Постанова
від 27.07.2018 по справі 760/19169/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/6156/18

Справа №760/19169/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.07.2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Оксюта Т.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, керівника ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (03039, м. Київ, Голосіївський р-н, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, код ЄДРПОУ 40726252), що проживає за адресою: АДРЕСА_1, паспорт НОМЕР_2 виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,

ВСТАНОВИВ:

25.07.2018 року до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0355/10000/18 від 23.06.2018 року, складеним відносно громадянина України ОСОБА_1, з якого вбачається, що 15.04.2017 року через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Іллічівський морський торговельний порт митного поста Чорноморський Одеської митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. 27U9305/27R9293, з Туреччини на митну територію України ввезено товар килими , у кількості 2076 пакувальних місць, загальною вагою брутто 19 940 кг та загальною площею 6 739,22 м 2 .

Підставою для переміщення даного товару через митний кордон України були попередня митна декларація одержувача ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД від 13.04.2017 року № UA100000/2017/823524, а також товаросупровідні документи: інвойс від 11.04.2017 № 002/2017, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 11.04.2017 № 000671, про що свідчать відтиски штампів № 421 Під митним контролем Одеської митниці ДФС.

18.04.2017 року, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме килими та килимове покриття для підлоги із синтетичних текстильних матеріалів,в яких текстильний матеріал служить лицьовою поверхнею виробу в процесі йогоексплуатації, ворсові, оброблені, з ворсом типу "вільтон", ткані, нетафтингові, нефлоковані, невузликові, машинного виготовлення, без каркасу, готові. Килимові вироби складаються із синтетичної нитки та грунтової основи. Нитки, які утворюють ворс, виготовлені із синтетичних ниток, грунтову основу виготовлено з природних луб'яних волокон джуту, з доданням синтетичних волокон та клею:-ворс 100% поліестер, розмір та кількість: 0,6 x 1,1 м., 164 шт., 0,8 x 1,5 м.,158 шт., 1,0 x 2,0 м., 4 шт., 0,8 x 25,0 м., 2 шт., 1,0 x 25,0 м., 4 шт., 1,2 x1,7 м., 24 шт., 1,2 x 25,0 м., 2 шт., 1,5 x 2,2 м., 72 шт., 1,5 x 3,0 м., 14шт., 1,5 x 25,0 м., 2 шт., 2,0 x 2,0 м., 2 шт., 2,0 x 2,9 м., 102 шт., 2,0 x 4,0м., 18 шт., 2,4 x 3,4 м., 16 шт., 2,5 x 25,0 м., 2 шт., 3,0 x 4,0 м., 2 шт.Торговельна марка "Med Cezir". 0,6 x 1,1 м., 262 шт., 0,8 x 1,5 м., 299 шт., 1,0x 2 м., 84 шт., 1,2 x 1,7 м., 104 шт., 1,5 x 2,2 м., 234 шт., 1,5 x 3 м., 40шт., 2,0 x 2,9 м., 144 шт., 2,0 x 4 м., 32 шт., 2,4 x 3,4 м., 26 шт., 2,8 x 3,8м., 18 шт., 2,5 x 2,5 м., 8 шт., 2,0 x 25,0 м., 6 шт., 2,0 x 2,0 м., 14 шт., 1,5x 25 м., 6 шт., 1,5 x 1,5 м., 18 шт., 1,2 x 25,0 м., 8 шт., 1,0 x 25,0 м., 12шт., 0,8 x 25 м., 8 шт., 0,6 x 0,5 м., 164 шт., 2,0 x 3,0 м., 1 шт.Торговельна марка "Gold Shaggy". Загальна кількість рулонів - 2076 шт. Загальна площа - 6739,22 м.кв. Виробник "OZKAPLAN KARPET IC VE DIS TIC. LTD.STI.",Туреччина , були заявлені декларантом ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за електронною митною декларацією № UA100010/2017/261935.

Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 06.02.2017 року № OZ-05-17E, укладений між продавцем - компанією OZKAPLAN KARPET IC VE DIS TIC. LTD. STI. (4 ORG. SAN. BOL.83414 NOLU CAD.102 NOL.SK.NO:13 BASP./GAZIANTEP, Туреччина) в особі директора ОСОБА_3, з одного боку, та покупцем - ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (03039, м. Київ, провулок Руслана Лужевського, буд. 14), в особі директора ОСОБА_1, з іншого боку, сертифікат про походження товару загальної форми від 11.04.2017 № MM 0210278, копія митної декларації країни відправлення від 11.04.2017 № 17270100EX027393, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відправником товарів виступала компанія OZKAPLAN KARPET IC VE DIS TIC. LTD. STI. (Туреччина).

Відповідно до інвойсу від 11.04.2017 № 002/2017, виставленого компанією OZKAPLAN KARPET IC VE DIS TIC. LTD. STI. (Туреччина) для ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД , загальна вартість товарів становить 41 035,11 доларів США (USD), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (15.04.2017) (1 USD - 26, 864209 грн.) складає 1 102 375, 77грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно ІНКОТЕРМС СРТ - UA Київ (продавець поставляє товар до зазначеного місця).

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення килимів, що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД та оформлені за митною декларацією від 18.04.2017 року № UA100010/2017/261935, Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 01.06.2017 вих. № 9293/5/99-99-19-02-02-16).

14.06.2017 року, листом Державної фіскальної служби України від 14.06.2018 № 17965/7/99-99-19-02-02-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини (вхід. № 2464/8-АІС).

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді від 02.11.2017 року № 29980007-724.01.03/UA-27198090_29205468 надала копії експортних документів, на підставі яких здійснювалось митне оформлення вказаних товарів: транзитні митні декларації № 17TR27010000372158, № 17LR2701000604061, експортна митна декларація форми ЕХ 3 від 11.04.2017 № 7270100EX027413, фактура від 11.04.2017 № 013000, пакувальний лист від 11.04.2017 № 25407, сертифікат про походження від 11.04.2017 № MM 0210278.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Туреччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача; дата, реєстраційний номер та зміст сертифікату про походження товару (від 11.04.2017 № MM 0210278); найменування та асортимент товарів, їх кількість (кількість пакувальних місць - 2 076, вага брутто - 19 940 кг та загальна площа 6 739,22 м 2 ); номерні знаки транспортного засобу (27U9305/27R9293), але не співпадають відомості щодо вартості товару та умов поставки.

Згідно з даними, які відображені у експортній декларації від 11.04.2017 року № 7270100EX027413, фактурі від 11.04.2017 № 013000, наданих митними органами Туреччини, загальна вартість товарів килими становить 200 828, 76 турецьких лір (TRY), умови поставки - FCA GAZIANTEP (Туреччина).

Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МКУ встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій: а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація); б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;… .

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів .

При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари килими , вагою брутто 19 940 кг, загальною площею 6 739,22 м2 та загальною вартістю 200 828, 76 турецьких лір, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (15.04.2017) (1 TRY - 7,323909грн.) складає 1 470 851,56 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 11.04.2017 року № 002/2017).

Відповідно до облікової картки № 141/2016/790 керівником ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40726252) є ОСОБА_1.

Відповідно до інформації, наявної в базі даних ЄАІС ДФС, в реєстрі порушників митних правил, підприємство ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40726252) та гр. ОСОБА_1 протягом року не притягувались до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст.482 Митного кодексу України.

Таким чином, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Предмети правопорушення не вилучались, так як були оформлені у вільний обіг.

Загальна вартість предметів правопорушення становить 1 470 851,56 грн.

До суду для розгляду адміністративного матеріалу ОСОБА_1 не з'явився, про дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що гр. ОСОБА_1 порушив митні правила, у зв'язку з чим щодо останнього складено протокол про порушення митних правил №0355/10000/18 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Вивчивши адміністративний матеріал, прихожу до висновку, що він підлягає поверненню до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України та ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

При цьому, згідно зі ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд першої інстанції розглядає обставини вчиненого правопорушення в межах, що викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Як вказують приписи ст. 494 МК України (ст. 256 КУпАП), протокол про порушення митних правил повинен містити зокрема дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил та необхідні для вирішення справи відомості.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис.

Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу (ст. 268 КУпАП).

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Дані вимоги закону посадовою особою уповноваженою на складання протоколу про порушення митних правил дотримані не були.

А саме, як вбачається з протоколу про порушення митних правил, даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1, у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи ОСОБА_1 про те, чи був він ознайомлений із протоколом, чи були роз'яснені належні йому права.

В матеріалах справи про порушення митних правил міститься запрошення від 08.06.2018 року на ім'я ОСОБА_1 про прибуття до Київської міської митниці ДФС для проведення митної перевірки (а.с. 32).

Водночас вбачається, що вказане запрошення було отримано невідомою особою 11.06.2018 року (за довіреністю) - Хомлюк.

Разом з тим, повідомлення про необхідність з'явитись до митних органів для ознайомлення з протоколом про порушення митних правил та вручення його копії, а також надання пояснень ОСОБА_1 в матеріалах справи відсутнє.

Таким чином уповноваженою на складання протоколу особою були порушені вимоги ст.ст. 494, 498 МК України.

На підставі вищевикладеного, прихожу до висновку про направлення матеріалів за вказаним протоколом до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст. 294 КУпАП та ст. 529 МК України -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи за протоколом про порушення митних правил №0355/10000/18 від 23.06.2018 року складеного відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць, з моменту отримання справи Київською міською митницею ДФС України.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.

Суддя

Дата ухвалення рішення27.07.2018
Оприлюднено05.08.2018
Номер документу75688002
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/19169/18

Постанова від 09.11.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Постанова від 27.07.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні