ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/2741/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 липня 2018 року м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Коморного О.І.
секретар судового засідання Мусій С.В.
за участю:
представника позивача Куцик В.Б.
представника відповідача не прибув
розглянув у підготовчому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника керівника Золочівської місцевої прокуратури Львівської області про визнання протиправною бездіяльністості Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації та зобов'язання вчинити дії.
Обставини справи.
До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Заступника керівника Золочівської місцевої прокуратури Львівської області, у якій містяться вимоги:
- визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області, щодо невжиття заходів по формленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3; Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів; Словітський НВК; Зозулівський НВК; Дошкільний навчальний заклад №2; Дошкільний навчальний заклад №3; Дошкільний навчальний заклад №4; Дошкільний навчальний заклад №6; Дошкільний навчальний заклад №7, загальною площею 17,81 га.
- зобов'язати Відділ освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3; Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів; Словітський НВК; Зозулівський НВК; Дошкільний навчальний заклад №2; Дошкільний навчальний заклад №3; Дошкільний навчальний заклад №4; Дошкільний навчальний заклад №6; Дошкільний навчальний заклад №7, загальною площею 17,81 га.
Позовні вимоги мотивує тим, що обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням. Засновниками закладів загальної середньої освіти є Золочівська районна рада, а закладів дошкільної освіти міста Золочева є Золочівська міська рада. Фінансування закладів загальної середньої освіти Золочівськго району та дошкільних навчальних закладів міста Золочева здійснюється з районного бюджету. Правовстановлюючі документи на окремі земельні ділянки закладів освіти не оформлені, державна реєстрація права власності не проведена у зв'язку відсутністю фінансування на дані цілі. Станом на 18.06.2018 відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки вищевказаних закладів освіти загальною площею 17,81 га. В той же час, згідно інформації Золочівської районної ради Львівської №03-15/225 від 18.06.2018, встановлено, що упродовж 2017-2018 років звернень від відділу освіти Золочівської РДА Львівської області щодо виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають у користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району в районну раду не надходило, що свідчить про бездіяльність відповідача , яка полягає у не вжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки навчальних закладів, що у свою чергу створює передумови для зловживань щодо розпорядження такими та може призвести до негативних наслідків.
У підготовчому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.
Відповідач направив до суду клопотання про розгляд справи без участі представника, позовні вимоги визнає повністю.
Оскільки відповідач позов визнав повністю, суд дійшов висновку про можливість ухвалення рішення у підготовчому засіданні.
Заслухавши пояснення представника позивача, враховуючи повне визнання відповідачем позовних вимог, дослідивши матеріали справи, та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
встановив:
Заступником керівника Золочівської місцевої прокуратури Львівської області 15.06.2018 скеровано запит №05-47/797 вих.18 начальнику Відділу освіти Золочівської РДА стосовно інформації, щодо засновників закладів дошкільної та загальної середньої освіти, з яких бюджетів фінансуються; наявності правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають у користуванні наступних дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району (у разі їх відсутності зазначити причини): Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3; Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів; Словітський НВК; Зозулівський НВК; Дошкільний навчальний заклад №2; Дошкільний навчальний заклад №3; Дошкільний навчальний заклад №4; Дошкільний навчальний заклад №6; Дошкільний навчальний заклад №7; та інформації, чи звертався Відділ освіти Золочівської РДА впродовж 2017-2018 років із листами у Золочівську районну раду щодо виділення коштів на виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають в користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району (надати документальні підтвердження). (а.с.11)
У відповідь на вказаний запит відділом освіти Золочівської районної державної адміністрації надано відповідь про відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки вищевказаних закладів. Також повідомлено, що упродовж 2017-2018 років звернень від відділу освіти до Золочівської РДА Львівської області щодо виділення коштів на виготовлення відповідних документів не надходило. (а.с.12-13).
Заступником керівника Золочівської місцевої прокуратури Львівської області 14.06.2018 скеровано запит № 05-47/787 вих.18 Голові районної ради Золочівського району, щодо надання інформації, чи звертався відділ освіти Золочівської РДА впродовж 2017-2018 років із листами у районну раду щодо виділення коштів на виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки , які перебувають у користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району. (а.с.16).
На даний запит надійшла відповідь від Золочівської районної ради Львівської області, про те, що відділ освіти Золочівської районної державної адміністрації впродовж 2017-2018 років із листами щодо виділення коштів на виготовлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають у користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району не звертався. (а.с.17).
Також, Заступником керівника Золочівської місцевої прокуратури Львівської області 15.06.2018 скеровано запит № 05-47/798 вих.18 начальнику відділу Держгеокадастру у Золочівському районі про надання інформації, щодо наявності правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають у користуванні вказаних дошкільних та загальноосвітніх закладів Золочівського району. (а.с.14).
У відповідь на запит відділ у Золочівському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області повідомив, що згідно земельно-облікових документів на території Золочівського району рахуються у користуванні дошкільних та загально освітніх закладів земельні ділянки площами :
- Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 - 0,52га;
- Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4 - 5,35 га;
- Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 - 0,3232 га;
- Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів - 2,59 га;
- Словітський НВК - в складі загальної площі Словітської школи - 1,98 га;
- Зозулівський НВК - в складі загальної площі Зозулівської школи - 3,25 га;
- Дошкільний навчальний заклад №2 - 0,30 га;
- Дошкільний навчальний заклад №3 - 0,90 га;
- Дошкільний навчальний заклад №4 - 0,20 га;
- Дошкільний навчальний заклад №6 - 0,88 га;
- Дошкільний навчальний заклад №7 -1,19 га.
Правовстановлюючі документи на вищевказані земельні ділянки відсутні. (а.с.15).
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями ст.14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право насувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (ч.1 ст. 92 Земельного кодексу України).
Згідно з пунктом "а" ч. 2 ст. 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Статтею 125 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права па нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
З урахуванням вищенаведеного, обов'язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону.
Суд погоджується з доводами прокурора, що відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням, а відділ освіти зобов'язаний вживати заходи для оформлення правовстановлюючих документів.
Поданими доказами підтверджується, що упродовж останніх років, відділом освіти не внесено жодної пропозиції до районної ради щодо проекту районного бюджету про виділення коштів на проведення вищевказаних робіт, у тому числі і на 2017 та 2018 роки. Відтак, заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів не вживалися.
Наведене свідчить, що відділом освіти Золочівської РДА, будь-яка робота по виготовленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні навчальних закладів району не проводиться.
За таких обставин суд вважає, що вимоги є обґрунтованими, а позов слід задовольнити повністю.
З матеріалів справи суд встановив, що при зверненні з позовом до суду позивач сплатив судовий збір в сумі 3524,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1312 від 19.06.2018 року.
Предметом позову в даному випадку є визнати протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії, а тому позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру та похідну до неї вимогу зобов'язати відповідача вчинити відповідні дії, за яку судовий збір не сплачується.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем згідно п. 3 ч.2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" справляється судовий збір за ставкою 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, за звернення позивача до адміністративного суду із адміністративним позовом немайнового характеру судовий збір складає 1762,00 грн.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.7 Закону України Про судовий збір сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.
Враховуючи те, що позивачем сплачено судовий збір у подвійному розмірі, а у позовній заяві міститься одна позовна вимога немайнового характеру та похідна до неї вимога, за яку судовий збір не сплачується, суд вважає за доцільне повернути позивачу надміру сплачений судовий збір у сумі 1762,00 грн.
Відповідно до ст.142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Згідно з ч.3 ст. 7 Закону України Про судовий збір у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
Оскільки відповідачем визнано позов, суд дійшов висновку, про повернення на користь позивача з бюджету 881,00 грн. сплаченого судового збору.
Керуючись ст.ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 142, 183, 241-248, 256, 287, 294, 295 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області, щодо невжиття заходів по формленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3; Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів; Словітський НВК; Зозулівський НВК; Дошкільний навчальний заклад №2; Дошкільний навчальний заклад №3; Дошкільний навчальний заклад №4; Дошкільний навчальний заклад №6; Дошкільний навчальний заклад №7, загальною площею 17,81 га.
3. Зобов'язати Відділ освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області (вул. Івасюка, 12, м. Золочів, Золочівський район, Львівська область, 80700; ЄДРПОУ 39297986) вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Золочівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №4; Золочівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3; Поморянська ЗОШ І-ІІІ ступенів; Словітський НВК; Зозулівський НВК; Дошкільний навчальний заклад №2; Дошкільний навчальний заклад №3; Дошкільний навчальний заклад №4; Дошкільний навчальний заклад №6; Дошкільний навчальний заклад №7, загальною площею 17,81 га.
4. Повернути з Державного бюджету України на користь Золочівської місцевої прокуратури Львівської області (отримувач : прокуратура Львівської області, код ЄДРПОУ 02910031, банк платника Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, розрахунковий рахунок №35211093000774, код класифікації видатків бюджету 2800) сплачений в більшому розмірі судовий збір в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.
5. Повернути з Державного бюджету України на користь Золочівської місцевої прокуратури Львівської області (отримувач : прокуратура Львівської області, код ЄДРПОУ 02910031, банк платника Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, розрахунковий рахунок №35211093000774, код класифікації видатків бюджету 2800) 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, в сумі 881 (вісімсот вісімдесят одна ) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений 03.08.2018р.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2018 |
Оприлюднено | 08.08.2018 |
Номер документу | 75725105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні