ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02 липня 2018 року о/об 09 год. 40 хв.Справа № 808/2106/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АЕРІС (69118, м.Запоріжжя, пр.40-річчя Перемоги, буд.2; код ЄДРПОУ 36490943)
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - позивач, ГУ ДФС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АЕРІС (надалі - відповідач, ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС ) про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 1838909 грн. 00 коп.
Позивач у позові зазначив, що за ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС обліковується податковий борг зі сплати штрафу у сумі 1838909 грн. 00 коп., який виник із сум узгоджених податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.
З'ясовано, що у період з 19.09.2017 по 25.09.2017 на підставі наказу Головного управління ДФС у Запорізькій області №2482 від 18.09.2017 головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Запорізькій області ОСОБА_1 та головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Запорізькій області ОСОБА_2 проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС , код ЄДРПОУ 36490943, з питання дотримання вимог податкового законодавства щодо здійснення операції з реалізації пального без відповідної реєстрації платником акцизного податку за період з 01.01.2017 по 31.07.2017. Перевіркою встановлено, що ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС за період з 01.01.2017 по 31.07.2017 (включно) виписано та зареєстровано податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до яких ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС здійснювало реалізацію: 1) бензину неетилованого АИ-92 (код УКТЗЕД НОМЕР_1): - ТОВ Подоніт (код 35421152) у кількості 7560,0 літрів, загальна вартість (з ПДВ) якого складає 168285,60 грн.; - ТОВ Верда (код 35980044) у кількості 852,0 літри, загальна вартість (з ПДВ) якого складає 24026,40 грн.; 2) газу вуглеводневого скрапленого (код УКТЗЕД НОМЕР_2): - ТОВ Подоніт (код 35421152) у кількості 20т., загальна вартість (з ПДВ) якого складає 362000,00 грн. - ТОВ Верда (код 35980044) у кількості 16т., загальна вартість (з ПДВ) якого складає 297600,00 грн.; - ТОВ ТК ЄВРОЛОГІСТІК (код 38520656) у кількості 59,818т., загальна вартість (з ПДВ) якого складає 986997,00 грн. ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС 22.08.2017 зареєстроване платником акцизного податку з реалізації пального, проте податкові накладні на реалізацію пального виписані та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних в період з 01.01.2017 по 31.07.2017 (включно), а саме: - податкові накладні на реалізацію пального від 07.04.2017 №2 та від 20.07.2017 №13 виписані ТОВ Подоніт (код 35421152); - податкові накладні на реалізацію пального від 19.07.2017 №10 та від 10.07.2017 №12 виписані ТОВ Верда (код 35980044); - податкові накладні на реалізацію пального від 06.07.2017 №9 виписана ТОВ ТК ЄВРОЛОГІСТІК (код 38520656). Звідси, перевіркою встановлені порушення вимог пп.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України, а саме здійснення суб'єктом господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку в період з 01.01.2017 по 31.07.2017 (включно), загальною вартістю 1838909,00 грн., про що зазначено в Акті №548/08-01-40-04/36490943 від 02.10.2017, складеному за її результатами.
Як передбачено пп.212.3.4 п.212.3 ст.212 Податкового кодексу України, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Відповідно до п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Зважаючи на порушення, викладені в Акті №548/08-01-40-04/36490943 від 02.10.2017 ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №0008204004 від 16.11.2017 (Форми ПС ), яким на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54, п.117.3 ст.117 Податкового кодексу України до ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 1838909,00 грн.
Доказів оскарження цього податкового повідомлення-рішення або самостійної сплати у повному обсязі штрафу (платіжних документів) ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС до суду не надало.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 1838909 грн. 00 коп. зі сплати штрафу (код платежу 14021900).
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Отже, позивачем доведено заборгованість відповідача у сумі 1838909 грн. 00 коп.
Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №14-49 від 12.01.2018.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг зі сплати штрафу у сумі 1838909 грн. 00 коп., який у добровільному порядку - не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ КОМПАНІЯ АЕРІС у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ АЕРІС (69118, м.Запоріжжя, пр.40-річчя Перемоги, буд.2; ідентифікаційний код 36490943) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить цьому платнику податків, податковий борг у сумі 1838909 грн. 00 коп. на користь бюджету (р/р33116344700005, код платежу 14021900, отримувач - УК в Комунарському районі м.Запоріжжя, код одержувача 38025435 в ГУДКС України у Запорізькій області, МФО 813015).
У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 02.07.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75538152 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні