Рішення
від 27.07.2018 по справі 803/1107/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2018 року ЛуцькСправа № 803/1107/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Дмитрука В.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Ліленд Груп до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ліленд Груп звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України №539908/41199294 від 05.01.2018, зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану товариством з обмеженою відповідальністю Ліленд Груп податкову накладну від 28.12.2017 №32.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 05.01.2018 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - ЄРПН), позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 №32 з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Позивач вважає рішення відповідача від 05.01.2018 №539908/41199294 незаконним та необґрунтованим, оскільки у ньому чітко не зазначено, які документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а подані платником пояснення та первинні документи підтверджують факт здійснення господарської операції, за якою було складено податкову накладну від 28.12.2017 №32.

Зазначає, що відповідно до податкової накладної від 28.12.2017 №32 реалізовувались продукти харчування на підставі договору поставки №24-17 ФФ, в результаті чого було виписано видаткову накладну №211 від 28.11.2017. Поставка товару здійснювалась орендованим транспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною форми №1-ТН №Р211 від 28.12.2017, договором оренди майна №О-01/17 від 12.06.2017 та актом приймання-передачі від 12.06.2017. Придбання товару для подальшої реалізації здійснювалось товариством в суб'єктів господарювання та підтверджується договорами поставки, накладними, ТТН, платіжними дорученнями, а його зберігання на складі - договором суборенди нежитлового приміщення. Усі зазначені документи були надані відповідачу, однак безпідставно не були взяті до уваги при прийнятті оскаржуваного рішення.

Враховуючи вищевикладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення від 05.01.2018 №539908/41199294 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 №32 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язати відповідача зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 28.12.2017 №32.

У відзиві від 09.07.2018 (а.с.94-95) представник відповідача позовні вимоги ТзОВ Ліленд Груп не визнала, посилаючись на те, що за результатами перевірки податкової накладної від 29.08.2017 №11 її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказана податкова накладна відповідала критеріям оцінки ступеня ризику, визначеним пунктом 6 наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , про що сформовано відповідну квитанцію. При перевірці поданих позивачем документів виявлено, що ним надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. З наведених підстав представник відповідача просила у задоволенні позову відмовити.

У відповіді на відзив від 17.07.2018 позивач вказав, що твердження представника контролюючого органу про надання копій документів, які складені з порушеннями та не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної є необґрунтованим та спростовується повідомленням про щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої/го зупинено №5 від 30.12.2017. Заперечуючи надання документів, відповідачем не вказано в чому саме полягає їх недостатність чи окремі недоліки.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 21 червня 2018 року було відкрито провадження в даній адміністративній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.

Згідно з частиною другою статті 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

Враховуючи отримані від учасників справи відзив на позов, відповідь на відзив, а також з огляду на завершення 30-денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Ліленд Груп зареєстроване як юридична особа 07.03.2017, зареєстроване як платник ПДВ 01.04.2017 (ІПН 411992926573), до видів діяльності якого за КВЕД-2010 відноситься 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами , що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та рішенням від 05.01.2018 №539908/41199294.

Також судом встановлено, що при здійсненні операції з поставки продуктів харчування: горох колотий ваговий - 1000 кг, крупа рисова - 4 000 кг, рис довгозернистий ваговий - 2500 кг, рис довгозернистий пропарений (парбоїл) ваговий - 400 кг, пшоно вагове - 1000 кг, крупа пшенична з тв.сорту Артек - 500 кг, крупа ячмінна вагова - 520 кг, крупа перлова вагова - 1000 кг, крупа кукурудзяна №4 вагова - 500 кг, пластівці вівсяні вагові - 1000 кг, зерно гречки, ядриця 1 сорт - 5000 кг, на адресу ТзОВ Фабрика-Фасування на суму 264 082грн. (в т.ч. ПДВ 44 013грн.67коп.), ТзОВ Ліленд Груп склало податкову накладну від 28.12.2017 №32, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН.

Як вбачається із квитанції від 28.12.2017, реєстрація вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 0713, 1104, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів.

Позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, 30.12.2017 в електронному вигляді подав ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м.Києві копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 28.12.2017 №32, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено.

05.01.2018 Комісія ДФС України прийняла рішення №539908/41199294, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 29.08.2017 №11 в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Так, відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року №753/30621, далі - ОСОБА_1 оцінки) моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу ПК України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Аналізуючи вищевикладене, слід дійти висновку про те, що наявність конкретного ступеня ризику, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, повинна підтверджуватись належними та допустимими доказами.

Як вбачається з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.12.2017, реєстрацію податкової накладної від 28.12.2017 №32 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 0713, 1104, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів на підтвердження наявності розбіжностей чи невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товару - продуктів харчування згідно виписаної товариством податкової накладної від 28.12.2017 №32, як не виконано й вимоги суду, викладені в ухвалі про відкриття провадження у справі від 21.06.2018 щодо надання належним чином засвідченого витягу з протоколу засідання комісії ДФС, на якому було прийнято рішення №539908/41199294 від 05.01.2018 року, а також засвідченої копії висновку контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної №32 від 28.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:

1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з абзацом першим постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29 березня 2017 року №190 (далі - Постанова №190) Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за №752/30620 (далі - Порядок №566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V ПК України та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03. 2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» .

Згідно із пунктом 16 Порядку №566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

За приписами пункту 19 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.

Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку №566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що у порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.6 статті 201 ПК України, позивач відповідно до повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК58, реєстрація якої/го зупинено, 30.12.2017 в електронному вигляді подав Луцькій ОДПІ копії документів та пояснення щодо здійснення господарських операцій по податковій накладній від 28.12.2017 №32, обсягів придбання товару, що ним був реалізований за господарською операцією та щодо якої подано для реєстрації податкову накладну та реєстрацію якої зупинено.

Як вбачається з наданого пояснення, 13 червня 2017 року між ТОВ Ліленд Груп та ТзОВ Фабрика фасування був укладений договір поставки за №24-17 ФФ.

На виконання договору поставки товариством було поставлено покупцю товар - продукти харчування на загальну суму 264 082грн., в т.ч. ПДВ 44 013грн.67коп., за фактом поставки товару виписано видаткову накладну №211 від 28.12.2017.

Продукти харчування ТОВ Ліленд Груп доставляло ТзОВ Фабрика фасування власними силами орендованим транспортом, що підтверджується товарно - транспортною накладною форми №1-ТН№Р211 від 28 грудня 2017 року.

Покупець повністю оплатив поставлений товар, що підтверджується банківськими виписками за січень, лютий, травень 2018 року. В призначенні платежу вказується за крупи згідно накладної №211 від 28.12.2017 року .

Оренда транспортного засобу підтверджується договором оренди майна №0-01/17 від 12.06.2017 року та актом приймання - передачі від 12.06.2017 року.

Товар відвантажувався покупцю зі складу, що розташований за адресою: м. Луцьк, вул. Карбишева, 2, який перебуває у товариства у користуванні згідно договору №01/07 суборенди нежитлового приміщення від 01 липня 2017 року та акту приймання - передачі приміщення від 01.07.2017 року.

Реалізовані ТзОВ Фабрика фасування продукти харчування були придбані товариством у суб'єктів господарювання ФОП ОСОБА_2, ФОП ОСОБА_1, ТзОВ МТН Трейд , ТзОВ Скала - Дар , ТзОВ Стрім -КНК , ТзОВ ТД Альянс Україна , ТзОВ Азимут - Трейд , ТзОВ Хмельницьк-млин . Факт придбання продуктів харчування, їх поставка та оплата підтверджується договорами поставки, накладними, товарно- транспортними накладними, платіжними дорученнями, а саме:

- придбання пшона, крупи перлової, гороху колотого, крупи кукурудзяної №4 - договором поставки №03-06/17 від 15.06.2017 року, видатковими накладними № 156 від 01.12.2017р., №164 від 26.12.2017р., ТТН №156 від 01.12.2017р., №164 від 26.12.2017р., плат, дорученням №267 від 04.01.2018р., актом здачі приймання транспортних послуг від 02.12.2017р. №267, заявкою ;30/11 від 30.11.2017р., плат, дорученням №237 про їх оплату, актом №ОУ - 0000093 здачі - приймання транспортних послуг від 27.12.2017р., плат, дорученням №279 від 17.01.2018 року про їх оплату; придбання крупи пшеничної тв. сорту - договором поставки №04-06/17 від 15.06.2017р., вид. накладною №91 від 13.09.2017р., ТТН №Р93 від 08.09.2017р., плат, дорученням №134 від 02.10.2017р.;

- придбання рису довго зернистого - договором купівлі - продажу №16062017/36 від 16.06.2017р., видатковою накладною №РН-0001139 від 15.11.2017 року, ТТН №РН-0001139 від 15.11.2017р., платіжним дорученням №193 від 13.11.2017р., актом надання транспортних послуг №1980 від 16.11.2017 року, платіжним дорученням №240 від 20.12.2017 року про їх оплату; придбання крупи прелової, крупи ячної - договором поставки №65-06/17 від 16.06.2017р., видатковою накладною №РО-000028 від 18.12.2017р., ТТН №1812/02 від 18.12.2017р., платіжним дорученням №254 від 20.12.2017 року;

- придбання рису довго зернистого пропареного - договором купівлі - продажу №СТ 44/17 П від 14.06.2017р., видатковою накладною №5554 від 21.11.2017р., ТТН №554 від 21.11.2017р., плат, дорученням №214 від 22.11.2017р.,

пластівців вівсяних - договором поставки №21/06/17 від 21.06.2017р., видатковою накладною №771 від 22.12.2017р., ТТН №Р771 від 22.12.2017р. , платіжним дорученням №290 від 22.01.2018р., заявкою на перевезення вантажів від 26.12.2017р., актом №С-90 наданих транспортних послуг від 26.12.2017р., платіжним дорученням про їх оплату №260 від 27.12.2017р.;

- придбання зерна гречки, рисової крупи - договором поставки ГМ-1001-21 від 14.06.2017р., видатковою накладною №РН-0000573 від 05.07.2017р., ТТН №РН-573 від 05.07.2017р., платіжними дорученнями №168 від 27.10.2017р., №26 від 19.07.2017р., видатковою накладною №РН-0000903 від 14.10.2017р., ТТН №РН-903 від 14.10.2017р.;

крупи гречаною (ядриці) - договором поставки №1/20-11/17 від 20.11.2017р., видатковою накладною №4342 від 14.12.2017р., ТТН №005232 від 14.12.2017р., платіжним дорученням №230 від 07.12.2017р.

Придбаний у контрагентів товар до реалізації ТзОВ Фабрика фасування зберігався на складі за адресою: м. Луцьк, вул. Карбишева,2.

На думку суду, подані позивачем первинні документи з поясненнями щодо походження товару дають можливість підтвердити терміни, обсяги придбання товару і співставити їх з обсягами постачання та підтверджують реальність господарської операції.

В оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України від 05.01.2018 №539908/41199294 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28 грудня 2017 року №32 в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що воно прийняте з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд звертає увагу, що вказане рішення формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ № 190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування, однак у зазначеному рішенні взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідач, як вже зазначалось судом, не надав протоколу засідання Комісії ДФС України, під час якого було прийнято рішення від 05.01.2018 №539908/41199294.

Таким чином, оскільки фіскальним органом не доведено факту правомірної відмови у реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 №32, складеної ТзОВ Ліленд Груп за результатами здійснення господарської операції по поставці продуктів харчування, вказана господарська операція підтверджується первинними документами, які вказують на відповідність обсягів придбання обсягам постачання зазначеного товару, а тому суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05.01.2018 №539908/41199294 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 №32 слід визнати протиправним та скасувати, зобов'язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 28.12.2017 №32.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь ТзОВ Ліленд Груп слід стягнути судовий збір в сумі 3 524грн., сплачений відповідно до платіжного доручення від 18.06.2018 №200.

Керуючись статтями 243-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05 січня 2018 року №539908/41199294

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством з обмеженою відповідальністю Ліленд Груп податкову накладну від 28 грудня 2017 року №32.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Ліленд Груп (43000, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 41199294) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, місто ОСОБА_1, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у розмірі 3 524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.

Суддя В. В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2018
Оприлюднено28.07.2018
Номер документу75535844
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1107/18

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 27.07.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 11.07.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні