Рішення
від 23.07.2018 по справі 804/3689/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 липня 2018 року Справа № 804/3689/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С. при секретарі - Червяченко Д.В. за участю: представника позивача - ОСОБА_1 представника відповідача - ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОПТТОРГ-15 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

У травні 2018 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 08.02.2018 року №0003011421, а судові витрати стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на його користь.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ ОПТТОРГ-15 детально ознайомилось із фактами, викладеними податковим органом в акті перевірки, які стали підставою для висновків щодо порушення їх підприємством пп.198.1.1., пп.198.3., пп.198.6. ст.198 Податкового Кодексу України та прийняття спірного податкового повідомлення-рішення та вважає їх не обґрунтованими, такими, які не відповідають дійсним обставинам та такими, які не підтверджені належними доказами (документами), а спірне податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 року № НОМЕР_1 в свою чергу протиправним та таким, що підлягає скасуванню. У ТОВ ОПТТОРГ-15 наявні всі первинні документи бухгалтерської та податкової звітності, які підтверджують виконання зазначених договорів та реальність проведення господарських операцій на його виконання, а саме: договори; видаткові накладні; податкові накладні; акти приймання виконаних робіт. Всі господарські операції є законними, товарними та оплатними, у зв'язку з чим, ТОВ ОПТТОРГ-15 не допускало порушень вимог Податкового Кодексу України.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд позов задовольнити з викладених у ньому підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні пред'явлені позовні вимоги не визнала та зазначила, що перевіркою не підтверджено реальність господарських операцій з придбання товару у 2017 році та зроблено висновки про безпідставне формування податкового кредиту з ПДВ у сумі 1 402 941 грн. Завищення податкового кредиту за період з 16.03.2018 р. по 30.09.2017 р. на 1 402 941 грн. відбулося внаслідок здійснення взаємовідносин ТОВ ОПТТОРГ-15 з контрагентами ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС (Код ЄДРПОУ 40542363), ТОВ САМТЕКС ГРУП (Код ЄДРПОУ 41115172), ТОВ ДІМЕКС ПРОМ (Код ЄДРОПУ 41302738), ТОВ ВЕЛТА ГРУП (Код ЄДРПОУ 41345347). У податкового органу наявна інформація щодо фіктивності зазначених контрагентів-постачальників, в сукупності з аналізом інформаційних баз даних та дослідженням первинних документів, що стали підставою для висновків під час проведення перевірки ТОВ Оптторг-15 стосовно нереальності проведених господарських операцій та, як слідство, встановлення порушень податкового законодавства в частині заниження ПДВ. Таким чином, податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 року №0003011421, прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області є цілком законним та вірним, а тому представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ Оптторг-2015 зареєстровано Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 13.03.2015 року за №12271020000016349 та взято на податковий облік у податковому органі 16.03.2015 році за №048415034403, та станом на проведення перевірки перебуває на обліку в Кріворізькій північній ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

Судом також встановлено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ ОПТТОРГ-15 код ЄДРПОУ 39691520 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 16.03.2015 р. по 30.09.2017 р., валютного законодавства за період 16.03.2015 р. по 30.09.2017 р., єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 16.03.2015 р. по 30.09.2017 р. та іншого законодавства України за період з 16.03.2015 р. по 30.09.2017 р.

Порушення виявлені під час перевірки знайшли своє відображення в акті від 17.01.2018 р. № 1387/04-36-14-21/39691520 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 16.03.2015 р. по 30.09.2017 року, а саме:

- п.44.1 ст.44, п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України ТОВ ОПТТОРГ-15 , в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток за 2016 рік на суму 21 626 грн.;

- пп. а п.198.1 та абзаців першого і другого пп.198.3, п.198.6 ст.198 ПК України, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 28.01.2016 року №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за №159/28289, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 1 402 941 грн. в тому числі:

- за травень 2017 року на суму 870 317 грн.;

- червень 2017 року на суму 199 342 грн.;

- липень 2017 року на суму 333 282 грн.;

- порушення ТОВ ОПТТОРГ-15 граничних термінів реєстрації податкових накладних, встановлених п.201.10. ст.201 ПК України, за що передбачена відповідальність згідно п.120-1.1. ст.120-1 розділу ІІ ПК України;

- порушення абз.23 п.1.2, ч.2 п.2.2 та п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України , затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637, в результаті несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в загальній суму 9 875,92 грн., за що передбачена відповідальність згідно абз.3 ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 року №436/95 Про застосування штрафних санкцій за порушення норм регулювання обігу готівки ;

- п.п.14.1.180 п.14.1 ст.14, п.п.164.2.5 п.164.2 ст.164, п.170.1 ст.170, п.п.167.1 ст.167, п.п.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПК України не нарахувало, не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб в розмірі 1 530 грн.;

- ст.168 п.п.1.2, п.п.1.3 п.16 прим.1 підрозд.10 розд.ХХ ПК України не нарахувало, не утримало та не сплатило до бюджету військовий збір в розмірі 127,50 грн.;

- п.51.1 ст.51, абз. б п.176.2 ст.176 ПК України, а саме: підприємством не відображено суму отриманого доходу у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичної особи ОСОБА_3 і суми утриманого з нього податку (ф.1-ДФ) за ІІІ кВ. 2017 року та податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ) за ІІІ кВ.2015 року, ІІ, ІІІ кв. 2016 року, ІІ, ІІІ кв. 2017 року надано з помилками, які призвели до зміні платників податків.

На підставі висновків вищевказаного акту Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.02.2018 року №0003011421 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 1 753 676,25 грн., з яких за податковими зобов'язаннями збільшено на 1 402 941 грн., за штрафними санкціями на 350735,25 грн.

Правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення-рішення від 08.02.2018 року №0003011421 є предметом позову, який передано на розгляд суду.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Приписами п.14.1. ст.14 ПК України визначено, що господарською діяльністю є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (14.1.36.); доходами є загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами (14.1.56.); постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (14.1.191.); розумною економічною причиною (ділова мета) є причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності (14.1.231.).

Згідно з п.185.1. ст.185, п.187.1. ст.187, п.188.1. ст.188 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Відповідно до п.201.1., 201.4., 201.6. ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених п.201.1. ст.201 ПК України; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 200.1. ст.200 ПК Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п.198.1. ст.198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

При цьому, відповідно до п.198.2., 198.3., 198.6. ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 Кодексу).

З аналізу наведених законодавчих приписів вбачається, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту та витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування податком на прибуток, є факт придбання товарів (послуг) з метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно з ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. А тому, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Для вирішення спору по суті та надання оцінки правомірності проведення позивачем податкового обліку, суд перевіряє відповідність вимогам законодавства первинних документів, їх наявність, що вимагається нормативно-правовими актами та безпосередньо укладеними угодами.

Так, у перевіряємий період між ТОВ ОПТТОРГ-15 (Замовник) та ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС (Підрядник) був укладений договір підряду № 030517 від 03.05.2017 р.

Відповідно до умов договору підряду Підрядник зобов'язується на власний ризик та із власного матеріалу виконати роботи по виготовленню та установки вивісок на об'єктах Замовника, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконані Підрядником роботи Замовника.

Згідно з умовами договору підряду ескізи та розміри вивісок, кількісні і якісні характеристики робіт, розташування (місцезнаходження) об'єкта Замовника на якому необхідно провести роботи, вартість та строки виконання робіт визначаються Сторонами у Специфікаціях.

На виконання умов договору Сторонами перед початком виконання робіт були узгодженні ескізи та заміри кожного виду вивісок, які будуть виготовлятися та встановлюватися Підрядником із власного матеріалу в рамках договору підряду, а також погодженні та підписані відповідні специфікації в яких було визначено розташування (місцезнаходження) об'єкта Замовника на якому необхідно провести роботи, вартість та строки виконання робіт.

Виконання робіт підтверджується ОСОБА_2 здачі-приймання виконаних робіт, фотографіями результатів копаних робіт.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 03.05.2017 р. до договору підряду Замовник здійснює оплату робіт протягом одинадцять місяців після підписання Сторонами акту виконаних робіт, таким чином враховуючи період виконання Підрядником робіт та підписання Сторонами актів здачі-приймання виконаних робіт, а саме з 03.05.2017 р. по 08.06.2017 р., строк оплати виконаних робіт по даним актам не настав, що обґрунтовує не повну оплату виконаних робіт на момент проведення перевірки на даний час.

Всі виготовленні та установлені Підрядником в рамках договору підряду вивіски, фризів банерних, банерів з продуктами, щитів фасадних під акційний плакат, куточків покупця були використані ТОВ ОПТТОРГ-15 у своїй господарській діяльності шляхом розміщені на своїх магазинах, що витверджується додатково, окрім актів здачі-приймання виконаних робіт, фотографіями результатів виконаних робіт та свідчить по реальне виконання договору підряду та реальність взаємовідносин між ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС .

Що стосується посилання перевіряючих у ОСОБА_2 перевірки, що до відсутності відомостей використаних матеріалів виконавцем робіт та не надано пояснення та їх документальне підтвердження стосовно того, яким чином (якими транспортними засобами) та за чий рахунок здійснювалась доставка банерів, щитів, куточків споживача до місця їх встановлення то даних документів згідно чинного законодавства ТОВ ОПТТОРГ-15 та відповідно до умов договору підряду і не повинно бути, адже Підрядник виконує роботи з власних матеріалів. Транспорт, яким транспортувалися банери, щити, вивіски, куточки навіть був зафіксований на деяких фотографіях, на яких зафіксовані результати робіт по договору підряду.

Крім того відповідно до договору підряду, Підрядник має право залучати до виконання робіт третіх осіб. Залучення таких третіх осіб, як субпідрядників до виконання договору підряду було також встановлено перевіряючими у акті перевірки, де зазначено, що згідно ЄРПН на ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС реєстрували податкові накладні з номенклатурою роботи по виготовленню вивісок композитних несвітлових, фризів банерних, банерів з продуктами, щитів фасадних під акційний плакат наступні контрагенти - постачальники: ТОВ СІПАРА ГРУП , ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ПЛЮС , ТОВ ЗЕСТЕРНС , ТОВ ПРІН ТЕК , ТОВ УЕСТОН . По всім субпідрядникам ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС , щодо робіт по виготовлення вивісок композитних несвітлових, фризів банерних, банерів з продуктами, щитів фасадних під акційний плакат, куточків покупців перевіряючи зробили аналогічні висновки, що згідно ЄРПН придбання вказаних робіт та матеріалів, необхідних для їх виконання даними субпідрядниками не встановлено. Власними силами виконати вказані роботи підприємства не могло, у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, інструментів, транспортних засобів, складських приміщень, виробничих запасів.

Позивач зазначив, що в акті перевірки перевіряючі посилаються, як на ознаку сумнівності та фіктивного підприємництва ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС , на пояснення засновника та директора ПРОЛАЙТ ПЛЮС ОСОБА_4 щодо непричетності її до фінансово-господарської діяльності підприємств ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС . ТОВ ОПТТОРГ-15 звернулося до ОСОБА_4 та отримало від неї нотаріально посвідчену заяву від 23 березня 2018 року якою вона підтвердила, що працювала директором ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС (ЄДРПОУ 40542363) з 03.02.2017 року по 21.09.2017 року, та підтвердила факт ведення фінансово-господарської діяльності цього підприємства, підписання всіх первинних, бухгалтерських та інших фінансово-господарських документів зазначеного підприємства в цей період.

Також, у перевіряємому періоді між ТОВ ОПТТОРГ-15 (Замовник) та ТОВ "САМТЕКС ГРУП" (Підрядник) був укладений договір підряду № 150517 від 15.05.2017 р.

Відповідно до умов договору підряду Підрядник зобов'язується на власний ризик та із власного матеріалу виконати роботи по виготовленню та установки вивісок на об'єктах Замовника, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконані Підрядником роботи Замовника.

Згідно з умовами договору підряду ескізи та розміри вивісок, кількісні і якісні характеристики робіт, розташування (місцезнаходження) об'єкта Замовника на якому необхідно провести роботи, вартість та строки виконання робіт визначаються Сторонами у Специфікаціях.

На виконання умов договору Сторонами перед початком виконання робіт були узгодженні ескізи та розміри кожного виду вивісок, які будуть виготовлятися та встановлюватися Підрядником із власного матеріалу в рамках договору підряду, а також погодженні та підписані відповідні специфікації в яких було визначено розташування (місцезнаходження) об'єкта Замовника на якому необхідно провести роботи, вартість та строки виконання робіт.

Виконання робіт підтверджується ОСОБА_2 здачі-приймання виконаних робіт, фотографіями результатів виконаних робіт.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 15.05.2017 р. до договору підряду Замовник здійснює оплату робіт протягом десяти місяців після підписання Сторонами акту виконаних робіт, таким чином враховуючи період виконання Підрядником робіт та підписання Сторонами актів здачі-приймання виконаних робіт, а 29.05.2017 р. по 31.05.2017 р., строк оплати виконаних робіт по даним актам не настав, що обґрунтовує не оплату виконаних робіт на момент проведення перевірки та на даний час.

Всі виготовленні та установлені Підрядником в рамках договору підряду вивіски, фризів банерних, банерів з продуктами, щитів фасадних під акційний плакат, куточків покупця були використані ТОВ ОПТТОРГ-15 у своїй господарській діяльності шляхом розміщені на своїх магазинах, що підтверджується додатково, окрім актів здачі-приймання виконаних робіт, фотографіями результатів виконаних робіт та свідчить по реальне виконання договору підряду та реальність взаємовідносин між ТОВ ОПТТОРГ-15 та ТОВ САМТЕКС ГРУП .

Що стосується посилання перевіряючих у ОСОБА_2 перевірки, що до відсутності відомостей використаних матеріалів виконавцем робіт та не надано пояснення та їх документальне підтвердження стосовно того, яким чином (якими транспортними засобами) та за чий рахунок здійснювалась доставка банерів, щитів, куточків споживача до місця їх встановлення то даних документів згідно чинного законодавства ТОВ ОПТТОРГ-15 та відповідно до умов договору підряду не повинно бути у ТОВ ОППТОРГ-15 , оскільки Підрядник виконує роботи з власних матеріалів. Крім того виходячи із інформації зазначеній в ОСОБА_2 перевірки, а саме, що згідно ЄРПН ТОВ САМТЕКС ГРУП у травні 2017 року підприємство придбало дорожні машини, послуги з технічної супроводу, транспортно-експедиційні послуги.

У перевіряємий період ТОВ ОПТТОРГ-15 здійснювало фінансово-господарську діяльність із ТОВ ДІМЕКС ПРОМ , а саме між ТОВ ОПТТОРГ-15 (Покупець) та ТОВ ДІМЕКС ПРОМ (Продавець) був укладені договори поставки №070717 від 07.07.2017 р. та № 100717 від 10.07.2017 р.

Відповідно до умов договорів поставки Продавець передав Покупцю товар (канцелярські товари, миючі засоби, серветки для прибирання, товари побутової хімії, а також пісок), що підтверджується податковими накладними.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 07.07.2017 р. до договору поставки №070717 від 07.07.2017 р. та Податкової угоди №1 від 10.07.2017 р. до договору поставки №100717 від 10.07.2017 р. сторони погодили, постачальник зобов'язаний в момент поставки Товару надати рахунок та видаткову накладну. Крім того, до Товару, який постачається у рамках Договору не передбачено обов'язкових сертифікатів якості, Постачальник зобов'язаний в момент поставки Товару надати тільки рахунок та податкову накладну.

Відповідно до Додаткової угоди №1 від 07.07.2017 р. до договору поставки №070717 від 07.07.2017 р. та податкової угоди №1 від 10.07.2017 р. до договору поставки №100717 від 10.07.2017 р. сторони погодили, Покупець зобов'язується оплатити поставлений Товар протягом восьми місяців з моменту отримання товару і документів, визначених у п.2.3. даного Договору у власність.

Враховуючи, що згідно видаткових накладних товари були поставлені в рамках договорів поставки в липні 2017 року то дата оплати поставлених товарів на момент перевірки та на даний час не настала.

Умовами договору поставки (Розділ 2) сторонами було погоджено, що поставка товару здійснюється Постачальником на склад Покупця за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Телевізійна, 5Д, транспортні витрати сплачує Постачальник.

Отриманий товар (канцелярські товари, миючі засоби, серветки для прибирання, товари побутової хімії) за договорами поставки ТОВ ОПТТОРГ-15 використовує у свої господарській діяльності для забезпечення своїх даними товарами магазинів та працівників офісу і магазинів.

Отриманий товар (пісок) за договорами поставки ТОВ ОПТТОРГ-15 використовує у свої господарській діяльності для проведення ремонтів своїх магазинів та для посипання прилеглої територій магазинів підприємства, яка вкрита кригою та снігом.

Судом також встановлено, що у перевіряємий період позивач мав господарські відносини з ТОВ ВЕЛТА ГРУП , а саме між ТОВ ОПТТОРГ-15 (Покупець) та ТОВ ВЕЛТА ГРУП (Продавець) був укладений договір поставки № 150717 від 15.07.2017 р.

Відповідно до умов договору поставки Продавець передав Покупцю товар (канцелярські товари, ДВП шліфовану, МДФ плита шпоновану), що підтверджується видатковими накладними.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 15.07.2017 до договору поставки сторони погодили, що Постачальник зобов'язаний в момент поставки Товару надати рахунок та видаткову накладну. Крім того враховуючи те, що до Товару, який постачається у рамках Договору не передбачено обов'язкових сертифікатів якості. Постачальник зобов'язаний в момент поставки Товару надати тільки рахунок та податкову накладну.

Відповідно до Додаткової угоди № 1 від 15.07.2017 р. до договору поставки сторони погодили, що Покупець зобов'язується оплатити поставлений Товар протягом дев'яти місяців з моменту отримання Товару і документів, визначених у п.2.3. даного Договору у власність.

Враховуючи, що згідно видаткових накладних товари були поставлені в рамках договору поставки в липні 2017 року то дата оплати поставлених товарів на момент перевірки та на даний час не настала.

Умовами договору поставки (Розділ 2) сторонами було погоджено, що поставка товару здійснюється постачальником на склад Покупця за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Телевізійна, 5Д, транспортні витрати сплачує Постачальник.

Отриманий товар (канцелярські товари) за договором поставки ТОВ ОПТТОРГ-15 використовує у своїй господарській діяльності для забезпечення даним товаром своїх працівників офісу та магазинів.

Отриманий товар (ДВП шліфовану, МДФ плита шпоновану) за договором поставки ТОВ ОПТТОРГ використовує у свої господарській діяльності для проведення ремонтів магазинів.

Разом із цим, 12.07.2018 року на адресу суду на виконання вимог ухвали від 04.07.2018 року про витребування доказів, слідче управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано завірену копію судово-економічної експертизи проведеної в рамках досудового розслідування по кримінальному провадженню №3201804000000002 від 11.01.2018 року, так відповідно до висновків судово-економічної експертизи по матеріалам кримінального провадження 3201804000000002 від 25.06.2018 року встановлено, що дослідження податкових декларацій з податку на додану вартість додатками №5 розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів встановлено, що підприємством ТОВ ОПТТОРГ-15 задекларовано податковий кредит з ПДВ від контрагентів (постачальників): ТОВ ПРОЛАЙТ ГОПОС (код ЄДРПОУ 40542363), ТОВ САМТЕКС ГРУП (ЄДРПОУ 41115172), ТОВ ДІМЕКС ПРОМ (ЄДРПОУ 41302738), ТОВ ВЕЛТА ГРУП (ЄДРПОУ 41345347) у травні, червні, липні 2017 р., на загальну суму ПДВ 1 402 740,72 грн., у відповідності з вимогами п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, ст.193, п.194.1 ст.194, п.200.1, 200.2, 200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ, у т.ч. за податковими періодами: травень 2017 р. - 870116,72 грн., червень 2017 р. - 199 341,65 грн.,липень 2017 р. - 333 282,35 грн. у т. ч. за контрагентами: ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС - 862758,38 грн., ТОВ САМТЕКС ГРУП - 206 699,99 грн., ТОВ ДІМЕКС ПРОМ - 166 662,89 грн., ТОВ ВЕЛТА ГРУП - 166 619,46 грн. За результатами дослідження документально підтверджується віднесення ТОВ ОПТТОРГ-15 до складу податкового кредиту з ПДВ в деклараціях з податку на додану вартість за травень-липень 2017 р., з суми ПДВ по господарських операціях з придбання товарів, робіт (послуг) у ТОВ ПРОЛАЙТ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 40542363), ТОВ САМТЕКС ГРУП (ЄДРПОУ 41115172), ТОВ ДІМЕКС ПРОМ (ЄДРПОУ 41302738), ТОВ ВЕЛТА ГРУП (ЄДРПОУ 41345347) у сумі 1 402 740,72 грн., на підставі первинних та облікових документів, а також даних податкового обліку підприємства. Отже, висновки ОСОБА_2 №1387/04-36-14-21/39691520 від 17.01.2018 р. про результати планової виїзної документальної перевірки ТОВ ОПТТОРГ-15 (код 39691520) щодо несплати ТОВ ОПТТОРГ-15 (код 39691520) в бюджет податку на додану вартість у сумі 1402 941 грн. документально не підтверджуються.

Відповідно до постанови про закриття кримінального провадження №3201804000000002 від 03.07.2018 року, якою кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №3201804000000002 від 11.01.2018 року - закрито у зв'язку з відсутністю у діянні службових осіб ТОВ ОПТТОРГ-15 кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України. Відповідно до вказаної постанови встановлено, що даних про злочини, пов'язані з ухиленням від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів, інших фактичних даних, які підтверджують наявність у діях службових осіб ТОВ ОПТТОРГ-15 (код 39691520) складу такого злочину, інших даних про намір не сплачувати належні до сплати податки, та які б вказували на наявність ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст.212 КК України, немає, відсутня суб'єктивна і об'єктивна сторона складу злочину, передбаченого ст.212 КК України, які передбачають умисне ухилення від сплати податків, зборів інших обов'язкових платежів і настання суспільно-небезпечних наслідків у вигляді фактичного ненадходження в бюджети або державні цільові фонди коштів у значних, великих чи особливо великих розмірах.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд приходить до висновку про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 08.02.2018 року № НОМЕР_1, прийнятого Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області з викладених вище підстав.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 241 - 246, 250 КАС України,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 08.02.2018 року прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

Присудити з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-а, ЄДРПОУ 39394856) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Оптторг-15» (50086, м.Кривий Ріг, 50086, вул.Телевізійна, 5д, ЄДРПОУ 39691520) судові витрати по справі в розмірі 26 305,14 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Повний текст рішення складений 27 липня 2018 року.

Суддя ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення23.07.2018
Оприлюднено08.08.2018
Номер документу75725316
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —804/3689/18

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 23.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні