Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 серпня 2018 р. Справа№805/4601/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у порядку письмового провадження) в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг (ЄДРПОУ 38062828, юридична адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” (ЄДРПОУ 34615026, юридична адреса: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А) про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” про стягнення штрафу в сумі 17000 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ПАТ “Страхова компанія “Форте” має заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 17000 грн., вжитого органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. Заходи щодо стягнення боргу з суб'єкта господарювання до погашення такого боргу не привели.
Позивач вважає, що він правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до адміністративного суду з позовною заявою про стягнення суми штрафу.
Враховуючи викладене, просить стягнути з ПАТ “Страхова компанія “Форте” суму штрафу в розмірі 17000 грн.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 червня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, за правилами спрощеного судового провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідачем до суду не надано відзиву на позовну заяву. Ухвалу про відкриття провадження по справі надіслано відповідачу засобами поштового зв`язку з адресою визначеною у витягу з ЄДРПОУ: Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А.
Відповідно частини 8 с. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
До суду повернувся конверт з відміткою за закінченням терміну зберігання. За таких обставин суд вважає, що виконав необхідні заходів для належного повідомлення відповідача про розгляд справи.
Розгляд справи проведено заправилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно дост. 263 КАС Українибез проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Відповідно статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.
ПАТ “Страхова компанія “Форте” зареєстроване в якості юридичної особи, включене до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (ЄДРПОУ 34615026), місцезнаходження: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А.
15.02.2018 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складений акт № 78/13-2/14 про правопорушення, вчинені ПАТ “Страхова компанія “Форте” на ринку фінансових послуг, а саме:
-ст. 31 Закону України “Про страхування” в частині обов'язковості представлення коштів страхових резервів активами визначених категорій;
-абз.2 п. 6 Розділу І Положення № 396, відповідно до якого норматив диверсифікованості активів має бути меншим, ніж величина страхових резервів, що розраховується відповідно до законодавства з урахуванням вимог стандартів фінансової звітності;
-п. 7 Розділу І Положення № 396 в частині обов'язковості дотримання на на будь-яку дату нормативу диверсифікованості активів;
-п. 1.14 розділу І Ліцензійних умов, відповідно до якого вимоги, установлені законодавством України у сфері регулювання страхової діяльності повинні виконуватись страховиками протягом дії ліцензії.
02.03.2018 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийняла постанову № 50/78/13-2/14/П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої, до ПАТ “Страхова компанія “Форте” застосована штрафна санкція у розмірі 17000 грн.
На час звернення до суду сума боргу ПАТ “Страхова компанія “Форте” у встановлений строк у добровільному порядку не погашена.
Позивач просить стягнути з відповідача суму штрафу в розмірі 17000 грн.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Указом Президента України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг” від 23.11.2011 року №1070/2011, на виконання Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг”.
Згідно пунктів 1, 2 Положення “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг” Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”.
Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно ч.ч. 1, 2 статті 39 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч. 1 ст. 42 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг” штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, постанова № 50/78/13-2/14/П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої, до ПАТ “Страхова компанія “Форте” застосована штрафна санкція у розмірі 17000 грн. у добровільному порядку відповідачем не виконана.
Таким чином, факт несплати ПАТ “Страхова компанія “Форте” штрафу у розмірі 17000 грн. є підтвердженим.
Оскільки у відповідача рахується сума зі сплати штрафу, суд вважає, що позивач правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією та законами, звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення суми боргу, тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.2-15, 19-20, 42-48, 72-77, 90, 139, 118, 159-165, 199, 205, 244-250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг (ЄДРПОУ 38062828, юридична адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) до Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” (ЄДРПОУ 34615026, юридична адреса: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А) про стягнення штрафу в сумі 17000 грн. – задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства “Страхова компанія “Форте” (ЄДРПОУ 34615026, юридична адреса: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 “Надходження до загального фонду державного бюджету”, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 “Адміністративні штрафи та інші санкції”, символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 243 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаш Г.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2018 |
Оприлюднено | 07.08.2018 |
Номер документу | 75665930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні