ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/2157/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 серпня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд,
у складі:
головуючого-судді Ланкевича А.З.,
секретар судового засідання Фуртак А.В.,
за участі представників:
позивача Богданова О.В.,
відповідачів Чабана О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК до Головного управління ДФС у Запорізькій області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області від 20.04.2018 року №657890/40652647 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 20.03.2018 року, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК у Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №11 від 20.03.2018 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК у Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її подання на реєстрацію - 13.04.2018 року.
Посилається на те, що оскаржуваним рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія Головного управління ДФС у Запорізькій області), №657890/40652647 від 20.04.2018 року було відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданої ТОВ ВЕНТАРОК податкової накладної №11 від 20.03.2018 року. Підставою, що слугувала для прийняття такого рішення, зазначено лише загальну фразу, а саме: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Втім, позивач не погоджується з цим рішенням, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а податкова накладна №11 від 20.03.2018 року - реєстрації, оскільки належні підстави для зупинення її реєстрації відсутні. Вказав, що позивач не відповідає жодному з Критеріїв ризиковості платника податків, викладених у листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, а тому, на його думку, незрозумілою є підстава зупинення реєстрації спірної податкової накладної. Крім того, зазначив, що до повідомлення від 17.04.2018 року №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №11 від 20.03.2018 року, реєстрація якої зупинена, було додано первинні документи, які, на переконання представника позивача, повністю підтверджують факт її здійснення. Наведене і зумовило позивача звернутись до суду за судовим захистом.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви та наданих суду поясненнях, просить позов задовольнити повністю.
Від відповідача, Головного управління ДФС у Запорізькій області, надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що між позивачем та ТОВ ДАІРА укладено договір постачання від 13.03.2018 року, відповідно до якого ТОВ ВЕНТАРОК прийняло на себе зобов'язання постачати фасадний камінь VentaRock. Причинами відмови у реєстрації податкової накладної є ненадання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання, транспортування. А тому, покликаючись на правомірність спірного рішення та наявність підстав для його прийняття, вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними.
Від відповідача, Державної фіскальної служби України, надійшов відзив на позовну заяву, зміст якого аналогічний змісту відзиву відповідача - Головного управління ДФС у Запорізькій області.
В судовому засіданні представник відповідачів проти позову заперечив, просить відмовити в його задоволенні, посилається на підстави, викладені у відзивах на позовну заяву та наданих суду поясненнях.
Ухвалою судді від 25.05.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 06.06.2018 року.
У зв'язку із перебуванням судді у відрядженні у період з 06.06.2018 року по 08.06.2018 року, розгляд справи перенесено на 20.06.2018 року.
Ухвалою судді від 14.06.2018 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про участь у судовому засіданні в режимі відео конференції.
20.06.2018 року суд ухвалив відкласти підготовче засідання на 11.07.2018 року, у зв'язку із залученням до участі у справі співвідповідача - Державну фіскальну службу України.
У зв'язку із перебуванням судді на лікарняному у період з 04.07.2018 року по 11.07.2018 року, розгляд справи перенесено на 19.07.2018 року.
Ухвалою судді від 19.07.2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті на 01.08.2018 року.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Товариство з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК (місцезнаходження: вул.Городоцька, 207, м.Львів, 79041; код ЄДРПОУ: 40652647) зареєстроване як юридична особа (дата запису в Єдиному державному реєстрі - 12.07.2016 року). Основним видом економічної діяльності вказаного товариства є виготовлення виробів із бетону для будівництва (23.61), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Суд встановив, що 13.03.2018 року між ТОВ ВЕНТАРОК та ТОВ ДАІРА укладено договір поставки у спрощений спосіб, відповідно до якого ТОВ ВЕНТАРОК (постачальник) зобов'язувався передати ТОВ ДАІРА (покупець) товар.
На виконання умов вказаного договору 20.03.2018 року ТОВ ДАІРА сплатило ТОВ ВЕНТАРОК 127756,26 грн, що підтверджується платіжним дорученням №415.
За результатом здійсненої господарської операції, позивачем складено податкову накладну №11 від 20.03.2018 року на суму 127756,26 грн (в т.ч. ПДВ 21292,71 грн) та направлено її для реєстрації в ЄРПН.
Згідно отриманої квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.04.2018 року, податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Одночасно повідомлено причину зупинення реєстрації: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.03.2018 року №21 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та /або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D =0, Р =35179,92 .
17.04.2018 року позивач надіслав на адресу Головного управління ДФС у Запорізькій області лист-пояснення та повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, а також копії документів, пов'язаних із здійсненою господарською операцією.
20.04.2018 року Комісією Головного управління ДФС у Запорізькій області прийнято рішення №657890/40652647 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ ВЕНТАРОК №11 від 20.03.2018 року в ЄРПН з підстави: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
В той же день, 20.04.2018 року, ТОВ ВЕНТАРОК звернулося до ДФС України зі скаргою на вищевказане Рішення комісії від 20.04.2018 року №657890/40652647, однак за результатом її розгляду скаргу залишено без задоволення, а рішення - без змін.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача вищезгадане рішення від 20.04.2018 року №657890/40652647 прийнято за формальних підстав, без належної оцінки наданим ТОВ ВЕНТАРОК поясненням та документам, які у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. А тому, вважає, що є всі підстави для зобов'язання ДФС України зареєструвати у день надходження в ЄРПН податкову накладну №11 від 20.03.2018 року, виписану на ТОВ ДАІРА . Вважаючи у зв'язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами абз.абз.1-3, 5 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Згідно п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 року №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Пунктами 6 та 7 вказаного Порядку визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:
1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;
2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Положення п.п.6 та 7 Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків фіскальних органів.
Разом з тим, як видно зі змісту квитанції про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена через те, що податкова накладна відповідає вимогам підп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Тобто відповідачем застосовано формулювання, яке п.п.6 та 7 Порядку №117 не передбачено, а відтак реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.
Відповідно до п.10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Суд встановив, що критерії ризиковості платника податку і критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18, погоджені з Міністерством фінансів України листом від 21.03.2018 року №26010-06-10/7849 і оприлюднені Державною фіскальною службою України на її офіційному веб-сайті.
Судом досліджено офіційний веб-сайт Державної фіскальної служби України і встановлено, що за переглянутою судом веб-адресою: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/331616.html в підрубриці Новини рубрики Медіа-центр 23.03.2018 року прес-службою Державної фіскальної служби України розміщено оголошення про те, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державною фіскальною службою України за погодженням з Міністерством фінансів України затверджено: критерії ризиковості платника податків, ризиковості здійснення операцій; перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків. Також повідомлено, що роботу Єдиного реєстру податкових накладних та деяких електронних сервісів для платників податку на додану вартість в ІТС Електронний кабінет відновлено з урахуванням положень зазначеної постанови.
До оголошення прикріплено файли, зокрема файл у вигляді листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18 Критерії ризиковості платника податку. Критерії ризиковості здійснення операцій (без підпису та погодження).
Вказані Критерії, чи оголошення прес-служби з Критеріями, ні за допомогою пошукової системи офіційної сторінки Державної фіскальної служби України в мережі Інтернет, ні за допомогою інших пошукових систем мережі Інтернет, знайти неможливо.
Разом з тим, відповідно до листа Міністерства фінансів України від 22.03.2018 року №26010-06-10/7849 Мінфін погодив Критерії ризиковості платника податку і Критерії ризиковості здійснення операцій, надіслані з листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року №828/4/99-99-07-05-05-13. При цьому, Міністерством фінансів України зазначено, що вказані Критерії погоджені за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця.
Суд вважає, що погодження Міністерства фінансів України Критеріїв з умовою їх перегляду протягом місяця свідчить про те, що вказані Критерії містили недоліки, які мали би бути усунуті у встановлений Міністерством фінансів України строк і повторно погоджені у встановленому порядку.
Таке умовне погодження Критеріїв вказує на те, що вони не могли бути застосовані до платників податків до їх повторного погодження і оприлюднення у встановленому порядку.
Відповідно до ч.4 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів. Водночас, згідно ч.2 цієї ж статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Доказів, що на час зупинення реєстрації податкової накладної позивача Критерії ризиковості платника податку, Критерії ризиковості здійснення операцій були остаточно (не умовно ) погоджені Міністерством фінансів України, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, суду не надав.
З огляду на наведене, суд вважає, що зупинення реєстрації податкової накладної позивача 13.04.2018 відбулося неправомірно.
Відповідно до п.п.12 та 13 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п.14 Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.15 вказаного Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
За правилами п.16 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 18 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Відповідно до п.п.20, 21 цього ж Порядку, зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.п.22, 23 Порядку №117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі. Таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Матеріалами справи підтверджено, що 13.04.2018 року відбулося зупинення реєстрації податкової накладної позивача.
В квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної містилася пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Після отримання такої квитанції позивач у порядку, встановленому законодавством, подав до контролюючого органу письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, і копії відповідних документів, які підтверджували реальність здійснення господарських операцій по податковій накладній.
Зокрема, позивачем надано наступні пояснення ТОВ ВЕНТАРОК являється господарським товариством, основним напрямом господарської діяльності якого є реалізація вентильованих фасадних систем VentaRock. Комплектуючими частинами вентильованих фасадних систем VentaRock є: ригелі, стійки, консолі, анкерні кріплення і фасадний камінь. Виробником фасадного каменю являється безпосередньо ТОВ ВЕНТАРОК . Відповідність якості продукції, виготовлюваної товариством, вимогам чинного законодавства підтверджується сертифікатом відповідності серії ВГ №UA1.196.0020974-17. Інші комплектуючі частини вентильованих фасадних систем VentaRock (а саме: ригелі, стійки, консолі, анкерні кріплення) придбаваються товариством в інших постачальників. Основні виробничі потужності товариства знаходяться за адресою: м.Львів, вул.Городоцька, 207, на базі приміщення, орендованого у ТОВ Леополіс Конгрес Хол на підставі договору оренди №127/17 від 01.09.2017 року. Станом на 31.03.2018 року на балансі товариства обліковуються основні засоби вартістю 402494,11 грн. Частина обладнання, яке використовується для виготовлення продукції, а саме лінія по виготовленню фасадної плитки ЛІП-1, перебуває у володінні та користуванні товариства на основі договору оренди №03/05-01 від 03.05.2017 року, укладеного з ТОВ Лемберг Індастріал Парк . Іншими орендодавцями, які надають у користування товариства обладнання, є ТОВ Файдайль Україна (договір №ОР-08/08/017 від 08.08.2017 року), ТОВ Запорізький домобудівний комбінат (договір №31-10/17 від 31.10.2017 року). У своїй діяльності товариство використовує працю найманих працівників, з якими укладені трудові договори. Середня облікова чисельність працівників станом на 31.03.2018 року складає 19 осіб. Поставка товару покупцям здійснюється, за загальним правилом, на умовах повної або часткової передоплати, шляхом самовивозу товару зі складу ТОВ ВЕНТАРОК або із залученням транспортних організацій, що надають послуги перевезення .
Також, як вже зазначалось вище, позивачем подано копії документів про операції з товарами, зазначеними у податковій накладній №11 від 20.03.2018 року, реєстрація якої зупинена, а саме: платіжне доручення №415 від 20.03.2018 року; податкову накладну №11 від 20.03.2018 року; рахунок на оплату №18 від 13.03.2108 року; видаткові накладні №49 від 22.03.2018 року, №34 від 28.02.2018 року, №43 від 28.02.2018 року, №25 від 16.03.2018 року, №26592 від 16.03.2018 року, №57 від 29.03.2018 року, № 58 від 03.04.2018 року; довіреність №7 від 22.03.2018 року та №58 від 03.04.2018 року; ТТН № Р49 від 22.03.2018 року та №Р58 від 03.04.2018 року; Сертифікат відповідності №UA1.196.0020974-17 від 26.12.2017 року; договір оренди №127/17 від 01.09.2017 року, акти приймання-передачі від 01.09.2017 року.
За результатом розгляду згаданих письмових пояснень та копій документів, комісією контролюючого органу щодо поданої позивачем податкової накладної №11 від 20.03.2018 року прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Згідно ч.2 ст.74 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Поряд з цим, суд враховує позицію, викладену у п.53 рішення Європейського суду з прав людини у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумними сумнівом .
Оцінюючи згадані документи - в сукупності та кожен зокрема - суд вважає, що такі не дають підстав для сумніву щодо реальності здійснення вищенаведених операцій або висновку про їх нездійснення.
На думку суду, відповідач не довів правомірності рішення №657890/40652647 від 20.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової від 20.03.2018 року №11 в ЄРПН, адже таке формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Порядку №117, а саме: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Будь-яких доказів на підтвердження нереальності господарських операцій ТОВ ВЕНТАРОК , на підставі яких було складено податкову накладну від 20.03.2018 року №11, відповідачами ні до відзиву на позовну заяву, ні у судових засіданнях, надано не було, як і не доведено факт порушення позивачем вимог чинного законодавства, в т.ч. Податкового кодексу України та Порядку №117.
Окрім того, суд враховує і таке.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
Однак, у порушення наведених вимог законодавства, оскаржене рішення містить лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку фіскального органу, позивачем не надано, не містить.
Разом з тим, в разі, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали реєстрацію податкової накладної позивача в ЄРПН (зокрема, якщо подано не всі документи), це не давало йому права приймати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних до закінчення строку, встановленого п.15 Порядку №117, - до закінчення 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування, протягом яких платник податку має право подати до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, зазначені у п.14 цього Порядку.
Адже встановлений п.23 цього Порядку строк для прийняття контролюючим органом рішення про відмову в реєстрації податкових накладних підлягає застосуванню з урахуванням строку, який наданий п.15 Порядку №117 платнику податків для реалізації його права.
Тому, враховуючи наявність у позивача передбачених чинним законодавством України документів, які свідчать про реальність проведення господарської операції між позивачем та ТОВ ДАІРА , та беручи до уваги те, що такі документи були надані позивачем, Комісія Головного управління ДФС у Запорізькій області не мала правових підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної.
На підставі досліджених в судовому засіданні доказів та встановлених на їх підставі обставин, що передували прийняттю оскаржуваного рішення №657890/40652647 від 20.04.2018 року щодо відмови у реєстрації податкової накладної позивача №11 від 20.03.2018 року, суд приходить висновку, що таке прийнято з порушенням вимог зазначених вище нормативно-правових актів, без зазначення у ньому мотивів їх прийняття, тобто, є необґрунтованим. В той же час, позивач довів обґрунтованість позовних вимог належними, допустимими та достатніми доказами. Виходячи з положень п.2 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що позовні вимоги про визнання його протиправним та скасування є підставними та такими, що підлягають задоволенню.
Водночас за приписами ч.3 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до п.п.201.1, 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.
Натомість, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим, оскільки відповідні повноваження законодавчо покладені на комісію ДФС України.
Згідно підп.201.16.4 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналогічні положення закріплені в п.28 Порядку №117.
Враховуючи встановлені судом обставини протиправного прийняття Комісією Головного управління ДФС у Запорізькій області рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, необхідно зобов'язати відповідача, ДФС України, зареєструвати подану ТОВ ВЕНТАРОК податкову накладну від 20.03.2018 року №11, що відповідно до підп.201.16.4 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України має бути вчинено у день настання такої події як набрання законної сили даним судовим рішенням.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Щодо судових витрат, то згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такі відшкодовуються позивачу в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, підп.15 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.04.2018 року №657890/40652647.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.03.2018 року №11, подану Товариством з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (місцезнаходження: пр..Соборний, 166, м.Запоріжжя, 69107; код ЄДРПОУ: 39396146) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВЕНТАРОК (місцезнаходження: вул.Городоцька, 207, м.Львів, 79041; код ЄДРПОУ: 40652647) судовий збір, сплачений за подання цього позову, в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Повне рішення суду буде складено до 08.08.2018 року.
Суддя Ланкевич А.З.
Оригінал повного тексту судового рішення складено в одному примірнику 06.08.2018 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2018 |
Оприлюднено | 09.08.2018 |
Номер документу | 75702371 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні