Провадження №3/760/5293/18
Справа №760/16067/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 липня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211, Україна, 10001, м. Житомир, Богунський р-н, вул. Маршала Рибалка, буд. 42 (до 27.05.2017 - Україна, 03038,м. Київ, вул. М. Гринченка, 2/1), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 паспорт НОМЕР_2 виданий Ватутінським РУГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -
В С Т А Н О В И В :
В червні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_3, директора ТОВ КТФ БУД до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
У матеріалах зазначено, що 01.02.2016 в зоні діяльності Львівської митниці ДФС (п/п Рава-Руська-Хребенне м/п Рава-Руська ) із території Нідерландів через митний кордон України автомобілем р.н.з. AA8419НТ/AA2646ХР на адресу ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) переміщено товар - вживаний одяг та взуття у кількості - 135 місць, загальною вагою брутто - 15 760,00 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 29.01.2016 № 100000000/2016/803842 на підставі товаросупровідних документів: CMR від 01.02.2016 № 496309, книжки МДП від 01.02.2016 № XW.77000270 та інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002.
Після прибуття в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначений товар - вживаний одяг та взуття , був заявлений декларантом ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) - гр. ОСОБА_4 на митному посту Східний за митною декларацією від 02.02.2016 № 100260003/2016/221549, оформлений та випущений у вільний обіг.
Зазначено, що разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 01.07.2013 № 1, укладений між ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) та компанією OLISEN CORP. (Ricardo J. Alfaro Avenue, The Century Tower, 7 th Fl. No. 713, Panama, Republic of Panama), а також лист Міністерства екології та природних ресурсів України від 23.04.2015 № 5/3-7/4564-15, сертифікат дезінфекції від 28.01.2016 № б/н, сертифікат якості від 28.01.2016 № б/н та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.
Відповідно до поданого інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, виставленого компанією OLISEN CORP. (Республіка Панама) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) на товар - вживаний одяг та взуття , кількістю - 135 місць, вагою брутто - 15 760,00 кг, його вартість становить 11 293,44 доларів США (USD).
В протоколі зазначено, що з метою з'ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із території Нідерландів товару - вживаний одяг та взуття , одержувачем якого виступало ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211), Департаментом адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України ініційовано та направлено відповідний запит від 20.06.2017 № 10438/5/99-99-19-0-02-16 до митних органів Нідерландів.
Листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 30.03.2018 № 9562/7/99-99-19-02-02-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Нідерландів.
У своєму листі від 04.12.2017 № DIC_2017_59666 митні органи Нідерландів інформували про проведення ними перевірки стосовно компанії TREDX (Нідерланди). При цьому, митні органи у вказаному листі повідомили, що компанії TREDX (Нідерланди) назва компанії-продавця у доданих до запиту документах - OLISEN CORP. ( Республіка Панама), а також контракт від 01.07.2013 № 1 не відомі.
Продаж вказаних товарів був здійснений компанією TREDX (Нідерланди) до компанії КТФ БУД (Україна).
Також, разом із вищезазначеним листом, митні органи Нідерландів надали копії документів, які стосуються вищезазначеної поставки товарів, а саме: інвойс від 28.01.2016 № 2016/002; CMR № б/н; експортна митна декларація від 28.01.2016 EX A MRN 16NL0297DB248В3А60; митна декларація від 28.01.2016 форми T1 MRN 16NL00043218DEC952; виписка із банку від 03.03.2016 № б/н.
Згідно інформації, вказаної у експортній митній декларації від 28.01.2016 EX A MRN 16NL0297DB248В3А60, компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) на адресу ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) в автомобілі р.н.з. АА8419НТ/АА2646ХР, із території Нідерландів експортовано товари - вживаний одяг та взуття у кількості 102 місця, вагою брутто - 10 810,00 кг. При цьому, в графі 46 Статистична вартість вказаної експортної митної декларації зазначено статистичну вартість товару, яка становить - 12 379,00 євро.
Згідно інформації, вказаної у митній декларації від 28.01.2016 форми T1 MRN 16NL00043218DEC952, компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) на адресу ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) в автомобілі р.н.з. АА8419НТ/АА2646ХР, із території Нідерландів в процедурі транзиту відправлено товари - вживане взуття у кількості 33 місця, вагою брутто - 4 950,00 кг.
Згідно інформації, вказаної в надісланій копії інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, виставленого компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) на товар № 1 - вживане взуття , в кількості 33 місця, вагою брутто - 4 950,00 кг, товар № 2 - вживаний одяг та взуття , в кількості 102 місця, вагою брутто - 10 810,00 кг, сумарна фактурна вартість вказаного товару становить 27 012,50 доларів США (USD).
Також, в надісланій копії CMR № б/н, зазначено найменування товару - вживаний одяг та взуття , загальною кількістю - 135 місць, загальною вагою брутто - 15 760,00 кг.
Таким чином, товар - вживаний одяг та взуття , поставку якого здійснено компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) на адресу ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) за вищезазначеними митними деклараціями від 28.01.2016 EX A MRN 16NL0297DB248В3А60, від 28.01.2016 форми T1 MRN 16NL00043218DEC952, інвойсом від 28.01.2016 № 2016/002 та CMR № б/н, за загальним найменуванням, кількістю місць, вагою брутто відповідає товару, митне оформлення якого було здійснено в Київській міській митниці ДФС ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) за митною декларацією від 02.02.2016 № 100260003/2016/221549.
При цьому, проведеною перевіркою встановлено розбіжності щодо продавця та фактурної вартості товару, яка згідно інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, виставленого компанією OLISEN CORP. (Ricardo J. Alfaro Avenue, The Century Tower, 7 th Fl. No. 713, Panama, Republic of Panama) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211), котрий було подано до митного оформлення у Київській міській митниці ДФС, становить 11 293,44 доларів США (USD), а відповідно до інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, який було виставлено компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) та який наслали митні органи Нідерландів, вартість вказаного товару становить 27 012,50 доларів США (USD).
Митний орган посилався на те, що переміщений товар - вживаний одяг та взуття , кількістю 135 місць, вагою брутто - 15 760,00 кг, фактурною вартістю - 27 012,50 доларів США (USD) (вказаною в інвойсі від 28.01.2016 № 2016/002, на підставі якого було здійснено поставку товарів із території Нідерландів за митними деклараціями від 28.01.2016 EX A MRN 16NL0297DB248В3А60, від 28.01.2016 форми T1 MRN 16NL00043218DEC952), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (01.02.2016) складає - 690 305,228 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) був громадянин ОСОБА_3.
На думку Київської міської митниці ДФС України, в діях громадянина України ОСОБА_3 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останньої складено протокол про порушення митних правил № 0261/10000/18.
Безпосередні предмети правопорушення, не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.
Загальна вартість предметів правопорушення складає 690 305,228 грн.
Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянку України ОСОБА_3, до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності вважав необґрунтованим притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, посилаючись на те, що у матеріалах справи є велика кількість розбіжностей і неузгоджених між собою фактів, відсутні докази винуватості ОСОБА_3, а також не вказано які саме дії ОСОБА_3 під час перебування на посаді директора ТОВ КТФ БУД з липня 2015 року до травня 2017 року, мали ознаки порушення митних правил, а саме ч. 1 ст. 483 МК України.
Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0261/10000/18 від 16.05.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.
Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:
1) про проведення додаткової перевірки;
2) про накладення адміністративного стягнення;
3) про закриття провадження у справі.
Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.
Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:
1) дату і місце його складення;
2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;
4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;
5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;
6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;
7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;
8) інші необхідні для вирішення справи відомості.
З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.
Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;
2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0261/10000/18 від 16.05.2018, проведеною перевіркою встановлено розбіжності щодо продавця та фактурної вартості товару, яка згідно інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, виставленого компанією OLISEN CORP. (Ricardo J. Alfaro Avenue, The Century Tower, 7 th Fl. No. 713, Panama, Republic of Panama) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211), котрий було подано до митного оформлення у Київській міській митниці ДФС, становить 11 293,44 доларів США (USD), а відповідно до інвойсу від 28.01.2016 № 2016/002, який було виставлено компанією TREDX (Tangostraat 10, 1326ND, Almare, NL) до ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211) та який наслали митні органи Нідерландів, вартість вказаного товару становить 27 012,50 доларів США (USD).
Митний орган посилається на те, що переміщений товар - вживаний одяг та взуття , кількістю 135 місць, вагою брутто - 15 760,00 кг, фактурною вартістю - 27 012,50 доларів США (USD) (вказаною в інвойсі від 28.01.2016 № 2016/002, на підставі якого було здійснено поставку товарів із території Нідерландів за митними деклараціями від 28.01.2016 EX A MRN 16NL0297DB248В3А60, від 28.01.2016 форми T1 MRN 16NL00043218DEC952), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (01.02.2016) складає - 690 305,228 грн., переміщено через митний кордон України шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Як вбачається з протоколу № 0261/10000/18 від 16.05.2018 року, предмет правопорушення випущений у вільний обіг та митний огляд не проводився.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
При цьому, склад правопорушення, що інкримінується ОСОБА_3, зазначений в протоколі про адміністративне правопорушення не відповідає диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки не зазначено які саме дії були вчиненні особою, що притягується до адміністративної відповідальності.
Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки з метою встановлення всіх обставин та зазначення дії ОСОБА_3 свідчать про вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -
П О С Т А Н О В И В :
Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ КТФ БУД (код ЄДРПОУ 34484211, Україна, 10001, м. Житомир, Богунський р-н, вул. Маршала Рибалка, буд. 42 (до 27.05.2017 - Україна, 03038,м. Київ, вул. М. Гринченка, 2/1), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 паспорт НОМЕР_2 виданий Ватутінським РУГУ МВС України в м. Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_1, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2018 |
Оприлюднено | 06.08.2018 |
Номер документу | 75692254 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні