Рішення
від 06.08.2018 по справі 910/7987/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м. Київ 06.08.2018Справа №  910/7987/18 Господарський суд міста Києва у складі судді Грєхової О.А., розглянувши у спрощеному провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фортрент» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вимпел-45» про стягнення заборгованості в розмірі 5   565,34 грн. Без повідомлення (виклику) сторін. ОБСТАВИНИ СПРАВИ:             Товариство з обмеженою відповідальністю «Фортрент» звернулось до Господарського суду міста Києва із позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вимпел-45» про стягнення заборгованості в розмірі 5 565,34 грн. Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов'язань за Договором оренди обладнання № 69411К від 28.04.2015, в частині здійснення розрахунків. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.06.2018 відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, у зв'язку з чим надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, а позивачу - для подання відповіді на відзив. З метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду про відкриття провадження у справі від 20.06.2018 була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 03680, м. Київ, вулиця Академіка Кримського, будинок 4-А, офіс 216. Відповідач ухвалу суду від 20.06.2018, надіслану за вказаною вище адресою, отримав 23.06.2018, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення № 0103046533546. 10.07.2018 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що позивачем було погоджено факт належного виконання відповідачем свої договірних зобов'язань та повернення обладнання в належному стані, оскільки жодних актів огляду технічного стану відповідачу в установленому умовами договірних відносин не надав. При цьому, відповідач зазначає, що наданий позивачем акт повернення від 15.07.2015 є належним та допустимим доказом на підтвердження належного виконання відповідачем своїх зобов'язань та відповідно підтвердження відсутності у ТОВ «Фортрент» будь-яких зауважень до обладнання після його повернення. Крім того, не є належним та допустимим доказом на підтвердження суми до стягнення надані позивачем акти, оскільки означений акт не є первинним документом в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». 25.07.2018 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва представником позивача подано відповідь на відзив. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва,             ВСТАНОВИВ: 28.04.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Фортрент» (далі – орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Вимпел-45» (далі – орендар, відповідач) укладено Договір оренди обладнання № 69411К (далі – Договір) за умовами якого, орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове платне користування з обов'язком повернути, будівельне та/або інше обладнання, яке є об'єктом права власності орендодавця. Відповідно до п. 1.2 Договору найменування обладнання, його комплектність, технічні характеристики (інші особливості в разі необхідності), вартість, ціна послуг оренди та строк оренди по кожній одиниці обладнання та інше погоджуються сторонами та зазначаються в протоколі погодження істотних умов оренди (далі – протокол), який є невід'ємною частиною цього Договору, та який сторони зобов'язуються підписувати в кожному випадку передачі в оренду обладнання за цим Договором. Форма протоколу наведена у Додатку № 1 до Договору. Згідно з п. 3.2 Договору протокол, підписаний та скріплений печаткою орендаря, є результатом дійсності вчинення сторонами процедури замовлення-акцептування, підтвердження факту досягнення сторонами всіх істотних умов Договору. У відповідності до п. 3.4 Договору факт передачі кожної одиниці обладнання засвідчується підписами уповноважених представників сторін Акту прийому-передачі обладнання згідно встановленої у Додатку № 2 до цього Договору форми, який засвідчує факт та фіксує дату передачі конкретної одиниці обладнання орендарю, та інші умови, які сторони вважають необхідними узгодити. Згідно з п. 3.6 Договору на вимогу будь-якої із сторін, до підписання Акту прийому-передачі, сторони підписують Акт огляду технічного стану обладнання, форма якого встановлена у Додатку № 5 до цього Договору. Відмова іншої сторони від підписання Акту технічного стану обладнання є підставою для односторонньої відмови ініціатора огляду від Договору. Пунктом 4.1 Договору погоджено, що початок перебігу строку оренди кожної одиниці обладнання, зазначеного у протоколі до цього Договору, за який нараховується орендна плата, відраховується з дати передачі обладнання за Актом прийому-передачі та закінчується датою повернення обладнання за актом повернення, форма якого наведена в Додатку № 4 до цього Договору. Відповідності до п. 4.2 Договору строк оренди кожної одиниці обладнання за цим Договором погоджується в протоколі до цього Договору. Орендар повертає обладнання технічно справним, в такому ж стані, в якому отримав в оренду, з урахуванням його нормального зносу, максимально відчищеним від будівельного, монтажного, іншого бруду, від забруднення фарбою, мастилами, іншими технічними забруднювачами та сумішами. При повернення забрудненого по вині орендаря обладнання, орендар компенсує витрати по видаленню забруднення з обладнання, на підставі виставленого орендодавцем рахунку на протязі п'яти календарних днів, з моменту  отримання рахунку (п. 5.4 Договору). Згідно з п. 5.5 Договору обладнання вважається повернутим після настання останньої з наступних подій: - доставка обладнання в узгоджене сторонами місце (пункт); - підписання Акту огляду технічного стану сторонами (за умовами наявності вимоги будь-якої зі сторін, як це передбачено п. 3.6 Договору); - підписання акту повернення обладнання належними представниками сторін; - підписання Акту виконаних робіт (наданих послуг). У відповідності до п. 5.9 Договору орендар (за наявності йоги вини) бере на себе зобов'язання оплатити (компенсувати) витрати орендодавця по приведенню обладнання в належний стан, його ремонту, відшкодувати інші (документально підтверджені) збитки орендодавця, які є наслідками обставин, зазначених в абз. 2 п. 5.6 цього Договору, на протязі п'яти календарних днів з моменту отримання орендарем відповідного рахунку. Згідно з п. 6.1 Договору орендар сплачує орендну плату за весь строк користування орендованим обладнанням починаючи з дати підписання Акту прийому-передачі обладнання в орендну згідно п. 3.4 Договору і закінчуючи датою підписання Акту повернення обладнання орендодавцю згідно п. 5.1 Договору. За умовами п. 6.6 Договору, якщо інше не погоджено сторонами у відповідному протоколі, орендар вносить орендну плату в наступному порядку: - орендна плата до кінця повного періоду (якщо таким періодом є доба) або першого періоду (якщо таким періодом є тиждень або місяць), або іншого періоду розрахунків вноситься попередньо: після підписання цього Договору але в будь-якому випадку до фактичного отримання обладнання в оренду; - за другий та кожний наступний період розрахунків, орендна плата вноситься попередньо: в строк не пізніше ніж за два робочих дні до початку такого періоду розрахунків. Відповідно до п. 6.9 Договору орендна плата вноситься орендарем в безготівковій формі на рахунок орендодавця на підставі та в розмірі згідно умов Договору і відповідного протоколу до нього. Виставлення та направлення орендодавцем рахунку та Акту виконаних робіт (наданих послуг) на будь-які послуги, що були надані в межах даного Договору для підписання орендарю, здійснюється виключно для упорядкування бухгалтерського обліку сторін Договору. З рахуванням того, що сторонами визначено строк оренди та порядок сплати орендних платежів, а також вартість оренди обладнання – а конкретний період, то неотримання орендарем рахунку та/або Акту виконаних робіт (наданих послуг) не є підставою для несплати орендарем орендної плати. Орендар самостійно, згідно погоджених умов (в строк) п. 6.6 Договору та/або умов відповідного протоколу, розраховує та сплачує орендну плату, інакше буде вважатись таким, що прострочив платіж. Згідно з п. 6.10 Договору орендна плата не включає в себе витрати на: доставку; монтаж; нагляд за проведенням монтажних робіт; завантаження/розвантаження; ремонт обладнання, який виник з вини орендаря, витрачені орендарем енергоносії, паливно-мастильні та витратні матеріали, необхідні для належної експлуатації обладнання. Вказані послуги можуть бути надані орендарю за окрему плату на підставі відповідного Договору або окремо виставленого рахунку орендодавця. У відповідності до п. 6.14 Договору орендодавець до 5-го числа кожного місяця, наступного за яким були надані послуги оренди та/або інші послуги, направляє орендарю поштою (цінний або рекомендований лист), чи кур'єром чи особисто під підпис уповноваженому представнику орендаря, оригінал Акту виконаних робіт (наданих послуг) в двох примірниках на адресу, вказану орендарем в реквізитах. Пунктом 6.15 Договору визначено, що орендар зобов'язаний підписати та повернути орендодавцю один підписаний примірник (оригінал) акту виконаних робіт (наданих послуг) протягом 5 (п'яти) календарних днів з моменту його отримання, або в той самий строк надати письмову вмотивовану відмову. У випадку неповернення (не своєчасного повернення) підписаного Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) і відсутності письмової відмови орендаря від підписання цього Акту, такий Акт вважається визнаним орендарем, а послуги прийнятою в  повному обсязі (на вказану в Акті суму). Відповідно до п. 11.4 Договору ремонт обладнання здійснюється орендодавцем за рахунок орендаря, якщо необхідність такого ремонту виникла у зв'язку з порушенням орендарем правил експлуатації обладнання або наявності вини орендаря. Договір набирає чинності з моменту підписання та скріплення печатками сторін та діє до 31.12.2015 включно. Умови цього Договору зберігають силу протягом усього строку дії даного Договору, а в частині грошових зобов'язань орендаря щодо сплати орендної плати та всіх інших зобов'язань по даному Договору до повного виконання зобов'язань (п. 15.1 Договору). Згідно з п. 15.2 Договору, якщо за тридцять календарних днів до дати закінчення строк дії даного Договору, вказаної в п. 15.1 Договору, жодна із сторін не висловить наміру його розірвати, направивши відповідне письмове повідомлення про це іншій стороні, Договір вважається пролонгованим на наступний календарний рік на тих самих умовах. 29.04.2015 сторонам підписано Протокол погодження істотних умов Договору оренди, відповідно до якого, орендодавець акцептує заяву орендаря та погоджується передати орендарю в тимчасове оплатне користування обладнання, а орендар погоджується отримати, оплачувати, користуватись та повернути отримане обладнання на умовах, погоджених Договором оренди від 28.04.2015 № 69411К та даним протоколом. У п. 2 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015 сторонами погоджено, що в оренду передається контейнер (інвентарний номер 08881, серійний номер S/N:090814433) на строк з 29.04.2015 по 28.05.2015. Згідно з п. 3 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015  орендар сплачує попередню плату за оренду обладнання у розмірі 1008,79 грн., крім того ПДВ (20%), яку орендар зобов'язаний сплатити впродовж одного календарного дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку фактури, наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в поряду та строки, погоджені сторонами в розділі 6 Договору. Згідно з Актом приймання-передачі №290415-012К від 29.04.2015, позивач передав, а відповідач прийняв контейнер (інвентарний номер 08881, серійний номер S/N:090814433) Також, 29.04.2015 сторонам підписано Протокол погодження істотних умов Договору оренди, відповідно до якого, орендодавець акцептує заяву орендаря та погоджується передати орендарю в тимчасове оплатне користування обладнання, а орендар погоджується отримати, оплачувати, користуватись та повернути отримане обладнання на умовах, погоджених Договором оренди від 28.04.2015 № 69411К та даним протоколом. У п. 2 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015 сторонами погоджено, що в оренду передається: рама з 7 перекладинами 1.37 м. (артикул РУ-00000000972) кількістю 10 шт., рама огорожі 1,37 м. (артикул РУ-00000000988) кількістю 2 шт., горизонталь 2.5 м. (артикул РУ-00000000983) кількістю 1 шт., діагональ 2.5 м. (артикул РУ-0000000984) кількістю 20 шт., розпірна рама з поручнем 2.5 м. (артикул РУ-0000000985) кількістю 2 шт., платформа з люком 2.5 м. (артикул РУ-0000000975) кількістю 5 шт., колесо опорне 200мм (артикул РУ-0000000980) кількістю 4 шт., регулююча опора 400 мм. (артикул РУ-0000000990) кількістю 4 шт., стабілізатор (артикул РУ-0000000989) кількістю 4 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул РУ-000000001445) кількістю 1 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул 4999-897) кількістю 1 шт. на строк з 06.04.2015 по 04.06.2015 Згідно з п. 3 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015,  орендар сплачує попередню плату за оренду обладнання у розмірі 50  409,72 грн., крім того ПДВ (20%), яку орендар зобов'язаний сплатити впродовж одного календарного дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку фактури, наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в поряду та строки, погоджені сторонами в розділі 6 Договору. Згідно з Актом приймання-передачі №050515-012К від 05.05.2015, позивач передав, а відповідач прийняв раму з 7 перекладинами 1.37 м. (артикул РУ-00000000972) кількістю 10 шт., раму огорожі 1,37 м. (артикул РУ-00000000988) кількістю 2 шт., горизонталь 2.5 м. (артикул РУ-00000000983) кількістю 1 шт., діагональ 2.5 м. (артикул РУ-0000000984) кількістю 20 шт., розпірну раму з поручнем 2.5 м. (артикул РУ-0000000985) кількістю 2 шт., платформу з люком 2.5 м. (артикул РУ-0000000975) кількістю 5 шт., колесо опорне 200мм (артикул РУ-0000000980) кількістю 4 шт., регулюючу опору 400 мм. (артикул РУ-0000000990) кількістю 4 шт., стабілізатор (артикул РУ-0000000989) кількістю 4 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул РУ-000000001445) кількістю 1 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул 4999-897) кількістю 1 шт. Позивач зазначає, що відповідач в порушення взятих на себе зобов‘язань за договором, оплату орендних платежів, а також послуги з мийки обладнання та ремонту обладнання з використанням запчастин повністю не здійснив, в зв'язку з чим виникла заборгованість сумі 5  565,34 грн. Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав. Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов'язань, а саме майново-господарських зобов'язань згідно ст. ст. 173, 174, 175 Господарського кодексу України, ст. ст. 11, 202, 509 Цивільного кодексу України, і згідно ст. 629 Цивільного кодексу України є обов'язковим для виконання сторонами. Відповідно до ч. ст. 628 ЦК України сторони мають право укласти договір, в якому містяться елементи різних договорів (змішаний договір). До відносин сторін у змішаному договорі застосовуються у відповідних частинах положення актів цивільного законодавства про договори, елементи яких містяться у змішаному договорі, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті змішаного договору. Відповідно до умов Договору, орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове платне користування з обов'язком повернути, будівельне та/або інше обладнання, яке є об'єктом права власності орендодавця. Водночас, згідно з п. 6.10 Договору орендна плата не включає в себе витрати на: доставку; монтаж; нагляд за проведенням монтажних робіт; завантаження/розвантаження; ремонт обладнання, який виник з вини орендаря, витрачені орендарем енергоносії, паливно-мастильні та витратні матеріали, необхідні для належної експлуатації обладнання. Вказані послуги можуть бути надані орендарю за окрему плату на підставі відповідного Договору або окремо виставленого рахунку орендодавця. Відтак, дослідивши зміст укладеного між сторонами договору, суд дійшов  висновку про його змішану правову природу, а саме, про те, що договір містить елементи договору оренди та договору про надання послуг. Відповідно до п. 1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. Аналогічні норми містяться в положеннях ст. 759 Цивільного кодексу України. За умовами п. 1.2 Договору найменування обладнання, його комплектність, технічні характеристики (інші особливості в разі необхідності), вартість, ціна послуг оренди та строк оренди по кожній одиниці обладнання та інше погоджуються сторонами та зазначаються в протоколі погодження істотних умов оренди (далі – протокол), який є невід'ємною частиною цього Договору, та який сторони зобов'язуються підписувати в кожному випадку передачі в оренду обладнання за цим Договором. Форма протоколу наведена у Додатку № 1 до Договору. 29.04.2015 сторонам підписано Протокол погодження істотних умов Договору оренди, відповідно до якого, орендодавець акцептує заяву орендаря та погоджується передати орендарю в тимчасове оплатне користування обладнання, а орендар погоджується отримати, оплачувати, користуватись та повернути отримане обладнання на умовах, погоджених Договором оренди від 28.04.2015 № 69411К та даним протоколом. У п. 2 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015 сторонами погоджено, що в оренду передається контейнер (інвентарний номер 08881, серійний номер S/N:090814433) на строк з 29.04.2015 по 28.05.2015. Згідно з Актом приймання-передачі №290415-012К від 29.04.2015, позивач передав, а відповідач прийняв контейнер (інвентарний номер 08881, серійний номер S/N:090814433). Також, 29.04.2015 сторонам підписано Протокол погодження істотних умов Договору оренди, відповідно до якого, орендодавець акцептує заяву орендаря та погоджується передати орендарю в тимчасове оплатне користування обладнання, а орендар погоджується отримати, оплачувати, користуватись та повернути отримане обладнання на умовах, погоджених Договором оренди від 28.04.2015 № 69411К та даним протоколом. У п. 2 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015 сторонами погоджено, що в оренду передається: рама з 7 перекладинами 1.37 м. (артикул РУ-00000000972) кількістю 10 шт., рама огорожі 1,37 м. (артикул РУ-00000000988) кількістю 2 шт., горизонталь 2.5 м. (артикул РУ-00000000983) кількістю 1 шт., діагональ 2.5 м. (артикул РУ-0000000984) кількістю 20 шт., розпірна рама з поручнем 2.5 м. (артикул РУ-0000000985) кількістю 2 шт., платформа з люком 2.5 м. (артикул РУ-0000000975) кількістю 5 шт., колесо опорне 200мм (артикул РУ-0000000980) кількістю 4 шт., регулююча опора 400 мм. (артикул РУ-0000000990) кількістю 4 шт., стабілізатор (артикул РУ-0000000989) кількістю 4 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул РУ-000000001445) кількістю 1 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул 4999-897) кількістю 1 шт. на строк з 06.04.2015 по 04.06.2015 Згідно з Актом приймання-передачі №050515-012К від 05.05.2015, позивач передав, а відповідач прийняв раму з 7 перекладинами 1.37 м. (артикул РУ-00000000972) кількістю 10 шт., раму огорожі 1,37 м. (артикул РУ-00000000988) кількістю 2 шт., горизонталь 2.5 м. (артикул РУ-00000000983) кількістю 1 шт., діагональ 2.5 м. (артикул РУ-0000000984) кількістю 20 шт., розпірну раму з поручнем 2.5 м. (артикул РУ-0000000985) кількістю 2 шт., платформу з люком 2.5 м. (артикул РУ-0000000975) кількістю 5 шт., колесо опорне 200мм (артикул РУ-0000000980) кількістю 4 шт., регулюючу опору 400 мм. (артикул РУ-0000000990) кількістю 4 шт., стабілізатор (артикул РУ-0000000989) кількістю 4 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул РУ-000000001445) кількістю 1 шт., підйомник ножичний з диз. приводом H15SX (артикул 4999-897) кількістю 1 шт. Відповідно до ч. ч. 1, 3 та 5 ст. 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором. За умовами п. 6.6 Договору, якщо інше не погоджено сторонами у відповідному протоколі, орендар вносить орендну плату в наступному порядку: - орендна плата до кінця повного періоду (якщо таким періодом є доба) або першого періоду (якщо таким періодом є тиждень або місяць), або іншого періоду розрахунків вноситься попередньо: після підписання цього Договору але в будь-якому випадку до фактичного отримання обладнання в оренду; - за другий та кожний наступний період розрахунків, орендна плата вноситься попередньо: в строк не пізніше ніж за два робочих дні до початку такого періоду розрахунків. Згідно з п. 3 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015  орендар сплачує попередню плату за оренду обладнання у розмірі 1008,79 грн., крім того ПДВ (20%), яку орендар зобов'язаний сплатити впродовж одного календарного дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку фактури, наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в поряду та строки, погоджені сторонами в розділі 6 Договору. Згідно з п. 3 Протоколу погодження істотних умов Договору оренди від 29.04.2015,  орендар сплачує попередню плату за оренду обладнання у розмірі 50 409,72 грн., крім того ПДВ (20%), яку орендар зобов'язаний сплатити впродовж одного календарного дня з моменту укладення сторонами цього протоколу на підставі виставленого орендодавцем рахунку фактури, наступні оплати орендної плати здійснюються орендарем в поряду та строки, погоджені сторонами в розділі 6 Договору. Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Відповідно до п. 6.9 Договору орендна плата вноситься орендарем в безготівковій формі на рахунок орендодавця на підставі та в розмірі згідно умов Договору і відповідного протоколу до нього. Виставлення та направлення орендодавцем рахунку та Акту виконаних робіт (наданих послуг) на будь-які послуги, що були надані в межах даного Договору для підписання орендарю, здійснюється виключно для упорядкування бухгалтерського обліку сторін Договору. З рахуванням того, що сторонами визначено строк оренди та порядок сплати орендних платежів, а також вартість оренди обладнання – а конкретний період, то неотримання орендарем рахунку та/або Акту виконаних робіт (наданих послуг) не є підставою для несплати орендарем орендної плати. Орендар самостійно, згідно погоджених умов (в строк) п. 6.6 Договору та/або умов відповідного протоколу, розраховує та сплачує орендну плату, інакше буде вважатись таким, що прострочив платіж. У відповідності до п. 6.14 Договору орендодавець до 5-го числа кожного місяця, наступного за яким були надані послуги оренди та/або інші послуги, направляє орендарю поштою (цінний або рекомендований лист), чи кур'єром чи особисто під підпис уповноваженому представнику орендаря, оригінал Акту виконаних робіт (наданих послуг) в двох примірниках на адресу, вказану орендарем в реквізитах. Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було надано відповідачу послуги оренди, що підтверджується Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 310515-08К від 31.05.2015 на суму 44  945,23 грн., № 260615-011К від 26.06.2015 на суму 23  323,50 грн., № 300615-111К від 30.06.2015 на суму 21  399,73 грн., № 150715-009К від 9828,84 грн., № 170915-004К від 17.09.2015 на суму 589,68 грн., № 310815-115К від 31.08.2015 на суму 1 039,99 грн., № 310715-103К від 31.07.2015 на суму 1  039,99 грн., які підписані відповідачем без заперечень та зауважень, а також скріплені печаткою Товариства з обмеженою відповідальністю «Вимпел-45». При цьому, позивачем в підтвердження заявлених позовних вимог також долучено до матеріалів справи Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 300415-111К від 30.04.2015 на суму 69,68 грн. за оренду контейнера у період з 29.04.2015 по 30.04.2015, який не підписаний з боку відповідача. Пунктом 6.15 Договору визначено, що орендар зобов'язаний підписати та повернути орендодавцю один підписаний примірник (оригінал) акту виконаних робіт (наданих послуг) протягом 5 (п'яти) календарних днів з моменту його отримання, або в той самий строк надати письмову вмотивовану відмову. У випадку неповернення (не своєчасного повернення) підписаного Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) і відсутності письмової відмови орендаря від підписання цього Акту, такий Акт вважається визнаним орендарем, а послуги прийнятою в  повному обсязі (на вказану в Акті суму). Однак, доказів на підтвердження направлення означеного акту на адресу відповідача матеріали справи не містять, як і не містять доказів на підтвердження його отримання відповідачем. Водночас, згідно з Актом приймання-передачі №290415-012К від 29.04.2015, позивач передав, а відповідач прийняв контейнер (інвентарний номер 08881, серійний номер S/N:090814433). Пунктом 4.1 Договору погоджено, що початок перебігу строку оренди кожної одиниці обладнання, зазначеного у протоколі до цього Договору, за який нараховується орендна плата, відраховується з дати передачі обладнання за Актом прийому-передачі та закінчується датою повернення обладнання за актом повернення, форма якого наведена в Додатку № 4 до цього Договору. Проте, матеріали справи не містять доказів, як на підтвердження повернення контейнера з оренди, так і доказів на підтвердження сплати орендної плати за користування контейнером у період з 29.04.2015 по 30.04.2015. Згідно з п. 6.9 Договору орендар самостійно, згідно погоджених умов (в строк) п. 6.6 Договору та/або умов відповідного протоколу, розраховує та сплачує орендну плату, інакше буде вважатись таким, що прострочив платіж. Відтак, відсутність підписаного між сторонами Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 300415-111К від 30.04.2015 на суму 69,68 грн. за оренду контейнера у період з 29.04.2015 по 30.04.2015, з урахуванням факту прийняття обладнання в оренду за актом прийому-передачі та за відсутності претензій з боку відповідача щодо виконання позивачем зобов'язань за Договором, не нівелює обов'язок відповідача зі сплати орендної плати. При цьому, доводи відповідача щодо того, що не є належним та допустимим доказом на підтвердження суми до стягнення надані позивачем акти, оскільки означені акти не є первинними документами в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» судом відхиляються, оскільки враховуючи доведеність позивачем факту передачі обладнання в оренду, наявність або відсутність підписаних між сторонами Актів здачі-прийняття робіт до Договору не звільняє відповідача від обов'язку здійснити оплату орендних платежів за Договором, а лише підтверджує відсутність заперечень з боку орендаря щодо виконання орендодавцем своїх зобов'язань за Договором. Також, з матеріалів вбачається, що з нарахованої орендної плати у розмірі 102  236,64 грн., відповідачем було сплачено 99  171,30 грн. Відтак, за відповідачем обліковується заборгованість з орендної плати у розмірі 3  065,34 грн., доказів на підтвердження сплати якої, в тому числі станом на час розгляду справи в суді, до матеріалів справи не надано. Також, згідно з п. 6.10 Договору орендна плата не включає в себе витрати на: доставку; монтаж; нагляд за проведенням монтажних робіт; завантаження/розвантаження; ремонт обладнання, який виник з вини орендаря, витрачені орендарем енергоносії, паливно-мастильні та витратні матеріали, необхідні для належної експлуатації обладнання. Вказані послуги можуть бути надані орендарю за окрему плату на підставі відповідного Договору або окремо виставленого рахунку орендодавця. Орендар повертає обладнання технічно справним, в такому ж стані, в якому отримав в оренду, з урахуванням його нормального зносу, максимально відчищеним від будівельного, монтажного, іншого бруду, від забруднення фарбою, мастилами, іншими технічними забруднювачами та сумішами. При повернення забрудненого по вині орендаря обладнання, орендар компенсує витрати по видаленню забруднення з обладнання, на підставі виставленого орендодавцем рахунку на протязі п'яти календарних днів, з моменту  отримання рахунку (п. 5.4 Договору). У відповідності до п. 5.9 Договору орендар (за наявності йоги вини) бере на себе зобов'язання оплатити (компенсувати) витрати орендодавця по приведенню обладнання в належний стан, його ремонту, відшкодувати інші (документально підтверджені) збитки орендодавця, які є наслідками обставин, зазначених в абз. 2 п. 5.6 цього Договору, на протязі п'яти календарних днів з моменту отримання орендарем відповідного рахунку. Відповідно до ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором. З матеріалів справи вбачається, що 29.07.2015 між сторонами підписано без зауважень та заперечень Акт здачі-прийняття робі (надання послуг) 3 290715-002К на суму 2  500 грн., відповідно до якого, позивачем надано відповідачу послуги з мийки обладнання та ремонту обладнання. З наявного у матеріалах справи рахунку-фактури № 240715-013К від 24.07.2015 вбачається, що він виписаний 07.06.2018. Поряд з цим частиною першою статті 212 ЦК України закріплено право осіб, які вчиняють правочин, обумовити настання або зміну прав та обов'язків обставиною, щодо якої невідомо, настане вона чи ні (відкладальна обставина). За наведених обставин, господарський суд дійшов висновку про те, що рахунок за своїми ознаками не є первинним документом, а містить лише платіжні реквізити, тобто носить інформаційний характер; ненадання рахунку, по своїй суті, не є відкладальною умовою у розумінні статті 212 ЦК України та не є простроченням кредитора у розумінні приписів статті 613 ЦК України, тому наявність або відсутність рахунка не звільняє відповідача від обов'язку здійснити оплату за отримані послуги. Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. Відповідачем в свою чергу, не надано суду доказів на підтвердження оплати вартості отриманих послуг. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкт господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України. Згідно зі ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов і вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). З урахуванням вищевикладеного, факт порушення відповідачем своїх договірних зобов`язань в частині своєчасної та повної оплати орендних платежів та отриманих послуг, підтверджений матеріалами справи і не спростований відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення основного боргу в сумі 5  565,34 грн. Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень. Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про відсутність у нього обов'язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість, в свою чергу доводи відповідача, наведені у відзиві на позовну заяву, спростовуються встановленими фактичними обставинами справи. За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з покладенням судового збору на відповідача в порядку ст. 129 Господарського процесуального кодексу України. Керуючись ст.ст. 129, 236 – 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -  ВИРІШИВ: 1. Позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вимпел-45» (03680, м. Київ, вулиця Академіка Кримського, будинок 4-А, офіс 216; ідентифікаційний код: 34710779) на користь Товариства з обмеженою  відповідальністю «Фортрент» (08140, Київська обл., Києво-Святошинський район, село Білогородка, вулиця Богатирська, будинок 2-А; ідентифікаційний код: 32664239) заборгованість в розмірі 5 565 (п'ять тисяч п'ятсот шістдесят п'ять) грн. 34 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. 3. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Згідно з ч. 1 ст. 256 та підпунктом 17.5 пункту 17 Розділу XI «Перехідні положення»  Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення.           Повне рішення складено: 06.08.2018.              Суддя                                                                                                         О.А. Грєхова                                                          

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.08.2018
Оприлюднено07.08.2018
Номер документу75693422
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/7987/18

Рішення від 06.08.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 20.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні