ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2018 року ЛуцькСправа № 803/953/18
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,
при секретарі судового засідання Шевчику Ю.В.
за участю представника позивача Степанюка С.Є.,
представника відповідача Кислюка С.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю до Любохинівської сільської ради Старовижівського району Волинської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю (далі - Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ ) звернулося з позовом до Любохинівської сільської ради Старовижівського району Волинської області (далі - Любохинівська сільська рада) про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії
В судовому засіданні 30.07.2018 року представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог та з врахуванням якої просить визнати протиправною бездіяльність Любохинівської сільської ради щодо не надання запитуваної інформації на запит Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ від 07.05.2018 року в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації та зобов'язати надати повну, точну та достовірну інформацію на запит Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ від 07.05.2018 року в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 07.05.2018 року Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ звернулося із запитом на доступ до публічної інформації до Любохинівської сільської ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Проте, станом на дату звернення позивача із позовною заявою, відповідь на інформаційний запит до громадської організації не надходила, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Представник позивача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає, що сільською радою у строк встановлений Законом надано відповідь на запит, а відтак просив суд в позові відмовити повністю.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до повного задоволення, враховуючи наступне.
Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Судом встановлено, що 07.05.2018 року громадська організація - Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ звернулося із запитом на доступ до публічної інформації до Любохинівської сільської ради.
У вказаному запиті Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ просило сільську раду надати інформацію щодо оприлюднення та обговорення зацікавленими сторонами, громадськістю проектів рішень, які розглядались на сесії сільської ради 03.04.2018 року; про включення земельних ділянок до меж населеного пункту та цільове призначення земельних ділянок, стосовно яких прийнято рішення на сесії 03.04.2018 року; належним чином завірені копії порядку денного протоколу позачергової сесії сільської ради від 03.04.2018 року; рішень прийнятих на позачерговій сесії сільської ради від 03.04.2018 року; регламенті сільської ради. В запиті було зазначено прохання надіслати інформацію на електронну адресу.
Любохинівська сільська рада отримала вказаний запит 11.05.2018 року, що підтверджується витягом з офіційного сайту Укрпошта та не заперечується представником відповідача.
Як зазначено в позові на момент звернення до суду - 29.05.2018 року позивачем відповіді на запит не отримано.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 34 Конституції України передбачено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, визначається Законом України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 року № 2939-VI.
Законом України Про доступ до публічної інформації регламентований порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Статтею 3 Закону України Про доступ до публічної інформації визначені гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації, відповідно до якої право на доступ до публічної інформації гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.
Згідно зі ст. 4 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
За приписами ч. 1 ст. 6 вказаного Закону, встановлено, що інформацією з обмеженим доступом є: конфіденційна інформація, таємна інформація, службова інформація.
Згідно ч. 5 та ч. 7 ст. 6 наведеного вище Закону, не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Також, ч. 3 ст. 9 Закону України Про доступ до публічної інформації встановлено, що перелік відомостей, що становлять службову інформацію, які складаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими суб'єктами владних повноважень, у тому числі на виконання делегованих повноважень, не може бути обмеженим у доступі.
У відповідності до вимог ст. 10-1 вказаного Закону, публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Розпорядники інформації зобов'язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.
Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.
Публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов: 1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України Про захист персональних даних ; 2) фізичні особи (суб'єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України Про захист персональних даних ; 3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом; 4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.
Згідно ст. 12 Закону України Про доступ до публічної інформації суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Статтею 13 вищенаведеного Закону, передбачено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків.
За приписами п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов'язані, зокрема, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Порядок оформлення запитів на інформацію визначено ст. 19 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (ч. 1 ст. 19 вказаного Закону).
Строк розгляду запитів на інформацію врегульований ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації , згідно з частиною першою якої розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження - ч. 4 ст. 20 вказаного Закону.
Як свідчать матеріали справи, Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ звернулось до відповідача із інформаційним запитом 07.05.2018 року який був отриманий відповідачем 11.05.2018 року.
Проте в порушення вимог Закону України Про доступ до публічної інформації відповіді на звернення позивача у встановлений законом строк відповідачем не надано та не надано належних доказів продовження строку розгляду запиту відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації .
Разом із відзивом відповідачем подано копію Журналу реєстрації вихідної кореспонденції Любохинівської сільської ради з якого вбачається, що сільська рада у вказаному журналі 16.05.2018 року за №168/02.07 зареєструвала вихідний лист на адресу позивача, в якому зазначено, що не можуть надати запитувану інформацію протягом 5-ти робочих днів із-за великого об`єму роботи, та повідомили, що інформація буде надана протягом 20-ти робочих днів.
В судовому засіданні представник позивача підтвердив, що станом на день подання позову до суду - 29.05.2018 року відповідь на запит чи проміжний лист на адресу громадської організації не надходив і доказів його вручення представник відповідача в судове засідання не надав.
Також судом оглянуто поданий відповідачем до відзиву лист від 08.06.2018 року №208/02.07, яким сільська рада повідомила позивача, що не може здійснити надання інформації (в повному обсязі) так як працівниками Нацполіції витребувано всю поземельну документацію в тому числі з сесії, яка відбулась 03.04.2018 року.
На підтвердження направлення вказаного листа відповідачем подано квитанцію Укрпошта з зазначенням штрихкода поштового відправлення, проте з витягу з офіційного сайту Укрпошта за результатами пошуку поштового відправлення №4442200027660 вбачається, що вже вказаний лист був відправлений лише 16.06.2018 року, а доставлений до позивача 20.06.2018 року, тобто відправлений поза межами встановленого Законом 20-ти денного строку.
Посилання представника відповідача на копію протоколу огляду місця події складеного слідчим у кримінальному провадженні, як на підставу неможливості надіслання відповіді на запит судом не приймається, оскільки відповідно до ст. 165 КПК України відповідач не скористався своїм правом на виготовлення з використанням копіювальної техніки з оригіналів копій вилучених документів.
За наведених обставин суд приходить до висновку про протиправну бездіяльність відповідача стосовно розгляду вищевказаного звернення Управління у Волинській області ВГО ВСК БКОЗ у порядку та строки, визначені Закону України Про доступ до публічної інформації .
Разом із тим, заявлена позовна вимога про зобов'язання відповідача надати інформацію на запит є належним способом захисту порушеного права, та задовольняється судом, оскільки для надання запитуваної інформації позивачем виконано всі умови, визначені законом, і надання інформації не передбачає права розпорядника інформації діяти на власний розсуд.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. (частини 1, 2 статті 77 КАС України)
Враховуючи викладене, позовні вимоги Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю до Любохинівської сільської ради Старовижівського району Волинської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої та третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Любохинівської сільської ради на користь Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю слід стягнути судовий збір в розмірі 1 762 грн., сплачений позивачем відповідно до платіжного доручення від 29.05.2018 року №35.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України Про доступ до публічної інформації , Закону України Про інформацію , суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Любохинівської сільської ради Старовижівського району Волинської області щодо не надання запитуваної інформації на запит Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю від 07.05.2018 року в порядку Закону України Про доступ до публічної інформації .
Зобов'язати Любохинівську сільську раду Старовижівського району Волинської області надати повну, точну та достовірну інформацію на запит Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю від 07.05.2018 року відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Любохинівської сільської ради Старовижівського району Волинської області на користь Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю судові витрати в розмірі 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач Управління у Волинській області Всеукраїнської громадської організації Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю (43021, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Винниченка, будинок 69, код ЄДРПОУ 36279922).
Відповідач Любохинівська сільська рада Старовижівського району Волинської області (44422, Волинська область, Любомльський район, село Любохини, вулиця Центральна, будинок 65, код ЄДРПОУ 04332970).
Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич
Повне рішення суду складено 06.08.2018 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2018 |
Оприлюднено | 08.08.2018 |
Номер документу | 75702227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні