МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 серпня 2018 р. № 814/1150/18 м. Миколаїв
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКТРАНС ПІВДЕНЬ", вул. Громадянська, 93, м. Миколаїв, 54017
до відповідача:Державної служби України з безпеки на транспорті, пр-т Перемоги, 14, м. Київ 135, 01135
про:визнання протиправною та скасування постанови від 19.04.2018 № 024230, ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови № 024230 від 19.04.2018 р. про застосування адміністративно-господарського штрафу у розмірі 1700,00 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу № 024230 від 19.04.2018р. є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки дозволи на рух великовагових транспортних засобів із подільним вантажем не видаються.
Відповідач про дату розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить зворотнє повідомлення про вручення поштового відправлення, відзив на позов не надав, тому суд відповідно до ст. 159 КАС України розцінює неподання відповідачем відзиву як визнання позову.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Положенням про Державну службі України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015, передбачено, Державна служба з безпеки на транспорті є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті, реалізовує державну політику з питань безпеки на автомобільному транспорті, здійснює габаритно - ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, а також здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю (п.п.1,4,5,15,27).
Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 " Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування" затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів , вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
22.02.2018 на а/д Н-03 304км+100м працівниками Управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області виявлено факт перевезення вантажу транспортним засобом належним ОСОБА_1 марки RENAULT Premium 420 д/н НОМЕР_1, напівпричіп KELBERG Т-40-S НОМЕР_4 вантажу з перевищенням нормативних вагових параметрів. За результатами проведення зважування складено Довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0019658, акт про перевищення транспортним засобом нормативно-вагових параметрів № 0013048 та розрахунок № 036-3 від 22.02.2018 плати за проїзд. Акт № 0013048 свідчить, що загальна вага транспортного засобу складає 41,300 тон, при нормативно допустимій вазі транспортного засобу 40т; нормативно допустиме навантаження на другу ось - 11 т, а фактично склало - 11,400 т; нормативно допустиме навантаження на строєну ось складає 22,00 тон, а фактично склало 22,7 т., що підтверджується також довідкою про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 22.02.2018 № 0019658 та розрахунком № 036-3 плати за проїзд від 22.02.2018.
Транспортні засоби автомобіль марки RENAULT Premium 420 д/н НОМЕР_1, напівпричіп KELBERG Т-40-S д/н НОМЕР_4 знаходяться в платному користуванні ТОВ Ніктранс Південь відповідно до договорів найму (оренди) транспортних засобів від 07.03.2017 року, укладеними між ОСОБА_1 (наймодавцем) і ТОВ Ніктранс Південь (наймач) та посвідченими приватним нотаріусом Миколаївського міського нотаріального округу, та актів прийому передачі-транспортних засобів від 07.03.2017 року.
Відповідно до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 1.01.2001року (пп.3,4) транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху. Рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси транспортного засобу, навантаження на вісь, габаритів та протяжністю маршруту, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та /або великогабаритного транспортного засобу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 року.
Таким чином, відповідно до наданих повноважень працівники Укртрансінспекції мають право здійснювати рейдові перевірки, перевіряти вагові та/або габаритні параметри транспортного засобу, а у разі виявлення перевищення нормативно допустимих габаритів та ваги складати розрахунок плати за проїзд.
Відповідно до ст.33 Закону України " Про автомобільні дороги" передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженням з відповідними органами в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч.3 ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт" у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Правилами дорожнього руху передбачено, що рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
До позивача постановою від 19.04.2018 року № 024230 застосовано адміністративно-господарську санкцію за порушення абз.3 ч.1 ст.60 Закону України " Про автомобільний транспорт": надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст48 цього Закону, а саме дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними Уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів.
Позивачем перевозився подільний вантаж - боби сої. Чинним законодавством взагалі забороняється перевезення подільних вантажів з перевищенням вагових параметрів автомобільними дорогами (п.22.5 Правил дорожнього руху), тому дозвіл на рух такого вантажу не видається, а може лише бути застосована відповідальність у вигляді плати за проїзд, якщо при зважуванні вантажу встановлено порушення вагових параметрів, тому позов належить задовольнити, а постанову від 19.04.2018 року № 024230 - скасувати.
Крім того, рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 17.05.2018 по справі № 814/753/18 задоволено позов ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, визнано протиправними дії посадових осіб Державної служби України з безпеки на транспорті щодо складання довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0019658 від 22.02.2018р., Акта про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 0013048 від 22.02.2018р. та розрахунку плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та великогабаритних транспортних засобів № 036-3 від 22.02.2018р., визнано протиправним та скасовано Розрахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та великогабаритних транспортних засобів № 036-3 від 22.02.2018р. Рішення набрало законної сили.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, позов підлягає задоволенню.
Судовий про збір розподіляється відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 9, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Ніктранс Південь (вул. Громадянська, 93, м. Миколаїв, 54017, ідентифікаційний код 40889534) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, ідентифікаційний код 39816845) задовольнити.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову № 024230 від 14.12.2017 року про застосування адміністративно - господарського штрафу у розмірі 1700 гривень.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, ідентифікаційний код 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ніктранс Південь (вул. Громадянська, 93, м. Миколаїв, 54017, ідентифікаційний код 40889534) судовий збір у сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні), сплачений квитанцією № 22-26001V/1 від 31.05.2018 року.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2018 |
Оприлюднено | 08.08.2018 |
Номер документу | 75699264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні