Рішення
від 01.08.2018 по справі 816/1687/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 серпня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/1687/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Крутько О.В.,

представників позивача - Марченко І.Ю., Шевченко О.П.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" про зобов'язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

22 травня 2018 року Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" про заборону господарської діяльності з розведення свиней Свинотоварної ферми Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" (Полтавська область, Котелевський район, с. Велика Рублівка).

В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що порушення відповідачем чинного законодавства та епізоотичний стан господарства створюють умови та загрози виникнення та поширення африканської чуми свиней серед поголів'я відповідача та населення с. Велика Рублівка. Робота господарства не в закритому режимі створює загрозу виникнення хвороб спільних для тварин та людей і харчових отруєнь працівників.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, просили їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

14.06.2018 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач зазначає, що відповідачем не надано доказів в підтвердження наявності підстав для застосування заходу реагування щодо заборони господарської діяльності щодо розведення свиней /а.с. 59-64/.

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Комісією у складі начальника Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_2, начальника Котелевської районної державної лікарні ветеринарної медицини ОСОБА_4, завідуючої відділом Котелевської районної державної лікарні ветеринарної медицини ОСОБА_5 17 квітня 2018 року здійснено епізоотичне обстеження Свинотоварної ферми Приватного сільськогосподарського підприємства Святослав , за результатами якого складено акт від 17.04.2018 /а.с. 41/.

За висновками вказаного акту під час обстеження встановлено грубе порушення Інструкції щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 07.03.2017 № 111, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.03.2017 № 432/30300 в частині дотримання заходів безпеки господарства.

Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Котелевській районній державній адміністрації вирішила, у тому числі: визнати ветеринарно-санітарний стан даної свиноферми відповідача таким, що не відповідає вимогам біобезпеки до свиногосподарств і створює загрозу виникнення серед поголів'я свиней відповідача захворювання на африканську чуму свиней, що зазначено у протоколі засідання від 19 квітня 2018 року № 4 /а.с. 42-44/.

Відповідачу встановлено до 03 травня 2018 року та надалі - постійно забезпечити роботу свиноферми з дотриманням заходів біобезпеки. В разі неможливості виконання заходів з біобезпеки, рекомендовано припинити діяльність у галузі свинарства.

Також відповідачу встановлено худобомогильник відповідача привести у відповідність до Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) худобомогильників та біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України, затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27 жовтня 2008 р. № 232.

Позивач повідомив відповідача, що на виконання рішення ДНПК при Котелевській РДА згідно протоколу від 19 квітня 2018 року № 4 03 травня 2018 року проведено епізоотичне обстеження свиноферми відповідача та направив вимогу забезпечити присутність представника господарства /а.с. 45/.

Комісією у складі начальника Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_2, головного спеціаліста відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_6, провідного лікаря відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_7 03 травня 2018 року здійснено епізоотичне обстеження Свинотоварної ферми Приватного сільськогосподарського підприємства Святослав /а.с. 46/.

Згідно протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Котелевській районній державній адміністрації від 05 травня 2018 року № 6 ДНПК при Котелевській РДА визнала ветеринарно-санітарний стан свиноферми відповідача таким, що не відповідає вимогам біобезпеки до свиногосподарств і створює загрозу виникнення та поширення серед поголів'я свиней відповідача африканської чуми свиней та трихінельозу свиней та вирішила ініціювати питання щодо направлення документів до суду /а.с. 49-51/.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов до наступних висновків.

За абз.2-абз.4, абз.8-абз.12, абз.14, абз.16 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 04 серпня 2017 року № 647 Головне управління забезпечує здійснення ветеринарно-санітарного нагляду (контролю) за здоров'я та благополуччям тварин; здійснює державний нагляд (контроль) за: тваринами, харчовими продуктами, іншими об'єктами санітарних заходів, пов'язаними з продуктами тваринного походження; переміщенням тварин, харчових продуктів, інших об'єктів санітарних заходів, пов'язаних з продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовим добавками, преміксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамами мікроорганізмів; організацією роботи зі збору, утилізації та знищення загиблих тварин і побічних продуктів тваринного походження, не призначених для споживання людиною; здійсненням протиепізоотичних заходів юридичними та фізичними особами, що провадять професійну діяльність у галузі ветеринарної медицини; дотриманням законодавства щодо ідентифікації та реєстрації тварин; проведенням суб'єктами господарювання дезінфекції, дезінсекції та дератизації на потужностях, що використовуються для виробництва, переробки, зберігання та обігу тварин, харчових продуктів, репродуктивного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів, а також засобів, що використовуються для їх транспортування; організовує захист населення від хвороб, спільних для тварин і людей; організовує здійснення заходів для проведення дезінфекції, дезінсекції та дератизації на потужностях, що використовуються для виробництва, переробки, зберігання та обігу харчових продуктів, тварин, репродуктивного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів, засобів ветеринарної медицини, засобів догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамів мікроорганізмів, а також засобів, що використовуються для їх транспортування; аналізує причини й умови виникнення та поширення хвороб тварин, готує пропозиції та рекомендації щодо профілактики, ліквідації та боротьби з такими хворобами; координує діяльність спеціалістів ветеринарної медицини незалежно від їх підпорядкування; здійснює державний контроль за розведенням та утриманням сільськогосподарських тварин для запобігання жорстокому поводженню з ними; проводить експертизу та узгодження проектів планування і будівництва тваринницьких ферм, потужностей, що здійснюють забій тварин, переробних підприємств, підприємств з виробництва ветеринарних препаратів, ринків.

Державний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд за тваринами, що переміщуються поза межами потужностей (об'єктів), де вони утримувалися, здійснюється відповідними державними органами ветеринарної медицини.

Державні ветеринарні інспектори та офіційні ветеринарні лікарі контролюють дотримання вимог щодо ідентифікації, обігу та переміщення тварин, включаючи ветеринарні документи, які вимагаються при переміщенні чи транспортуванні тварин.

Переміщення неідентифікованих тварин або тварин без відповідних ідентифікаційних, ветеринарних та інших супровідних документів забороняється, що зазначено у ч.1, ч.2, ч. 6 ст.15 Закону України Про ветеринарну медицину .

Відповідно до п. 4.11 Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) худобомогильників та біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України, затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27 жовтня 2008 р. № 232, спеціалісти державної служби ветеринарної медицини зобов'язані проводити постійний ветеринарно-санітарний контроль та нагляд за територією худобомогильників, біотермічних ям.

За абз.5 п.3 розділу І Загальні положення Інструкції з профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07 березня 2017 року, № 111 господарство - будь-який сільськогосподарський об'єкт, у якому розводять та/або постійно або тимчасово утримують свиней, крім боєнь, забійних пунктів, транспортних засобів та огороджених ділянок, на яких утримують і можуть відстрілювати диких кабанів.

Відповідно до п.5 розділу II Заходи з профілактики та попередження занесення збудника АЧС Інструкції усі господарства незалежно від форми власності зобов'язані дотримуватися вимог закритого режиму роботи, а саме: вхід на територію господарств стороннім особам, а також в'їзд транспортного засобу, не пов'язаного з їх обслуговуванням, забороняється; особи, що відвідують господарства, проходять санітарну обробку і реєструються в спеціальному журналі. Крім того, особі, що відвідує вказані господарства (включаючи посадових осіб органів, уповноважених на здійснення державного контролю (нагляду)), не слід відвідувати інше господарство, контактувати з домашніми або дикими свинями (включаючи полювання) та брати участь у здійсненні протиепізоотичних заходів щонайменше останні 2 тижні; територію господарств поділяють на такі зони: виробничу, яка може включати репродуктивний і відгодівельний сектори, вигульні майданчики з твердим покриттям, ветеринарно-санітарні об'єкти, розташовані відповідно до технологічного процесу; територію виробничої зони огороджують суцільною огорожею по всьому периметру, що унеможливлює проникнення на її територію сторонніх осіб, диких та безпритульних тварин; адміністративно-господарську, яка може включати будівлі і споруди адміністративно-господарських служб, об'єкти для інженерно-технічного обслуговування (гараж, технічні склади, механічні майстерні), споруди для зберігання і приготування кормів; вхід у виробничу зону господарств дозволяється тільки через ветсанпропускник, а в'їзд/виїзд транспорту - через постійно діючий дезбар'єр (дезінфекційний блок). На ветсанпропускнику ведуться журнали: виходу на роботу спеціалістів; відвідування сторонніми особами; руху та проведення дезінфекції транспорту; приготування дезрозчинів та заправки дезбар'єрів; прання та дезінфекції спецодягу. Усі інші входи на виробничу зону господарств мають бути закриті; виходити в спецодязі і спецвзутті, а також виносити їх за межі виробничої зони та господарства забороняється; при вході в ізольоване приміщення (секцію), в склади комбікормів, кормокухню, ветеринарно-санітарні об'єкти облаштовують дезкилимки/дезванночки; в адміністративно-господарській та виробничій зонах облаштовують туалети з умивальниками; для обслуговування свиней закріплюють за кожною технологічною (виробничою) групою працівників, які пройшли медичне обстеження відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, та Порядку проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559. Особи, хворі на туберкульоз, теніаринхоз, сальмонельоз та інші захворювання, спільні для людини і тварин, до роботи в господарствах не допускаються; обслуговуючий персонал забезпечують спецодягом та спецвзуттям із розрахунку не менше двох комплектів на працівника. Обладнання, інвентар, спецодяг, спецвзуття та інші предмети маркують і закріплюють за дільницею (цехом). Передавати зазначені предмети з однієї дільниці на іншу без попереднього знезараження забороняється; співробітникам господарств не дозволяється утримувати свиней в домогосподарствах; на території господарств забороняється утримувати собак (крім сторожових), котів, а також інші види тварин, включаючи птицю. Сторожові собаки мають бути зареєстровані, з відповідними відмітками в паспорті про щеплення проти сказу, обробки проти гельмінтів та постійно знаходитися лише на території господарства. Для годівлі сторожових собак дозволяється використовувати лише корми, які не несуть ризик занесення збудників інфекційних хвороб; ветеринарним фахівцям господарств забороняється обслуговування тварин, що знаходяться в особистому користуванні громадян. Відповідальним за організацію цієї роботи є керівник господарства. Ведуться відповідні записи щодо планування та використання імунобіологічних препаратів фахівцями ветеринарної медицини господарств та подаються за запитом головному державному інспектору ветеринарної медицини району (міста); для забезпечення технологічного процесу у виробничій зоні закріплюють внутрішньогосподарський транспорт. Крім того, на території господарств проводять розподіл "чистих" (підвезення кормів, свиней) та "брудних" (вивезення гною, загиблих свиней, відходів забою) автотранспортних шляхів з метою уникнення їх перетинання; свиней, що підлягають вимушеному забою, перевозять на забійно-санітарний пункт (забійну площадку) спеціальним транспортом, що виключає витоки біоматеріалу. Відвантаження свиней з господарства для будь-яких цілей здійснюється через рампу за межами господарства; вивіз трупів і боєнських відходів для утилізації/видалення проводять спецавтотранспортом, який регулярно піддають дезінфекції; обов'язковою умовою для використання приміщень є принцип "порожньо-зайнято" з обов'язковою санацією приміщень впродовж двох - п'яти діб; на територію виробничої зони господарств забороняється приносити продукти тваринного походження. У разі необхідності керівництво господарства організовує приймання їжі співробітниками у відведених для цього місцях, які обладнані санітарним приміщенням та умивальниками; навколо приміщень, в яких утримуються свині, не створюються насадження плодово-ягідних дерев та кущів для зменшення ймовірності заселення їх синантропними та дикими тваринами; забороняється використовувати для утримання свиней літні табори; обслуговуючий персонал та працівники господарств зобов'язані проходити обов'язкові профілактичні медичні огляди відповідно до Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, та Порядку проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559.

За п.3.1.3., п.3.1.4. п.3.1. розділу 3 Заходи з профілактики трихінельозу Інструкції з діагностики, профілактики та ліквідації трихінельозу тварин, затвердженої наказом Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 03 серпня 2007 року №79, з метою профілактики та недопущення виникнення даного захворювання керівники господарств та власники тварин зобов'язані: постійно проводити дератизацію у тваринницьких приміщеннях, на територіях ферм, в місцях зберігання кормів, тушки загиблих гризунів своєчасно прибирати та спалювати; забезпечити утримання територій і приміщень звіроферм у належному санітарному стані.

Відповідно до абз.1, абз.3 ст.10 Закону України Про захист тварин від жорстокого поводження особа, яка утримує тварину, зобов'язана забезпечити своєчасне надання їй ветеринарної допомоги. Ветеринарні процедури щодо тварин можуть здійснювати тільки особи, які мають відповідну фахову освіту.

За ч.1 ст.34 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів забороняється забій тварин, які не супроводжуються ветеринарним документом, що засвідчує здоров'я тварин.

Таким чином, відповідачем порушено ст.37 Закону України Про ветеринарну медицину ; ст.34 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ; ст.10 Закону України Про захист тварин від жорстокого поводження ; п.5 розділу II Заходи з профілактики та попередження занесення збудника АЧС Інструкції з профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07 березня 2017 р., № 111; п.3.1.3., п.3.1.4. п.3.1. розділу 3 Заходи з профілактики трихінельозу Інструкції з діагностики, профілактики та ліквідації трихінельозу тварин, затвердженої наказом Державного департаментом ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 03 серпня 2007 р. 79; п.4.4., п.4.5. Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) худобомогильників та біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України, затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27 жовтня 2008 р. № 232.

Згідно п.1 Типового положення про Державну надзвичайну протиепізоотичну комісію при районній державній адміністрації, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2007 р. № 1350 Про затвердження Положення про Державну надзвичайну протиепізоотичну комісію при Кабінеті Міністрів України та типових положень про місцеві державні надзвичайні протиепізоотичні комісії , державна надзвичайна протиепізоотична комісія при райдержадміністрації є постійно діючим органом при райдержадміністрації, який здійснює на території району оперативний контроль, керівництво і координацію діяльності органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, фізичних осіб щодо запобігання спалахам особливо небезпечних хвороб, що входять до списку Міжнародного епізоотичного бюро, і масовим отруєнням тварин та їх ліквідації.

Основними завданнями Комісії є: здійснення контролю через орган виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, а також керівників і спеціалістів підприємств, установ і організацій за: проведенням заходів щодо профілактики заразних хвороб тварин (ящур, чума, хвороба Ньюкасла, сибірка, сказ, туберкульоз, лейкоз тощо), хвороб, спільних для людей і тварин, та масових отруєнь тварин; проведенням протиепізоотичних заходів з метою недопущення занесення на територію району збудників заразних хвороб тварин з інших держав та регіонів України; додержанням юридичними та фізичними особами ветеринарно-санітарних вимог, спрямованих на захист людей і довкілля; надання практичної допомоги підприємствам, установам і організаціям району у проведенні протиепізоотичних заходів, як вказано у п.3 Типового положення.

За п.п.2, п.п.3, п.п.7 п.4 Типового положення Комісія відповідно до покладених на неї завдань: координує діяльність підприємств, установ і організацій району з питань проведення протиепізоотичних заходів; через систему державної ветеринарної медицини та систему державної санітарно-епідеміологічної служби організовує захист населення від хвороб, спільних для людей і тварин; оперативно залучає працівників державної служби ветеринарної медицини, ветеринарних служб підприємств, установ і організацій до проведення протиепізоотичних заходів, а також визначає відповідальних осіб. Комісія має право: одержувати від органу виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, фізичних осіб інформацію та матеріали, що необхідні для з'ясування епізоотичної ситуації, ветеринарно-санітарного стану підприємств, установ і організацій та вжиття невідкладних заходів щодо запобігання розповсюдженню та ліквідації заразних хвороб тварин; проводити на підприємствах, в установах і організаціях перевірку стану роботи з профілактики або ліквідації заразних хвороб і масових отруєнь тварин та приймати обов'язкові для виконання рішення про усунення виявлених порушень; забороняти експлуатацію підприємств з переробки та зберігання продукції і сировини тваринного походження у разі виявлення на таких підприємствах заразних хвороб тварин або незадовільного ветеринарно-санітарного стану абз.1- абз.3, абз.6 п.5 Типового положення.

За абз.3 п.12 Типового положення рішення Комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов'язкові для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями, громадянами.

Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Котелевській районній державній адміністрації вирішила, у тому числі: визнати ветеринарно-санітарний стан даної свиноферми відповідача таким, що не відповідає вимогам біобезпеки до свиногосподарств і створює загрозу виникнення серед поголів'я свиней відповідача захворювання на африканську чуму свиней, що зазначено у протоколі засідання від 19 квітня 2018 року № 4.

Відповідачу встановлено до 03 травня 2018 року та надалі - постійно забезпечити роботу свиноферми з дотриманням заходів біобезпеки. В разі неможливості виконання заходів з біобезпеки, рекомендовано припинити діяльність у галузі свинарства.

Також відповідачу встановлено худобомогильник відповідача привести у відповідність до Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) худобомогильників та біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України, затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27 жовтня 2008 року № 232.

Згідно ч.8 ст.41 Закону України Про ветеринарну медицину рішення місцевих державних надзвичайних протиепізоотичних комісій є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та власниками товарів.

Позивач повідомив відповідача, що на виконання рішення ДНПК при Котелевській РДА згідно протоколу від 19 квітня 2018 року № 4 03 травня 2018 року буде проведено епізоотичне обстеження свиноферми відповідача та направив вимогу забезпечити присутність представника господарства.

Комісією у складі начальника Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_2, головного спеціаліста відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_6, провідного лікаря відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Котелевського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_7 03 травня 2018 року здійснено епізоотичне обстеження Свинотоварної ферми Приватного сільськогосподарського підприємства Святослав .

На момент епізоотичного обстеження присутність представника господарства не забезпечено, в робочий час на території підприємства працівники були відсутні, відсутня охорона, тварини закриті в приміщенні.

У зв'язку з цим було проведено обстеження лише території свиноферми та худобомогильника.

Встановлено, що пункт 2 рішення ДНПК при Котелевській РДА від 19 квітня 2018 року № 4 не виконано, а саме: частина приміщення для утримання свиней не огороджена. Частина території свиноферми огороджена дерев'яним парканом і шифером частково, але наявний паркан потребує ремонту. Доступ до приміщення вільний. По території свиноферми, поруч з приміщенням для утримання свиней, жителі с. Велика Рублівка наїздили грунтову дорогу. В'їздні бар'єри не функціонують. Вхідних дезкилимків немає. Територія ферми, прилегла територія забур'янені, забруднені гноєм, який буртується біля приміщення 9на відстані 10 метрів від входу) і не вивезений. Відчутний різкий трупний запах. Тварини закриті в приміщенні, яке ззовні має пошкодження, та потребує ремонту. Вхід захаращений сміттям та гноєм. Про загибель свиней позивач не повідомлявся. Розтин трупів не проводився. Худобомогильник не впорядкований, огорожа відсутня, яма засипана грунтом, відчувається різкий трупний запах.

Відповідача завчасно повідомлено про проведення засідання ДНПК при Котелевській РДА щодо стану виконання рішення ДНПК від 19 квітня 2018 р.

Згідно протоколу засідання Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Котелевській районній державній адміністрації від 05 травня 2018 року № 6 ДНПК при Котелевській РДА визнала ветеринарно-санітарний стан свиноферми відповідача таким, що не відповідає вимогам біобезпеки до свиногосподарств і створю загрозу виникнення та поширення серед поголів'я свиней відповідача африканської чуми свиней та трихінельозу свиней та вирішила ініціювати питання щодо направлення документів до суду.

Порушення відповідачем вимог чинного законодавства, епізоотичний стан господарства створюють умови та загрози виникнення та поширення африканської чуми свиней серед поголів'я відповідача та поголів'я свиней населення с. Велика Рублівка.

Робота господарства не в закритому режимі, створює загрозу занесення та поширення інфекційних захворювань.

Безконтрольний забій тварин, порушення ветеринарно-санітарних вимог до утилізації трупів тварин створюють загрозу виникнення хвороб спільних для тварин та людей і харчових отруєнь працівників.

Згідно п.10 ч.1 ст.13 Закону України Про ветеринарну медицину державні ветеринарні інспектори, які здійснюють державний ветеринарно-санітарний нагляд, мають право обмежувати, забороняти або припиняти відповідно до законодавства господарську діяльність юридичних або фізичних осіб у разі порушення ними ветеринарно-санітарних заходів, встановлених законодавством, якщо такі порушення можуть спричинити безпосередню загрозу життю та/або здоров'ю людей і тварин.

Позивач має право вимагати відповідно до закону від суб'єктів господарювання усунення виявлених порушень; вживати у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо усунення порушень вимог закону і притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності згідно із законом, що зазначено у п.п.11, п.п.12 п.6 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Згідно абз.1, абз.16 п.п.12 п.4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області позивач звертається у порядку та строки, встановлені законом, до суду.

За п.5, п.6 ч.1 ст.11 Закону України Про ветеринарну медицину державні ветеринарні інспектори та офіційні ветеринарні лікарі, які здійснюють державний ветеринарно-санітарний контроль, мають право: перевіряти ветеринарно-санітарний стан виробничих приміщень та умов зберігання репродуктивного матеріалу; перевіряти дотримання ветеринарно-санітарних заходів на потужностях (об'єктах), які використовуються для утримання тварин, виробництва та обігу неїстівних продуктів тваринного походження, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів, кормів тваринного походження, готових кормів, репродуктивного матеріалу, засобів догляду за тваринами.

Частиною 1 статті 10 Закону України Про ветеринарну медицину встановлено, що державний ветеринарно-санітарний контроль здійснюється державними інспекторами ветеринарної медицини.

Як передбачено ч. 1 ст.13 Закону України Про ветеринарну медицину державні інспектори ветеринарної медицини, які здійснюють державний ветеринарно-санітарний нагляд, мають право:

- видавати накази, розпорядження та приписи про обов'язкові для виконання ветеринарно-санітарні заходи (включаючи забій, вимушений забій тварин, знешкодження, утилізацію або знищення товарів, дотримання процедур переробки, утилізації або знищення об'єктів, якщо вони є носіями хвороб, що підлягають повідомленню, або в разі виникнення підозри, що ці об'єкти заражені чи є носіями хвороб, що підлягають повідомленню, чи містять забруднюючі речовини, радіонукліди в кількостях, які перевищують максимальні рівні залишків);

- обмежувати, забороняти або припиняти відповідно до законодавства господарську діяльність юридичних або фізичних осіб у разі порушення ними ветеринарно-санітарних заходів, встановлених законодавством, якщо такі порушення можуть спричинити безпосередню загрозу життю та/або здоров'ю людей і тварин.

Згідно п.1-п. 3, п.5-п.9 ст. 37 Закону юридичні та фізичні особи, діяльність яких пов'язана з утриманням та обігом тварин, зобов'язані: забезпечувати, щоб тварини, яких вони вирощують, утримують та/або здійснюють їх обіг, не мали хвороб, що підлягають повідомленню; виконувати законні вимоги державних ветеринарних інспекторів та офіційних ветеринарних лікарів щодо здійснення протиепізоотичних заходів та/або заходів карантину тварин, включаючи обмеження на переміщення тварин та/або осіб, що мали контакт з хворими тваринами або з тваринами, щодо яких є підозра на захворювання на хворобу, що підлягає повідомленню, та інших ветеринарно-санітарних заходів; негайно інформувати державного ветеринарного інспектора, офіційного ветеринарного лікаря або посадових осіб державних органів ветеринарної медицини про раптову загибель тварин, підозру на захворювання або виявлення хвороби, що підлягає повідомленню, або поведінку тварин, яка їм невластива; охороняти здоров'я та благополуччя тварин шляхом: забезпечення виконання ветеринарно-санітарних заходів, включаючи зоогігієнічні вимоги та умови, що мають забезпечуватися на потужностях для утримання тварин; забезпечення тварин якісними та безпечними кормами і водою; застосування профілактичних ветеринарно-санітарних заходів щодо здоров'я тварин; своєчасного звернення за послугами лікаря ветеринарної медицини щодо встановлення діагнозу та лікування хворих тварин; використання ветеринарних препаратів згідно з вказівками лікаря ветеринарної медицини; недопущення жорстокого поводження з тваринами; виконувати вимоги щодо ідентифікації тварин, що їм належать, у тому числі котів, собак та інших дрібних домашніх тварин, які ідентифікуються за допомогою мікрочипів; доставляти тварин у визначене місце або забезпечувати належні умови за місцем утримання тварин для проведення ветеринарного огляду, діагностичних, профілактично-лікувальних обробок, включаючи дослідження і щеплення. У разі необхідності забезпечувати надійну фіксацію тварини при проведенні маніпуляцій, транспортування (доставки) відібраних зразків тканин, крові та інших матеріалів для діагностичних аналізів; вести облік кожної продуктивної тварини стосовно придбання та застосування ветеринарних лікарських засобів, ветеринарних імунобіологічних засобів і лікувальних кормів та зберігати ці записи не менше трьох років; сприяти державним ветеринарним інспекторам та офіційним ветеринарним лікарям у виконанні службових обов'язків.

Згідно з ч. 5 ст. 4 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи, що встановлені актом епізоотичного розслідування від 03.05.2018 порушення ст.37 Закону України Про ветеринарну медицину ; ст.34 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ; ст.10 Закону України Про захист тварин від жорстокого поводження ; п.5 розділу II Заходи з профілактики та попередження занесення збудника АЧС Інструкції з профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженою Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07 березня 2017 року, № 111; п.3.1.3., п.3.1.4. п.3.1. розділу 3 Заходи з профілактики трихінельозу Інструкції з діагностики, профілактики та ліквідації трихінельозу тварин, затвердженої наказом Державного департаментом ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики України від 03 серпня 2007 р. 79; п.4.4., п.4.5. Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) худобомогильників та біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України, затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27 жовтня 2008 року № 232, відповідачем не усунуто, суд вважає, що позовні вимоги про застосування до відповідача заходів реагування у вигляді зупинення господарської діяльності з розведення свиней підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 243-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (вул. Воскресенський узвіз, 7, м. Полтава, 36020, код ЄДРПОУ 40358617) до Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" (вул. Пушкіна, 53, оф. 11, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 31494075) про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Застосувати до Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" (код ЄДРПОУ 31494075) заходи реагування у вигляді зупинення господарської діяльності з розведення свиней Свинотоварної ферми Приватного сільськогосподарського підприємства "Святослав" (с. Велика Рублівка, Котелевський район, Полтавська область, код ЄДРПОУ 31494075).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 06 серпня 2018 року.

Суддя А.Б. Головко

Дата ухвалення рішення01.08.2018
Оприлюднено08.08.2018
Номер документу75698427
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —816/1687/18

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Рішення від 01.08.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні