Рішення
від 31.07.2018 по справі 804/3601/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2018 року Справа № 804/3601/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Кучми К.С., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) за позовом ОСОБА_1 до Державну службу України з безпеки на транспорті про визнання протиправними розрахунків та постанови,-

ВСТАНОВИВ :

У травні 2018 року до позивач звернувся до адміністративного суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати розрахунок плати за проїзд великого та/або великогабаритного транспортного засобу б/н від 26.02.2018 року у розмірі 2 215,56 євро;

- визнати протиправною та скасувати постанову №017669 від 26.04.2018 року про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 1 700 грн.;

- витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, покласти на відповідача.

В обґрунтування заявленого позову позивач зазначає, що він має ваговий автомобіль та напівпричіп, які були здані 13 лютого 2018 року в строкову оренду ПП Транспортно-експедиційна компанія Хаттак . 26 лютого 2018 року управлінням Укртрансбезпеки було проведено перевірку та здійснено габаритно-ваговий контроль. На підставі перевірки було винесено акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та виконано розрахунок плати за проїзд в розмірі 2 216,56 Евро. В подальшому, за результатами розгляду справи про порушення про автомобільний транспорт було накладено штраф в розмірі 1 700 грн. На позивача були накладенні санкції, які згідно законодавства України, не можуть бути покладені на нього, оскільки він здав в довгострокову оренду транспортний засіб і напівпричіп. Зважування було проведено з порушенням або на несправних вагах, так як дійсна маса автомобіля та маса, яку показали ваги різняться, а отже просив позов задовольнити.

Ухвалою суду від 23.05.2018 року у даній справі відкрито провадження та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

На виконання вимог ухвали суду відповідач 19.06.2018 року надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідно до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті №170 від 22.02.2018 р., графіку проведення рейдових перевірок Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області за період з 26.02.2018 р. по 04.03.2018 р., направлення на рейдову перевірку від 19.01.2018 року № 009555 направлено працівників Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області для проведення рейдової перевірки транспортних засобів на а/д М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ 620 км з 26.01.2018 року до 26.01.2018 року.

Працівниками управління Укртрансбезпеки було зупинено транспортний засіб позивача, що належить йому на праві власності для перевірки вимог чинному законодавству. За результатами складено акт про перевищення транспортним засобом нормативно вагових параметрів та розрахунок плати за проїзд та у зв'язку із відсутністю у водія щоденного листка обліку режимів праці та відпочинку водія, до позивача було застосовано адміністративно-господарські санкції. Відповідач діяв вимог чинного законодавства та вважає позовні вимоги необґрунтованими, а тому просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 04.07.2018 року у даній справі замінено в справі неналежного відповідача, яким є Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області на належного - Державну службу України з безпеки на транспорті.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

За викладених обставин, відповідно до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Судом встановлено, що позивач має у власності автомобіль марки DAF модель TE 95 XF , реєстраційний номер НОМЕР_1 та напівпричіп н/пр-фургон-Е марки KRONE модель SDP 24 , реєстраційний номер НОМЕР_2.

Позивач вказані транспортні засоби надав в строкову оренду ПП Транспортно-експедиційна компанія Хаттак , код ЄДРПОУ 38028457 за договором оренди транспортних засобів від 13.02.2018 р., посвідченим приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 Згідно п.5 цього договору він є чинним до 13.02.2021 р.

Начальником Служби автомобільних доріг у Донецькій області, першим заступником начальника ГУСБУ у Донецькій та Луганській областях - начальником 1-го Управління, Начальником ГУНП України в Донецькій області та в.о. начальника Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області погоджено графік проведення роботи пересувного пункту вагового та габаритного контролю в Донецькій області на лютий 2018 року.

Відповідно до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті №170 від 22.02.2018 р., графіку проведення рейдових перевірок Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області за період з 26.02.2018 р. по 04.03.2018 р., направлення на рейдову перевірку від 19.01.2018 року № 009555 направлено працівників Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області для проведення рейдової перевірки транспортних засобів на а/д М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ 620 км з 26.01.2018 року до 26.01.2018 року.

Відтак, 26.02.2018 року посадовими особами відповідача на а/д М-14 Одеса - Мелітополь - Новоазовськ 620 км зупинено транспортний засіб марки DAF моделі ТЕ 95 ХР , реєстраційний номер НОМЕР_3, з причепом марки KRONE моделі модель SDP 24 , реєстраційний номер НОМЕР_4, що належить позивачу на праві власності для проведення габаритно-вагового контролю на пересувних автомобільних вагах та перевірки вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до цього акту, транспортний засіб DAF моделі ТЕ 95 ХР , реєстраційний номер НОМЕР_3, з причепом марки KRONE моделі модель SDP 24 , реєстраційний номер НОМЕР_4 рухався за маршрутом Чутово Полтавська область - м.Маріуполь Донецька область (499 км). Повна маса, тон: нормативно допустима 40 000, фактична - 44200 кг. Відстані між осями, 3,7, 5,9, 1,3, 1,3 метрів. Осьові навантаження, тон: нормативно допустиме 11 т, фактичне 6700 кг, нормативно допустиме 11 т, фактичне 12500кг, нормативно допустиме 22 т, фактичне 25000 кг.

За результатами проведеної перевірки складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю, акт №20457 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 26.02.2018 року та розрахунок плати за проїзд від 26.02.2018 р. на суму 2 215,56 Евро.

У зв'язку з відсутністю у водія щоденного листка обліку режимів праці та відпочинку водія за 26.02.2018 р., 26.04.2018 р. начальником Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області було прийнято рішення про винесення постанови про застосування до позивача адміністративно господарського штрафу №017669, передбачених абз.3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08.11.2006 (далі - Порядок №1567), органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління. Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) . Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Підпунктами 2, 15, 27, 29, 54, 58, 62 пункту 5 даного Положення передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті; здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю; у випадках, передбачених законом, складає протоколи про адміністративні правопорушення, розглядає справи про адміністративні правопорушення і накладає адміністративні стягнення; проводить перевірки за додержанням суб'єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт; здійснює контроль наявності, видачу дозвільних документів на здійснення перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично здійснюється; здійснює інші повноваження, визначені законом.

Згідно з пунктом 8 вказаного Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.

Відповідно до пункту 3 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів , вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 р. (далі - Порядок №879), габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Згідно з пунктом 3 частини 2 Порядку №879, великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. №1306. При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. №1306 (далі за текстом - Правила №1306, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

З системного аналізу даних норм, встановлено, що існує обмеження на перевезення вантажу, маса якого і розподіл навантаження на осі перевищує величину, визначену технічною характеристикою автомобіля, а також існує заборона на рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на строєну вісь понад 22 т., у разі перевезення вантажів автомобільними дорогами.

Таким чином, перевізник повинен дотримуватись і технічних характеристик, не навантажувати на автомобіль більше його технічних можливостей і не допускати перевантаження на вісь більше 22 т.

Згідно з пунктом 27 Порядку №879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України", справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд. Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Розмір плати за проїзд визначається у відповідності до пункту 30 Порядку №879, згідно якого плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою:

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В,

де П - розмір плати за проїзд;

Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

В - відстань перевезення, кілометрів.

Згідно з пунктом 31-1 Порядку №879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.

Відповідно до пункту 2 Порядку №879 ставки плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні встановлено, до 5 відсотків включно 0,05; від 5 до 10 відсотків включно 0,1; від 10 до 20 відсотків включно 0,27; понад 20 відсотків за кожні наступні 5 відсотків 0,15.

Суд звертає увагу, що розрахунок від 26 лютого 2018 року плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №012590 складено саме на позивача.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері організації та діяльності автомобільного транспорту регулюються нормами Закону України Про автомобільний транспорт , Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 24.06.2010 р. №385 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України20.10.2010 р. за №946/18241, Порядком обліку карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах), затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 30.05.2013 р. №329, затвердженого в Міністерстві юстиції України 14.06.2013 р. №964/23496.

Відповідності до ч.2 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт , автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Відповідно до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 24.06.2010 р. №385 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20.10.2010 р. за №946/18241, визначається порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів та поширюється на суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Згідно з п.1.4. розділу І Інструкції № 385 контрольний пристрій (тахограф) - це обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв, а перевізники суб'єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.

Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом кого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку: правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов'язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР); наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку; дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа; дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3. цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомоги тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірники тахографа.

Судом встановлено, що при перевірці посадовими особами управління Укртрансбезпеки у Донецькій області вимагалася картка водія до цифрового тахографа, яка була відсутня.

Порядок обігу карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах) затверджений Наказом Міністерства Інфраструктури України №329 від 30.05.2013 року визначає процедури видачі, оновлення, заміни та анулювання дії карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах), а також строки дії таких карток.

Відповідно до п.2.1. Порядку картка водія видається фізичним особам, після подачі заяви до Центру з видачі карток Компетентного органу особисто або поштовим відправленням. Згідно п.3.7. Заява на видачу або оновлення карток всіх типів повинні містити зразок підпису користувача картки. Після чого картка видається користувачу картки протягом 20 робочих днів з дня реєстрації заяви на видачу або оновлення картки, якщо не оформлено рішення про відмову у видачі картки.

Відтак, згідно п.2.1. Порядку, отримати картку водія до цифрового контрольного пристрою (тахографа) може лише фізична особа, яка має право керувати транспортним засобом.

Згідно з абз.3 ч.1 ст.60 вказаного Закону встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Здійснивши системний аналіз зазначених вище норм чинного законодавства України, суд зазначає, що відповідачем не доведено належними доказами, що перевізником був саме позивач.

Суд наголошує на тому, що відповідно до ст.1 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Згідно з ст.33 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб'єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

Постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 р. Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування також передбачено внесення плати саме перевізником.

Наявний в матеріалах справи договір оренди транспортного засобу між ОСОБА_1 та ПП Транспортно-експедиційна компанія Хаттак свідчить про те, що позивач є власником транспортного транспортний засіб DAF моделі ТЕ 95 ХР , реєстраційний номер НОМЕР_1, з причепом марки KRONE моделі модель SDP 24 , реєстраційний номер НОМЕР_2, а перевізником є ПП Транспортно-експедиційна компанія Хаттак

Згідно акту перевірки №012590 від 26.02.2018 р. саме ОСОБА_3 керував вищевказаним транспортним засобом під час перевірки.

Той факт, що позивач є власником цих транспортних засобів не породжує у нього обов'язку сплати за проїзд великоваговим/великогабаритним транспортом вага чи габарити якого перевищують законодавчо встановлені норми, оскільки законодавством такий обов'язок покладено виключно на перевізника.

Відтак, розрахунок плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу б/н від 26.02.2018 року та постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №017669 від 26.02.2018 року, з огляду на ч.2 ст.2 КАС України, прийнята відповідачем не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; без використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); небезсторонньо (упереджено); недобросовісно; нерозсудливо; без дотриманням принципу рівності перед законом.

Відтак, розрахунок плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу б/н від 26.02.2018 року та постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №017669 від 26.02.2018 року, з огляду на ч.2 ст.2 КАС України, прийнята відповідачем не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; без використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); небезсторонньо (упереджено); недобросовісно; нерозсудливо; без дотриманням принципу рівності перед законом.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розрахунок плати за проїзд великого та/або великогабаритного транспортного засобу б/н від 26.02.2018 року у розмірі 2 215,56 євро.

Визнати протиправною та скасувати постанову №017669 від 26.04.2018 року про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 1 700 грн.

Присудити з Державної службу України з безпеки на транспорті за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати по справі в розмірі 704,8 грн. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Суддя ОСОБА_4

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.07.2018
Оприлюднено05.08.2018
Номер документу75689328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3601/18

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні