Рішення
від 02.08.2018 по справі 824/510/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 серпня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/510/18-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» про застосування заходів реагування, -

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) просить суд : застосувати до Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» (код ЄДРПОУ - 41025351), в.о. головного лікаря якої є ОСОБА_1, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання всі приміщення на третьому поверсі в будівлі лікарні на вул. вул.. Центральна, 25 в м. Герца Чернівецької області до повного усунення в них порушень, визначених актом Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.05.2018 року № 32.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що головним інспектором Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_2 проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в будівлі Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» , керівником якої є - в.о. головного лікаря ОСОБА_1

За підсумками перевірки складено відповідний Акт позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 10.05.2018 року № 32, один примірник якого отримав 10.05.2018 року в.о. головного лікаря ОСОБА_1, що підтверджується його особистим підписом.

Під час проведення перевірки виявлено порушення вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що викладені у вищезазначеному Акті, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров'ю людей, що перебувають на лікуванні у вищезазначеному медичному закладі.

За невиконання протипожежних заходів 07.05.2018 року в.о. головного лікаря ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн.

Ухвалою суду від 05.06.2018 року відповідачу у разі заперечення проти позову запропоновано надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам, встановленим частиною другою та частиною четвертою статті 162 КАС України.

Вказана ухвала направлена відповідачу за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 5800106099400. Однак відповідач своїм правом не скористався.

Відповідно ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У судовому засіданні позивач позов підтримав повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, наданих поясненнях, просив суд задовольнити позовні вимоги, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.

Відповідач не з'явився в судове засідання, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 5800106099400, № 5800107220440. (а.с. 54, 68).

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні матеріали, письмові докази, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.

Комунальний заклад Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» (60500, Чернівецька область, Герцаївський район, місто Герца, вулиця Центральна, 25, код ЄДРПОУ 4125351) зареєстрований, як юридична особа. (а.с. 45).

На підставі наказу від 03.10.2017 року № 42, посвідчення на проведення перевірки від 03.10.2017 року, головним інспектором Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_2 проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки відповідача.

Під час перевірки виявлені наступні порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки: не забезпечено весь персонал засобами індивідуального захисту органів дихання, приміщення та територію не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності (вогнегасниками), посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у встановленому порядку (пожежно-технічний мінімум), приміщення лікарні та поліклініки не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією із подальшим заключенням договору на обслуговування та виведення на пульт пожежного спостереження, не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, вогнегасникам не присвоєно порядкові номера з прийнятою на об'єкти системою нумерації, приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки, не від кореговано та не перезатверджено загально об'єктову інструкцію з пожежної безпеки, не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників, не захищено будівлю від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також здійснювати їх перевірку відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд , з кожного поверху будівлі лікарні не виконано не менше двох евакуаційних виходів, прилади опалення в сходових клітинах не виконано в нішах або на висоті не менше ніж 2 м, дерев'яні конструкції в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V, не піддано вогнезахисному оброблянню, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів, не заборонено експлуатацію будівлі лікарні до введення в експлуатацію згідно чинного законодавства, будівлю не обладнано внутрішнім протипожежним водопроводом (підтверджується до виконання з 2011 року), не встановлено насоси підвищувачі тиску води з встановленням кнопок дистанційного пуску води в шафах пожежних кранів, ліфти не заблоковано з автоматичною пожежною сигналізацією для забезпечення їхньої роботи в режимі Пожежна небезпека (підтверджується з 2011 року).

Вказані порушення вказані в акті планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 13.10.2017 року № 42. (а.с. 38-42).

Акт перевірки від 13.10.2017 року підписаний посадовою особою відповідача (на час проведення перевірки) ОСОБА_3 без зауважень, без надання пояснень та заперечень.

З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Герцаївським РС УДСНС України у Чернівецькій області видано припис № 42 від 13.10.2017 року, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки. (а. с. 43-44).

Вказаний припис для виконання отриманий посадовою особою відповідача (на час проведення перевірки) ОСОБА_3 13.10.2017 року. (а. с. 43-44).

За невиконання протипожежних заходів, головним інспектором Герцаївським РС УДСНС України у Чернівецькій області притягнуто в.о. головного лікаря Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн, що підтверджується протоколом серія ЧВ № 037360 від 07.05.2018 року (а. с. 36), постановою серія ЧВ № 002228 від 07.05.2018 року. (а. с. 37).

У зв`язку з не усуненням виявлених порушень під час перевірки позивачем на підставі наказу від 02.04.2018 року № 62 Про здійснення позапланових перевірок (а. с. 25-27), посвідчення на проведення перевірки від 24.04.2018 року (а. с. 28), головним інспектором Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_2 проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в будівлі Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» , керівником якої є - в.о. головного лікаря ОСОБА_1

Під час позапланової перевірки виявлені наступні порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки: із кожного поверху будівлі поліклініки не виконано не менше двох евакуаційних виходів, не заборонено експлуатацію будівлі лікарні до введення в експлуатацію згідно чинного законодавства, не забезпечено весь персонал засобами індивідуального захисту органів дихання, приміщення лікарні та поліклініки не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією із подальшим заключенням договору на обслуговування та виведення на пульт пожежного спостереження, не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників, не захищено будівлю від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також здійснювати їх перевірку відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у встановленому порядку (пожежно-технічним мінімум), прилади опалення в сходових клітинах не виконано в нішах або на висоті не менше ніж 2 м., дерев'яні конструкції в будинках усіх ступенів вогнестійкості, крім V, не піддано вогнезахисному оброблянню, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів, будівлю не обладнано справним внутрішнім протипожежним водопроводом (підтверджується до виконання з 2011 року), не встановлено насоси підвищувачі тиску води з встановленням кнопок дистанційного пуску води в шафах пожежних кранів, ліфти не заблоковано з автоматичною пожежною сигналізацією для забезпечення їхньої роботи в режимі Пожежна безпека (підтверджується до виконання з 2011 року).

Вказані порушення вказані в акті позапланової перевірки щодо недодержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 10.05.2018 року № 32. (а. с. 29-33).

Акт позапланової перевірки від 10.05.2018 року підписаний в.о. головного лікаря Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» ОСОБА_1 без зауважень, без надання пояснень та заперечень.

З метою усунення порушень законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Герцаївським РС УДСНС України у Чернівецькій області видано припис № 28 від 10.05.2018 року, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки. (а.с. 34-35).

Вказаний припис для виконання отриманий в.о. головного лікаря Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» ОСОБА_1 10.05.2018 року. (а.с. 34-35).

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані наступними нормативно-правовими актами, чинними на час виникнення спірних правовідносин: Кодексом цивільного захисту населення 2 жовтня 2012 року № 5403-VI (далі - КЦС України), Законом України « Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон №877-V).

Абзацом 1 ст. 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України (далі - КЗЦ України).

Відповідно до п. п. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 р. № 507), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Частиною ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЗЦ України передбачено, що забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

Як видно із матеріалів справи, відповідач, всупереч положень ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку на об`єкті, що підтверджується актами перевірок від 13.10.2017 року № 42 та від 10.05.2018 року № 32 та приписами № 42 від 13.10.2017 року та № 28 від 10.05.2018 року.

Суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особам Герцаївським РС УДСНС України у Чернівецькій області у відповідача створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах ОСОБА_3 та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із п. п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно із ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, обєктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників субєкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних обєктів або обєктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на обєкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

З аналізу викладених положень видно, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів та винесеного припису, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

Аналізуючи наведені правові норми суд дійшов висновку про те, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей.

Суд звертає увагу, що відповідачем накази про проведення планової, позапланової перевірки не оскаржено в адміністративному та судовому порядку, акт планової перевірки від 13.10.2017 року, акт позапланової перевірки від 10.05.2018 року підписані представником відповідача без зауважень та без надання пояснень, без заперечень.

Крім того приписи № 42 від 13.10.2017 року та № 28 від 10.05.2018 року на момент звернення позивача до суду є чинним, відповідачем не оскаржувались.

Частиною 8 ст. 7 Закону України « Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Таким чином припис - це документ котрий є обов'язковим до виконання.

Крім того, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що на час розгляду справи, зафіксовані в акті перевірки та приписі виявлені порушення відповідачем не усунуто. Відповідач не надав належних доказів суду щодо їх усунення.

Відповідно ст. 11 Закону № 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком для суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Таким чином суд вважає, що позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування до Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання всі приміщення на третьому поверсі в будівлі лікарні на вул. вул. Центральна, 25 в м. Герца Чернівецької області до повного усунення в них порушень, визначених актом Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.05.2018 року № 32 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Застосувати до Комунального закладу Герцаївської районної ради «Герцаївська районна лікарня» (код ЄДРПОУ - 41025351), в.о. головного лікаря якої є ОСОБА_1, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання всі приміщення на третьому поверсі в будівлі лікарні на вул. Центральна, 25 в м. Герца Чернівецької області до повного усунення в них порушень, визначених актом Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 10.05.2018 року № 32.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.08.2018
Оприлюднено03.08.2018
Номер документу75645422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/510/18-а

Рішення від 02.08.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні