ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 січня 2010 року Справа № 2а-1566/10/1270
Луганський окружний а дміністративний суд у складі :
судді Ковальової Т.І.
при секретарі судового за сідання Ворошило О.Є.,
За участю представників с торін:
прокурор: Ружа А.Ю.
від позивача: не з' явивс я
від відповідача: не з' яви вся
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за адмініст ративним позовом прокурора А ртемівського району м. Луган ська в інтересах інспекції Д ерженергонагляду в Луганськ ій області відокремленого п ідрозділу „Держенергонагля д в Донбаському регіоні” Дер жавного підприємства „Націо нальна енергетична компанія ” Укренерго„ до комунальног о підприємства „Ремонтно-екс плуатаційний комбінат Красн олуцької міської ради” про с тягнення суми штрафної санкц ії у розмірі 1700 грн., -
В С Т А Н О В И В:
17 грудня 2009 року до суду н адійшла заява прокурора Арте мівського району м. Луганськ а в інтересах інспекції Держ енергонагляду в Луганській о бласті відокремленого підр озділу „Держенергонагляд в Д онбаському регіоні” Державн ого підприємства „Національ на енергетична компанія” Укр енерго„ до комунального під приємства „Ремонтно-експлуа таційний комбінат Краснолуц ької міської ради” про стягн ення суми штрафної санкції у розмірі 1700 грн.
Прокурор заявник в судове з асідання з' явився, підтрима в позовні вимоги у повному об сязі.
Представник позивач а в судове засідання не з' яв ився, про час та дату судового засідання був повідомлений належним чином, у зв' язку з чим суд розглядає справу за н аявними матеріалами справи.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, причин неявки суду не пові домив, про час та дату судовог о засідання був повідомлений належним чином, у зв' язку з чим суд розглядає справу за н аявними матеріалами справи.
Суд, заслухавши пояснення п рокурора-заявника, вивчивши матеріали справи та дослідив ши докази, вважає, що позовні в имоги підлягають задоволен ню з наступних підстав.
В судовому засіданні встан овлено, що 05.09.2008 року начальнику КП «Ремонтно-експлуатаційни й комбінат» Управління житло во-комунального господарств а виконкому у м. Красний Луч Мовчан І.І. видано припис ЛК 260 № 261, яким останнього зобов'яз ано виконати заходи з усунен ня порушень; про виконання пр ипису в цілому повинні були п овідомити в строк до 15.12.2008 року. 05.02.2009 року у присутності предст авника відповідача, інспекто ром Державної інспекції з ен ергетичного нагляду було про ведено перевірку виконання п рипису Інспекції і від 05.09.2008 рок у ЛК 260 №261 «Про усунення пору шень законодавства про елек троенергетику».
Актом перевірки від 05.02.2009 р. №02 /26-0002 встановлено невиконання п рипису Інспекції від 05.09.2008 року ЛК 260 №261.
На підставі цього акту пере вірки 25.02.2009 року інспекцією при йнято постанову №02/26-0002 про нак ладення штрафу на відповідач а за порушення законодавства про електроенергетику на су му 1700 грн. у зв'язку з невиконан ням припису від 05.09.2009 ЛК Н 260 №261.
Постанову про накладення ш трафу № 02/26-0002 надіслано відпові дачеві листом № 16/162/1-0356, лист отри мано відповідачем 11.03.2009 року (а. с. 4).
Відповідальність визначен а статтею 27 Закону України „Пр о електроенергетику" та Поло женням про порядок накладенн я на суб'єктів господарської діяльності штрафів за поруш ення законодавства про елект роенергетику,» затвердженим постановою Кабінету Міністр ів України від 21.07.1999р. №1312, пункт 10 якого передбачає, що суб'єкт г осподарської діяльності пов инен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постан ови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягу ється в судовому порядку.
Відповідно ст..5 Закону Укра їни „Про електроенергетику" до принципів державної політ ики в енергетиці належать ст ворення умов безпечної експл уатації об'єктів електроенер гетики, а також забезпечення відповідальності енергопос тачальників та споживачів. Ч астина 1 ст.9 зазначеного закон у визначає, що державний нагл яд в електроенергетиці здійс нює Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у порядку, в изначеному законодавством У країни, а частина 5 ст. 9 закону н адає Інспекції повноваження застосовувати в установлено му порядку санкції до суб'єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів. Так, відповідно з частиною 3 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" суб 'єкти господарської діяльнос ті несуть відповідальність з а правопорушення в електроен ергетиці: за ухилення від вик онання або несвоєчасне викон ання рішень чи приписів Інсп екції та порушення умов ліце нзій штраф у розмірі до п'яти т исяч неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.
Центральним органом держа вної виконавчої влади, на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу в ідповідно з Указом Президент а України „Про зміни в структ урі центральних органів вико навчої влади" від 15.12.1999р. №1573/99, є Мі ністерство палива та енергет ики України. Державна підпри ємство «Національна енергет ична компанія» "Укренерго" пі дпорядковано Міністерству п алива та енергетики України і засновано на державній вла сності.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни „Про електроенергетику " здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (Дер женергонагляд), яка підпоряд кована безпосередньо Мініст ерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонаг ляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режи мами споживання електричної та теплової енергії, затверд женим постановою Кабінету Мі ністрів України № 929 від 07.08.1996г, т а діє у складі державного під приємства „Національна енер гетична компанія „Укренерго " та його структурних підрозд ілів.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренерго" є забезпеч ення цілісності об'єднаної е нергетичної системи України , задоволення інтересів держ ави у сфері енергопостачання , здійснення централізованог о оперативно-технологічного управління ОЕС, запобігання порушенням режимів і аварія м системного значення та лік відація можливих аварій для країни (абзаци 1-4 пункту 2.1. Стат уту), а до основних напрямків д іяльності здійснення держав ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії відповідно до За кону України „Про електроене ргетику" та Положення, затвер дженого Кабінетом Міністрів України (підпункт 2.2.16 пункту 2.2. Статуту).
Законодавством України не встановлено методику визнач ення суми штрафу за правопор ушення в електроенергетиці, тому старший державний інспе ктор Держенергонагляду вста новлює розмір штрафу в поста нові з урахуванням складу пр авопорушення та негативних н аслідків, до яких можуть прив ести виявлені порушення.
Згідно з Положенням про від окремленого підрозділу "Держ енергонагляд у Донбаському р егіоні", затвердженим директ ором Державного підприємств а "Національна енергетична к омпанія "Укренерго" від 21 бере зня 2006р., Держенергонагляд у До нбаському регіоні утворено з метою забезпечення функціон ування електроенергетичної системи регіону в межах Доне цької та Луганської областях , як складової частини цілісн ої об'єднаної енергосистеми України. Згідно з затверджен им 12.03.06р. Положенням про відокр емленого підрозділу "Держене ргонагляд у Донбаському регі оні" Державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" від 21.03.06р. вст ановлено, що останній не є юр идичною особою та має структ урні підрозділи, зазначені у додатку 1 до вказаного Положе ння. Юридичною особою є Держа вного підприємства "Націонал ьна енергетична компанія "Ук ренерго" згідно з Додатком 1 до вказаного Положення Державн а інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної і теплової ен ергії у Луганській област і є одним зі структурних підрозділу "Держенергонагля д у Донбаському регіоні" Держ авного підприємства "Націона льна енергетична компанія "У кренерго".
Частина 6 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" виз начає, що суми штрафів повинн і сплачуватися до Державного бюджету України. Державне ка значейство організує та здій снює виконання Державного бю джету відповідно Положенню п ро Державне казначейство, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 31.0 7.1995р. №590.
Відповідачем, до теперішнь ого часу, штрафну санкцію у ро змірі 1700 грн. у добровільному п орядку не сплачено.
За таких обставин вина відп овідача в ухиленні від викон ання постанови про застосува ння штрафної санкції є такою , що підтверджена матеріалам и справи, тому позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст.ст.2, 112, 158-163 Кодексу адміністративного с удочинства України, Законом України "Про електроенергет ику", суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов прокурора Арт емівського району м. Лугансь ка в інтересах інспекції Дер женергонагляду в Луганській області відокремленого під розділу „Держенергонагляд в Донбаському регіоні” Держав ного підприємства „Націонал ьна енергетична компанія” Ук ренерго„ до комунального пі дприємства „Ремонтно-експлу атаційний комбінат Краснолу цької міської ради” задоволь нити повністю.
Стягнути з комунального п ідприємства „Ремонтно-експл уатаційний комбінат Краснол уцької міської ради” суми шт рафної санкції у розмірі 1700 за постановою Інспекції Держен ергонагляду в Луганській обл асті №02/26-0002 від 25.02.2009 року.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, ухва ла суду першої інстанції наб ирає законної сили після зак інчення цього строку.
Постанова суду може бути о скаржена до Донецького апеля ційного адміністративного с уду. Заява про апеляційне ос карження постанови суду перш ої інстанції подається протя гом десяти днів з дня її прого лошення, а в разі складення по станови у повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
СУДДЯ Т.І.Ков альова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2010 |
Оприлюднено | 13.12.2010 |
Номер документу | 7554276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Пляшкова Катерина Олександрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Ковальова Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні