Рішення
від 31.07.2018 по справі 810/2803/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 липня 2018 року справа № 810/2803/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області (код ЄДРПОУ 38679188) за адресою: Київська область, Баришівський район, с. Лук'янівка, вул. Кирпоноса, буд.1, шляхом зобов'язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об'єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 11.04.2018 №73.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в ході проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області (код ЄДРПОУ 38679188) за адресою: Київська область, Баришівський район, с. Лук'янівка, вул. Кирпоноса, буд.1, було встановлено ряд порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, які перебувають на об'єкті, що, в свою чергу, є підставою для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.06.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 03.07.2018.

Представник відповідача, в письмовому відзиві поданому до суду, позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що більшість порушень виправлена, а для виправлення решти порушень необхідні значні кошти, які не виділялися раніше, довгий час не проводилися засідання Баришівської районної ради, а найближча сесія відбудеться 20.07.2018, після якої з'явиться можливість продовжити процедуру по усуненню порушень.

Представники сторін 03.07.2018 подали до суду клопотання в яких просили подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження без їхньої участі.

В силу приписів пункту 1 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника), належним чином повідомленого про судове засідання, без поважних причин або без повідомлення причин неявки, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з чим, ухвалою від 03.07.2018 суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області (ідентифікаційний код 38679188, місцезнаходження: Київська область, Баришівський район, с. Лук'янівка, вул. Кирпоноса, буд.1) зареєстрований в якості юридичної особи 12.09.2013, згідно з даними зазначеними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №13271020000000953.

Відповідно до наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 14.03.2018 № 198 Про затвердження Плану заходів державного нагляду (контролю) на ІІ-й квартал 2018 року та наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 21.03.2018 № 259 Про проведення планових перевірок , було здійснено планову перевірку щодо додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Дошкільним навчальним закладом (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області, за адресою: Київська обл., Баришівський р-н, с. Лук'янівка вул. Кирпоноса буд. 1, про що зазначається в рапорті т.в.о. начальника Баришівського РС ГУ ДСНС України у Київській області майора служби цивільного захисту Сергієнка Ю.В.

21 березня 2018 року було видане посвідчення № 1361 на проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Дошкільним навчальним закладом (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області, за адресою: Київська обл., Баришівський р-н, с. Лук'янівка вул. Кирпоноса буд. 1, головному інспектору Баришівського РС ГУ ДСНС України у Київській області старшому лейтенанту служби цивільного захисту Черненку Олегу Васильовичу.

21 березня 2018 року було видано повідомлення про проведення планової перевірки №66/1/3037 та вручено особисто під розписку завідувачу Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області ОСОБА_3

11 квітня 2018 року за результатами планової перевірки був складений акт № 73 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та було виявлено 16 порушень, а саме:

- главу 2 розділу V НАПБ А.01.001-2014 - територію не забезпечено необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежегасіння;

- розділ IV, глава 1, п. 1.20 НАПБ А.01.001-2014 - не виконано заміри опору ізоляції електромережі;

- розділ IV, глава 1, п. 1.21 НАПБ А.01.001-2014 - не здійснено перевірку працездатності пристроїв занулення, заземлення електромережі та силових агрегатів;

- розділ IV, глава 1, п. 1.21 НАПБ А.01.001-2014 - будівлю не обладнано пристроями блискавкозахисту відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008;

- розділ V, глава 3, п. 3.18 НАПБ А.01.001-2014 - на вогнегасниках відсутні облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об'єкті системою нумерації;

- розділ V, глава 1, п. 1.2 НАПБ А.01.001-2014 ДБН В.2.5-56:2014 - в будівлі не встановлено систему протипожежного захисту;

- розділ V, глава 3, п. 3.10 НАПБ А.01.001-2014 - для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ГЗО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности". Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2 - 2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);

- розділ III, глава 2, п. 2.5 НАПБ А.01.001-2014 - дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- розділ V, глава 3, п. 3.11 НАПБ А.01.001-2014 - відсутній пожежний щит;

- розділ V, глава 2 НАПБ А.01.001-2014 - об'єкт не забезпечено необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння (виходячи з вимог ДБН В.2.5-74:2013, ДБН В.2.5-64:2012 та інших нормативних документів);

- розділ IV, глава 1, п. 1.8 НАПБ А.01.001-2014 - в приміщенні кладової використовуються тимчасові дільниці електромережі;

- розділ V, глава 3, п. 3.10 НАПБ А.01.001-2014 - переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;

- розділ IV, глава 1, п. 1.6 НАПБ А.01.001-2014 - в приміщеннях електрощитової та кухні з'єднання жил проводів і кабелів не здійснюється за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- розділ IV, глава 1, п. 1.16 НАПБ А.01.001-2014 - електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- п.4.3.5, 4.10.1 п.3 Правила техногенної безпеки МНС №557 від 15.08.2017р., постанова КМУ №1200 від 19.08.2002 - працюючий персонал не в повному обсязі забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання із розрахунку 102 відсотки від загальної кількості працюючого персоналу;

- пункт п. 3 ПТБ - не визначено відповідальну особу щодо забезпечення заходів цивільного захисту та техногенної безпеки;

- п.4.5.1. ПТБ - не виконано інформаційний куточок щодо забезпечення заходів ЦЗ та ТБ.

11 квітня 2018 року завідувачу Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області ОСОБА_3 був вручений припис № 70 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. 27 квітня 2018 року головним інспектором Баришівського РС ГУ ДСНС України у Київській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Черненком О.В. складений протокол про адміністративне правопорушення КХ №006719 відповідно до ст. 175 КУпАП та постанова КХ № 006707 про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_3, яка є завідувачем Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області. 28 квітня 2018 року головним інспектором Баришівського РС ГУ ДСНС України у Київській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Черненком О.В. складений протокол про адміністративне правопорушення КХ №006718 відповідно до ст. 188/8 КУпАП та постанова КХ № 006706 про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_3, яка є завідувачем Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області.

Наявність встановлених в акті перевірки порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене Указом Президента України від 16.01.2013 №20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

За нормами пункту 3 зазначеного Положення основними завданнями ДСНС України є, зокрема, реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Відповідно до статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (стаття 66 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно із частиною другою статті 51 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на його керівника.

Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання (стаття 55 Кодексу цивільного захисту України).

У силу пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

За приписами частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно положень частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Відповідно до частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. (частина 8 статті 7 Закону)

Отже, зі змісту вищевказаних норм законодавства вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров'ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених статтею 70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки, та не залежить від виконання (не виконання) вимог припису органу контролю щодо усунення виявлених порушень.

Так, під час розгляду справи встановлено, що на виконання вимог припису № 70 від 11.04.2018 відповідачем усунуто наступні недоліки:

- територію забезпечено необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежогасіння та виконано заміри опору ізоляції електромережі, що підтверджується копією технічного звіту про перевірку технічного стану діючих електроустановок і проведення електровимірювальних робіт в відповідності з вимогами Правил технічної експлуатації електроустановок споживача; - на вогнегасниках встановили облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об'єкті системою нумерації; - для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння встановлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ГЗО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір", ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности"; - встановлено пожежний щит; - об'єкт забезпечений необхідною кількістю водою для здійснення пожежогасіння, фотографії пожежного гідранта додані; - переносні вогнегасники розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення; - в приміщеннях електрощитової та кухні з'єднання жил проводів і кабелів здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; - електрощити оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) ; - визначено відповідальну особу щодо забезпечення заходів цивільного захисту та техногенної безпеки ; - виконано інформаційний куточок щодо забезпечення заходів ЦЗ та ТБ.

В стані виконання перебуває: п.3 встановлено в приписі порушення - будівлю не обладнано пристроями блискавкозахисту відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008; п.5 встановлено в приписі порушення - в будівлі не встановлено систему протипожежного захисту; п.7 встановлено в приписі порушення - дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, у зв'язку з потребами значних коштів. Та п.14 встановлено в приписі порушення - працюючий персонал не в повному обсязі забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання із розрахунку 102 відсотки від загальної кількості працюючого персоналу буде виконаний, але на час прийняття рішення доказів його виконання надано не було.

Суд звертає увагу на те, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

За нормами частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Положеннями статті 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Суд звертає увагу, що законодавство не містить визначення поняття "порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров'ю людей", а отже, воно є оціночним. Разом з цим, на переконання суду, зазначені вище порушення протипожежних норм у їх сукупності створюють реальну загрозу життю та/або здоров'ю дітей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об'єкта та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; самій ліквідації пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; евакуації людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.

Суд критично ставиться до посилань відповідача щодо часткового усунення недоліків, які не потребують значних матеріальних затрат (виділення бюджетних коштів), оскільки з наданих суду на підтвердження фотоматеріалів не вбачається можливим встановити, яке саме порушення у відповідності до визначених у Акті перевірки та Приписі було виправлено, чи відповідає воно встановленим вимогам, та на якому об'єкті були зроблені надані фотознімки, а також суду не надано доказів виділення коштів на придбання обладнання блискавкозахисту будівлі.

Суд зазначає, що не усунені, на момент розгляду справи судом, порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі, таких як відсутність захисту будівель та споруд від прямих попадань блискавки, не встановлено систему протипожежного захисту, не оброблені дерев'яні елементи горищного покриття (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, а також працюючий персонал не в повному обсязі забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання із розрахунку 102 відсотки від загальної кількості працюючого персоналу, що у свою чергу унеможливлює, на переконання суду, забезпечити безпеку працівників та відвідувачів в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

В силу положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи у їх сукупності, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що наявність порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту підтверджується наявними у матеріалах справи доказами та не було спростовано відповідачем в повному обсязі, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

З метою вдосконалення порядку та умов застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів при порушенні правил пожежної безпеки, що створює загрозу виникнення пожежі або перешкоджає її гасінню та евакуації людей, а також у випадку випуску пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту з відхиленням від стандартів чи технічних умов або у разі їх відсутності, а також встановлення контролю за цією діяльністю, Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій наказом від 21.10.2004 №130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.11.2004 за № 1416/10015, затверджено Інструкцію про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів.

У відповідності до пунктів 6.2, 6.4 Інструкції №130, постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію. Зупинення роботи підприємства, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися в присутності спеціаліста служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих дільниць, агрегатів, опалювальних приладів, дільниць електромережі - за присутності енергетика (електрика) відповідного об'єкта, на якому застосовується запобіжний захід.

За результатами системного аналізу приписів зазначеного законодавства у взаємозв'язку з обставинами даної справи, враховуючи що спосіб виконання рішення суду, який просить встановити позивач, відповідає вимогам законодавства, суд дійшов висновку про можливість встановлення способу виконання судового рішення.

Керуючись статтями 9, 77, 205, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель та приміщень Дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Чебурашка Лук'янівської сільської ради Баришівського району Київської області (код ЄДРПОУ 38679188) за адресою: Київська область, Баришівський район, с. Лук'янівка, вул. Кирпоноса, буд.1, шляхом зобов'язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об'єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 11.04.2018 №73.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено02.08.2018
Номер документу75636389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2803/18

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 11.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 03.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні