ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 серпня 2018 року № 826/7000/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О.., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Держпраці у Київській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "Сокіл" про застосування заходів реагування,
Головне управління Держпраці у Київській області (надалі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сокіл", з позовом в якому просить суд:
- заборонити виконання робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки; з експлуатації та капітального ремонту свердловин під час геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин; зі зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт; зварювальні, газополум'яні, наплавні;
- заборонити експлуатацію технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держпраці до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.06.2017 відкрито скорочене провадження у справі.
Разом з тим, відповідно до пунктів 10 частини першої Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства в редакції Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" № 2147-VIII від 03.10.2017, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив .
Відповідно до наказу від 30.11.2016 року №2580 та направлення на проведення планової перевірки від 20.04.2017 року №09/77/13 головним державним інспектором відділу гірничого нагляду Головного управління Держпраці у Київській області Шестаковським В.В. проведено планову перевірку щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на ТОВ Сокіл .
За результатами проведеної перевірки було виявлено, що відповідачем порушено нормативно - правові акти з охорони праці, а саме:
- Відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку З до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Порушення п. 2 Додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин,механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107. (далі - Порядок).
- Відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки з експлуатації та капітального ремонту свердловин під час геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин. Порушення п. 10 Додатку 2 до Порядку.
- Відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки зі зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт. Порушення п. 11 Додатку 2 до Порядку.
- Відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки зі зварювальних, газополум'яних, наплавних робіт. Порушення п. 23 Додатку 2 до Порядку.
- Відсутній дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а саме, на експлуатацію технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держпраці. Порушення п. 20 Додатку З до Порядку.
- Працівниками дільниці та керівним складом ТОВ Сокіл не пройдено навчання та перевірку знань з Правил безпеки при геологорозвідувальних роботах . НПАОП 74.2-1.02-90 Порушення п. 1.3.5. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Не надано інформацію про проходження працівниками ТОВ Сокіл периодичного медичного огляду. Порушення п. 1.3.2. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Не переглянуто та не перезатверджено посадові інструкції згідно вимог чинного законодавства. Порушення п. 1.2.7. НПАОП 74.2- 1.02-90.
- Інструкція з безпечного виконання робіт прохідника не відповідає реальним умовам робіт (інструкцію розроблено для прохідників шахт з вибуховими роботами та клітьовим підйомом). Порушення п. 1.2.7. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Працівниками дільниці механізації та автотранспорту не пройдено навчання та перевірку знань з Правил охорони праці на автомобільному транспорті . НПАОП 0.00-1.62-12. Порушення п. 1.3.5. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Не надано інформацію про проходження чергового технічного огляду мостового крану. Порушення п. 1.5.1. НПАОП 74.2-1.02- 90.
- Не надано інформацію про проходження чергового технічного огляду талів ручних ланцюгових, що знаходяться в приміщенні електроцеху та в ремонтному боксі. Порушення п. 1.5.1. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Відсутні дані про вимірювання опору ізоляції зварювального апарату. Порушення п. 1.5.1. НПАОП 74.2-1.02-90.
- Відсутні дані про інвентарний номер та належність до цеху зварювального апарату. Порушення п. 1.5.1. НПАОП 74.2-1.02- 90.
Вказані правопорушення зазначені в розділі 5 Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 10.05.2017 р. №09/77/13, який суб'єкт господарювання підписувати відмовився і був направлений поштою та видано Припис від 15.05.2017 №09/77/13, направлений суб'єкту господарювання поштою.
У зв'язку з виявленими перевіркою порушеннями, які є підставою для негайного зупинення робіт (виробництва), позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні визначені Законом України Про охорону праці від 14.10.1992р. № 2694-XII (далі - Закон № 2694-XII).
Згідно з ст. 1 зазначеного Закону охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч.1 ст. 13 Закону № 2694-XII).
Відповідно до ст. 31 Закону № 2694-XII державне управління охороною праці здійснюють: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; міністерства та інші центральні органи виконавчої влади; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96 затверджено Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення № 96).
Згідно з п. 1 Положення № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 877-V від 05.04.2007р. (далі - Закон № 877-V).
Державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища (ст. 1 Закону № 877-V).
Частиною п'ятою статті 4 Закону № 877-V визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Згідно ч.1 ст. 39 Закону № 2694-XI посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, зокрема, забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Аналізуючи зміст наведених вище норм, враховуючи характер виявлених та зафіксованих порушень Головним управлінням Держпраці у Київській області в Акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 10.05.2017 № 0977/13 стосовно об'єкта будівництва ТОВ Сокіл м. Київ, вул.. Прорізна, 8, а також беручи до увагу позицію відповідача, який будучи належним чином повідомлений про розгляд справи відзиву або інших заперечень які б спростували виявлені порушення не надав, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Крім того, відповідно до ст. 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема, чи є підстави допустити негайне виконання рішення.
З огляду на характер виявлених в Акті перевірки від 16.02.2018р. №5.3.295.20-А порушень суд приходить до висновку про наявність підстав для негайного виконання рішення суду.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність таких заходів Головного управлінням Держпраці у Київській області, судовий збір на його користь стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління Держпраці у Київській області задовольнити повністю.
Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю Сокіл 01034, м. Київ, вул. Прорізна, 8 код ЄДРПОУ: 22867573) заходи реагування шляхом:
- заборони виконання робіт з монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; з експлуатації та капітального ремонту свердловин під час геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин; зі зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт; зварювальні, газополум'яні, наплавні;
- заборони експлуатації технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держпраці до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2018 |
Оприлюднено | 03.08.2018 |
Номер документу | 75643798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні