 року (а.с.1-6), копією договору міни земельних ділянок від 4.04.2018 року (а.с.12), витягом з Державного земельного кадастру № НВ-1403202752018 від 27.03.2018 про земельну ділянку з кадастровим номером 1420981000:01:015:0001 (а.с.13), довідкою № 408 від 2.04.2018 про грошову оцінку земельної ділянки площею 6,8913 га (а.с.14), копією звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 6,8913 га з кадастровим номером 1420981000:01:015:0001 (а.с.15), інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно № 128172943 від 19.06.2018 (а.с.17), копією рішення Артемівської районної ради від 11.11.2015 № 7/1-1 про підсумки виборів депутатів Артемівської районної ради сьомого скликання (а.с.20-24), листом-нагадуванням від 5.02.2018 року про необхідність подання депутатами Бахмутської районної ради до 1.04.2018 року декларацій за 2017 рік через офіційний веб-сайт НАЗК (а.с.25-27), рішенням Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції (а.с.33), витягом з Єдиного державного реєстру декларацій (а.с.38-39).

У відповідності до ст.172-6 ч.2 КУпАП відповідальність настає у разі не повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, при цьому суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до статті 45 Закону України Про запобігання корупції зобов'язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Суд зауважує, що відповідальність за ч.2 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення настає за дії, обов'язковість здійснення яких визначена Законом України Про запобігання корупції з достатньою чіткістю. Відтак застосування закону про адміністративну відповідальність за нездійснення відповідних дій у визначеному порядку є передбачуваним для суб'єктів, на яких поширюється дія Закону України Про запобігання корупції .

Частиною 1 статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено, що корупційне правопорушення - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону , за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до положень ст.9 КупАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до п.2 роз'яснень Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов'язані з корупцією вих. № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року суб'єктивна сторона правопорушення, передбаченого ст. 172-6 КУпАП , характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу; вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Обґрунтовуючи свою невинуватість ОСОБА_1 вказує, що працівник адміністрації Бахмутської районної ради його не повідомила про необхідність подання у 10-денний строк декларації про суттєві зміни майнового стану, а також те, що у листі розсилки до рішення Бахмутської районної ради від 23.12.2016 № 7/15-177 районної ради Про дотримання вимог законів України щодо запобігання корупції відсутній його підпис.

Між тим, навіть після того, як йому стало відомо, що відносно нього складено протоколи про вчинення правопорушення за ст. 172-6 ч.2 КпАП України від 18.06.2018 року, з якими він ознайомлений під розпис, та до теперішнього часу, він не повідомив НАЗК шляхом подання електронної декларації про суттєві зміни свого майнового стану.

А тому пояснення ОСОБА_1 щодо того, що неповідомлення НАЗК про зміну матеріального стану відбулося в зв'язку з тим, що відповідальна особа Бахмутської районної ради не роз'яснила йому його обов'язок щодо виконання вимог статті 52 Закону України Про запобігання корупції спростовуються тими обставинами, що після особистого його повідомлення про це в зв'язку зі складенням протоколів про адміністративні правопорушення, та безпосереднього розгляду матеріалів в суді, вимоги вказаної статті ним все рівно не виконані.

За вказаних обставин суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявна суб'єктивна сторона складу інкримінованого йому правопорушення.

ОСОБА_1 суду не надано достовірних доказів, які б спростовували обставини, викладені в протоколах про адміністративні правопорушення. Крім того, суду не надано достовірних доказів та не вказано про існування таких доказів, які б підтвердили його невинуватість у скоєнні правопорушення та поважність або наявність причин, які спонукали або об'єктивно могли завадити ОСОБА_1 в поданні до НАЗК декларації про суттєві зміни майнового стану у встановлений законом строк.

Крім того суд вважає, що депутат районної ради повинен діяти в межах чинного законодавства України та у відповідності до його норм. Затвердження певного порядку відбувається з метою контролювання діяльності, у цьому випадку, осіб, що виконують представницькі функції, які, приймаючи рішення про службу у відповідних органах, розуміють обсяг відповідальності та наслідки і ризики недотримання відповідних правил та порядків, затверджених Законом.

Таким чином, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-6 КпАП України, тобто неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Відповідно до ст. 36 КпАП України при вчинення особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Відповідно до ст. 40-1 КпАП України судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Згідно ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з особи, на яку накладено таке стягнення, справляється судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, що складає 352 грн. 40 коп., а тому суд стягує на користь держави вказаний судовий збір в розмірі 352 грн. 40 коп.

Керуючись ст.ст. 36, 40-1, 172-6 ч.2, 283, 284 КпАП України, суд

у х в а л и в:

визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.2 ст.172-6 КпАП України , та на підставі ст. 36 КпАП України накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу на користь держави в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в сумі 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень (платіжні реквізити для перерахування суми штрафу - отримувач коштів: Бахмутське УК/м. Бахмут/21081100, код банку МФО 899998, код отримувача ЕДРПОУ 37868870, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), рахунок для сплати 31118106005015, ККДБ 21081100).

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в сумі 352 грн. 40 коп. (платіжні реквізити для перерахування судового збору - отримувач коштів: ГУК у м. Київ/22030106, ЄДРПОУ: 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, р/р: 31211256026001, код класифікації доходів бюджету : 22030106).

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Донецької області протягом 10 днів з моменту її винесення.

Суддя -

ОСОБА_11

СудАртемівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.07.2018
Оприлюднено27.07.2018
Номер документу75524504
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —219/6827/18

Постанова від 23.07.2018

Адмінправопорушення

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Павленко О. М.

Постанова від 23.07.2018

Адмінправопорушення

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Павленко О. М.

Постанова від 12.07.2018

Адмінправопорушення

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Павленко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні