ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
14 червня 2018 рокусправа № 804/6529/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий суддя: Чабаненко С.В.
судді: Чумак С.Ю., Юрко І.В.,
за участю секретаря судового засідання: Федосєєвої Ю.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою з відповідальністю "ДАН-ПАК" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 р. (суддя Голобутовський Роман Зіновійович ) по справі № 804/6529/17 за позовом Товариства з обмеженою з відповідальністю "ДАН-ПАК" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДАН-ПАК звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 06.07.2017 №0008411402, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 3543375 грн. та №0008401402, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 2831739 грн.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року в задоволені позову відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій останні просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити позов в повному обсязі.
В судовому засіданні представники учасників справи підтримали доводи апеляційної скарги та заперечення на них відповідно.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, на підставі наказу від 05.04.2017 №1930 Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ДАН-ПАК , направлень на проведення перевірки від 19.04.2017 №7963, №7964, №7965 співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено планову виїзну документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 23.09.2014 року по 31.12.2016 року.
За результатами перевірки контролюючим органом було складено акт про результати документальної планової виїзної перевірки від 22.05.2017 року №5341/04-36-14-02/39403886, відповідно до висновків якого, встановлено порушення:
- пп.134.1.1 п.134.1 ст. 134 ПК України, в результаті чого встановлено заниження суми податку на прибуток в сумі 2555231грн., у т.ч. за 2015 рік - 1441831грн., за 2016 рік - 1 113400грн.;
- п.198.1, п.198.2, п. 198.3 ст. 198 ПК України в результаті чого занижено суму податкових зобов'язань з податку на додану вартість у загальній сумі 2834700,00 грн., у т.ч. у серпні 2015 року - 258699 грн., у вересні 2015 року - 211456грн., у жовтні 2015 року - 70536грн., у листопаді 2015 року - 209491 грн., у грудні 2015 року - 677059 грн., у січня 2016 року - 199038 грн., у лютому 2016 року - 437751грн., у квітні 2016 року - 106078грн., у травні 2016 року - 136987 грн., у червні 2016 року - 178549 грн., у липні 2016 року - 26911грн., у серпні 2016 року - 145461 грн., у жовтні 2016 року -15385грн., у листопаді 2016 року - 16301грн., у грудні 2016 року - 145000грн.
- пп.168.1.1, п. 168.1 ст. 168 ПК України, а саме податковим агентом ТОВ "Дан Пак" не утримано податок з доходів фізичних осіб з сум виданих на відрядження або під звіт та не повернутих протягом встановленого законодавством терміну, що призвело до заниження ПДФО у сумі 1805,55грн.
- п.162.1 ст. 16, п.163.1 ст. 163, пп.164.2.10 п. 164.2 ст. 164, пп.168.4.5 (б) п. 168.4 ст. 168, п.161 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України в частині не нарахування, не утримання та не перерахування до бюджету військового збору в сумі 153,48 грн. з сум виданих на відрядження або під звіт та не повернутих протягом встановленого законодавством терміну.
На підставі акту перевірки, 06.07.2017 року Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято:
- податкове повідомлення-рішення №0008411402 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 3543375,00 грн., в т.ч. за штрафними санкціями 708675грн.;
- податкове повідомлення-рішення №0008401402 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 2831739,00 грн, в т.ч. за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 278350грн.
Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем не спростовано порушень, встановлених актом перевірки №5341/04-36-14-02/39403886 від 22.05.2017, зокрема позивачем належними та допустимими доказами не підтверджено, що господарські операції між ТОВ Дан-Пак та його контрагентами з ТОВ Сайдекс , ТОВ Карткапітал , ТОВ Конфорт , ТОВ Селена-Буд , ТОВ Інтегріті Лтд , ТОВ Дніпроспектрбуд , ТОВ Юнікод Компані , ТОВ Жордон , ТОВ Гарний бізнес , ТОВ Бізнес Трейд Імперіал , ТОВ Брейвіс Інвест Груп , ТОВ Праймуб Компані мали реальний характер та здійснені з метою реального настання правових наслідків. Водночас відповідачем надано достатньо доказів на підтвердження обставин, зазначених в акті перевірки, на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Згідно пп. 14.1.181 п.14.1 ст. 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.1 ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2 ст.198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно п.198.3 ст.198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
За змістом п.198.5 ст.198 ПК України платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися.
За приписами п.200.4 ст. 200 ПК України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Згідно п.44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Пунктом 44.3 ст. 44 ПК України передбачено, що платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-ХІV від 16.07.1999 визначено, що первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
За змістом ч. 1 ст. 9 вищезазначеного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Частиною 2 ст. 9 Закону № 996-ХІV передбачені обов'язкові реквізити, які мають містити первинні та зведені облікові документи.
Отже, колегія суддів зазначає, що для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, що складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків, що кореспондується з нормами Податкового кодексу України.
При цьому, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що судова практика вирішення податкових спорів виходить із презумпції добросовісності платника, яка презюмує економічну виправданість його дій, що мають своїм наслідком отримання податкової вигоди, і достовірність відомостей у бухгалтерській та податковій звітності платника.
Як вбачається з матеріалів справи, 21.12.2015 року між ТОВ "Дан Пак" (покупець) та ТОВ "Сайдекс" (продавець) укладено договір купівлі-продажу № 21123, предметом якого є постачання товару у кількості, асортименті, який вказується у видаткових накладних, які є невід'ємною частиною даного договору (а.с.170, т.3). В рамках вказаного договору ТОВ Сайдекс поставлено товар, що підтверджується видатковими накладними (а.с. 171-174, т.3). Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у лютому 2016 року у сумі 172 748,61 грн. ПДВ, яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період лютий 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Біз-Інформ . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар не проводились. Між ТОВ Сайдекс (Кредитор) ТОВ Кайсан Груп (Дебітор) та ТОВ Дан-Пак (Боржник) укладено Договір про відступлення права вимоги № 1725 від 01.01.2016 згідно якого Кредитор відступає Дебітору право вимоги від Боржника сплати грошових коштів в сумі 1 036 491,63 грн. (а.с.175, т.3)
При цьому у акті перевірки податковий орган зазначає про те, що ТОВ Сайдекс (код ЄДРПОУ 40107747) внесено до бази СФП. Також отримано копію вироку Печерського районного суду м. Києва від 19.09.2016 по справі №757/36419/16-к. Згідно даного вироку, директора та засновника ТОВ Сайдекс громадянина ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення (кримінальне провадження від 02.07.2016 до ЄРДР за №32016100060000090), передбаченого ч.2 ст.205-1 КК України, а саме фактично наміру створювати вказане підприємство і бути його власником не мав, в подальшому правами власника підприємства не користувався та обов'язки власника товариства не виконував, а зареєстрував підприємство за грошову винагороду.
Відповідно до наданих до перевірки документів встановлено, що договір, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні підписував директор та засновник ОСОБА_2 Кількість працюючих на підприємстві встановити неможливо, оскільки підприємство звіт 1ДФ не подано. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Сайдекс за 2015 рік становить 32 968 110 грн. в т.ч. ПДВ 5 494 685 грн. ТОВ Сайдекс декларацію з податку на прибуток за 2015 рік не подало. Фінансовий звіт за 2015 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість тільки у грудні 2015 та січні 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за грудень 2015 року подано з незначними показниками (податкове зобов'язання по ПДВ382 500 грн.). Декларація з податку на додану вартість за січень 2016 року задекларовано обсяг реалізації у сумі 2970,8 тис.грн., сума ПДВ складає 594,18 тис.грн. За період з лютого 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Сайдекс не звітувало взагалі.
Таким чином, податковий орган прийшов до висновку, що ТОВ Сайдекс створено незадовго до здійснення господарської операції з реалізації гербіцидів, запчастин, стрічки конвеєрної на ТОВ Дан-Пак та має разовий характер.
Також, у перевіряємому періоді ТОВ "Дан Пак" мало господарські відносини з ТОВ "Карткапітал" відповідно до договору купівлі-продажу від 13.06.2016 року № 1406 (а.с.93, т.1). На виконання умов договору ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 310 387 грн. в т.ч. ПДВ 51 731,17 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні (а.с.94, т.1). Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у червні 2016 року у сумі 51 731,17 грн. ПДВ, яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період червень 2016 року.
Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Естер-Маркет .(а.с.95, т.1). Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі (а.с.96, т.1). Також між ТОВ Трейдінг Кепітал Сістем (Кредитор) ТОВ Карткапітал (Дебітор) та ТОВ Дан-Пак (Боржник) укладено Договір про відступлення права вимоги № 2107 від 02.07.2016 року, згідно якого Кредитор відступає Дебітору право вимоги від Боржника сплати грошових коштів в сумі 24 380,4 грн (а.с.97 т.1). Станом на 31.12.2016 року між підприємствами обліковується кредиторська заборгованість у сумі 279 348,3 грн.
В акті перевірки податковий орган зазначає про те, що ТОВ Карткапітал (код ЄДРПОУ 40048142) внесено до бази СФП з ознакою зареєстровано у органах державної реєстрації фізичною особою з подальшою передачею у володіння чи управління підставним, померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження. Допитано керівника підприємства, встановлено непричетність до господарської діяльності.
За період з 05.10.2015 року по 31.12.2016 року керівником підприємства була ОСОБА_3, кількість працюючих на підприємстві встановити неможливо, оскільки підприємство звіт 1ДФ не подано. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Карткапітал за 2016 рік становить 1 705 662 грн. в т.ч. ПДВ 284 277 грн. ТОВ Карткапітал декларацію з податку на прибуток за 2016 рік не подало. Фінансовий звіт за 2015 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість тільки у травні-червні 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за травень 2016 року подано з незначними показниками (податкове зобов'язання по ПДВ 284 277 грн.). Декларація з податку на додану вартість за червень 2016 року задекларовано обсяг реалізації у сумі 2294,96 тис.грн., сума ПДВ складає 458,99 тис.грн., яку визнано як не податкову. За період з липня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Карткапітал не звітувало взагалі.
Отже, з наведеного вбачається, що ТОВ Карткапітал створено незадовго до здійснення господарської операції з реалізації стрічки транспортерної на ТОВ Дан-Пак та має разовий характер.
Також, ТОВ "Дан Пак" 21.07.2015 року укладено договір № БР-0000007 з ТОВ "Конфорт", на виконання умов якого ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 310 387 грн. в т.ч. ПДВ 51 731,17 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у липні 2015 року у сумі 2 332,72 грн. ПДВ, яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період липень 2015 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Елізет . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі та станом на 31.12.2016 року між підприємствами обліковується кредиторська заборгованість у сумі 12 176,81 грн.
В акті перевірки контролюючий орган зазначив, що ТОВ Конфорт зареєстровано 26.09.2014 року №082814121396, перебуває у 16 стані припинено (ліквідовано, закрито). За період з 26.09.2014 року по 08.12.2015 року керівником підприємства був ОСОБА_4, а з 09.12.2015 ОСОБА_5, кількість працюючих на підприємстві за 3 кв. 2015 року - 5 осіб. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Конфорт за 2015 рік становить 89 921 250 грн. в т.ч. ПДВ 14 986 875 грн. ТОВ Конфорт декларацію з податку на прибуток за 2015 рік не подало. Фінансовий звіт за 2015 рік не подало. ТОВ Конфорт внесено до бази СФП з ознакою зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників, порушено кримінальну справу за фактом скоєння злочину передбаченого ст.205 ККУ.
Також у перевіряємому періоді ТОВ "Дан Пак" мало господарські відносини з ТОВ "Селена- Буд". Так, позові позивачем та ТОВ Селена-Буд укладено договір №121015 від 01.10.2015 року, на виконання умов якого ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 5 742 511 грн. в т.ч. ПДВ 957 085,18 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у жовтні 2015 року у сумі 70 535,67 грн. ПДВ; у листопаді 2015 року у сумі 209 490, 69 грн., у грудні 2015 року у сумі 677 058,82 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період жовтень, листопад, грудень 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Елізет та ТОВ Біз Інформ . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами рахується дебіторська заборгованість у сумі 7022,24 грн.
Податковий орган в акті перевірки зазначив, що ТОВ Селена-Буд зареєстровано 10.02.2015 року №101315016929, декларацію з податку на прибуток за 2015 рік не подало. Фінансовий звіт за 2015 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість з червня 2015 року по січень 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за червень та липень 2015 року подано з нульовими показниками. Декларація з податку на додану вартість за серпень 2015 року подано з незначними показниками, а саме податкові зобов'язання складають 28,1 тис. грн. За період з січня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Селена-Буд не звітувало взагалі.
Таким чином, податковий орган прийшов до висновку, що ТОВ Селена-Буд створено незадовго до здійснення господарської операції з реалізації гербіцидів, запчастин в асортименті, стрічки конвеєрної на ТОВ Дан-Пак та має разовий характер.
Також, 18.07.2015 року між ТОВ "Дан Пак" укладено договір з ТОВ "Інтігріті ЛТД" № 1708, на виконання якого ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 2 806 929 грн. в т.ч. ПДВ 467 821,5 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у серпні 2015 року у сумі 269 154,83 грн. ПДВ; у вересні 2015 року у сумі 198 666, 67 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період серпень, вересень 2015 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Елізет . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами заборгованість відсутня. У перевіряємому періоді з 03.12.2014 по 31.12.2015 керівником підприємства був ОСОБА_6, кількість працюючих на підприємстві за 3 кв. 2015 рік - 1 особа. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Інтегріті Лтд за 2015 рік становить 68 446 458 грн. в т.ч. ПДВ 11 407 743 грн. ТОВ Інтегріті Лтд декларацію з податку на прибуток за 2015 рік не подало. Фінансовий звіт за 2015 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість з січня 2015 року по квітень 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за 2015 рік подано з нульовими показниками. За період з травня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Інтегріті Лтд не звітувало взагалі.
Отже, податковий орган прийшов до висновку, що ТОВ Інтегріті Лтд створено незадовго до здійснення господарської операції з реалізації запчастин в асортименті, гербіцидів на ТОВ Дан-Пак та має разовий характер.
Також ТОВ "Дан Пак" 19.08.2016 року укладено договір № 1908 з ТОВ "Дніпроспектрбуд", на виконання умов якого позивачем отримано товару на загальну суму 1 393 280,04 грн. в т.ч. ПДВ 323 213,3 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у серпні 2016 року у сумі 145 461,33 грн. ПДВ; у жовтні 2016 року у сумі 15 384, 67 грн.; у листопаді 2016 року у сумі 16 300,67 грн.; у грудні 2016 року у сумі 145 000 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період серпень, жовтень, листопад, грудень 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Естер Меркет , ТОВ Дніпроспектрбуд . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами рахується кредиторська заборгованість у сумі 167 100 грн.
В акті перевірки контролюючим органом зазначено, що при аналізі податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) встановлено, що підприємство ТОВ Дніпроспектрбуд не встановлено придбання товарів за період 01.01.2016 року 31.12.2016 року у придбання реалізованого товару, обрив ланцюга.
ТОВ Дніпроспектрбуд здійснювало придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально технічним та технологічним можливостям ТОВ Дніпроспектрумбуд . Зокрема, у 2016 році придбані: насіння соняшника, пшениця, кукурудза, риба в асортименті, послуги згідно договору, дитячі велосипеди, ліхтарики портативні. А реалізовано товар фосфогіпс, борошнопідсипка, транспортні послуги, запчастини. Тобто, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
Також 15.01.2016 року ТОВ "Дан Пак" укладено договір № ЮК-128 з ТОВ "Юнікод Компані", на виконання умов якого ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 1 075 049,16 грн. в т.ч. ПДВ 179 174,86 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у квітні 2016 року у сумі 13 769,98 грн., у травні 2016 року у сумі 136 986,66 грн., у червні 2016 року у сумі 1 507,35 грн., у липні 2016 року у сумі 26 910,87 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період лютий 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Біз-Інформа , ТОВ Сателіт Крафт . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами заборгованість відсутня.
ТОВ Юнікод Компані декларацію з податку на прибуток за 2016 рік не подало. Фінансовий звіт за 2016 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість з вересня 2015 року по березень 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за вересень, жовтень 2015 рік подано з нульовими показниками. За період з квітня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Юнікод Компані не звітувало взагалі.
В ході проведення аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) встановлено, що підприємство ТОВ Юнікод Компані не встановлено придбання товарів за період з моменту реєстрації підприємства 31.03.2016 у придбання реалізованого товару, обрив ланцюга. ТОВ Юнікод Компані здійснювало придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально технічним та технологічним можливостям ТОВ Юнікод Компані . Зокрема, у 2016 році придбані: тканина із синтетичних 100% п/е комплексних нетекстурованих ниток, рис фурнітура, шнурки для взуття, взуття в асортименті. А реалізовано товар лист сталевий, запчастини в асортименті. Тобто, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
01.04.2016 року між ТОВ "Дан Пак" та ТОВ "Жордон" укладено договір № 4-297, на виконання умов якого ТОВ "Дан Пак" отримало товару на загальну суму 1 075 049,16 грн. в т.ч. ПДВ 179 174,86 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у квітні 2016 року у сумі 13 769,98 грн., у травні 2016 року у сумі 136 986,66 грн., у червні 2016 року у сумі 1 507,35 грн., у липні 2016 року у сумі 26 910,87 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період лютий 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Біз-Інформа , ТОВ Сателіт Крафт . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами заборгованість відсутня.
Перевіркою встановлено, що ТОВ Жордон за період з 29.04.2015 по 31.12.2016 керівником підприємства був ОСОБА_7, кількість працюючих на підприємстві за 1 кв. 2016 року -1 особа. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Жордон за 2016 рік становить 96 417 522 грн. в т.ч. ПДВ 16 069 587 грн. ТОВ Жордон декларацію з податку на прибуток за 2016 рік не подало. Фінансовий звіт за 2016 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість з червня 2015 року по липень 2016 року. Декларація з податку на додану вартість за 2015 рік подано з нульовими показниками. За період з серпня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Жордон не звітувало взагалі.
Таким чином, податковий орган прийшов до висновку, що ТОВ Жордон створено незадовго до здійснення господарської операції з реалізації запчастин в асортименті, гербіцидів на ТОВ Дан-Пак та має разовий характер. Також аналіз ланцюгу постачання протягом 2016 року ТОВ Жордон говорить про те, що з моменту провадження діяльності по дату реалізації вищезазначеної продукції ТОВ Інтегріті Лтд вона не закуповувалась. Асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
02.02.216 року ТОВ "Дан Пак" з ТОВ "Гарний Бізнес" укладено договір № 84-КІ, на виконання умов якого ТОВ "Дан Пак" отримало товару на загальну суму 1 075 049,16 грн. в т.ч. ПДВ 179 174,86 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у лютому 2016 року у сумі 148 336,23 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період лютий 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Галант Естейт . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами заборгованість відсутня.
Перевіркою встановлено, що у ТОВ Гарний бізнес кількість працюючих на підприємстві за 1 кв. 2016 року 1 особа. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Гарний бізнес за 2016 рік становить 29 364 456 грн. в т.ч. ПДВ 4 894 026 грн. ТОВ Гарний бізнес декларацію з податку на прибуток за 2016 рік не подало. Фінансовий звіт за 2016 рік не подало.
ТОВ Гарний бізнес здійснювало придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально технічним та технологічним можливостям ТОВ Гарний бізнес . Зокрема, у 2016 році придбані: м'ясо куряче, приправа, майонез, чай, хлібобулочні вироби, сира гумова, труби сталеві, болт, лист, фарба, масло, цукерки, йогурт, сік, вода мінеральна, печиво. А реалізовано товар поршень 2-5Д49.22.1 спч, кришка циліндра. Тобто, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
31.05.2016 року між ТОВ "Дан Пак" та ТОВ "Бізнес Трейд Імперіал" укладено договір № 3105, на виконання умов якого ТОВ "Дан Пак" отримало товару на загальну суму 759 862,98 грн. в т.ч. ПДВ 126 643,83 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у червні 2016 року у сумі 125 310,33 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період червень 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Естер-Маркет , ТОВ Біз-Інформа . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар проводились у безготівковій формі. Станом на 31.12.2016 між підприємствами рахується кредиторська заборгованість у сумі 676 675,79 грн.
Перевіркою встановлено, що на ТОВ Бізнес Трейд Імперіал за період з 04.04.2016 по 31.12.2016 керівником підприємства був ОСОБА_8, кількість працюючих на підприємстві за 2 кв. 2016 року встановити неможливо, оскільки підприємство звіт 1ДФ не подано. Всього, обсяг реалізації товарів та послуг від ТОВ Бізнес Трейд Імперіал за 2016 рік становить 31 577 322 грн. в т.ч. ПДВ 5 262 887 грн. ТОВ Бізнес Трейд Імперіал декларацію з податку на прибуток за 2016 рік не подало. Фінансовий звіт за 2016 рік не подало. Звітувало з податку на додану вартість з травня 2016 року по липень 2016 року. За період з серпня 2016 року по квітень 2017 року ТОВ Бізнес Трейд Імперіал не звітувало взагалі.
За податковою інформацією ТОВ Бізнес Трейд Імперіал здійснювало придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально технічним та технологічним можливостям ТОВ Бізнес Трейд Імперіал . Зокрема, у 2016 році придбані: риба, помідори, соя, механічний пістолет для прибивання скоб, гучномовець, підсилювач звуку, первинні елементи живлення. А реалізовано товар Імпакт К, Центуріон. Тобто, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
01.04.2016 року ТОВ "Дан Пак" укладено договір № 1287 з ТОВ "Брейвіс Трейд Імперіал", на виконання умов якого позивачем отримано товар на загальну суму 553 845,6 грн. в т.ч. ПДВ 92 307,6 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у квітні 2016 року у сумі 92 307,6 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період квітень 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Сателіт Крафт . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар не проводились. Станом на 31.12.2016 між підприємствами рахується кредиторська заборгованість у сумі 553 845,6 грн.
Перевіркою встановлено, що за період з 04.04.2016 року по 31.12.2016 року кількість працюючих на підприємстві за 2 кв. 2016 року встановити неможливо, оскільки підприємство звіт 1ДФ не подано. Звітність за 2016 рік не подавалась.
Податковий орган у акті перевірки зазначив про те, що з аналізу ланцюгу постачання протягом 2016 року ТОВ Брейвіс Інвест Імперіал реалізована ТОВ "Дан Пак" продукція контрагентом не придбавалась.
Також 01.02.2016 року ТОВ "Дан Пак" з ТОВ "Праймбуд Компані" укладено договір № ПК-65, на виконання умов якого ТОВ Дан-Пак отримало товару на загальну суму 700 000 грн. в т.ч. ПДВ 116 666,7 грн., на що отримано видаткові та податкові накладні. Сума податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними віднесена до складу податкового кредиту з ПДВ у лютому 2016 року у сумі 116 666,67 грн., яка відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та відображена в податковій декларації з ПДВ за звітний період лютий 2016 року. Транспортування здійснювалось перевізником ТОВ Галант Естейт . Розрахунки між суб'єктами господарювання за відвантажений товар не проводились.
В акті перевірки контролюючий орган зазначив, що у 2016 році кількість працюючих на ТОВ "Праймбуд Компані" зареєстровано 1 особу. Звітність за 2016 рік контрагентом не подано. Також ТОВ Праймуб Компані здійснювало придбання великої кількості ТМЦ, що мають різноманітні характеристики та потребують застосування особливих умов їх транспортування та зберігання. Проте, їх обсяги та властивості не відповідають матеріально технічним та технологічним можливостям ТОВ Праймуб Компані . Зокрема, у 2016 році придбані: болт, гайка шайба, газ скраплений. А реалізовано товар кришки циліндра. Асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій.
Отже, з вищенаведеного вбачається, що з наданих документів по господарським операціям ТОВ "Дан Пак" з ТОВ Сайдекс , ТОВ Карткапітал , ТОВ Конфорт , ТОВ Селена-Буд , ТОВ Інтегріті Лтд , ТОВ Дніпроспектрбуд , ТОВ Юнікод Компані , ТОВ Жордон , ТОВ Гарний бізнес , ТОВ Бізнес Трейд Імперіал , ТОВ Брейвіс Інвест Груп , ТОВ Праймуб Компані вбачається, що з моменту провадження діяльності по дату реалізації вищезазначеної продукції неможливо встановити, що така продукція фактично закуповувалась, асортимент придбаної номенклатури не відповідає реалізованій. Отже, сукупність фактів та обставин, що характеризують діяльність суб'єктів господарювання, задіяних в ланцюгу, свідчить про те, що метою їх функціонування є створення виключно документообігу по нереальним господарським операціям для отримання податкової вигоди.
З урахуванням наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні в судовому засідання усіх обставин справи в їх сукупності.
Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Згідно ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою з відповідальністю "ДАН-ПАК" - залишити без задоволення.
постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 р. по справі № 804/6529/17 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя: С.В. Чабаненко
Суддя: С.Ю. Чумак
Суддя: І.В. Юрко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2018 |
Оприлюднено | 03.08.2018 |
Номер документу | 75645477 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні