ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
27 липня 2018 року №826/5492/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомзаступника керівника Київської місцевої прокуратури №6 міста Києва до протовариства з обмеженою відповідальністю "Зернотранс" стягнення заборгованості у розмірі 6 949, 80 грн., ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Заступник керівника Київської місцевої прокуратури №6 міста Києва звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Зернотранс", у якій просить суд стягнути з відповідача заборгованості на користь державного бюджету України (отримувач: Головне управління Державного казначейства у Донецькій області, код ЄДРПОУ 37803368, МФО 834016, р/р 31311309700075 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, призначення платежу: плата за проїзд автодорогам транспортними засобами, вагові або габаритні параметри яких, перевищують нормативні (ККДБ 22160100) у сумі 6 949, 80 грн., що еквівалентно 222, 75 євро.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що управлінням Укртрансбезпеки у Донецькій області нараховано плату за проїзд великовагових або/та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування на загальну суму 222, 75 євро у зв'язку з виявленням факту перевезення вантажу із перевищенням нормативно-вагових параметрів, без дозволу виданого компетентним уповноваженим органом, або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобі, крім того, надання послугу з перевезення вантажу надавалось без документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт .
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.04.2018 відкрито спрощене позовне провадження у справі №826/5492/18 та запропоновано відповідачу в п'ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду відзив на позовну заяву.
Відповідач відзиву на позовну заяву не наддав.
Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття спрощеного позовного провадження у справі.
Відповідно до частини першої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Частиною п'ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Пунктом 2 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Посадовими особами управління Укртрансбезпеки в Донецькій області 12.09.2017 було здійснено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки MAN 26.292, номерний знак АН 1000 ВХ з причіпом WACKENHUT AW 18-ПЕ, номерний знак АН 2386 ХТ, який належить товариству з обмеженою відповідальністю "Зернотранс".
За результатами вказаного контролю зафіксовано порушення вимог статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надання послуг з внутрішнього вантажного перевезення соняшнику маршрутом: Донецька обл., Лиманський р-н, с. Торське - м. Маріуполь 275 км, із перевищенням повної мас транспортного засобу (нормативно допустима - 40 т, фактична - 52, 620 кг) без оформлення дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України.
За результатами контролю, управлінням Укртрансбезпеки в Донецькій області складено акт від 12.09.2017 №017231 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Також складено акт від 12.09.2017 №20185 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів.
На підставі зазначених документів, управлінням Укртрансбезпеки в Донецькій області нараховано товариству з обмеженою відповідальністю Зернотранс плату за проїзд на загальну суму 222, 75 євро (розрахунок від 12.09.2017).
Листом від 25.09.2017 №2640/22-17, управління Укртрансбезпеки в Донецькій області повідомило відповідача про перевищення, належними йому, транспортним засобом нормативних вагових параметрів та направило копію акту від 12.09.2017 №20185 та розрахунок від 12.09.2017 із зазначенням суми до сплати 222, 75 євро.
Згідно доводів заступника керівника Київської місцевої прокуратури №6 міста Києва офіційний курс, встановлений Національним банком України на день проведення розрахунку гривні до євро складав 100 євро - 3 120, 2641 грн. Отже, загальний розмір плати за проїзд, нарахованої відповідачу становить 6 949, 80 грн.
Проте, визначена контролюючим органом сума платежу відповідно до зазначеного розрахунку відповідачем у добровільному порядку не сплачена. У зв'язку із зазначеним заступник керівника Київської місцевої прокуратури №6 міста Києва, в інтересах держави звернувся до суду із даним позовом.
Досліджуючи наявні у матеріалах справи докази, аналізуючи наведені міркування, оцінюючи їх у сукупності, суд бере до уваги наступне.
Процедуру здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначено постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 "Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" (надалі - Порядок №1567).
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок №879).
Згідно з пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2011 № 30, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 38 т (на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - до 40 т; для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
У відповідності до Порядку №879 габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.
Згідно з пунктом 15 Порядку №879 контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль.
Відповідно до підпункту 3 пункту 2 Порядку №879 великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 10.10.2001 №1306. При цьому, транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.
Згідно з абзацом 18 статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Статтею 33 Закону України "Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Згідно з пунктом 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 №198, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об'єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.
В силу положень пункту 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30, рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Згідно з пунктом 28 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Згідно пунктом 31-1 Порядку №879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.
У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.
Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Пунктом 26 Порядку №879 передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.09.2017 посадовими особами управління Укртрансбезпеки в Донецькій області виявлено факт перевезення відповідачем вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України, без дозволу, виданого уповноваженим контролюючим органом, або документа про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів.
Так, зокрема, управлінням Уктрансбезпеки у Донецькій області виявлено порушення відповідачем під час перевезення вантажу вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надання послуг з внутрішнього вантажного перевезення вантажу із перевищенням повної мас транспортного засобу (нормативно допустима - 40 т., фактична - 52, 620 кг) на підставі чого, позивачем правомірно нараховано відповідачу плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування від у розмірі 222, 75 євро, яка на день проведення розрахунку за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на цей день, становила 6 949, 80 грн.
Відповідачу також направлялось повідомлення про заборгованість, яке отримано представником товариства з обмеженою відповідальністю Зернотранс 10.10.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, наявним в матеріалах справи, проте сума зазначена в ньому не сплачена, доказів сплати заборгованості в розмірі 222, 55 євро відповідачем до суду не надано. Доказів оскарження вказаного розрахунку та дій управління Уктрансбезпеки у Донецькій області, також суду не надано.
Відзиву на позовну заяву відповідач суду не надав, як і не надав жодних доказів щодо наявності відповідного дозволу на здійснення перевезень великогабаритним транспортом чи доказів того, що ним було внесено плату за проїзд таких транспортних засобів.
З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Зернотранс" (код ЄДРПОУ 31547032) на користь державного бюджету України заборгованість з плати за проїзд автодорогами транспортними засобами, вагові або габаритні параметри яких, перевищують нормативні (ККДБ 22160100) у розмірі 6 949, 80 грн., що еквівалентно 222, 75 євро, відповідно до офіційного курсу, встановленого Національним банком України на час проведення розрахунку.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Літвінова А.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75540854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Літвінова А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні