ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.07.2018 Справа № 904/2079/18 судді Бондарєв Е.М.
про стягнення 468 754,36 грн. заборгованості за поставлений товар, 18 750,20 грн. пені, 6 047,48 грн. 10% річних
Суддя Бондарєв Е.М.
Секретар судового засідання Тайлієва Х.Р.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1, представник, довіреність №28/2018 від 03.05.2018 року
Від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Кроноспан УА" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою №284/5/18 від 03.05.2018 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива АСГ" 493 552,04 грн., з яких:
- 468 754,36 грн. заборгованість за поставлений товар;
- 18 750,20 грн. пеня за період з 01.04.2018 по 20.04.2018;
- 6 047,48 грн. 10% річних за період з 27.02.2018 по 20.04.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки № 02п/2015 від 12.01.2015 в частині своєчасної та повної оплати за поставлений товар за видатковими накладними на загальну суму 470 940,43 грн.:
- № 214808 від 05.02.2018 на суму 9 471,00 грн.;
- № 214809 від 05.02.2018 на суму 12 300,00 грн.;
- № 214810 від 05.02.2018 на суму 52 970,81 грн.;
- № 214811 від 05.02.2018 на суму 143 463,32 грн.;
- № 214812 від 05.02.2018 на суму 21 847,26 грн.;
- № 215821 від 17.02.2018 на суму 132 036,88 грн.;
- № 215822 від 17.02.2018 на суму 98 851,16 грн.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 17.05.2018 відкрито провадження у справі №904/2079/18 та призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження з викликом сторін на 12.06.2018.
Ухвалою суду від 04.07.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.07.2018.
Представник позивача з'явився в судове засідання, підтримав позовні вимоги, надав пояснення по справі, відповів на поставлені питання.
Представник відповідача не з'явився в судове засідання, відзив та витребувані судом документи не надав. Був належним чином повідомлений про час розгляду справи, ухвали суду надсилалися за місцезнаходженням відповідача, згідно реєстраційної адреси.
Розгляд справи відкладався до 25.06.2018, 04.07.2018, 26.07.2018.
Відповідно до ч.9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
В порядку ст.. 240 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 26.07.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Кроноспан УА" (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Перспектива АСГ" (покупець) 15.01.2015 було укладено договір поставки №02п/2015, з урахуванням додаткових угод надалі - Договір.
Згідно умов даного договору, протягом усього терміну дії даного Договору постачальник зобов'язується постачати, а покупець приймати та оплачувати товар, згідно умов, визначених даним договором.
Відповідно до п. 1.2, 1.3 Договору, товар поставляється однією або кількома партіями. Асортимент та кількість товару, що підлягає поставці, вказується в накладних/рахунках-фактурах. Покупець приймає загальні умови продажу постачальника, надруковані на зворотній стороні накладних та/або рахунків-фактур. Покупець підтверджує, що він ознайомлений з їх змістом до підписання даного договору. Загальні умови застосовуються до всіх замовлень та поставок товарів постачальником. Будь-які відхилення від загальних умов дійсні лише у випадку узгодження їх сторонами в письмовій формі.
Покупець подає постачальнику замовлення, а постачальник має право його прийняти або відмовитися від його виконання. Мінімальні об'єми замовлення по окремих видах товару визначені постачальником у стандартному прейскуранті або протоколі погодження цін до даного договору. Термін доставки кожної партії товару вказується у підтвердженні замовлення, яке постачальник надсилає покупцеві електронною поштою або будь-яким іншим способом повідомлення (п.2.1., 2.2 Договору).
Згідно п.2.4 Договору покупець зобов'язаний прийняти товар в термін, встановлений у підтвердженні замовлення. Через 14 днів після встановленої дати Постачальник має право відвантажити товар покупцеві, а покупець зобов'язаний прийняти товар, в іншому випадку постачальник має право продати його третім особам без зобов'язань щодо доставки в майбутньому.
Ціни на товари вказуються в письмовій формі в прейскурантах та підтверджуються в рахунках-фактурах/видаткових накладних , що є невід'ємною частиною даного договору. Ціни узгоджуються в Євро. Валюта оплати - гривня. Постачальник має право в будь-який час в односторонньому порядку змінити ціни продажу у випадку передбачуваних змін на ринку, або кліматичних змін, і/або змін на валютних ринках, і/або форс-мажорних обставин, і/або будь-яких інших подій чи ситуацій, що находяться поза межами контролю Постачальника (п.3.1 Договору)
Покупець проводить передоплату у розмірі 100% вартості замовленого Товару, якщо Сторонами не погоджено інше. Дата проведення передоплати вказується Постачальником у підтвердженні замовлення. Покупець проводить оплату в гривнях по курсу гривня/євро, встановленому постачальником самостійно на день оплати на основі максимального міжбанківського курсу обміну грн./євро, визначеному "ОТП Банк" за попередній банківський день (3.2 Договору).
Відповідно до п.3.4, 3.5 Договору загальна орієнтовна вартість товарів, що постачається згідно Договору становить 1 000 000,00 грн. Оплата по даному договору проводиться шляхом безготівкового переказу коштів. Оплата вважається виконаною в момент зарахування коштів на банківський рахунок постачальника. Всі витрати пов'язані з переказом коштів несе покупець.
Даний договір укладено до 31 грудня 2015, але у будь-якому випадку Договір діє до повного виконання зобов'язань щодо взаєморозрахунків. У випадку, якщо жодна зі сторін не менш, ніж за 1 (один) місяць до закінчення терміну дії Договору, не повідомить іншу сторону про його припинення, договір вважається продовжений на наступний рік. Кількість пролонгацій необмежена (п.6.1 Договору).
Усі зміни та доповнення до Договору дійсні тільки у випадку їх оформлення в письмовій формі. Зміна умов договору в односторонньому порядку не допускається (п.6.2 Договору).
Сторонами було укладено додаткові угоди до договору №1 від 12.01.2015, №2 від 16.04.2015, №3 від 19.08.2015, №4 від 28.09.2015, №5 від 17.05.2017.
Згідно з частиною першою статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку (частина перша статті 509 Цивільного кодексу України).
Статтею 526 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
На виконання умов договору позивачем було здійснено поставку, товару погодженого умовами договору.
Згідно наданих в матеріали справи та підписаних сторонами видаткових накладних позивачем поставлено товар на суму 468 754,36 грн. (а.с. 26-37).
Статтею 599 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
За частиною першою статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події. (стаття 530 Цивільного кодексу України).
Відповідно до п. 1 Додаткової угоди №5 від 17.05.2017 оплата проводиться в гривнях шляхом безготівкового переказу коштів на банківський рахунок постачальника з відстрочкою оплати на 21 календарний день з дати складення видаткової накладної в межах величини наданого ліміту, що становить 500 000,00 грн. з ПДВ згідно умов, вказаних у видатковій накладній.
Разом з тим, відповідачем не виконано належним чином зобов'язання та не сплачено своєчасно та у повному обсязі отриманий товар.
Позивачем заявлено до стягнення суму вартості поставленого товару у розмірі 468754,36 грн.
Враховуючи, що відповідачем не надано доказів оплати отриманого товару, суд вбачає підстави для стягнення відповідача 468754,36 грн. боргу.
Згідно п.3 ч.1 ст. 611 ЦК України, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема - сплата неустойки. Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 ЦК України).
Відповідно до п. 4.1 Договору у випадку затримки оплати покупець зобов'язаний на вимогу постачальника сплатити пеню у розмірі 0,2% від несплаченої суми за кожен день такого протермінування, при цьому це не впливає на інші вимоги постачальника.
Позивач нарахував 18 750,20 грн. пені за загальний період прострочення по всім накладним з 01.04.2018 по 20.04.2018.
Перевіривши розрахунок заявленої до стягнення суми, суд вбачає підстави для стягнення з відповідача 18 750,20 грн. пені за період з 01.04.2018 по 20.04.2018.
Окрім того, пунктом 1.2 Додаткової угоди №1 від 12.01.2015 сторони погодили, що у випадку прострочення оплати за поставлені товари більше ніж на 10 календарних днів, покупець окрім пені, передбаченої даним договором, зобов'язується сплатити на користь постачальника 10% річних від простроченої суми у порядку, передбаченому статтею 625 Цивільного кодексу України.
Позивачем заявлено до стягнення 6 047,48 грн. 10% річних.
Перевіривши розрахунок позивача, суд задовольняє позовну вимогу про стягнення з відповідача 6 047,48 грн. 10% річних.
На підставі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача, оскільки позов задоволено.
Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 326 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,
ВИРІШИВ:
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Перспектива АСГ" (49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Калинова, буд. 8, оф. 13; код ЄДРПОУ 38948841) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кроноспан УА" (45400, Волинська область, м.Нововолинськ, вул. Луцька, 20; код ЄДРПОУ 33273907) 468 754,36 грн. заборгованості, 18 750,20 грн. пені, 10% річних у розмірі 6 047,48 грн. та 7 403,28 грн. витрат зі сплати судового збору, про що видати наказ.
Рішення набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України. Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Дата складення повного судового рішення 02.08.2018
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2018 |
Оприлюднено | 02.08.2018 |
Номер документу | 75634818 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні