ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/2251/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 липня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сакалош В. М.,
за участю секретаря судового засідання Михайленко Б. С.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Кредит Фонд про стягнення штрафу,-
в с т а н о в и в :
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг, позивач) звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Кредит Фонд (далі - ТзОВ Кредит Фонд , відповідач), в якому просить стягнути з відповідача штраф в сумі 17000,00грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за порушення відповідачем вимог Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг позивачем 14.03.2018 на підставі перевірки прийнято постанову про застосування до відповідача заходу впливу у вигляді штрафу у розмірі 17000,00грн. за порушення законодавства у сфері надання фінансових послуг. Зазначена постанова була надіслана відповідачу, штраф сплачений не був, що стало підставою для звернення до суду з означеним позовом.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 04.06.2018 відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням сторін.
Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заява про визнання позову також суду не надходила.
Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином за адресою зазначеною у Єдиному державному реєстрі.
Згідно з приписами ч. 8 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України(далі КАС України) вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань або за адресою, яка зазначена її представником і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
До суду повернувся конверт з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання . Тому суд вважає, що вжив усіх необхідних заходів для повідомлення відповідача про слухання справи.
Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що ТзОВ Кредит Фонд набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг та є об'єктом нагляду Національною комісією.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТзОВ Кредит Фонд зареєстроване за адресою: 79049, м.Львів, вул.Драгана, 2.
23.02.2018 року головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду за ломбардами та юридичними особами Синицькою Т. та в.о. начальника відділу прудеційного нагляду за ломбардами та юридичними особами Драган Т. відповідно до п.1.11 та 4.2 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за №2112/22424 проведено перевірку відповідача, про що складений акт про правопорушення, вчинені ТзОВ Кредит Фонд на ринку фінансових послуг № 99/16-3/13.
З акта вбачається, що ТзОВ Кредит Фонд не надано звітні дані за 4 квартал 2017 року, чим порушено пункту 3,5 розділу 2, пункту 1 розділу 4 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Національної комісії,що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг 26.09.2017 року за № 3840,зареєстрованим в міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 року, в частині неподання звітних даних Нацкомфінпослуг.
Копію акта направлено відповідачу листом 14.03.2018 (вих.№ 1414/16-8), яким повідомлено про розгляд справи та запропоновано взяти участь уповноваженим представником ТзОВ Кредит Фонд .
На підставі акта Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.02.2018 №99/16-3/13 прийнято постанову від 14.03.2018 №66/99/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 17000,00грн.
Як вбачається зі змісту постанови, відповідачу встановлений термін до 14.04.2018 для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови.
Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону України Про кредитні спілки кредитна спілка зобов'язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики.
Кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Відповідно до п. 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 4 цього ж Положення Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, крім іншого, встановлює правила підготовки, надання та обробки даних щодо діяльності фінансових установ за напрямами здійснення нагляду, проводить у межах своїх повноважень самостійно або разом з іншими уповноваженими органами виїзні та безвиїзні перевірки діяльності фінансових установ, встановлює згідно із законом порядок та умови застосування заходів впливу, у разі порушення законодавства про фінансові послуги накладає адміністративні стягнення за правопорушення та застосовує відповідно до закону заходи впливу.
Відповідно до п. 1.1. Розділу 1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, цей Порядок визначає порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками (далі - кредитні спілки) до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, установлює загальні вимоги до заповнення звітних форм та терміни їх подання.
Відповідно до п. п. 2.2.2. п. 2.2. Розділу 2 звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
Відповідно до п. п. 2.2.3. п. 2.2. Розділу 2 звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у тому числі накладати штрафи в розмірах, передбачених ст.ст. 41 та 43 вказаного Закону.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 41 вказаного ж Закону уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 1 ст. 42 вказаного Закону штрафи, передбачені ст. 41 вказаного Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до п. 2.4. Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Розпорядженням Нацкомфінпослуг № 2319 від 20.11.2012, рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Відповідно до п. 4.18. цього ж Положення рішення про застосування заходу впливу або закриття справи про правопорушення надсилається особі рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі під підпис протягом 5 днів з дати його прийняття.
Згідно з п. 4.24. цього ж Положення особа може оскаржити рішення про застосування заходу впливу у встановленому законодавством порядку.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивачем на виконання своїх повноважень встановлено порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги та застосовано до останнього заходи впливу у виді штрафу.
Постанова про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідачем у встановлені строки не оскаржена.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Беручи до уваги те, що відповідачем суму штрафних санкцій в сумі 17 000,00грн. не сплачено, доказів оскарження постанови про застосування штрафної санкції суду не надано, обов'язок сплати відповідачем суми штрафних санкцій підтверджено наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно з ст.139 КАС України судові витрати до стягнення не підлягають.
Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Кредит Фонд (місцезнаходження: 79049, м.Львів, вул.Драгана, 2, код ЄДРПОУ 32262351) штраф в сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 30.07.2018 року.
Суддя Сакалош В.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2018 |
Оприлюднено | 01.08.2018 |
Номер документу | 75589475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні