Справа № 822/2057/18
РІШЕННЯ
іменем України
25 липня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д.,
за участю:секретаря судового засідання - Горбатюк І.С. представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 представника відповідача - ОСОБА_3 розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Лютарського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про застосування заходів реагування.
ОСОБА_4 ОСОБА_5 СТОРІН
1. Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (далі по тексту - ГУ ДСНС України в Хмельницькій області, позивач) звернулося в суд з позовом до відповідача, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Лютарського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок" (далі по тексту - Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок", відповідач), розташованого за адресою : Хмельницька область, Ізяславський район, с. Лютарка, вул. Садова, 1 (код ЄДРПОУ 34739520), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 93 від 23.05.2018.
2. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та споруд було здійснено позапланову перевірку Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.
За результатами її проведення контролюючий орган виявив ряд порушень вимог галузевих нормативно-правових актів та склав ОСОБА_1 перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 93 від 23.05.2018. Зважаючи на те, що відповідач не усунув виявлені порушення, а подальша експлуатація Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" із виявленими порушеннями створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведенню робіт з евакуації людей і як наслідок створює загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з даним позовом.
3. 11.07.2018 до суду надійшов відзив в якому відповідач вказав, що майно комплексу є комунальною власністю Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області. Фінансово - господарська діяльність комплексу здійснюється на основі кошторису, затвердженого сільською радою. Зазначено, що коштів для усунення недоліків в сільській раді на даний час немає, а тому виконати всі пункти припис у відповідача немає можливості.
Крім того, до відзиву додано лист Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області, в якому вказано, що виділити кошти для повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 93 від 23.05.2018 у сільської ради немає можливості у зв'язку з дефіцитом коштів у сільському бюджеті.
4. Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Просили позов задовольнити.
5. Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову не заперечувала. Пояснила суду, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 93 від 23.05.2018 можуть будуть усунуті відповідачем лише після виділення коштів на вказані цілі.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
6. Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 27.06.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 25.07.2018 о 10:00 год.
7. Ухвалою суду від 25.07.2018 закрито підготовче провадження по справі. За письмовою заявою сторін призначено справу до судового розгляду на 25.07.2018 о 10:25 год.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
8. 23.05.2018 посадовими особами ГУ ДСНС України в Хмельницькій області на підставі наказу від 02.04.2018 № 213, посвідчення на проведення перевірки від 02.05.2018 № 92, було проведено позапланову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства, вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки території, приміщень, будівель та споруд Лютарського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.
9. Перевіркою встановлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI від 02.10.2012, Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджених Наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 року № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року (зі змінами), зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014), Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1200.
10. За наслідками проведеної позивачем перевірки складено ОСОБА_1 № 93 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" (Хмельницький район, с. Гнатівці, вул. Центральна, буд. 32) від 23.05.2018 (далі - акт перевірки), яким встановлений ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме :
п.1. Приміщення дошкільного навчального закладу не обладнано системами пожежної сигналізації (п. 1.2 розділ V НАПБ А.01.001-2014);
п.2. Дерев'яні конструкції горищних приміщень не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (п.2.5, розділ III НАПБ А.01.001-2014);
п.3. Не виконаний захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (п.1.21 Розділ VII НАПБ А.01.001-2014);
п.4. З'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконані за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (п.1.6. Розділ IV НАПБ А.01.001-2014);
п.5. На об'єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлено протипожежний режим (п.3 Розділ ІІ НАПБ А.01.001-2014);
п.6. Не забезпечено працівників об'єкта засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин (ст. 20 КЦЗУ, ст. 2 Порядку забезпечення населення та особового складу невоєнізованих формувань засобами протирадіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою КМУ від 19.08.2002 № 1200));
п.7. Прилади пічного опалення в приміщенні 3 класу мають тріщини (п. 2.13 розділ ІV НАПБ А.01.001-2014).
11. Позивач, керуючись нормами Кодексу цивільного захисту України, звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок", який розташований за адресою : Хмельницький район, с. Гнатівці, вул. Центральна, буд. 32 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, зазначених у акті перевірки.
ІV. ОЦІНКА СУДУ.
12. Пунктом 4 розділу 1 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417 визначено, що пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
13. Згідно з пунктом 26 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України (далі по тексту - КЦЗ України), небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини. Пунктом 33 цієї ж статті визначено, що пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
14. Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V) встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
15. Згідно з частиною 2 статті 68 КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
16. Відповідно до підпункту 12 пункту 1 статті 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
17. Згідно з підпунктом 2 пункту 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, Державна служба України з надзвичайних ситуацій здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки.
18. Згідно зі статтею 70 КЦЗ України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
19. Як встановлено судом, під час проведення позапланової перевірки 23.05.2018 позивачем було зафіксовано ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей на території Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок", розташованого за адресою : Хмельницька область, Ізяславський район, с. Лютарка, вул. Садова, 1 (код ЄДРПОУ 34739520).
20. Суд звертає увагу на те, що подальша експлуатація Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" із вищезазначеними порушеннями вимог пожежної безпеки створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
21. Відповідно до пункту 2 статті 51 та частини 3 статті 55 КЦЗ України, забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
22. Відповідно до частини 1 статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
23. Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
24. Згідно з частиною 2 статті 68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
25. Згідно з пунктом 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року № 20/2013 "ОСОБА_6 питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
26. Таким чином, управління ДСНС України у Хмельницькій області має усі підстави на звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування на вказаному об'єкті.
27. Суд не бере до уваги відзив на даний позов, в частині того що, відповідач є неналежний, оскільки Лютарський НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області є юридичною особою, зареєстрований згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", про що також зазначено у п. 1.3. Статуту Лютарського НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок".
28. Пунктом 1.8. Статуту зазначено, що навчально - виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
29. Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що Лютарський НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області є належним відповідачем у даній справі.
30. Відповідачем разом із відзивом надано заяву-звернення до Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області щодо виділення коштів на усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Даний лист свідчить лише про намір відповідача здійснити заходи щодо приведення у пожежобезпечний стан Лютарський НВК "ЗОШ І ступеня - дитячий садок".
31. На момент розгляду справи усунення порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей не проведено.
32. Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
33. Оскільки встановлені під час перевірки порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, суд вважає, що позовні вимоги ГУ ДСНС України в Хмельницькій області про застосування заходів реагування необхідно задовольнити.
34. Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Лютарського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про застосування заходів реагування задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Лютарського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок", розташованого за адресою : Хмельницька область, Ізяславський район, с. Лютарка, вул. Садова, 1 (код ЄДРПОУ 34739520), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених у ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 93 від 23.05.2018.
Судові витрати з відповідача не стягуються.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 27 липня 2018 року
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Лютарський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І ступеня - дитячий садок" Лютарської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області (вул. Садова, 1,Лютарка,Ізяславський район, Хмельницька область,30324 , код ЄДРПОУ - 34739520)
Головуючий суддя ОСОБА_6
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 28.07.2018 |
Номер документу | 75541046 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні