Рішення
від 18.07.2018 по справі 805/3880/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 липня 2018 р. Справа№805/3880/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Голуб В.А.,

при секретарі - Кіксель В.П.,

за участю:

представника відповідача-Потапова О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Техремпоставка" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Техремпоставка" (85612, Донецька обл., Мар'їнський район, місто Курахове, вулиця Енергетиків, будинок 34) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, місто Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11Г) про визнання протиправним та скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року.

В обгрунтування позовних вимог, представником Товариства з обмеженою відповідальністю "Техремпоставка" зазначено, що податковим органом на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року прийнято наказ № 923 від 15.05.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Техремпоставка" з питань правильності нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств, дотримання вимог митного та валютного законодавства України по проведеним фінансово-господарським операціям із ТОВ Востокснабагро за період з 01.01.2016 року по 30.09.2016 року тривалістю 15 робочих днів починаючи з 21.05.2018 року. Однак ухвалу суду від 07.02.2018 року було скасовано ухвалою Апеляційного суду м. Києва з постановленням нової ухвали, відповідно до якої клопотання про проведення перевірки повернуто заявникові. Отже, на підставі вищенаведеного представник позивача просив визнати протиправним та скасувати наказ № 923 від 15.05.2018 року.

Представником відповідача до суду надано відзив на позовну заяву, відповідно до якого він зазначає, що наказ № 923 від 15.05.2018 року прийнято на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року. Оскільки, відповідно до ст.124 Конституції України судові рішення, які ухвалюються іменем України, є обов'язковими до виконання на всій території України, представник відповідача вважає, що оспорюваний наказ було прийнято правомірно, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04.06.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Техремпоставка до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року та відкрито провадження по справі № 805/3880/18-а. Призначено підготовче засідання по адміністративній справі № 805/3880/18-а за правилами загального позовного провадження на 12 годину 00 хвилин 27.06.2018 року.

Ухвалою суду від 27.06.2018 року клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого засідання - задоволено. Відкладено підготовче засідання по адміністративній справі до 12-00 год. 18.07.2018 року.

Ухвалою суду від 18.07.2018 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі та розпочато розгляд справи по суті.

У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та надав пояснення, аналогічні тим, що викладені у відзиві на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Техремпоставка (код ЄДРПОУ 31366910, 85612, Донецька обл., Мар'їнський район, місто Курахове, вулиця Енергетиків, будинок 34), зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ТОВ Техремпоставка ) (а.с.12-16).

Відповідач, Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, є юридичною особою та у відповідності до норм Податкового кодексу України є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом, а також перевіряти достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків та зборів.

11.07.2017 року Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Техремпоставка з питань дотримання вимог податкового законодавства України, правильності, повноти нарахування та сплати податків до бюджету при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ ТК Агровосток за серпень, вересень 2016 року, з ТОВ Востокснабагро за лютий, березень, липень 2016 року з податку на додану вартість та з податку на прибуток за період 2016 рік, про що 11.07.2017 року складено довідку № 72/28-10-46-10-31366910 (а.с.22-46).

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах четвертого відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України Харченка С.В. про призначення виїзної перевірки - задоволено. Призначено позапланову документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ Техремпоставка (ЄДРПОУ 31366910) по проведеним фінансово-господарським операціям із ТОВ Востокснабагро (ЄДРПОУ 39601384) за весь період взаємної діяльності, з питань правильності нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства, додержання вимог митного та валютного законодавства України. Контроль за виконанням ухвали покладено на старшого слідчого в особливо важливих справах четвертого відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України Харченка С.В. Проведення перевірки доручено співробітникам Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби у строки, встановлені Податковим кодексом України (а.с.21).

15.05.2018 року Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби винесено наказ № 923, яким визначено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Техремпоставка з питань правильності нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств, дотримання вимог митного та валютного законодавства України по проведеним фінансово-господарським операціям із ТОВ Востокснабагро за період з 01.01.2016 року по 30.09.2016 року тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 21.05.2018 року (а.с.17).

Згідно з направленням від 18.05.2018 року № 188/28-10-46-10 посадові особи мали провести перевірку з 21.05.2018 року (а.с.79), однак актом від 21.05.2018 року № 43/28-10-46-11 засвідчено факт відмови у допуску до проведення документальної перевірки (а.с.18).

До вищевказаного акту надано письмові пояснення представників ТОВ Техремпоставка від 21.05.2018 року № 90, відповідно до яких зазначено, що ухвалу слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року прийнято з порушенням приписів чинного законодавства, а тому керуючись приписами ст.81 Податкового кодексу України ТОВ Техремпоставка відмовляє у допуску до перевірки. Також представниками позивача повідомлено відповідача про намір оскаржити наказ у судовому порядку, у зв'язку з чим вбачається спір про право (а.с.19-20).

Ухвалою Апеляційного суду м. Києва від 14.06.2018 року апеляційну скаргу представника ТОВ Техремпоставка - задоволено. Ухвалу слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року, якою задоволено клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах четвертого відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України Харченка С.В. про призначення виїзної перевірки та призначено позапланову документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ Техремпоставка по проведеним фінансово-господарським операціям із ТОВ Востокснабагро за весь період взаємної діяльності, з питань правильності нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства, додержання вимог митного та валютного законодавства України - скасовано. Постановлено нову ухвалу, якою клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах четвертого відділу з розслідування кримінальних проваджень управління з розслідування особливо важливих справ Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України Харченка С.В. про призначення виїзної перевірки та призначено позапланову документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ Техремпоставка по проведеним фінансово-господарським операціям із ТОВ Востокснабагро за весь період взаємної діяльності, з питань правильності нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та податку на прибуток підприємства, додержання вимог митного та валютного законодавства України - повернуто особі, яка його подала (а.с.60-64).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 75.1 ст.75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Пункт 78.1 ст.78 Податкового кодексу України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно з пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.

Тобто наведена норма містить імперативний припис щодо обов'язку податкового органу призначити позапланову перевірку у випадку отримання рішення суду (слідчого судді) у кримінальній справі. При цьому, виконання такого обов'язку не передбачає дослідження податковим органом підстав призначення відповідної перевірки, оцінювання правомірності та законності цієї перевірки.

Суд зазначає, що нормами Податкового кодексу не передбачено те, що ухвала слідчого судді має набрати законної сили. Поряд з цим, в ухвалі слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року зазначено, що ухвала оскарженню не підлягає.

Обов'язковий характер судового рішення, постановленого іменем держави, підкреслює авторитет судової влади, суб'єктом якої є суд, і сприяє утворенню в державі режиму законності.

Обов'язковість судових рішень, що набрали законної сили, надає їм властивості закону в справі, в якій вони ухвалені. Тому вони є обов'язковими для виконання на всій території України усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, об'єднаннями громадян та іншими організаціями, громадянами та юридичними особами.

Поряд з цим, згідно з положеннями ч.2 ст.113 КПК України будь-яка процесуальна дія або сукупність дій під час кримінального провадження мають бути виконані без невиправданої затримки і в будь-якому разі не пізніше граничного строку, визначеного відповідним положенням КПК України. Процесуальні дії мають виконуватися у встановлені КПК України строки (ст. 116 КПК України).

Отже, виходячи з вищенаведеного суд зазначає, що оскаржуваний наказ був прийнятий на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами (ч. 2 ст. 19 Конституції України), а тому підстав для визнання протиправним наказу № 923 від 15.05.2018 року, як про це просив позивач при зверненні з позовом до суду, немає.

Поряд з цим, суд зазначає про наявність підстав для скасування наказу, який являється предметом спору в даній справі, з огляду на наступне.

Так, підставою для прийняття наказу № 923 від 15.05.2018 року була ухвала слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 07.02.2018 року по справі № 757/5461/18-к (у наказі помилково зазначено дату ухвали від 04.02.2018 року ), якою призначено позапланову документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ Техремпоставка . Оскільки ухвалою Апеляційного суду м. Києва від 14.06.2018 року скасовано вищевказану ухвалу суду, суд вважає, що відпали обставини, які стали підставою для прийняття оскаржуваного наказу.

А тому, виходячи з вищенаведеного, вимога позивача про скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року підлягає задоволенню.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Техремпоставка" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року підлягає частковому задоволенню.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 1 762, 00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 2117170313 від 17.05.2018 року (а.с.3).

Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Отже, оскільки позов підлягає частковому задоволенню, з відповідача необхідно стягнути сплачений позивачем судовий збір у розмірі 881, 00 грн.

Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 2-15, 19-21, 72-79, 90, 94, 122, 123, 132, 159-161, 164, 192-194, 224-228, 241-247, 253-263, 293-295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Техремпоставка (код ЄДРПОУ 31366910, 85612, Донецька обл., Мар'їнський район, місто Курахове, вулиця Енергетиків, будинок 34) до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, 04119, місто Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11Г) про визнання протиправним та скасування наказу № 923 від 15.05.2018 року, - задовольнити частково.

Скасувати наказ № 923 від 15.05.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Техремпоставка , прийнятий Офісом великих платників податків Державної фіскальної служби.

В решті заявлених позовних вимог, - відмовити

Стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (за рахунок бюджетних асигнувань) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Техремпоставка суму судового збору у розмірі 881 грн. (вісімсот вісімдесят одна гривня).

Повний текст рішення складено 27.07.2018 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голуб В.А.

Дата ухвалення рішення18.07.2018
Оприлюднено30.07.2018

Судовий реєстр по справі —805/3880/18-а

Постанова від 29.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 22.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 21.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні